Eikö vastasyntynyttä vauvaa saa enään kutsua tytöksi tai pojaksi?
Jos minä saan vauvan hän on tyttö tai poika.
En rupea pienelle taaperolle puhumaan että " hei sinä olet tyttö mutta haluaisitko ollakin poika." Vai tuntuuko sinusta että olet muunsukupuolinen?" Vaan lapseni on minulle tyttö tai poika. En rupea puhumaan pienelle lapselleni näistä asioista vaan jos hän itse joskus sanoo että ei tunne itseään tytöksi ja pojaksi niin se on okei. Mutta minä en tuo niitä asioita lapseni päähän. Vaan jos hän itse kun ikää löytyy sen verran, kertoisi itse asiasta niin sen täytyy mennä.
Ja minä ostan tyttö lapselleni pinkkiä, lilaa ja vaaleanpunaista.
Ja pojalleni sinistä, vihreää yms.
Ei tarvitse valittaa aina että noi on sukupuolisia värejä ja sitten nämä lauseet mitä kuulee "osta tytöllesi sininen auto paita.." ööh siis oikeesti voi luoja.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle kätilö totesi heti että komea poika syntyi. Ultrassakin sukupuoliveikkaus meni ihan oikein. Mulla on poika ja poikana häntä kasvatan. Opetan sukupuolien erot.
Mielenkiintoista, millä tavalla opetat sukupuolien erot eli mitä ne ovat?
Eikö tuo ole jo monta kertaa kerrottu? Poika siittää, tyttö ei siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me puhutaan meidän 2 v lapsesta ilman sukupuolittavia termejä. Vaatteissa on kaikkia värejä, ihan pinkkiä tai liilaa ei kuitenkaan, kun me vanhemmat emme niistä niin perusta.
Puhutellaan ihan nimellä, ja jos joku kysyy onko tyttö vai poika, niin esitellään lapsi etunimellään. Nimi on sääaiheinen, siitä ei voi sukupuolta päätellä.
Mutta johtaako hyvää tarkoittavat teot siihen, että lapsi oppii hänen sukupuolensa olevan hävettävä asia, jonka vanhemmat haluavat salata
Kyllä. Sitten tämä Kuutamo-Tähtisäde joutuu jo alakouluisässä terapiaan on kun ihan sekaisin identiteettinsä kanssa eikä alkava puberteetti ainakaan helpota asiaa, koska Kuutamo-Tähtisäteelle ei ole kukaan kertonut tuleeko hänelle esim. kuukautiset vai ei.
Ketä tää näitten juttujen täällä jauhaminen nyt taaskaan auttaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle kätilö totesi heti että komea poika syntyi. Ultrassakin sukupuoliveikkaus meni ihan oikein. Mulla on poika ja poikana häntä kasvatan. Opetan sukupuolien erot.
Pojalla on pippeli, tytöllä pimppi. Montako kertaa tämä pitää toistaa sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niiden erojen nimenomaan pitänyt olla synnynnäisiä ja biologisia, eikä opetettuja?
Onhan ne. Pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi. Ei ole vaikeaa tämä erottelu.
Voitko sitten kertoa, miksi joku kokee erityistä tarvetta opettaa, miten ollaan poika tai tyttö? Eikö sitä vain kasva itsekseen? Vai olisiko kuitenkin niin, että kasvatuksella ohjataan, miten on suotavaa pukeutua, minkäpituiset hiukset ovat soveliaat ja myöhemmin se, mihin ammattiin sovit. Ja sitten sanotaan, että se nyt vaan oli sun oma valinta, deal with it.
Alle sata vuotta sitten naiset ei saaneet käyttää edes housuja, ja vaikka siitä on tultu pitkä matka, niin näköjään maaliin on samanmoinen.
Otetaan tällainen ratakiskoesimerkki:
Mitä vastaat lapselle, jos hän kysyy, miksi hänellä on tällainen "heiluri" jalkovälissä, mutta Liisalla ei ole?
No sano sille vaikka että se on ratakisko !
Kysyttiin, mitä SINÄ vastaat. Minä tiedän kyllä, mitä minä vastaisin ja se ei ole tuo vaihtoehto, jota ehdotit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ilmoitimme, että meille on syntynyt pienikokoinen henkilö.
pienikokoinen on aika suhteellinen käsite
On tai ei ole. Jos on virallisesti määritelty pienikokoisuuden rajat, niin silloin siinä ei ole mitään suhteellista. Jos taas kysy mutusta niin hyvin suhteellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos mörökölli vie pojan pippelin, niin poika on silti poika, vaikka ei olisi enää pippeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaliälyisissä kodeissa on jopa VELVOLLISUUS opettaa lapselle hänen biologinen sukupuolensa. Se on yhtä tärkeä oppi kuin puhuminen, syöminen jne.
Mitä paskaa just luin? Voisitko kertoa miten opetetaan olemaan tyttö? Puetaan pinkkiin, lyödään nukke käteen ja köytetään hellaan? Muuten voisi kuvitella, että sitä ei opetella vaan nimenomaan OLLAAN.
Miten onnistuit lukemaan noin omiasi?
Esitin kysymyksen. Voit vapaasti vastata siihen, jos tiedät mitä tuo opettaminen tarkoittaa. Itselleni ei auennut.
Pimppi ja pippelijutut sekä oman sukupuolen pissaustavat näin vaikka elämän askelten ensialkuun.
Itse miellän tuon hygieniasta huolehtimisen opettamiseksi enkä sukupuolikasvatukseksi. Siinä mielessä ihan validi pointti, että eroaa eri sukupuolilla. Mutta enpä usko että ns. sukupuolineutraalissakaan kasvatuksessa jätetään vessassa käynti opettamatta sen takia että siihen liittyvät genitaalit.
Uskoisin että lähes kaikki haluavat antaa lapsensa olla tyttö tai poika omalla tavallaan. Mutta sitten on vielä valitettavasti näitä, jotka pelkäävät pelkän pinkkiin pukemisen tekevän pojasta homon. Ja heille se on maailmanloppu. Sääliksi käy näiden lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos mörökölli vie pojan pippelin, niin poika on silti poika, vaikka ei olisi enää pippeliä.
Hyvää yötä, lapsipieni.
Vierailija kirjoitti:
Väsyneenä tietty viihdearvo 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaliälyisissä kodeissa on jopa VELVOLLISUUS opettaa lapselle hänen biologinen sukupuolensa. Se on yhtä tärkeä oppi kuin puhuminen, syöminen jne.
Mitä paskaa just luin? Voisitko kertoa miten opetetaan olemaan tyttö? Puetaan pinkkiin, lyödään nukke käteen ja köytetään hellaan? Muuten voisi kuvitella, että sitä ei opetella vaan nimenomaan OLLAAN.
Miten onnistuit lukemaan noin omiasi?
Esitin kysymyksen. Voit vapaasti vastata siihen, jos tiedät mitä tuo opettaminen tarkoittaa. Itselleni ei auennut.
Pimppi ja pippelijutut sekä oman sukupuolen pissaustavat näin vaikka elämän askelten ensialkuun.
Itse miellän tuon hygieniasta huolehtimisen opettamiseksi enkä sukupuolikasvatukseksi. Siinä mielessä ihan validi pointti, että eroaa eri sukupuolilla. Mutta enpä usko että ns. sukupuolineutraalissakaan kasvatuksessa jätetään vessassa käynti opettamatta sen takia että siihen liittyvät genitaalit.
Uskoisin että lähes kaikki haluavat antaa lapsensa olla tyttö tai poika omalla tavallaan. Mutta sitten on vielä valitettavasti näitä, jotka pelkäävät pelkän pinkkiin pukemisen tekevän pojasta homon. Ja heille se on maailmanloppu. Sääliksi käy näiden lapsia.
Mutta miten muunsukupuolinen kertoo lapselle, miksi muunsukupuolinen pippelillinen henkilö pissii eri tavalla kuin muunsukupuolinen pimpillinen henkilö`?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu auttavan niitä jotka ovat keksineet että joku on nyt ihan virallisesti kieltänyt sukupuolet. Varmaan iltapäivälehdessä joku semijulkkisinfluensseri on kirjoittanut kolumnin ja sanonut että ei saa sanoa "tyttö" tai "poika". Sitten täällä vauhkotaan aivan kuin eduskunta olisi säätänyt lain joka laittaa sukupuolet pannaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? En minä vaan ymmärrä. Pojalla on pippeli, hän on poika. Pojalla ei ole pippeliä, hän on poika. Tytöllä ei ole pippeliä, hän on tyttö...
Jossain päin maailmaa ihmisten ongelmat ovat nyt todellisia, mutta meillä on täällä varaa läpättää näitä ihan jonninjoutavia juttuja .
Olisi kiinnostavaa päästä muunsukupuolisten terveystiedon tunnille. Erityisesti lisääntymistä käsittelevälle tai murrosikää käsittelevälle. Olisi viihdyttävää kuulla, miten selittävät tietyt asiat, joissa normaalit käyttävät sanoja poika, tyttö, nainen ja mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? En minä vaan ymmärrä. Pojalla on pippeli, hän on poika. Pojalla ei ole pippeliä, hän on poika. Tytöllä ei ole pippeliä, hän on tyttö...
Et ymmärrä, koska et ymmärrä asian ydintä. Ei ollut koskaan kyse pippelistä, vaan BIOLOGIASTA. Koita nyt painaa se kalloosi! Tiedätkö mitä on BIOLOGIA? Sano se sana! BIOLOGIA!
Vierailija kirjoitti:
Jossain päin maailmaa ihmisten ongelmat ovat nyt todellisia, mutta meillä on täällä varaa läpättää näitä ihan jonninjoutavia juttuja .
Olkaamme siis kiitollisia, että meillä on asiat näin hyvin :)
Naapurin mies kertoi opettaneensa lapselleen metsän eläimiä. Teenkö nyt lasun, kun hän ilmeisesti pakottaa lapsen syömään käpyjä ja nukkumaan kiven kolossa?