Eikö vastasyntynyttä vauvaa saa enään kutsua tytöksi tai pojaksi?
Jos minä saan vauvan hän on tyttö tai poika.
En rupea pienelle taaperolle puhumaan että " hei sinä olet tyttö mutta haluaisitko ollakin poika." Vai tuntuuko sinusta että olet muunsukupuolinen?" Vaan lapseni on minulle tyttö tai poika. En rupea puhumaan pienelle lapselleni näistä asioista vaan jos hän itse joskus sanoo että ei tunne itseään tytöksi ja pojaksi niin se on okei. Mutta minä en tuo niitä asioita lapseni päähän. Vaan jos hän itse kun ikää löytyy sen verran, kertoisi itse asiasta niin sen täytyy mennä.
Ja minä ostan tyttö lapselleni pinkkiä, lilaa ja vaaleanpunaista.
Ja pojalleni sinistä, vihreää yms.
Ei tarvitse valittaa aina että noi on sukupuolisia värejä ja sitten nämä lauseet mitä kuulee "osta tytöllesi sininen auto paita.." ööh siis oikeesti voi luoja.
Kommentit (152)
Normaaliälyisissä kodeissa on jopa VELVOLLISUUS opettaa lapselle hänen biologinen sukupuolensa. Se on yhtä tärkeä oppi kuin puhuminen, syöminen jne.
Ei saa!
Jos naapurit tekevät ilmiannon kun kuulevat saat 24 vuotta ehdotonta ja naapureillesi 1000 euroa palkkiota siitä kun auttoivat virkavaltaa kiinniottamisessasi .
Se on nyt uusi laki.
Vierailija kirjoitti:
Voin rehellisesti sanoa että ihan pienistä en oikeasti erota kumpia ovat, samoin taaperoikäisistä. Itseä ei asia haittaa koska lapset eivät ole koskaan kiinnostaneet oikeastaan millään tavalla. Omia ei ole eikä tule, muut huolehtikoon omistaan.
Juu mutta jos näkee alakerran niin johan erottaa. 2 vaihtoehtoa, melko helppo erottaa.
Olin järkyttynyt, kun sairaalan kahvilassa oli myynnissä vaaleanpunaisia ja vaaleansinisiä pehmoleluja! :O
Vierailija kirjoitti:
Voin rehellisesti sanoa että ihan pienistä en oikeasti erota kumpia ovat, samoin taaperoikäisistä. Itseä ei asia haittaa koska lapset eivät ole koskaan kiinnostaneet oikeastaan millään tavalla. Omia ei ole eikä tule, muut huolehtikoon omistaan.
Vauvasta ei kukaan erota ellei näe jalkoväliin. Siksi voi kysyä, että onko tyttö vai poika. Sillä se sukupuoli selviää, jos nimestäkään ei pysty päättelemään. Useimmiten pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Normaaliälyisissä kodeissa on jopa VELVOLLISUUS opettaa lapselle hänen biologinen sukupuolensa. Se on yhtä tärkeä oppi kuin puhuminen, syöminen jne.
Oikeastaan vielä tärkeämpää!
Synnärillä hoitajat tekevät lasun jos kuulevat sinun yrittävän sukupuolittaa viatonta lasta. Ole varovainen missä huutelet ajatuksiasi julki.
No, 2000 vuotta sitten luettiin pojat seimessä vaaleanpunaiseen .
Vierailija kirjoitti:
Sori siis puettiin.
Vierailija kirjoitti:
Joku muunsukupuolinenhan ehdotti että miksi lapset eivät voi syntyä sukupuolettomina. Miksi pitää erotella vauva heti syntymän jälkeen tytöksi tai pojaksi. Ai kauhee en kestä oikeesti 😂
No muunsukupuolinen sitten poistaa lapselta X- ja Y-kromosomit. Kiinnostaisi nähdä miten. Voisi havainnollistaa esim. nukella.
Minä kylvetän ja vaihdan vaipan meidän vauvalle pimeässä, jotta en näe, mitä biologista sukupuolta edustava sukupuolielin siellä on. Näin pystyn antamaan neutraalia kasvatusta, kun minulla ei ole ennakkoasennetta tietyn sukupuolen mukaisesta kasvatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? Se ei ole poikien väri!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa.
Ei missään nimessä saa kutsua pojaksi tai tytöksi. T. Vihreä
Pitäisi olla laissa, että PITÄÄ kutsua tytöksi tai pojaksi, ja nimenomaan jalkovälin perusteella. Itseasiassa pitäisi saada tarkistaa ne itsekin muiden vauvojen jalkovälit, koska vanhemmat voi valehdella!
Yksilön geneettinen sukupuoli määräytyy X- tai Y-kromosomin sisältämän siittiön hedelmöittäessä munasolun. Naiset perivät kaksi X-sukukromosomia, yhden kummaltakin vanhemmalta. Miehet perivät X-kromosomin äidiltään ja Y-kromosomin isältään. Tulevan lapsen sukupuolen määrittää siis siittiö.
Yksinkertaista.
Joo ,että blää ,blää , blää vaan taas, kun ei mitään muutakaan keksitä jutun juurta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan vielä tärkeämpää!
Ei ole. Ilman syömistä lapsi kuolee, mutta ilman tietoa sukupuolesta selviää elossa. Syöminen siis ainakin tärkeämpää kuin sukupuoli-info. Eipä se pikkuvauva tosin edes ymmärrä, mitä "poika" tai "tyttö" tarkoittaa. Sen opettaminen alkaa vasta taaperovaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kylvetän ja vaihdan vaipan meidän vauvalle pimeässä, jotta en näe, mitä biologista sukupuolta edustava sukupuolielin siellä on. Näin pystyn antamaan neutraalia kasvatusta, kun minulla ei ole ennakkoasennetta tietyn sukupuolen mukaisesta kasvatuksesta.
Sairasta.
Saa kutsua ihan miksi itse tahtoo, ei vastasyntynyt ymmärrä tavuakaan. Kutsu vaikka yksisarviseksi minun puolestani.
Sen sijaan "enään" on ankarasti kielletty.