Käyttääkö ihmiset vielä paljon maskeja kauppakeskuksissa?
Oli tarkoitus lähteä tässä parin päivän päästä maalle 8-kymppisten ja muutenkin riskiryhmäläisten sukulaisten luona käymään ja oon pitänyt sitä varten vähän kuin karanteenia eli pysytellyt kotona. Mutta nyt kävi niin että mun on ihan pakko käydä kauppakeskuksessa henkilökohtaisesti hoitaan yks juttu huomenna. Kehtaanko laittaa ffp2-maskin vai nauretaanko sille? En oo käynyt kauppakeskuksissa aikoihin, joten ei mitään hajua onko asiakkailla siellä vielä maskeja.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Pistin täällä Tampereella merkille kotimaan lomalaiset, että aika moni käytti täällä maskia. Pistin vain merkille. Jokainen tavallaan ja omaa turvallisuuden tunnettaan ajatellen. Ei ole multa pois, vaikka vähän hauskalta se katukuvassa näyttää, jos ei ole lähietäisyydellä kuin ohikulkijat.
Tampereella tosiaan näkee yksittäisiä maskinkäyttäjiä aina isommassa kaupassa käydessä. Monen ikäisiä vieläpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että osa ihmisistä pystyy ajattelemaan vain itseään. "Kun minä olen nuori ja terve, en minä tarvitse maskia enkä minä sairastu ...". Käsittämätöntä, miten itsekkäitä suomalaiset ovat. Aivan ihme juntteja.
Kuulkaas nyt, te jotka syyttelette mt-ongelmaisiksi maskin käyttäjä: Monessa maassa käytetään edelleen maskia, vaikka koronaluvut ovat pienemmät kuin Suomessa, sillä monessakaan paikassa ei ole haluttu omaan maahan samanlaisia kuolleisuuslukuja kuin Suomessa on tänä keväänä nähty. Maskia käytetään maailmalla nimenomaan sen takia, että halutaan suojella muita.
On kiva olla juntti. Osta itse maskis. Me muut pistetään rahat johonkin muuhun. Sitä paitsi virukset kulkee moneen suuntaan, niin ei maski niiltä suojaa. Ei sitä käytä kuin hysteeriset hullut. Lälläti lää. 🤣😂😅😀😁😂😂
"Virukset kulkee moneen suuntaan" 😂 Jestas. Onko nämä ala-asteelaisia nämä kommentoijat vai miten ne ei edes FFP2-maskin toimintaperiaatteista tiedä mitään ja sitten vielä esittää nettipalstoilla jotain asiantuntijaa 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kuuluu henkilöhin, joiden hengittäminen tapahtuu peräsuolen kautta. Silloin ei tosiaan hengityssuojain auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistin täällä Tampereella merkille kotimaan lomalaiset, että aika moni käytti täällä maskia. Pistin vain merkille. Jokainen tavallaan ja omaa turvallisuuden tunnettaan ajatellen. Ei ole multa pois, vaikka vähän hauskalta se katukuvassa näyttää, jos ei ole lähietäisyydellä kuin ohikulkijat.
No just niiden ohimennen-kohtaamisten takia sitä maskia kannattaa käyttääkin. Tämä virus ei vaadi mitään +15 minuutin oleskelua lähietäisyydellä vaan nimenomaan tarttuu ihan vaikka yhdellä hengenvedolla epäonnisesti viruspilven kohdalla. Ja toisaalta jos istuu vaikka tunnin-kaksi tartunnan saaneen vieressä niin ei siinä enää maskikaan auta vaan tartunta tulee hyvinkin todennäköisesti.
Ehkä ei ole muuta vaihtoehtoa, että saisi koronalta suojaavan rokotteen, kuin mennä terveyskeskukseen vaikka jokaisena päivänä ja istua siellä heti aamusta iltaan saakka ja ikäänkuin pakottaa heidät antamaan sen piikin.
En ymmärrä, miksi siitä on tehty noin vaikeaa, pitäisi olla lähes sata vuotias, lähes kuollut, jotta sen piikin saa, ja vielä kuulua kaikkiin mahdollisiin riskiryhmiin ja painaa kolme sataa kiloa.
Sen tähden, on järkevää käyttää maskia, sekin antaa jonkinlaista suojaa, kunhan käyttää ffp2 ja ffp3 tason laadukkaita hengityssuojaimia.
Minä käytän maskia ja aion käyttää edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti laitat maskin jos olet vanhusten luokse menossa. Nyt korona on päällä ja ihmisiä kuolee paljon, näitä tietoja peitellään. Eilen huomasin, että maskia käyttävät vanhat ihmiset, nuoret taas oireettomina levittävät virusta. Itse juuri taisin kuukauden sairastettuani selvitä, yskästä en oikein pääse.
Jos joku nauraa, siinähän nauraa, ei tämä ole leikin asia. En tahtoisi olla vastuussa siitä, että levitin virusta ja joku ihminen menehtyi.
Eikö niillä vanhuksilla ole rokotteet?
En käytä enää. Toukokuussa lopetin.
Toivottavasti ei enää koskaan samanlaista maskipsykoosia kuin oli v. 2021 ympärillä.