Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö ihmiset vielä paljon maskeja kauppakeskuksissa?

Vierailija
03.07.2022 |

Oli tarkoitus lähteä tässä parin päivän päästä maalle 8-kymppisten ja muutenkin riskiryhmäläisten sukulaisten luona käymään ja oon pitänyt sitä varten vähän kuin karanteenia eli pysytellyt kotona. Mutta nyt kävi niin että mun on ihan pakko käydä kauppakeskuksessa henkilökohtaisesti hoitaan yks juttu huomenna. Kehtaanko laittaa ffp2-maskin vai nauretaanko sille? En oo käynyt kauppakeskuksissa aikoihin, joten ei mitään hajua onko asiakkailla siellä vielä maskeja.

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas huomaa millaista porukkaa tällä palstalla pääasiassa pyörii, kun lukee näitä kommentteja ja katsoo yläpeukkujen määrää. Itse käytän edelleen ffp2 töissä, kaupoissa ja bussissa.

Täällä on muutenkin pyörinyt koko se pieni rokotevastainen ja salaliittoteoriohin uskova porukka jo vuosia. Myös älyttömästi tupakoijia (joku kirjoittaa negatiivista tupakoivista, niin huh mikä viha nousee) Vähän sellainen wt-sakin palsta. Monen täytyy myös elää tuilla tai olla eläkkeellä, koska miten muuten ehtisi täällä pyöriä ihan koko ajan. 

Vierailija
42/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä edelleen näkee kauppakeskuksessa maskeja käyttäviä. Ei kukaan naura.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hysteerinen maskijankkaaja teki nyt tällaisen avauksen 🤦🏻

Ai hysteerinen vastaan jankkaaja vastasi nyt noin🤣 onko se sulta pois, joku joku iäkkäitä sukulaisiaan haluaa pitää kauempana riskeistä?

Otan osaa aidsia sairastavien sukulaistesi puolesta.

Vierailija
44/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaipat myös housujen päälle ja pyöräilykypärä päähän.

Vierailija
45/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä edelleen näkee kauppakeskuksessa maskeja käyttäviä. Ei kukaan naura.

Ääneen nauraminen on vain yksi nauramisen muoto.

Vierailija
46/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ffp2-maskia julkisissa sisätiloissa aina, asun Espoossa. Maskeja näkee kaupoissa ihmisillä harmillisen vähän, mutta kyllä niitä on. Itse käytän neljästä syystä:

-haluan koronan niin harvoin kuin mahdollista, koska jokainen infektio sisältää riskejä (ja maski on tosi helppo keino välttää niitä)

-en halua tartuttaa iäkkäitä sukulaisiani

-en halua tartuttaa potilaitani

-viimeisenä mutta ei vähäisimpänä: haluan antaa esimerkkiä juuri AP:n kaltaisille, jotka miettivät kehtaako maskia pitää. Tietenkin kehtaa ja kannattaa.

Vierailija
47/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan ovella tuli joku täti maskissa. Hiuksissa oli väri puolessa välissä, päällä talvitakki. Askel horjuva, vapinaa käsissä, siansilmissä pelokas katse.

Tällaisia ovat.

Varmaan joku syöpäsairas, kun palelee näillä helteillä. Ei sais nauraa. Henkensä vuoksi maskia pitää. 

Vierailija
48/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Kova tuntuu edelleen olevan ihmisten usko, että maskilla voisi itseään tehokkaasti suojella.

Jos ei se tältä virukselta suojaa, suojaa tuberkuloosilta ja muilta bakteereilta. Kumma laumailmiö tässä maassa, on vaan yksi totuus jota aina kussakin asiassa hoilataan,  ja muut vedetään viemäristä. Lopettakaa ihmeessä, antakaa meidän tehdä omat ratkaisumme, ihan itse. Keneltä se on pois jo minä käytän maskia, vaikka koko loppuikäni. Pitäväthän monet tässäkin maassa higabia ym. kaapuja.

Vierailija
49/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää tämä Suomen meno. Juuri tulin Filippiineiltä niin oli niin turvallinen olo siellä. Ihmiset välittävät toisistaan. Maskit sisällä ja ulkona. Rantatielläkin poliisi illalla huomautti jos maski ei ollut päällä!

Vierailija
50/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita vaipat myös housujen päälle ja pyöräilykypärä päähän.

Älä unohda turvavyötä autossa ja liivejä veneillessä.

Vierailija
51/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on käsittämätöntä, että ihmiset kulkevat kauppakeskuksissa ilman maskeja. Koronaa on nyt todella paljon. Maski vain päähän.

Kiurua tuuraava Aki Lindén yrittää saada koko ajan ihmisille järkeä päähän. Hävettää kuinka lyhyt muisti suomalaisilla on. Ei liene vaikeaa käyttää kaupassa jne suljetuissa tiloissa maskia? Meillä yksi nainen ihan pokkana asteli labraan ilman maskia, vaikka ulko-ovelta labraan on kolmella pöydällä käsidesiä ja maskeja. Ensimmäinen heti kun tulee ovesta sisään.

No tuo on kyllä oikeasti jo röyhkeää, että menee labraan, terveysasemalle, sairaalan tms. ilman maskia. Siellä kuitenkin eniten käy juuri kaikki syöpäsairaat ja muut puolustuskyvyltään heikot. Niiden on pakko käydä.

Ei ole kaikilla maskeja. Kävin yksityisellä, suuri ketju.

Vierailija
52/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Berliinissä, kaikilla on maskit julkisessa liikenteessä ja kaupoissa.

Vierailija
53/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai aikuinen ihminen ajattele sitä, että nauraako joku. Mua ei ainakaan vois vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelee maskistani.

Vierailija
54/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole, ei ole ollut sitten kevään 😁

Vierailija
55/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas huomaa millaista porukkaa tällä palstalla pääasiassa pyörii, kun lukee näitä kommentteja ja katsoo yläpeukkujen määrää. Itse käytän edelleen ffp2 töissä, kaupoissa ja bussissa.

Täällä on muutenkin pyörinyt koko se pieni rokotevastainen ja salaliittoteoriohin uskova porukka jo vuosia. Myös älyttömästi tupakoijia (joku kirjoittaa negatiivista tupakoivista, niin huh mikä viha nousee) Vähän sellainen wt-sakin palsta. Monen täytyy myös elää tuilla tai olla eläkkeellä, koska miten muuten ehtisi täällä pyöriä ihan koko ajan. 

Ei mrna-piikkien välttely ole rokotevastaisuutta

Vierailija
56/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan hirveää porukkaa tällä palstalla. Semmosia vastauksia, joita ei kuvittelis aikuisen ihmisen kirjoittelevan.  Korkeintaan jotkut y l i k s e n jonnet. 

Vierailija
57/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe. Katsopa tuolta videosta monellako on maski???

Vierailija
58/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt haluaisi koronan kesälomalla muutenkaan.

Vierailija
59/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Kova tuntuu edelleen olevan ihmisten usko, että maskilla voisi itseään tehokkaasti suojella.

Jos ei se tältä virukselta suojaa, suojaa tuberkuloosilta ja muilta bakteereilta. Kumma laumailmiö tässä maassa, on vaan yksi totuus jota aina kussakin asiassa hoilataan,  ja muut vedetään viemäristä. Lopettakaa ihmeessä, antakaa meidän tehdä omat ratkaisumme, ihan itse. Keneltä se on pois jo minä käytän maskia, vaikka koko loppuikäni. Pitäväthän monet tässäkin maassa higabia ym. kaapuja.

En minä ole ketään kieltänyt pitämästä maskia. Sen sijaan moni on koronan aikana yrittänyt pakottaa minut pitämään maskia. 

Erityisen omituiseksi tilanne on muuttunut rokotteiden myötä. Niidenhän piti estää vakavat tautitapaukset, mutta silti maskeista jaksetaan vouhottaa. Heikkoa on siis ihmisten usko rokotteisiin, mutta vahvaa maskeihin. Minä uskon toisin päin.

Vierailija
60/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa tonttulakki ja uimalasit. Mitä väliä jos joku nauraa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi