Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö vastasyntynyttä vauvaa saa enään kutsua tytöksi tai pojaksi?

Vierailija
01.07.2022 |

Jos minä saan vauvan hän on tyttö tai poika.
En rupea pienelle taaperolle puhumaan että " hei sinä olet tyttö mutta haluaisitko ollakin poika." Vai tuntuuko sinusta että olet muunsukupuolinen?" Vaan lapseni on minulle tyttö tai poika. En rupea puhumaan pienelle lapselleni näistä asioista vaan jos hän itse joskus sanoo että ei tunne itseään tytöksi ja pojaksi niin se on okei. Mutta minä en tuo niitä asioita lapseni päähän. Vaan jos hän itse kun ikää löytyy sen verran, kertoisi itse asiasta niin sen täytyy mennä.
Ja minä ostan tyttö lapselleni pinkkiä, lilaa ja vaaleanpunaista.
Ja pojalleni sinistä, vihreää yms.
Ei tarvitse valittaa aina että noi on sukupuolisia värejä ja sitten nämä lauseet mitä kuulee "osta tytöllesi sininen auto paita.." ööh siis oikeesti voi luoja.

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin rehellisesti sanoa että ihan pienistä en oikeasti erota kumpia ovat, samoin taaperoikäisistä. Itseä ei asia haittaa koska lapset eivät ole koskaan kiinnostaneet oikeastaan millään tavalla. Omia ei ole eikä tule, muut huolehtikoon omistaan.

Vauvasta ei kukaan erota ellei näe jalkoväliin. Siksi voi kysyä, että onko tyttö vai poika. Sillä se sukupuoli selviää, jos nimestäkään ei pysty päättelemään. Useimmiten pystyy.

Silti tulee syyte, jos menet vieraan vauvan sukuelimiä tarkastamaan. Kukaan ei kuitenkaan ottanut huomioon, että ne vanhemmat saattaa valehdella sen lapsen sukupuolen. Silloinhan voi vahingossa kutsua tyttöä pojaksi, jos ne vanhemmat valehtelee että se olisi muka poika.

Vierailija
82/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me puhutaan meidän 2 v lapsesta ilman sukupuolittavia termejä. Vaatteissa on kaikkia värejä, ihan pinkkiä tai liilaa ei kuitenkaan, kun me vanhemmat emme niistä niin perusta.

Puhutellaan ihan nimellä, ja jos joku kysyy onko tyttö vai poika, niin esitellään lapsi etunimellään. Nimi on sääaiheinen, siitä ei voi sukupuolta päätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaliälyisissä kodeissa on jopa VELVOLLISUUS opettaa lapselle hänen biologinen sukupuolensa. Se on yhtä tärkeä oppi kuin puhuminen, syöminen jne. 

Mitä paskaa just luin? Voisitko kertoa miten opetetaan olemaan tyttö? Puetaan pinkkiin, lyödään nukke käteen ja köytetään hellaan? Muuten voisi kuvitella, että sitä ei opetella vaan nimenomaan OLLAAN.

Miten onnistuit lukemaan noin omiasi?

Esitin kysymyksen. Voit vapaasti vastata siihen, jos tiedät mitä tuo opettaminen tarkoittaa. Itselleni ei auennut.

Vierailija
84/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kätilö totesi heti että komea poika syntyi. Ultrassakin sukupuoliveikkaus meni ihan oikein. Mulla on poika ja poikana häntä kasvatan. Opetan sukupuolien erot.

Eikö niiden erojen nimenomaan pitänyt olla synnynnäisiä ja biologisia, eikä opetettuja?

Onhan ne. Pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi. Ei ole vaikeaa tämä erottelu. 

Voitko sitten kertoa, miksi joku kokee erityistä tarvetta opettaa, miten ollaan poika tai tyttö? Eikö sitä vain kasva itsekseen? Vai olisiko kuitenkin niin, että kasvatuksella ohjataan, miten on suotavaa pukeutua, minkäpituiset hiukset ovat soveliaat ja myöhemmin se, mihin ammattiin sovit. Ja sitten sanotaan, että se nyt vaan oli sun oma valinta, deal with it.

Alle sata vuotta sitten naiset ei saaneet käyttää edes housuja, ja vaikka siitä on tultu pitkä matka, niin näköjään maaliin on samanmoinen.

Tämä on aivan oma kysymyksensä, kulttuurin sukupuoliroolit. Jos haluaa terveitä lapsia, vastauksena ei kuitenkaan ole kummallinen sukupuolen salailu. Tietenkään. Lapselle on hyvin tärkeää olla luomatta asiasta jotain kummalista hyssytelyaihetta

Vierailija
85/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kätilö totesi heti että komea poika syntyi. Ultrassakin sukupuoliveikkaus meni ihan oikein. Mulla on poika ja poikana häntä kasvatan. Opetan sukupuolien erot.

Eikö niiden erojen nimenomaan pitänyt olla synnynnäisiä ja biologisia, eikä opetettuja?

Voitko sitten kertoa, miksi joku kokee erityistä tarvetta opettaa, miten ollaan poika tai tyttö? Eikö sitä vain kasva itsekseen? Vai olisiko kuitenkin niin, että kasvatuksella ohjataan, miten on suotavaa pukeutua, minkäpituiset hiukset ovat soveliaat ja myöhemmin se, mihin ammattiin sovit. Ja sitten sanotaan, että se nyt vaan oli sun oma valinta, deal with it.

Alle sata vuotta sitten naiset ei saaneet käyttää edes housuja, ja vaikka siitä on tultu pitkä matka, niin näköjään maaliin on samanmoinen.

Vaatetus ei liity mitenkään siihen, onko ihminen tyttö vai poika. Vaatetus on kulttuurisidonnaista. Yhä edelleen on maita, joissa miehet käyttävät hameita ja se on ihan normaalia eikä liity esim. ristiinpukeutumiseen mitenkään. Esimerkiksi skottien perinnevaate kiltti on eräänlainen hame. 

Sukupuoli pitää tietysti opettaa niin kuin kaikki muutkin asiat. Lapsen aivoissa ei ole valmiina tietoa, vaan tieto kertyy sinne vähitellen, kun lapsi oppii asioita. Opettaminen ei tarkoita mitään sen kummempaa kuin kerrotaan lapselle asioita normaalisti. Tähän tyyliin: "Tuossa on kissa. Kissa sanoo mau" "Sinä olet tyttö ja Leevi on poika". Usein opettaminen tapahtuu ihan luonnostaan, koska lapsi alkaa jo hyvin pian osoitella asioita ja viestii sillä tavoin, että haluaa oppia, mikä tuo oikein on. Myöhemmin lapsi sitten kyselee ja normaalisti vastaamalla tulee opettaneeksi lapselle vaikka ja mitä. 

Vierailija
86/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, uhriudunpa nyt tässä vähän tukea ja sympatiaa saadakseni kertomalla , että minä en saa sanoa olevani tyttölapsen äiti.

Pahat trans-ihmiset ovat sen minulta estäneet.

Vain te voitte tuellanne pelastaa meidät.

Olen ihan avuton ja kokonaan teidän varassanne ,mutta haluan olla sankarinne. Tehkää minusta nyt some-tähti jja 'free speech warrior'...

Vierailija
87/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle ainakaan pippeli kasvanut opettamalla. Ihan oli paikoillaan syntymästä lähtien ja itse asiassa jo hyvissä ajoin ennen sitä. Siitä äiti sitten tiesi, että olen poika. 

Tätä hain. Sukupuolen opettaminen on aivan eri asia kuin sen toteaminen.

M39

Vierailija
88/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaan tällainen ratakiskoesimerkki:

Mitä vastaat lapselle, jos hän kysyy, miksi hänellä on tällainen "heiluri" jalkovälissä, mutta Liisalla ei ole?

Vierailija
89/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaliälyisissä kodeissa on jopa VELVOLLISUUS opettaa lapselle hänen biologinen sukupuolensa. Se on yhtä tärkeä oppi kuin puhuminen, syöminen jne. 

Mitä paskaa just luin? Voisitko kertoa miten opetetaan olemaan tyttö? Puetaan pinkkiin, lyödään nukke käteen ja köytetään hellaan? Muuten voisi kuvitella, että sitä ei opetella vaan nimenomaan OLLAAN.

Miten onnistuit lukemaan noin omiasi?

Esitin kysymyksen. Voit vapaasti vastata siihen, jos tiedät mitä tuo opettaminen tarkoittaa. Itselleni ei auennut.

Pimppi ja pippelijutut sekä oman sukupuolen pissaustavat näin vaikka elämän askelten ensialkuun.

Vierailija
90/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ilmoitimme, että meille on syntynyt pienikokoinen henkilö.

pienikokoinen on aika suhteellinen käsite

Vierailija
91/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole muuta muuta tällä kertaa täällä tarjolla, kun tätä vähintään sataan kertaan täällä jo  pyöriteltyä pas..njauhamista vaan?!

Vierailija
92/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä keskusteluissa osalla menee sekaisin sukupuoli ja sukupuoliroolit. Se, jos opetan lapselle, että hän on tyttö, ei tarkoita, että opetan hänet stereotyyppiseksi työksi nukkeineen ja pinkkeine vaatteineen. Sukupuolen opettaminen on ihan vain biologisten faktojen toteamista. Kaikki muu on sitten sukupuoliroolin opettamista. Sitä voi tehdä monella tavalla. Sukupuolen taasen voi opettaa lähinnä niin, että tytöillä on pimpsa ja pojilla pippeli. Tämä siksi, että sukupuoli on puhtaasti biologinen asia ja genitaalit sen ainut näkyvä merkki. 

Vierailija
93/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi ihmisen ja hyeenan sukupuolisuus ei paljoakaan eroa toisistaan. Molemmissa tapauksissa uros siittää ja naaras ei siitä.

Vierailija
94/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa vastasyntyneen vauva sukupuoli? Asian merkitys noin nolla, ehkä joku isoäiti mehustelee sillä että onko tyttö vai poika, ja onko äidin nenä vai isä silmät vai toisinpäin. 

Esimerkiksi nimilautakuntaa kiinnostaa. Et voi antaa tytölle nimeksi Aleksi tai pojalle nimeksi Tiina. 

onko nämä puuttuneet tähän vai miksi he muuttavat nimensäkin jos sukupuolella ei ole väliä

Vierailija
95/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole muuta muuta tällä kertaa täällä tarjolla, kun tätä vähintään sataan kertaan täällä jo  pyöriteltyä pas..njauhamista vaan?!

Voit vapaasti vaihtaa ketjua tai jopa palsaa, jos sisältö ei miellytä. 

Vierailija
96/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me puhutaan meidän 2 v lapsesta ilman sukupuolittavia termejä. Vaatteissa on kaikkia värejä, ihan pinkkiä tai liilaa ei kuitenkaan, kun me vanhemmat emme niistä niin perusta.

Puhutellaan ihan nimellä, ja jos joku kysyy onko tyttö vai poika, niin esitellään lapsi etunimellään. Nimi on sääaiheinen, siitä ei voi sukupuolta päätellä.

Mutta johtaako hyvää tarkoittavat teot siihen, että lapsi oppii hänen sukupuolensa olevan hävettävä asia, jonka vanhemmat haluavat salata

Vierailija
97/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi ihmisen ja hyeenan sukupuolisuus ei paljoakaan eroa toisistaan. Molemmissa tapauksissa uros siittää ja naaras ei siitä.

Ja silti se, että kumpi siittää tuntuu olevan monelle elämän ja kuoleman kysymys.

Vierailija
98/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullujen ajatuksiin ei tarvitse lähteä mukaan.

Vierailija
99/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaan tällainen ratakiskoesimerkki:

Mitä vastaat lapselle, jos hän kysyy, miksi hänellä on tällainen "heiluri" jalkovälissä, mutta Liisalla ei ole?

No sano sille vaikka että se on ratakisko !

Vierailija
100/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, millä tavalla opetat sukupuolien erot eli mitä ne ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä