Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teitä vaivaa bussin törpöt??

Vierailija
02.07.2022 |

Nähty tänään Vantaalla täpö täydessä bussissa kun keppien kanssa kulkeva joutuu seisomaan!! Istuin itse toisessa päässä enkä voinut tehdä mitään. Mikä teitä vaivaa? Eikö ihmisillä ole enään alkeellisiakaan käytöstapoja olemassa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan bussikuski kysyi voisiko joku päästää kepillä kulkevan istumaan ja edessä oli myös merkitty paikat erikseen. Joillakin voi olla taas vamma tai sairaus joka ei näy päällepäin, joutuu myös istumaan, ei ehkä halua selittää vaivaa kaikkien kuullen tai pysty.

ei noita ulkomaisia kuskeja kiinosta tollaset :D

Vierailija
22/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vinkua, kun et itsekään antanut paikkaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä oli tosi täyttä niin että seisojat täytti käytävät, niin miten se paikan olisi edes voinut antaa?

Vierailija
24/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisena avustajana mm. näkövammaisille joudun aika useinkin pyytämään vapauttamaan paikan. Jotkut ympäristöään havannoivat ihmiset kyllä antavat paikan oma-alotteisesti, mutta usein joudun ojentamaan nuoria... Lisäksi useimmiten nuoret häiriköivät julkisissa muutenkin: roskaavat, huudattavat musiikkia...

Vierailija
25/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha vinkua, kun et itsekään antanut paikkaasi.

Tuon tilanteen kannalta turha. Mutta tuollaisia sattuu jatkuvasti. Niihin voi vielä vaikuttaa. Säkin ehkä joskus tarvitset istumapaikkaa.

Vierailija
26/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon esittäny sokeaa ja tarjonnu paikkaa jos joku töykeästi sitä vaatii.

Vierailija
27/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin iloisesti yllättynyt taannoin, kun koululainen tarjosi minulle istumapaikkaansa linja-autossa, kun näki että liikkumiseni on vaikeaa. Samoin bussikuski on lähtenyt usein liikkeelle vasta, kun istun.

Noin 14-vuotias poika on myös tullut perässäni bussissa ja ojentanut pudonneen käsineeni sanoen: "Rouva, teiltä putosi hanska". Näin yli 100 000 asukkaan kaupungissa. Mutta ei tietenkään ole jokapäiväistä.

Vierailija
28/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin iloisesti yllättynyt taannoin, kun koululainen tarjosi minulle istumapaikkaansa linja-autossa, kun näki että liikkumiseni on vaikeaa. Samoin bussikuski on lähtenyt usein liikkeelle vasta, kun istun.

Noin 14-vuotias poika on myös tullut perässäni bussissa ja ojentanut pudonneen käsineeni sanoen: "Rouva, teiltä putosi hanska". Näin yli 100 000 asukkaan kaupungissa. Mutta ei tietenkään ole jokapäiväistä.

Sanoiko hän oikeasti rouva? Onpa suloista!

Vierailija
29/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä annan aina paikkani vanhuksille tai huonosti liikkuville. Eikö se ole ihan normaalia?

Mä annan keski-ikäisille naisille saatesanoilla: "Istukaa paikalleni, hyvä rouva". Ai että niitä reaktioita :D

Vierailija
30/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä annan aina paikkani vanhuksille tai huonosti liikkuville. Eikö se ole ihan normaalia?

Mä annan keski-ikäisille naisille saatesanoilla: "Istukaa paikalleni, hyvä rouva". Ai että niitä reaktioita :D

Mitä sä annat..?

Vierailija
31/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa vaan kuljettaja ystävällisesti katsoisi, että bussiin nouseva liikuntarajoitteinen saa varmasti istumapaikan, se olisi parasta.

Toki jotkut kuljettajat näin tekevätkin.

Jos bussi on täynnä, se on vaikea nähdä.

Nyt en varmaan kirjoittanut ihan ymmärrettävästi. Asiakas kulkee kuljettajan ohi noustessaan bussiin. Kuljettajan tulisi nimenomaan siinä tilanteessa seurata, että liikuntarajoitteinen/näkövammainen pääsee varmasti istumaan.

Liikkeelle ei lähdetä ennen kuin liikuntarajoitteinen on istumassa. Turvallisuuskysymys ja hyvää asiakaspalvelua.

Vierailija
32/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tää sun jälkikäteen parempana ihmisenä humble brageilu ainakaan kamalasti auta.

Vierailija
33/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa vaan kuljettaja ystävällisesti katsoisi, että bussiin nouseva liikuntarajoitteinen saa varmasti istumapaikan, se olisi parasta.

Toki jotkut kuljettajat näin tekevätkin.

Jos bussi on täynnä, se on vaikea nähdä.

Nyt en varmaan kirjoittanut ihan ymmärrettävästi. Asiakas kulkee kuljettajan ohi noustessaan bussiin. Kuljettajan tulisi nimenomaan siinä tilanteessa seurata, että liikuntarajoitteinen/näkövammainen pääsee varmasti istumaan.

Liikkeelle ei lähdetä ennen kuin liikuntarajoitteinen on istumassa. Turvallisuuskysymys ja hyvää asiakaspalvelua.

Totta. HSL:n alueella bussiin pääsee sisään muistakin ovista, nyt varmaan käynyt niin.

Ja hänhän olisi saanut helposti istumapaikan, jos hänet olisi päästetty ekana sisään. Epäilen, että niin ei käynyt vaan kaikki rynni oma napa edellä.

Vierailija
34/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi törpöt ärsyttää muakin vaikken asu Vantaalla.

Vierailija
35/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi miten ihanaa, että tuollaisia lapsia on yhä olemassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme