Mikä voi olla kun kaikesta kuntoilusta huolimatta olen ihan loppu?
Treenaan salilla kunnon painoilla, teen kävelylenkkejä ja hölkkään, fillaroin, pelaan golfia jne. Silti olen urheilusuoritusten jälkeen ihan loppu ja hiestä litimärkä, minua 10v vanhemmillakaan ei tunnu rasitus yhtä pahalta. Ikää siis 45v. Syön järkevästi, en polta.
Kommentit (48)
Ap kyllä tykkää liikunnasta ja teen mielelläni kaikkea mitä vaan työn vastapainoksi ehtii. Stressiä on töissä mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä
Itse elän nin ja kärsin karmeasta väsymisestä.Koronan jälkioireita ,ei lähde pois. kaksi vuotta kärsinyt . Painonnousu viimeinen,vaikka pyöräilen ja treenaan sekä teen töitä 4 päivää viikossa. Syön hillitysti ja oikeen, mutta ei auta. Luin juuri että korona vanhentaa fyysistä ikää jopa 20 vuotta. Valitettavaa.
Olen myös huomannut että silloin tällöin on vaan eri raskasta kävellä, ajaa pyörää ja muuten liikkua ja taas toiset päivät tosi pirteänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintopuoli ei taida olla kunnossa. Esim. Raudanpuute voisi olla kyseessä.
Hemoglobiini oli keväällä 136
Olen miettinyt itsekin, että syönkö väärin. Toisaalta kropassa on ylipainoa ja kilot ei lähde mihinkään.
Normaali päivä suunnilleen näin:
-aamulla kananmuna, leipäsiivu, kinkkua, tomaaattia, kurkkua, 2kuppia kahvia
-Lounas: salaatti(tomaatti, kurkku,paprika,avokado,salaattia, joskus fetaa), lisänä vaikka tonnikalapurkki tai kanafile,vettä
-päivällinen: samaa salaattia kuin lounaalla, riisiä/pastaa ja kanafile/jauhelihaa/kalaa
-iltapalaksi rahka ja siivu leipääT.ap
Kyllä on ankea ruokavalio. Mitä jos _laittaisit_ oikeaa ruokaa etkä vaan söisi salaatteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintopuoli ei taida olla kunnossa. Esim. Raudanpuute voisi olla kyseessä.
Hemoglobiini oli keväällä 136
Olen miettinyt itsekin, että syönkö väärin. Toisaalta kropassa on ylipainoa ja kilot ei lähde mihinkään.
Normaali päivä suunnilleen näin:
-aamulla kananmuna, leipäsiivu, kinkkua, tomaaattia, kurkkua, 2kuppia kahvia
-Lounas: salaatti(tomaatti, kurkku,paprika,avokado,salaattia, joskus fetaa), lisänä vaikka tonnikalapurkki tai kanafile,vettä
-päivällinen: samaa salaattia kuin lounaalla, riisiä/pastaa ja kanafile/jauhelihaa/kalaa
-iltapalaksi rahka ja siivu leipääT.ap
Kyllä on ankea ruokavalio. Mitä jos _laittaisit_ oikeaa ruokaa etkä vaan söisi salaatteja?
Mitä on oikea ruoka?
Minulla on ollut sama lapsesta pitäen. Kunto ei kunnolla nouse, vaikka miten urheilisi, ja urheilusta ei saa virtaa, kuten pitäisi. Sairauksia löytyy useampia.
Tämä on varmaan tosi epämuodikasta, mutta lisää hiilihydraatteja. Joka aterialla täysjyväleipää, päivittäin ainakin yksi kunnon ateria perunaa, täysjyväpastaa jne. (Täysjyvä)hiilarit eivät lihota, vaikka niin mammat väittävät. Urheilijat syövät niitä paljon ja ovat hoikkia, perusmammat vetävät lounaaksi salaatteja ja miltäköhän he näyttävät?
Raudanpuute on se joka useimmiten vetää veteläksi. Runsas liikunta kuluttaa elimistön rautaa. Ferritiinin mittaukseen vaan niin selviää tilanne.
Joskus vähemmän on parempi. Tee vaikka kaksi kolme harjoitusta viikossa. Lisäät lepoa.