Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö vastasyntynyttä vauvaa saa enään kutsua tytöksi tai pojaksi?

Vierailija
01.07.2022 |

Jos minä saan vauvan hän on tyttö tai poika.
En rupea pienelle taaperolle puhumaan että " hei sinä olet tyttö mutta haluaisitko ollakin poika." Vai tuntuuko sinusta että olet muunsukupuolinen?" Vaan lapseni on minulle tyttö tai poika. En rupea puhumaan pienelle lapselleni näistä asioista vaan jos hän itse joskus sanoo että ei tunne itseään tytöksi ja pojaksi niin se on okei. Mutta minä en tuo niitä asioita lapseni päähän. Vaan jos hän itse kun ikää löytyy sen verran, kertoisi itse asiasta niin sen täytyy mennä.
Ja minä ostan tyttö lapselleni pinkkiä, lilaa ja vaaleanpunaista.
Ja pojalleni sinistä, vihreää yms.
Ei tarvitse valittaa aina että noi on sukupuolisia värejä ja sitten nämä lauseet mitä kuulee "osta tytöllesi sininen auto paita.." ööh siis oikeesti voi luoja.

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin rehellisesti sanoa että ihan pienistä en oikeasti erota kumpia ovat, samoin taaperoikäisistä. Itseä ei asia haittaa koska lapset eivät ole koskaan kiinnostaneet oikeastaan millään tavalla. Omia ei ole eikä tule, muut huolehtikoon omistaan.

Vierailija
22/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliälyisissä kodeissa on jopa VELVOLLISUUS opettaa lapselle hänen biologinen sukupuolensa. Se on yhtä tärkeä oppi kuin puhuminen, syöminen jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa!

Jos naapurit tekevät ilmiannon kun kuulevat saat 24 vuotta ehdotonta ja naapureillesi 1000 euroa palkkiota siitä kun auttoivat virkavaltaa kiinniottamisessasi .

Se on nyt uusi laki.

Vierailija
24/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin rehellisesti sanoa että ihan pienistä en oikeasti erota kumpia ovat, samoin taaperoikäisistä. Itseä ei asia haittaa koska lapset eivät ole koskaan kiinnostaneet oikeastaan millään tavalla. Omia ei ole eikä tule, muut huolehtikoon omistaan.

Juu mutta jos näkee alakerran niin johan erottaa. 2 vaihtoehtoa, melko helppo erottaa.

Vierailija
25/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin järkyttynyt, kun sairaalan kahvilassa oli myynnissä vaaleanpunaisia ja vaaleansinisiä pehmoleluja! :O

Vierailija
26/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvasta ei kukaan erota ellei näe jalkoväliin. Siksi voi kysyä, että onko tyttö vai poika. Sillä se sukupuoli selviää, jos nimestäkään ei pysty päättelemään. Useimmiten pystyy.

Vierailija
27/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaliälyisissä kodeissa on jopa VELVOLLISUUS opettaa lapselle hänen biologinen sukupuolensa. Se on yhtä tärkeä oppi kuin puhuminen, syöminen jne. 

Oikeastaan vielä tärkeämpää!

Vierailija
28/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä hoitajat tekevät lasun jos kuulevat sinun yrittävän sukupuolittaa viatonta lasta. Ole varovainen missä huutelet ajatuksiasi julki.

Vierailija
29/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, 2000 vuotta sitten luettiin pojat seimessä vaaleanpunaiseen .

Vierailija
30/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori siis puettiin.

Vierailija
31/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku muunsukupuolinenhan ehdotti että miksi lapset eivät voi syntyä sukupuolettomina. Miksi pitää erotella vauva heti syntymän jälkeen tytöksi tai pojaksi. Ai kauhee en kestä oikeesti 😂

No muunsukupuolinen sitten poistaa lapselta X- ja Y-kromosomit. Kiinnostaisi nähdä miten. Voisi havainnollistaa esim. nukella.

Vierailija
32/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kylvetän ja vaihdan vaipan meidän vauvalle pimeässä, jotta en näe, mitä biologista sukupuolta edustava sukupuolielin siellä on. Näin pystyn antamaan neutraalia kasvatusta, kun minulla ei ole ennakkoasennetta tietyn sukupuolen mukaisesta kasvatuksesta.

Vierailija
33/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet? Se ei ole poikien väri!

Vierailija
34/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa.

Ei missään nimessä saa kutsua pojaksi tai tytöksi. T. Vihreä

Vierailija
35/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla laissa, että PITÄÄ kutsua tytöksi tai pojaksi, ja nimenomaan jalkovälin perusteella. Itseasiassa pitäisi saada tarkistaa ne itsekin muiden vauvojen jalkovälit, koska vanhemmat voi valehdella!

Vierailija
36/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilön geneettinen sukupuoli määräytyy X- tai Y-kromosomin sisältämän siittiön hedelmöittäessä munasolun. Naiset perivät kaksi X-sukukromosomia, yhden kummaltakin vanhemmalta. Miehet perivät X-kromosomin äidiltään ja Y-kromosomin isältään. Tulevan lapsen sukupuolen määrittää siis siittiö.

Yksinkertaista.

Vierailija
37/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ,että blää ,blää , blää vaan taas, kun ei mitään  muutakaan keksitä jutun juurta..

Vierailija
38/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan vielä tärkeämpää!

Ei ole. Ilman syömistä lapsi kuolee, mutta ilman tietoa sukupuolesta selviää elossa. Syöminen siis ainakin tärkeämpää kuin sukupuoli-info. Eipä se pikkuvauva tosin edes ymmärrä, mitä "poika" tai "tyttö" tarkoittaa. Sen opettaminen alkaa vasta  taaperovaiheessa. 

Vierailija
39/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kylvetän ja vaihdan vaipan meidän vauvalle pimeässä, jotta en näe, mitä biologista sukupuolta edustava sukupuolielin siellä on. Näin pystyn antamaan neutraalia kasvatusta, kun minulla ei ole ennakkoasennetta tietyn sukupuolen mukaisesta kasvatuksesta.

Sairasta.

Vierailija
40/152 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kutsua ihan miksi itse tahtoo, ei vastasyntynyt ymmärrä tavuakaan. Kutsu vaikka yksisarviseksi minun puolestani. 

Sen sijaan "enään" on ankarasti kielletty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän