Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö ihmiset vielä paljon maskeja kauppakeskuksissa?

Vierailija
03.07.2022 |

Oli tarkoitus lähteä tässä parin päivän päästä maalle 8-kymppisten ja muutenkin riskiryhmäläisten sukulaisten luona käymään ja oon pitänyt sitä varten vähän kuin karanteenia eli pysytellyt kotona. Mutta nyt kävi niin että mun on ihan pakko käydä kauppakeskuksessa henkilökohtaisesti hoitaan yks juttu huomenna. Kehtaanko laittaa ffp2-maskin vai nauretaanko sille? En oo käynyt kauppakeskuksissa aikoihin, joten ei mitään hajua onko asiakkailla siellä vielä maskeja.

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, että osa ihmisistä pystyy ajattelemaan vain itseään. "Kun minä olen nuori ja terve, en minä tarvitse maskia enkä minä sairastu ...". Käsittämätöntä, miten itsekkäitä suomalaiset ovat. Aivan ihme juntteja.

Kuulkaas nyt, te jotka syyttelette mt-ongelmaisiksi maskin käyttäjä: Monessa maassa käytetään edelleen maskia, vaikka koronaluvut ovat pienemmät kuin Suomessa, sillä monessakaan paikassa ei ole haluttu omaan maahan samanlaisia kuolleisuuslukuja kuin Suomessa on tänä keväänä nähty. Maskia käytetään maailmalla nimenomaan sen takia, että halutaan suojella muita. 

Voi kulta pieni. Tuo on kumottu jo monta kertaa. Ei ne virukset vain yhteen suuntaan kulje.

Ei tietenkään kulje. Kuka sellaista on väittänytkään? Mutta sen takia niitä maskeja nyt kuitenkin käytetään, että halutaan suojella riskiryhmiin kuuluvia. Tottakai maski suojaa jonkin verran käyttäjäänsäkin, mutta se suoja syntyy nimenomaan siitä, että mahdollisimman monilla on maski. 

Vierailija
102/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole käynyt vuosiin kaupassa näiden saastan levittäjien takia. Tilaan ruokatavarat kotiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä suosittele koronatartuntaa kenellekään. Oli pahempi kuin influenssa, sairaalassa neljä päivää ja kova kuume. Vielä kolmen viikon jälkeen on kuin piikkejä keuhkoissa ja kunto romahtanut.

Kertoo tämän yhteiskunnan tasosta edellistä alapeukutettiin. Sannan marssi se tärkein, kiesus sentään,  mihin isänmaani onkaan menossa.

Vierailija
104/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon käyttänyt nyt kesällä maskia kaupoissa. En halua nyt koronaa enkä istua parasta vuodenaikaa sisällä sairaana. Syksyllä voi sitten sairastaa. 

Vierailija
105/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskuksista en osaa sanoa, mutta kyllä ruokakaupoissa on jonkin verran ihmisiä ostoksilla maski kasvoillaan. Joissain kaupoissa on myös henkilökunnalla maskeja.

Ja fiksuahan tuo vaan on etenkin jos kuuluu riskiryhmään.

Oli muuten eilen joko aftonbladetissa tai expressenissä otsikko kuinka Ruotsi ottaa useilla alueilla (ilmeisesti siis vastaavilla kuten meilläkin on sairaanhoitopiirit) maskisuosituksen taas käyttöön, koska koronatartuntojen määrä on niin kovassa nousussa. Siellä ollaan huolissaan etenkin riskiryhmiin kuuluvien tartuntamäärien kasvusta sekä siitä että sairaanhoitohenkilökunta sairastaa.

Vierailija
106/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, että osa ihmisistä pystyy ajattelemaan vain itseään. "Kun minä olen nuori ja terve, en minä tarvitse maskia enkä minä sairastu ...". Käsittämätöntä, miten itsekkäitä suomalaiset ovat. Aivan ihme juntteja.

Kuulkaas nyt, te jotka syyttelette mt-ongelmaisiksi maskin käyttäjä: Monessa maassa käytetään edelleen maskia, vaikka koronaluvut ovat pienemmät kuin Suomessa, sillä monessakaan paikassa ei ole haluttu omaan maahan samanlaisia kuolleisuuslukuja kuin Suomessa on tänä keväänä nähty. Maskia käytetään maailmalla nimenomaan sen takia, että halutaan suojella muita. 

On kiva olla juntti. Osta itse maskis. Me muut pistetään rahat johonkin muuhun. Sitä paitsi virukset kulkee moneen suuntaan, niin ei maski niiltä suojaa. Ei sitä käytä kuin hysteeriset hullut. Lälläti lää. 🤣😂😅😀😁😂😂

Vierailija
107/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä suosittele koronatartuntaa kenellekään. Oli pahempi kuin influenssa, sairaalassa neljä päivää ja kova kuume. Vielä kolmen viikon jälkeen on kuin piikkejä keuhkoissa ja kunto romahtanut.

Kertoo tämän yhteiskunnan tasosta edellistä alapeukutettiin. Sannan marssi se tärkein, kiesus sentään,  mihin isänmaani onkaan menossa.

Saattaa olla yksi ja sama tyyppi se alapeukuttaja. Nuo pahimmat netti-inttäjät tietää kyllä konstit miten jollekin viestille saa lukuisia alapeukkuja. Muistan ajat jolloin jotkut osasi vetäistä niitä kymmenittäin sekunnissa. Aina niiden kommentteihin ilmestyi hetkessä hirvittävä määrä peukkuja ja niitä epämiellyttäviin alapeukkuja. Silloin oli palstalla jotain keskustelujakin että miten se kymmenien peukkujen laittaminen yhdeltä onnistuu, mutta en muista enää yhtään sitä kikkaa. 

Vierailija
108/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppakeskuksista en osaa sanoa, mutta kyllä ruokakaupoissa on jonkin verran ihmisiä ostoksilla maski kasvoillaan. Joissain kaupoissa on myös henkilökunnalla maskeja.

Ja fiksuahan tuo vaan on etenkin jos kuuluu riskiryhmään.

Oli muuten eilen joko aftonbladetissa tai expressenissä otsikko kuinka Ruotsi ottaa useilla alueilla (ilmeisesti siis vastaavilla kuten meilläkin on sairaanhoitopiirit) maskisuosituksen taas käyttöön, koska koronatartuntojen määrä on niin kovassa nousussa. Siellä ollaan huolissaan etenkin riskiryhmiin kuuluvien tartuntamäärien kasvusta sekä siitä että sairaanhoitohenkilökunta sairastaa.

Vielä paljon, paljon fiksumpaa tuo olis, jos maskeja käyttäis myös ne, jotka ei kuulu riskiryhmään. Eli suojelisivat niitä riskiryhmään kuuluvia. 

Vierailija
109/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kiva olla juntti. Osta itse maskis. Me muut pistetään rahat johonkin muuhun. Sitä paitsi virukset kulkee moneen suuntaan, niin ei maski niiltä suojaa. Ei sitä käytä kuin hysteeriset hullut. Lälläti lää. 🤣😂😅😀😁😂😂

"Virukset kulkee moneen suuntaan" 😂 Jestas. Onko nämä ala-asteelaisia nämä kommentoijat vai miten ne ei edes FFP2-maskin toimintaperiaatteista tiedä mitään ja sitten vielä esittää nettipalstoilla jotain asiantuntijaa 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
110/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voivat käyttää ihan rauhassa niitä rättejä ketä kiinnostaa muitten asiat. Minua ei kiinnosta paskaakaan.

Vierailija
111/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime tammikuussa samassa kassajonossa yksi äijä yski laattaamisyskää suoraan kohti ja kas, seuraavana päivänä oli korona. Ja oli maski itselläni.

Vierailija
112/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartuntatautien pelko ei oo mitään harhaluuloisuushäiriötä. Ihan eri asia pelätä koronaa kuin pelätä että joku myrkyttää tai seuraa. Viruksia pyörii tuolla koko ajan, niiden saaminen on erittäin todennäköistä.  Myrkytetyksi tuleminen puolestaan äärimmäisen epätodennäköistä. Harhaluuloisuus tarkoittaa sitä että pelkää jotain erittäin epätodennäköistä ja suorastaan mahdotonta asiaa, ei todennäköistä arkipäivän asiaa. 

Terveen ja rokotetun ihmisen kuoleminen koronaan on äärettömän epätodennäköistä. Sikäli monilla on kyse harhaluulohäiriöstä. 

Itseasiassa perusterveen kuoleminen koronaan on ollut alusta saakka enemmän kuin epätodennäköistä. Jopa vakavaoireinen tautimuotokin on ollut hyvin epätodennäköinen kun tartunnan saaja on perusterve.

Tämä ei rokotuksilla ole muuksi muuttunut vaikka moni toista kuvitteleekin.

Toisaalta yhä edelleen se perusterve rokotettukin voi saada vakavaoireisen tautimuodon ja kuolla koronatartunnan takia vaikka se epätodennäköistä onkin. 

Eikä se lieväoireinenkaan ole mikään mukava sairastettava. Ainakin tämä versio mikä nyt loppukeväästä asti on pk-seudulla levinnyt aiheuttaa näemmä aika todella inhottavaa kurkkukipua ja vie voimat ihan kokonaan vaikka kovin kovaa kuumetta ei tulekaan. Ja se yskä tulee vasta tuon kurkkukivun kadottua (ja hyvä niin!) mutta sitä sitten tuntuukin riittävän kuukausiksi tartunnan jälkeen.

Vierailija
113/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime tammikuussa samassa kassajonossa yksi äijä yski laattaamisyskää suoraan kohti ja kas, seuraavana päivänä oli korona. Ja oli maski itselläni.

Niin? Ei se maski suojaakaan 100 prossasesti. Sen sijaan se suojaa niissä ohimennen kohtaamisissa, joita just vaikka kaupassa tulee paljon.

Ja toisaalta, ei se maski omilla kasvoilla ainakaan lisää tartuntariskiä verrattuna siihen, että olisi ilman maskia.

Vierailija
114/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne voivat käyttää ihan rauhassa niitä rättejä ketä kiinnostaa muitten asiat. Minua ei kiinnosta paskaakaan.

Eikä meitä muita kiinnosta sinun turvallisuus eikä terveys yhtään missään asiassa vaan itseasiassa sun kaltaisten mahdollisimman nopea poistuminen kylmiöön koivet suorina on enemmänkin yhteiskunnalle hyväksi.

Vierailija
115/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla yksi ja sama tyyppi se alapeukuttaja. Nuo pahimmat netti-inttäjät tietää kyllä konstit miten jollekin viestille saa lukuisia alapeukkuja. Muistan ajat jolloin jotkut osasi vetäistä niitä kymmenittäin sekunnissa. Aina niiden kommentteihin ilmestyi hetkessä hirvittävä määrä peukkuja ja niitä epämiellyttäviin alapeukkuja. Silloin oli palstalla jotain keskustelujakin että miten se kymmenien peukkujen laittaminen yhdeltä onnistuu, mutta en muista enää yhtään sitä kikkaa. 

Jep. Noilla rssillä on konstit kyllä häiriköidä näitä keskusteluja. Viime kesän ne spämmi rssittelyä jokaiseen viestiin, jossa koronapandemiaa ei vähätelty ja vaati kaikkien rajoitusten poistamista.

Vierailija
116/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe maskin käyttämisessä mitään haittoja, ainoastaan hyötyjä. Aika sekaisin pitää olla jos häiriintyy muiden ihmisten maskeista.

Jos oikeasti olisi hengitysteitse saatava infektio, niin maski ei auttaisi. Kannattaa selvitää maskin ominaisuudet.

Vierailija
117/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona ei idä päivässä, joten olit saanut tartunnan jo aiemmin.

Vierailija
118/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski ei suojaa mitään. Tsekatkaa viren koko ja maskin ominaisuukset.

Vierailija
119/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartuntatautien pelko ei oo mitään harhaluuloisuushäiriötä. Ihan eri asia pelätä koronaa kuin pelätä että joku myrkyttää tai seuraa. Viruksia pyörii tuolla koko ajan, niiden saaminen on erittäin todennäköistä.  Myrkytetyksi tuleminen puolestaan äärimmäisen epätodennäköistä. Harhaluuloisuus tarkoittaa sitä että pelkää jotain erittäin epätodennäköistä ja suorastaan mahdotonta asiaa, ei todennäköistä arkipäivän asiaa. 

Terveen ja rokotetun ihmisen kuoleminen koronaan on äärettömän epätodennäköistä. Sikäli monilla on kyse harhaluulohäiriöstä. 

Itseasiassa perusterveen kuoleminen koronaan on ollut alusta saakka enemmän kuin epätodennäköistä. Jopa vakavaoireinen tautimuotokin on ollut hyvin epätodennäköinen kun tartunnan saaja on perusterve.

Tämä ei rokotuksilla ole muuksi muuttunut vaikka moni toista kuvitteleekin.

Toisaalta yhä edelleen se perusterve rokotettukin voi saada vakavaoireisen tautimuodon ja kuolla koronatartunnan takia vaikka se epätodennäköistä onkin. 

Eikä se lieväoireinenkaan ole mikään mukava sairastettava. Ainakin tämä versio mikä nyt loppukeväästä asti on pk-seudulla levinnyt aiheuttaa näemmä aika todella inhottavaa kurkkukipua ja vie voimat ihan kokonaan vaikka kovin kovaa kuumetta ei tulekaan. Ja se yskä tulee vasta tuon kurkkukivun kadottua (ja hyvä niin!) mutta sitä sitten tuntuukin riittävän kuukausiksi tartunnan jälkeen.

Edelleen tutkimuisten mukaan 60% sairastaa oireettomana. Vaimolla oli koronan takia pari päivää pientä kuumetta, yskää ja nuhaa. Minuun se ei vierihoitonakaan tarttuntut tai oli sitten oireeton. En viitsinyt mennä testiin, kun ei ollut oireitakaan.

Vierailija
120/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä piikeistä jollei se aiheuta kokeilijassaan rohkeutta olla edes terveiden maskittomien seurassa.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi