Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö vastasyntynyttä vauvaa saa enään kutsua tytöksi tai pojaksi?

Vierailija
01.07.2022 |

Jos minä saan vauvan hän on tyttö tai poika.
En rupea pienelle taaperolle puhumaan että " hei sinä olet tyttö mutta haluaisitko ollakin poika." Vai tuntuuko sinusta että olet muunsukupuolinen?" Vaan lapseni on minulle tyttö tai poika. En rupea puhumaan pienelle lapselleni näistä asioista vaan jos hän itse joskus sanoo että ei tunne itseään tytöksi ja pojaksi niin se on okei. Mutta minä en tuo niitä asioita lapseni päähän. Vaan jos hän itse kun ikää löytyy sen verran, kertoisi itse asiasta niin sen täytyy mennä.
Ja minä ostan tyttö lapselleni pinkkiä, lilaa ja vaaleanpunaista.
Ja pojalleni sinistä, vihreää yms.
Ei tarvitse valittaa aina että noi on sukupuolisia värejä ja sitten nämä lauseet mitä kuulee "osta tytöllesi sininen auto paita.." ööh siis oikeesti voi luoja.

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku muunsukupuolinenhan ehdotti että miksi lapset eivät voi syntyä sukupuolettomina. Miksi pitää erotella vauva heti syntymän jälkeen tytöksi tai pojaksi. Ai kauhee en kestä oikeesti 😂

Itse tekisin vastaehdotuksen: Käypä katsomassa, mitä lukee syntymätodistuksessasi. Sen jälkeen voimme keskustella lisää sukupuolettomuudesta, jos siellä todistuksessa sattuu lukemaan "joku muu". 

Nyt meni pahasti ohi.

Vierailija
62/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano ihmeessä tyttöä tytöksi ja poikaa pojaksi, mutta tuota en tajua miksi lapsen aina pitäisi pukeutua sinun määräämiin väreihin. Ei se pinkki paita poikaa tytöksi muuta. Eikä edes kukkasen kuvakaan.

Minusta on kiva jos pienet vauvat puetaan koodiväreihin, ei tarvi muistaa ulkoa jokaisen vauvan sukupuolta

Alkoi ällöttää. Miksi sinun tarvitseekaan niiden sukupuolet tietää?

Täh??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaliälyisissä kodeissa on jopa VELVOLLISUUS opettaa lapselle hänen biologinen sukupuolensa. Se on yhtä tärkeä oppi kuin puhuminen, syöminen jne. 

Mitä paskaa just luin? Voisitko kertoa miten opetetaan olemaan tyttö? Puetaan pinkkiin, lyödään nukke käteen ja köytetään hellaan? Muuten voisi kuvitella, että sitä ei opetella vaan nimenomaan OLLAAN.

Vierailija
64/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kätilö totesi heti että komea poika syntyi. Ultrassakin sukupuoliveikkaus meni ihan oikein. Mulla on poika ja poikana häntä kasvatan. Opetan sukupuolien erot.

Eikö niiden erojen nimenomaan pitänyt olla synnynnäisiä ja biologisia, eikä opetettuja?

Onhan ne. Pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi. Ei ole vaikeaa tämä erottelu. 

Vierailija
65/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveää, jos pientä lasta aletaan aivopesemään näillä sukupuolisuusasioilla. Mkelestäni ihmisen pitää elää vähintään 25 vuotiaaksi, ennen kuin varmasti on sinut itsensä ja sukupuolensa kanssa. Jos ei ole, niin sitten muutos, mutta ei ennen tätä ikävuotta. Aivan hirveää kun lasten huulia turvotetaan ja tissejä laitetaan ym..

Vierailija
66/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva syntyy niin tiedoissa lukee "Tyttö vauva" tai "Poika vauva" mikä ongelma tässä muka on?

Vierailija
67/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapselle pitäisi opettaa hänen sukupuolensa ja siis mitkä sukupuolten erot? Biologiset erot hän varmaan oppii ilman opettamistakin mutta mitä muita eroja sukupuolissa automaattisesti on siis sellaisia joiden oikein opettamisesta olisi jotain hyötyä?

Eikö lapsi saa sukupuolesta riippumatta esim ihan itse päättää mistä hän tykkää tai onko hän herkkä tai kiinnostaako paini vai prinsessamekot tai molemmat.  Hitto kun ihmiset ei tajua koko sukupuoli neutraali keskustelun ideaa että ei ole tarkoitus häivyttää biologisia sukupuolia vaan mahdollistaa jokaisen oleminen omana itsenään muita vahingoittamatta riippumatta siitä mitkä vehkeet löytyy housuista. 

Vierailija
68/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä koskaan kutsu häntä vauvaksi/lapseksi?

Vierailija
69/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaliälyisissä kodeissa on jopa VELVOLLISUUS opettaa lapselle hänen biologinen sukupuolensa. Se on yhtä tärkeä oppi kuin puhuminen, syöminen jne. 

Mitä paskaa just luin? Voisitko kertoa miten opetetaan olemaan tyttö? Puetaan pinkkiin, lyödään nukke käteen ja köytetään hellaan? Muuten voisi kuvitella, että sitä ei opetella vaan nimenomaan OLLAAN.

"Sinä olet tyttö". Siinäpä se. Oliko paskaa ja vaikeaa ja mahdotonta?

Vierailija
70/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuit lukemaan noin omiasi?

Vierailija
71/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mitään paskaa, vaan faktoja. Lapselle kuuluu opettaa asioita. Myös se, onko lapsi tyttö vai poika ja onko äiti nainen vai mies jne. Ihan samalla tavalla kuin opetetaan, että tuoli on se, millä istutaan ja sänky on se missä nukutaan jne. jne. 

Vierailija
72/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli sitä ja sukupuoli tätä. Lähtekää Ukrainaan sotimaan, jos ei ole tuota isompia ongelmia!

Vierailija
73/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa vastasyntyneen vauva sukupuoli? Asian merkitys noin nolla, ehkä joku isoäiti mehustelee sillä että onko tyttö vai poika, ja onko äidin nenä vai isä silmät vai toisinpäin. 

Esimerkiksi nimilautakuntaa kiinnostaa. Et voi antaa tytölle nimeksi Aleksi tai pojalle nimeksi Tiina. 

Siis se sama nimilautakunta, joka on hyväksynyt 2020-21 etunimiksi mm. Kettu, Kromi, Loitsu, Piano, Mustang, Lootussydän, Pampsa, Jeppis, Läri, Pampsa, Rivakka ja Äälö? Ok, siinä on toki kunnioitusta herättävä auktoriteetti.

Vierailija
74/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kätilö totesi heti että komea poika syntyi. Ultrassakin sukupuoliveikkaus meni ihan oikein. Mulla on poika ja poikana häntä kasvatan. Opetan sukupuolien erot.

Eikö niiden erojen nimenomaan pitänyt olla synnynnäisiä ja biologisia, eikä opetettuja?

Ei minulle ainakaan pippeli kasvanut opettamalla. Ihan oli paikoillaan syntymästä lähtien ja itse asiassa jo hyvissä ajoin ennen sitä. Siitä äiti sitten tiesi, että olen poika. 

M39

Vierailija
75/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

teme2 kirjoitti:

Miksi lapselle pitäisi opettaa hänen sukupuolensa ja siis mitkä sukupuolten erot? Biologiset erot hän varmaan oppii ilman opettamistakin mutta mitä muita eroja sukupuolissa automaattisesti on siis sellaisia joiden oikein opettamisesta olisi jotain hyötyä?

Eikö lapsi saa sukupuolesta riippumatta esim ihan itse päättää mistä hän tykkää tai onko hän herkkä tai kiinnostaako paini vai prinsessamekot tai molemmat.  Hitto kun ihmiset ei tajua koko sukupuoli neutraali keskustelun ideaa että ei ole tarkoitus häivyttää biologisia sukupuolia vaan mahdollistaa jokaisen oleminen omana itsenään muita vahingoittamatta riippumatta siitä mitkä vehkeet löytyy housuista. 

Mitä tarkoitat tuolla että biologiset erot oppii ilman opettamistakin? Kyllä on erittäin tärkeää nimenomaan opettaa lapselle nämä asiat eikä hyssytellä. Lapset kyllä tykkäävät prinsessoista ja autoista ihan oman makunsa mukaan, se ei liity asiaan niin suuresti

Vierailija
76/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa myös hiukset! Tytöillä pitää olla pitkät ja pojilla lyhyet että tuntemattoman osaa sanoa mitä ne on.

Poikaani joku akka kutsui eilen tytöksi, varmaan koska pitkät hiukset, vaatteiden väreillä ei ollut väliä.

Sanoin hänen mekko päällä olevaa kaljuaan pojaksi.

Pojallani oli pari talvea värikäs haalari ja monta kertaa kuuli tuntemattomien sanovan tytöksi.

Kai se pienten lasten värikoodaus on joillekin tosi tärkeää että muistakaa laittaa ne poikanne mustaan ja lähes mustaan tumman siniseen ettei mene kaikki ihan sekaisin. Se lapsen sukupuoli kun on tooooooosi tärkeä asia.

Vierailija
77/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne. Pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi. Ei ole vaikeaa tämä erottelu. 

Voitko sitten kertoa, miksi joku kokee erityistä tarvetta opettaa, miten ollaan poika tai tyttö? Eikö sitä vain kasva itsekseen? Vai olisiko kuitenkin niin, että kasvatuksella ohjataan, miten on suotavaa pukeutua, minkäpituiset hiukset ovat soveliaat ja myöhemmin se, mihin ammattiin sovit. Ja sitten sanotaan, että se nyt vaan oli sun oma valinta, deal with it.

Alle sata vuotta sitten naiset ei saaneet käyttää edes housuja, ja vaikka siitä on tultu pitkä matka, niin näköjään maaliin on samanmoinen.

Vierailija
78/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kovin suppea käsitys tyttöydestä. Tyttöys ei liity mitenkään siihen, mitä lapsi leikkii tai mitä hänellä on päällään. Tyttöys määrittyy sillä, onko jalkovälissä pimppi. Jos on, lapsi on tyttö, jos ei lapsi on poika. Poikakin voidaan pukea pinkkiin ja lyödä nukke kouraan. Hellaan köyttäminen on laitonta, joten sitä älä tee kenellekään. Niin ja se poika ei muutu tytöksi vaikka leikkisi nukeilla. 

Vierailija
79/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku muunsukupuolinenhan ehdotti että miksi lapset eivät voi syntyä sukupuolettomina. Miksi pitää erotella vauva heti syntymän jälkeen tytöksi tai pojaksi. Ai kauhee en kestä oikeesti 😂

Joo, sitten saadaan hedelmöitysklinikalle poikapareja, jotka eivät tule raskaaksi vaikka kuinka yrittävät 😂

Vierailija
80/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano ihmeessä tyttöä tytöksi ja poikaa pojaksi, mutta tuota en tajua miksi lapsen aina pitäisi pukeutua sinun määräämiin väreihin. Ei se pinkki paita poikaa tytöksi muuta. Eikä edes kukkasen kuvakaan.

Minusta on kiva jos pienet vauvat puetaan koodiväreihin, ei tarvi muistaa ulkoa jokaisen vauvan sukupuolta

Alkoi ällöttää. Miksi sinun tarvitseekaan niiden sukupuolet tietää?

Ymmärräthän nyt että sukupuoli ei liity mitenkään seksiin? Alkoi epäilyttää, kun ällötyksestä puhuit. 

Mihin sitä sukupuolta sitten tarvitaan, jos ei lisääntymiseen?

Esimerkiksi siihen, että tietää kummassa vessassa käy!

Meillä on töissä unisex-vessat, eli ei tarvitse siihenkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän