Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli II sakkaa heti alkuunsa

Vierailija
01.07.2022 |

"Hallituksen työnhakumallille vaikea alku: lähes joka kolmas työtön on laiminlyönyt velvoitteen hakea työpaikkoja

On joka tapauksessa selvää, että hallituksessa työnhakuvelvoitteensa toteuttavien osuuden on toivottu asettuvan lähemmäksi sataa prosenttia kuin 70:tä prosenttia."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008919985.html

No onpa ihme ja yllätys ja voivoi. Eli onko nyt palkattu 300 työkkäritätiä turhaan?

Kommentit (211)

Vierailija
21/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä muhun kukaan ole ottanut yhteyttä ja heinäkuussa mennään. Kuvittelin että toukokuun ekalla viikolla joku soittaa :D ei oo soitellu eiiiii...

Muhun otettiin yhteyttä, vaikka olen osa-aikatöissä. Tehtiin uusi työnhakusuunnitelma ja sanktioita on odotettavissa jos en hae työpaikkoja. Olen 55 vuotias ja ihmettelen, eivätkö voi ahdistella mieluummin niitä kokonaan työttyömiä, tai vielä mieluummin, jättää ahdistelut ja sanktioilla uhkailut kokonaan pois. Työkkärin pitäisi olla palvelulaitos, eikä mikään piiskuri ja uhkailija.

Päivän paras vitsi :D

Vierailija
22/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ymmärrän! Todella kurja teitä osa-aikaisia kiusata tällä. Mielummin juurikin meitä pitkäaikaistyöttömiä. Mutta tosiaan KUKAAN ei ole soittanut tai ottanut yhteyttä. 

Onneks mahdollisesti olen saamassa töitä syys-lokakuussa VIHDOIN, mutta tämä täysin tutun kautta. Monen vuoden jälkeen mahdollisuus työllistyä, osittain, mutta parempi sekin! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni on työllistynyt uuden työnhakumallin avulla?

Ainoat, jotka tuosta hyötyvät ja työllistyvät ovat te-toimiston viranomaiset, jotka saavat tuosta hössötyksestä palkkaa. Työttömät eivät hyödy tuosta ollenkaan.

Vierailija
24/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt osa-aikatyötä jo 1,5 vuotta (50 % + lisätyöt päälle), eikä kukaan ole ollut missään yhteyksissä. Olen odottanut, milloin joku syyllistävä työkkärintäti soittaa ja moittii työnteosta, mutta hiljaista on ollut siltä suunnalta.

No ota ihmeessä itse sinne Te-toimistoon yhteyttä, jos noin kiire on aktiivimallia toteuttamaan :D 

Vierailija
25/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten kun ei löydy edes niitä neljää työpaikkaa joihin voisi "realistisesti" hakea.

Vierailija
26/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten kun ei löydy edes niitä neljää työpaikkaa joihin voisi "realistisesti" hakea.

Löytyy löytyy. Etsit vaan tarpeeksi ahkeraksi.

P.S. Oikeasti puhuttuna: lue ne ohjeet, jotka aiheesta on annettu

Vierailija
27/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei löydy. Montako kertaa pitää kertoa, että se haettavien paikkojen määrä on 1-4 TAPAUSKOHTAISESTI. Ei siis aina ja kaikissa tilanteissa 4. 

Vierailija
28/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla 7 pasta tulle yhsitamisen kauutaa savanni suomi, sina maksa typera lammas

persu kerkes jo tännekin, joko on perjantain kunniaksi kaljat menossa? 

Vierailija
29/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt osa-aikatyötä jo 1,5 vuotta (50 % + lisätyöt päälle), eikä kukaan ole ollut missään yhteyksissä. Olen odottanut, milloin joku syyllistävä työkkärintäti soittaa ja moittii työnteosta, mutta hiljaista on ollut siltä suunnalta.

Et ole työtön, jos olet työssä. Tuliko yllätyksenä?

Osa-aikaisena ainakin minä olen työkkärin listoilla työttömänä työnhakijana, että voin hakea työmarkkinatukea. Jolloin olen myös velvoitettu siihen työnhakuun.

- eri kuin lainaamasi

Vierailija
30/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taas päivitettiin työnhaku suunnitelma. Asiantuntija sanoi, että hän ei löydä yhtään minulle soveltuvaa työpaikkaa lähiseudulta. Hakea silti pitää työtä, yksi hakemus kuukaudessa. Olen osa- aikaisessa työssä nyt. Teen tässä kuukauden aikana taas hakemuksen jonnekin, niin vältyn karenssilta. Viimeksi hain 300 km päästä siivoustyötä, ihan vaan siksi kun pitää hakea .

Vierailija
31/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä työtön meinaat äänestää?

Vierailija
32/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmottautuu työkkärin höpökursseille niin sekin lasketaan aktiivisuudeksi.

Itse kirjauduin kolmen vuokratyöfirman asikkaaksi kuukauden ajaksi ja sitten menen yhdelle neljän päivän kurssille mistä tulee taas kuukauden aktiivisuus täyteen.

Elikkä käytännössä aktiivisuus neljänä päivänä istumassa työkkärin kurssilla neljä tuntia mihin kuuluu ruokatunti. Ei mikään kova rasti.

Vierailija
33/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sina maksa mina tullaa savanni ja 10 lasta itakeskus alue , huijvi paassa aina oltava mina palata persu kun se vieda minulta raha pois

hei persu; ihan samalla tavalla me veronmaksajat maksetaan teidän asunnot ja ruuat

Vierailija
34/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä työtön meinaat äänestää?

Liberaalipuoluetta tai Liike Nyt.

Vierailija
35/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisena ainakin minä olen työkkärin listoilla työttömänä työnhakijana, että voin hakea työmarkkinatukea. Jolloin olen myös velvoitettu siihen työnhakuun.

- eri kuin lainaamasi

No sitten haet niitä töitä. Ei siihen työkkärin tätiä tarvita kädestä pitämään. 

Vierailija
36/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen taas päivitettiin työnhaku suunnitelma. Asiantuntija sanoi, että hän ei löydä yhtään minulle soveltuvaa työpaikkaa lähiseudulta. Hakea silti pitää työtä, yksi hakemus kuukaudessa. Olen osa- aikaisessa työssä nyt. Teen tässä kuukauden aikana taas hakemuksen jonnekin, niin vältyn karenssilta. Viimeksi hain 300 km päästä siivoustyötä, ihan vaan siksi kun pitää hakea .

Onko järkee vai eiiii. Tuo elävä esimerkki mitä tapahtuu kun henkisesti jälkeen jääneet vähälahjaiset pääsevät kyykyttämään kansalaisia.

Vierailija
37/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni on työllistynyt uuden työnhakumallin avulla?

Ei kukaan

Jos tilastoja uskotaan, niin vähän yli 17 000. Lähde: TEM työnvälitystilasto

Vierailija
38/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kenellekään löydy. Sitten laitellaan hakemuksia niihin epärealistisiin paikkoihin. Tärkeintä on, että hakemuksia tulee. Työllistymisellä ei ole niin väliä. 

Vierailija
39/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri kuin lainaamasi

No sitten haet niitä töitä. Ei siihen työkkärin tätiä tarvita kädestä pitämään. 

Yes, niin teenkin. Mutta kyllä ne silti soittelee. Kyse oli siitä, että kehen he oikein sieltä yhteyttä ottavat, ja kyllä osa-aikaisetkin työssäkäyvät ihmiset tähän listaan kuuluvat mikäli ovat tukien vuoksi työkkäriin ilmoittautuneet.

Vierailija
40/211 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmottautuu työkkärin höpökursseille niin sekin lasketaan aktiivisuudeksi.

Itse kirjauduin kolmen vuokratyöfirman asikkaaksi kuukauden ajaksi ja sitten menen yhdelle neljän päivän kurssille mistä tulee taas kuukauden aktiivisuus täyteen.

Elikkä käytännössä aktiivisuus neljänä päivänä istumassa työkkärin kurssilla neljä tuntia mihin kuuluu ruokatunti. Ei mikään kova rasti.

Höpökurssi ei ole työnhakuvelvollisuuden täyttävää toimintaa eli saat muistutuksen. Vuokratyöfirmaan voit ilmoittautua vain kerran työttömyysjakson aikana, jos sillä ajattelit työnhaun kuitata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi