Eikö vastasyntynyttä vauvaa saa enään kutsua tytöksi tai pojaksi?
Jos minä saan vauvan hän on tyttö tai poika.
En rupea pienelle taaperolle puhumaan että " hei sinä olet tyttö mutta haluaisitko ollakin poika." Vai tuntuuko sinusta että olet muunsukupuolinen?" Vaan lapseni on minulle tyttö tai poika. En rupea puhumaan pienelle lapselleni näistä asioista vaan jos hän itse joskus sanoo että ei tunne itseään tytöksi ja pojaksi niin se on okei. Mutta minä en tuo niitä asioita lapseni päähän. Vaan jos hän itse kun ikää löytyy sen verran, kertoisi itse asiasta niin sen täytyy mennä.
Ja minä ostan tyttö lapselleni pinkkiä, lilaa ja vaaleanpunaista.
Ja pojalleni sinistä, vihreää yms.
Ei tarvitse valittaa aina että noi on sukupuolisia värejä ja sitten nämä lauseet mitä kuulee "osta tytöllesi sininen auto paita.." ööh siis oikeesti voi luoja.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi poikaa ja kutsun heitä pojiksi. Hyvin harvoin lapsiksi. Ovat saaneet leikkiä millä haluavat ja pukea mitä haluavat. Ei ole ollut tarve kysyä oletko sä poika vai tyttö. Tietävät kyllä itsekin olevansa poikia. Heillä on pippelit joten tietävät sen itsekin.
Sukuelin ei kerro kenenkään sukupuolesta yhtään mitään. Sukupuoli on moninainen kokemus, poikasi voivat hyvin olla muunsukupuolisia.
Eivät lapset ole enää tyttöjä ja poikia eivätkä aikuiset ole naisia tai miehiä. On vain olemassa henkilöitä. Kaikki siis olevat henkilöitä. Paitsi jos henkilö itse sanoo, että hän ei ole henkilö niin hän ei ole henkilö vaan hän on esimerkiksi kukkahevonen, banaanikärpänen tai vaikka kolmesarvinen kentauri jos hän itse on sitä mieltä. Eikä vauvaa saa sanoa tietenkään vauvaksi, kun hän ei oletettavasti vielä osaa itse puhua eikä siis osaa vielä kertoa, että onko hän vauva vai kenties mutakakku, auringonkukka, ritariperhonen tai vaikka lentävä spagettihirviö.
Ei, lapsi itse päättä myöhemmin sukupulensa fiiliksen mukaan !
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi poikaa ja kutsun heitä pojiksi. Hyvin harvoin lapsiksi. Ovat saaneet leikkiä millä haluavat ja pukea mitä haluavat. Ei ole ollut tarve kysyä oletko sä poika vai tyttö. Tietävät kyllä itsekin olevansa poikia. Heillä on pippelit joten tietävät sen itsekin.
Millä vuosisadalla sinä elät kun olet ilmeisesti sitä mieltä, että tytöllä ei voi olla pippeliä? Sehän on ihan sama, että mitä sieltä jalkovälistä löytyy. Eli löytyykö sieltä pimppi, pippeli tai vaikka kukkaruukku, kissanpentu, hiekkalaatikko tai vaikka kehäkukka. Sitäpaitsi kyllä se niin on, että vaikka henkilöllä olisikin pimppi jalkojenvälissä, niin kyllä hän viimeistään joskus teininä alkaa sinne pippeliäkin saamaan.
80l tehtiin hom ppeleille lobotomioita. 2000l heidat asetettiin parrasvaloihin ja annettiin kukkia.
No nyt voidaan miettia kuinka pallo voi kun sateenkaaret kaikissa vareissa on mellastaneet taalla pienen tovin ?
Kaikki on mennyt pain peeta.
Koulutus on heikko, talous syoksykierteessa, cancel kulttuuri ja yksi yleinen mielipide.
Mitaan ei saa tehda eika sanoa ellei kuulu vahemmistoon.
Ja nyt viela kiusataan vauvoja.
No onko naa terveita?
Onko paaministeri nyt sitten parasta kun on sateenkaaren kasvattama? Osaa pukeutua! Jess kannatusluvut nousee, kun on kiva mekko paalla.
Ehka ennen vanha tiedettiin paremmin.
Kuninkailla oli pojat piilossa ja muutoin elettiin niinkuin luonto on maaranyt.
Vierailija kirjoitti:
80l tehtiin hom ppeleille lobotomioita. 2000l heidat asetettiin parrasvaloihin ja annettiin kukkia.
No nyt voidaan miettia kuinka pallo voi kun sateenkaaret kaikissa vareissa on mellastaneet taalla pienen tovin ?
Koulutus on heikko, talous syoksykierteessa, cancel kulttuuri ja yksi yleinen mielipide.
Mitaan ei saa tehda eika sanoa ellei kuulu vahemmistoon.Ja nyt viela kiusataan vauvoja.
No onko naa terveita?
Onko paaministeri nyt sitten parasta kun on sateenkaaren kasvattama? Osaa pukeutua! Jess kannatusluvut nousee, kun on kiva mekko paalla.Ehka ennen vanha tiedettiin paremmin.
Kuninkailla oli pojat piilossa ja muutoin elettiin niinkuin luonto on maaranyt.
Luonto ei ole määrännyt mitään ja luonnossa esiintyy myös homoseksuaalisuutta, joka on täysin normaalia.
Tottakai saa. Hän on joko tyttö tai poika. Asian voi tarkastaa jalkovälistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitaan ei saa tehda eika sanoa ellei kuulu vahemmistoon.Ja nyt viela kiusataan vauvoja.
No onko naa terveita?
Onko paaministeri nyt sitten parasta kun on sateenkaaren kasvattama? Osaa pukeutua! Jess kannatusluvut nousee, kun on kiva mekko paalla.Ehka ennen vanha tiedettiin paremmin.
Kuninkailla oli pojat piilossa ja muutoin elettiin niinkuin luonto on maaranyt.Luonto ei ole määrännyt mitään ja luonnossa esiintyy myös homoseksuaalisuutta, joka on täysin normaalia.
Ai vaitat nyt etta luonto ei ole maaranyt naisille syntymassa pimpelit ja miehille pompelit?
Ihan tosissas vaitat etta luonostaan mieheksi syntynyt voi olla luonnostaan nainen ja synnyttaa jalkelaisen,?
Lue biologian kirjat uusiksi.
Luonnossa on homoutta mutta homot ei lisaanny keskenaan.
Siksi kirjoitin etta ennen oli homoja muttei kukaan hehkuttanut olevansa sekaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukuelin ei kerro kenenkään sukupuolesta yhtään mitään. Sukupuoli on moninainen kokemus, poikasi voivat hyvin olla muunsukupuolisia.
Voi hyvänen aika. Sanattomaksi vetää kyllä.
Miessukupuoli tullaan kieltämään koska häiritsevät naisia.
Pitääkö se oikeasti paikkansa se semmoinen juttu, että sanastosta ollaan tulevaisuudessa poistamassa mm. sanat mies ja nainen, isä ja äiti?
Jos pitää paikkaansa, niin eikö sekin ole väärin? Miksi niillä, jotka haluaa, ei olisi oikeus olla edelleen mies tai nainen?
Minä ainakin haluan pysyä naisena, äitinä, vaimona ja tyttärenä!
Tuo se vasta lokerointia olisi, jos kaikki tungetaan jonnekin sukupuolettomuuden rooliin.
Jokainen kutsukoon omaa lastaan miksi ikinä huvittaa mutta mikä tämä juttu on että tuntemattomien lapsia pitää kutsua jollain sukupuolella? Ihan sama vaikka se menisi väärin? Saako aikuisia myös alkaa kutsumaan jollain randomsukupuolella ihan vaan huvikseen?