Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inssi marraskuussa

18.10.2006 |

Moi kaikki!

Mulla on eka inssi marraskuun alussa jos kaikki menee hyvin. Aloitan clomikuurin luultavasti ensi viikolla, kunhan ne menkat vaan tulevat ajallaan.

Lapsettomuutta takana n. 2 vuotta ja nyt sitten aloitamme vihdoin hoidot. Mulle tehty verikokeet, ultra ja läpäisykoe, ja kaiken pitäisi olla OK. Miehen simpat todella huonolaatuisia, vain 7 % " oikeanmuotoisia" ja liikkuvuus erittäin heikko.

Onko teillä kokemusta onko inssillä millaiset mahdollisuudet tulla raskaaksi kun tilanne on tämä ? Kertokaa muutenkin inssikokemuksia, miltä se tuntuu, onko kivuliasta ? Laitetaanko aina irrotuspiikki vai pitääkö itse tikuttaa ovista ? Miten pian inssin jälkeen selviää onko raskaana ? Ja tähän liittyen, olen lukenut tätä palstaa ja täällä puhutaan pp päivistä (ilmeisesti piinapäivä, vai?), miten ne lasketaan ?

Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista =).

Kommentit (215)

Vierailija
121/215 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olisinhan tuon lauantai testipäivän Jorner sun tekstistäkin löytänyt! Niin ja tänään on maanatai ja sun pp10.. Voi että mulla on hatara pää!!

Sorry Jorner - nyt kuitenkin kartalla.

Leia

Vierailija
122/215 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on hatara pää niin on mullakin... :) Ja ihan sama juttu täällä: töissä koneen ääressä kökkiessä ajatukset harhailee tähän epätoivoiseen yritykseen paljon useammin kuin vapaalla.

Joo, tänään on mun pp10 ja tätenhän pe olisi pp14 ja virallinen testipäivä. Edellisen kerran kun plussasin, tapahtui se vasta pp19 ja olin pp15 jopa testannut negan joskin päiväpissasta. Niin että en ole niitä, jotka kannustaa kovin hätäiseen testaukseen, mutta kun tässä kierrossa käytän niitä inhoja lugeja, niin haluisin niistä mahd. nopeesti eroon jos nega pämähtää. Siksipä ' päätin' että pp15 olkoot testipäivä :) Ja aamupissasta ja kunnon testillä, joihinkin mammaxeihin tjsp. en oikeen luota.

Edelleen, mukavaa viikkoa kaikille!!! Kertokaapa tunnelmista!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/215 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssi meni hienosti viime perjantaina. Nyt oli paljon rennompi fiilis kuin viime kerralla. Vasemmalla oli 20mm munis ja oikeallakin suunnilleen 16 millinen, eli voi olla että kumpikin irtosivat. :o) Eivät olleet vielä ehtineet irrota inssihetkellä, joten ajoitus oli täydellinen. Silloin nimittäin vihloi ja nipisteli siihen malliin että irtoaminen tapahtui varmasti aivan samoihin aikoihin. Illalla ei nimittäin enää nipistellyt kun kävin ystäväni kanssa syömässä ja leffassa. Ystävän tapaaminen vei ajatukset mukavasti muualle. Simppoja oli tällä kertaa vain 7 miljoonaa, mikä vähän ihmetytti sekä minua että lääkäriä, mutta ei kuulemma haittaa. Oli riittävä määrä. Tänään on ollut outoja pieniä vihlaisuja tuolla alakerrassa ja toiveissa onkin että tämä olisi hyvä merkki. bd

Vierailija
124/215 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas kerta toden sanoo...tänään tehtiin inssi,lapsenpäivänä!Eli tarkoittaa toivottavasti hyvää! :) 40 miljoonaa siimahäntää pääsivät lopulta uimaan kohti munasoluani (tai kahta)Clomit oli käytössä kp 3-7,ja perjantaina toinen oli 16mm ja toinen 20 mm ja eilen sain ovisplussan joten tänään tehtiin operaatio.Oli aika homma taas,mulla meinaa reitti olla jotenkin kierossa ja lääkäri kaivaa ja kaivaa ja väääntää ja kääntää 15min ennen kuin onnistui.Sattui melkosesti ja vähän vertakin tuli.Mutta sellasta se on. Fiilikset on ihan hyvät,en meinaan halua ajatella tässä kierrossa tätä ollenkaan joten yritän pysytellä täältäkin pois ja tulen sitten kertomaan kuinka kävi. Meiän inssit oli nyt sitten tässä,alkuvuodesta sitten aloitellaan IVF-hoidot.Onnea kaikille marraskuisille,plussaillaan ja pidelkää minullekin peukkuja pystyssä!!Toivoo Ride

Vierailija
125/215 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut tästä inssistä mitään. Nyt tuhruttelee ja iltapäivällä tein negatestin.

Se siitä sitten!

Tsemppiä ja onnea muille piinistovereille! Toivottavasti teistä joku sais plussan! Minä poistun! :-(((

Vierailija
126/215 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani, iso lohtuhali täältä. Voiko udella, mitkä on sun jatkosuunnitelmat, vieläkö inssejä vai oliko ivf mahdollinen?

Perässä tullaan täältäkin. Lugeista huolimatta tissit ' romahtivat' tänään kuten aina ennen menkkoja. Menkkakipuja selässä ja vatsassa jo jonkin verran. Taidan aikaistaa testipäiväni sittenkin perjantaiksi, pääsee sitten niistä lugeista eroon. Jollei vuoto nyt ala ennemmin. Vaikka tiedän satavarmasti, että nyt ei ole tärpännyt, en silti uskalla toimia vastoin ' lääkärin ohjeita' ja lopettaa lugeja nyt. Täytyy ruveta motivoitumaan hoitotaukoa varten ja etsiä hieman tietoa IVF:n hinnoista. Vahva tunne siitä, että meille ei enää vauvaa tule, on läsnä. Turhalta tuntuu koko rahan meno. Se, että meillä yksi lapsi 5v jo on, auttaa paljon mutta toisaalta lisää hurjasti syyllisyyttä: kuinka kehtaan pyytää lisää ja olla masentunut ja mitä oikein olen tehnyt itselleni kun olen tuhonnut ennen hedelmällisen kroppani.

Pikku-Jennille vielä halit.

Omanapaista valitusta pahoitellen, J

Vierailija
127/215 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni: Kauheesti lohtuhaleja sulle! onnea jatkon, mika suunnitelma? voi hitto, oikein sydamenpohjasta ottaa -toi pettymys! ma en ole jostain syysta vielakaan yli viime pettymyksesta. voimia sulle jenni!!

jorner: ala luovuta viela!

mulla loyty ultrassa lauantaina kaksi aika isoa (3cm, onko isoja?) kystaa. taa kierto siis ei laakitysta eika inssia. en ollu oikeestaan pettyny, nyt tauolle vaan. kuinka nopeesti noi kystat haviaa? mulla ei ole ikina ainakaan tietosesti niita ollu? onko siis mitaa mahkuja luomuihmeesta tassa kierrossa ku on noi kystat? eipa mulla mitaa toiveita kauheesti ole....

ivf ei paasta tassa sairaalassa vasta ku laparoskopian ja kolmen inssin kalkeen (siis kuus inssia yht. 3 laparoskopia ja 3) ma en halua laparoskopiaan! me siis yritetaa vaihtaa sairaalaa. toisessa ilmeisesti tehdaan 3 inssia hormooneilla ja 3 ilman ja sitten ivf. kuulostaa paremmalta. yhta taistoa tassa maassa kaikki...

ja tyokaveri taas raskaana! olivat just ostaneet hormoonit ivf varten, pisti ekan kierron (ivf vasta tammikuussa) ja pamahti raskaaksi. olen valtelly nyt nakemasta hanta (iso tyopaikka onneksi eika olla laheisia) mut eiks oo kauheeta kuinka katkeraksi sita muuttu.

no, kiitos ' kuntelusta' ! onnea kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
128/215 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta jaksaa Pikku-Jenni ((virtuaalihali)). Nämä pettymykset ovat niiiin kamalan isoja ja ensin tuntuu ettei niistä pääse yli millään, mutta koeta jaksaa suunnata ajatukset piakkoin tuleviin hoitoihin. Täytyy uskoa, että meille kaikille vielä se pikkuinen suodaan.

Annu, en oikein osaa vastata noihin sun kysymyksiin kun ei ole kokemusta kystista. Aika ihmeelliseltä kyllä kuulostaa tuo teidän sairaalan mentaliteetti (3 inssiä, lapa, 3 inssiä). Meillä (tosin yksityisellä) saa aika paljon vaikuttaa noihin hoitojen ajoituksiin ja hoitotapoihinkin. Ne työkavereiden ja muiden läheisten raskaus uutisetkin tuntuu kolahtavan aina vain pahemmin. Joskus jaksoin vielä olla iloinenkin (ja vieläkin tiedän, ettei se meiltä ole pois jos muut saa lapsia), mutta nykyisin niistä masentuu aina vain pahemmin. Täytyy vain yrittää psyykata itseään uskomaan omiin sanoihinsa. Eli kyllä me joskus vielä saadaan se pikkuinen.

Ridelle paljon peukkuja ja vielä pitkää pinnaa piinaan!

Terkuin Leia PP7

Vierailija
129/215 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikki!

Annu! Mulla on kystista kokemusta, clomeista varsinkin niitä tuli. Ei noi sun ole isoja, voi olla kymmenen senttisiäkin. Ne yleensä kai poistuu yhden luonnollisen kierron aikana, Terolutit voi kai myös edesauttaa poistumista.

Olen joutunut pari kertaa pitämään välikierron hoidoissa kystien takia, ne on siis mulla olleet munarakkuloita, jotka ovat täyttyneet vedellä. Ärsyttäviä ne ovat joka tapauksessa. Kystat sekoittaa kierron aika hyvin, eli mullakin kerran vaikutti niin, että menkat alkoi kystan takia vaikka söin Teroja.

Lääkäri on mulle sanonut, että turha toivoa tulevansa raskaaksi jos on kysta, mutta toisaalta yhdellä ystävällä oli kysta raskauden alkuvaiheessa. Ehkä se kysta oli tullut raskautumisen jälkeen. En tiedä.

Pikku-Jenni! Älä murehdi. Tää on niin tätä. Aina saa olla pettymässä. Ja aina se kestää aikansa. Joskus on ihana hetkeksi vaipua itsesääliin ja itkeä tuhruttaa tyynyyn. Mutta sitten on taas keksittävä mitä kivoja juttuja tässä elämässä on.

Mulla on inssi huomenna ja kadehdin kyllä Riden 40miljoonaa siimahäntää. Meillä on parhaillaan ollut seitsemän ja vähimmillään 1,5 miljoonaa.

Vatsa tuntuu ihan siltä kuin menkat olisivat alkamassa, kauhea paine koko ajan. Ei tällaista ole ennen ollut. Saa nähdä mitä tapahtuu.

En ole kovin toiveikas nyt. Mutta jaksakaa te muut! :)

Elliida

Vierailija
130/215 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

veto ollut poissa koko päivän, väsyttänyt vain kamalasti... varmaan raittiin ilman puutos :)

LeiaK: aivan, päivän erolla testaillaan vai miten olet ajatellut? mulla tuo testipäivä olisi samalla oma syntymäpäivä... voi kunpa... ei voisi olla ihanampaa lahjaa!

Miten teillä muilla? Paljon plussatuulia ja muistakaahan pitää ajan tasalla... itse yritän tässä päästä taas koneelle ja käydä sitten lukemassa josko niitä plussia tulisi ja paljon =)

Vierailija
131/215 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, voiko oikeesti olla totta, että menkat alkaa, kun pitäis olla inssi huomenna? Mun kroppa on ennenkin tehnyt kummallisia temppuja mut tää olis vähän liikaa. Nyt on kierron päivä 18 ja olen vetänyt Puregonia 14 päivää ja eilen Pregnylin napaani. Vuoto on ruskeahkoa ihan niin kuin ennen menkkoja ja juoksen pissalla koko ajan koska alavatsassa on niin kova paineen tunne. Ihan samanlainen kuin just ennen menkkoja.

Mun kiertohan voi olla jopa vain 16 päivääkin joskus. Olenko taas laittanut satoja euroja kankkulan kaivoon? Sanokaa ettei tää voi olla totta.

Hermot menee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Elliida

Vierailija
132/215 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille. Teidän lohdutuksen sanat saivat ihan kyyneleet silmiin! Tiedän, että tää vie sen pari päivää ja sit oon ihan ok, tää ottaa silti päähän niin julmetusti. Mut onhan tähän jo totuttu!

Jorner: kyselit, et mitä jatkossa. Meille on tehty jo 3 ICSI:tä ja 6 PAS:ia, joten se ivf ei ole meidän mielessä. Tää oli vasta eka inssi ja ihan luomukiertoon. Miehen kans aateltiin, et otetaan tää joulun alus nyt ihan iisisti ja aletaan miettiä vuoden vaihteen jälkeen uudestaan. Kun on ootettu jo 5,5 vuotta niin tää oottaminen on pientä siihen. Tarkoitus olis tehä inssi clomikiertoon ja multa pitäs vielä varmuuden vuoksi tutkia noi munajohtimet.

Annu: Tiedän tunteesi, kun kuulee jonkun tutun olevan raskaana. Me kuultiin kans mun ja mieheni hyvän ystävän odottavan lasta ja laskettu aika on jo maaliskuussa. nekin tuli raskaas ihan heti. Ne meni naimisiin kesäkuun alussa ja heti näemmä on plussaa näyttänyt testi. Mä olen tällainen katkera akka, joka ei taas pysty hyväksymään toisten onnea...Tunnen itseni inhottavaksi.

Vierailija
133/215 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos elliida avusta! mut ekaksi...en tieda miten sulla tollee alko tuhruttaa pregnylin jalkeen! toivottavasti joku osaa paremmin auttaa. voitko soittaa lekurille? toivottavasti kaikki menee ohyvin ja paasette inssiin.............. mullakin oli siis follikkelikysta, hormooneista johtuva. gyne sano etta sen pitas havita yhdessa kierrossa. kiitos, en siis toivo turhia talta luomukierrolta, kiitos rehellisyydesta! enpa kait ois muutenkaan odotellu ihmeita.......

onnea piinailijoille++++++++++++++++++++++++++++

olette ajatuksissani!

Vierailija
134/215 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pp4 ja toistaiseksi kaikki ok. Eilen pistin puolikkaan Pregnylin munasarjoja " ruoskimaan" ja seuraavan pistän sitten lauantaina.

Elliida: Miten voit tänään? Minua tuo Pregnyl turvottaa kovasti ja alavatsa tuntuu aivan ilmapallolta varsinkin juuri inssiä edeltävänä päivänä. Oliko sinulla samanlainen tuntemus? Mitään vuotoa ei ole kuitenkaan ollut. Kannattaa tosiaan kysyä tuosta lääkäriltäsi.

Mil-lis: et ole ainoa jota väsyttää. Olen aivan naatti! Olen töitten jälkeen nukkunut pari päivänä 1- 1½ tunnin " tirsoja" ja siihen vielä normaalit yöunet päälle ja silti olen iltapäivällä taas täysi raato. Liiallisesta nukkumisestakaan tuskin on kyse. On vain ollut liikaa tekemistä ja kiire koko ajan. Ulkoillutkin olen, mutta ei auta. Ehkä tämä pimeä ja märkä sää vain väsyttää. Välillä tuntuu että haluaisin vetäytyä talvihorrokseen näin marraskuussa. Lumi helpottaa, mutta nyt nekin sulivat pois. Ja asiaa ei auta yhtään että olen välillä kiukkuinen kuin ampiainen näitten hormonien takia. Eilenkin taas tuli kiukuteltua kun väsyneenä piikittelin tuota Pregnyliä. Tuntui jotenkin niin vaikealta, vaikka aikaisemmin se on sujunut ihan helposti.

Vierailija
135/215 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tiedän miltä tuntuu kun kuulee vauva uutisia koko ajan ympäriltään. Meidän tuttavapiirissä on nyt vauvabuumi pahimmillaan. Eka shokki oli kuin veli vaimoineen kertoivat olevansa raskaana viime keväällä. He olivat jo neljännellä (!) kuulla ja olivat salanneet sen niin pitkälle kuin mahdollista (eivät tiedä meidän lapsettomuudesta, ei olla viitsitty vielä kertoa kun voivat sitten tuntea syyllisyyttä). Kälyni aina kailotti sitä että hän ei halua vauvaa ja eivät he tee lapsia vielä vuosiin ja -PAM- ehkäisy petti ja tulivat vahingossa raskaaksi! Ai että se kirpaisi ja kirveli sen pienen hetken kun asiasta kerrottiin!! Miksi me emme saa lasta ja toisille, jotka eivät edes sellaista halua, saavat sellaisen ihan vahingossa?!? Pidin kuitenkin mölyt mahassani ja olin " iloinen" heidän puolestaan. No, pian olin jo ihan oikeastikin iloinen ja nyt minulla on aivan ihastuttava 3 kuinen kummipoika joka on vienyt tätinsä sydämen aivan kokonaan. :o) Kummasti pojan vanhempienkin mieli on muuttunut kuukausien saatossa ja vauva onkin nyt tärkein asia maailmassa. :o)

No, kavereista kaksi on nyt parhaillaan raskaana. Kummallakin laskettu aika kevät talvella. Toinen heistä, paras ystäväni, oli melkein anteeksi pyytävä kun kertoi raskaudestaan. Heillä tärppäsi heti ehkäisyn poisjättämisestä kuukausi häitten jälkeen, samoin kuin toisellakin ystävälläni. Lisäksi he kertoivat kahden (!) päivän sisällä toisistaan tulevista vauvoista!! Ne olivat kuin isku palleaan ja vähän aikaa oli oikein paha hengittää, mutta nyt asia on ihan ok. Meille tämä lapsen saanti on vähän vaikeampaa, mutta olen silti onnellinen ystävieni puolesta että he eivät tarvitse käydä läpi samaa rumbaa kuin me. Kohta on taas lisää vauvoja joita voin pidellä niin kauan kuin saan oman käsivarsilleni. :o)

Vierailija
136/215 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! kävin eilen lääkärillä, ja kirjoitti mulle menopur-reseptin. Ekaan inssiin mulla oli annos 75 IU/päivä, nyt nostettiin annosta 150IU. Ens maanantaina on ultra ja katotaan mitä on tapahtunut. Ens viikolla on sitten toinen inssi.

Vierailija
137/215 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vaivaiset 2,8 miljoonaa siimahäntää, vaikka yritin sanoa miehelle, että kehittelis nyt kunnon satsin... ;))

Painon tunne vatsassa oli aamulla aivan järkyttävä. Voin melkein pahoin sen takia. Nyt se on mennyt ohi ja lääkäri oli sitä mieltä, että johtui vain Pregnylistä. Ultrasi kuitenkin ja munarakkula oli jo puhjennut.

Nyt sitten piinaillaan!

Elliida

Vierailija
138/215 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin etoi nyt viime inssipäivänä! Kysyin lääkäriltä onko se normaalia ja hän sanoi että kyllä on jos on iso munasolu irtoamassa. Minulla etominen loppui iltaan mennessä. Kaksi solua oli tyrkyllä, 16 ja 20 milliset. Munikset olivat vielä inssihetkellä tallessa, niiden oli määrä irrota vasta parin tunnin kuluttua inseminaatiosta.

Vierailija
139/215 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenelläkään muulla kuin mulla viimeinen inssi nyt? En jaksa lukea kaikkia viestejä, kun tämä mun ns. laajakaista on enemmänkin kapea polku, ja kestää iäisyys, jos katson noi kaikki viestit.

Elliida

Vierailija
140/215 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jolla on toinen ja viimeinen inssi tehty. Nyt siis pp 7 ja niinkun taisin aiemmin kirjottaa, niin jos nyt ei tärppää niin saa olla taukoa joulun yli ja sitte lähetään IVF heti tammikuusta.

MIL-LIS: Mitkä on fiilikset..samoissa mennään? Mä päätin (niinkun sinäkin taisit), että tuun sitte kertomaan jos on jotain kerrottavaa, mut oon kyllä taustalla huokaillu päivittäin (useammanki kerran;) .

Mulla ei oo mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen, eikä myöskään puregonit taaskaan aiheuttanut mitään ylimääräisiä tuntemuksia ei päähän eikä kroppaan.

Tänään pistin sen toisen pregnyl-piikin luteaalivaihetta tukemaan, ja nyt sitte ei enää piikitellä ainakaan vähään aikaan. Kyllä taas v.itutti, kun koitin puhua miehelle aiheesta (kävi kotona syömässä päivällä) ja se oli sitä mieltä et miks miettiä jos seuraavaa hoitoa jne. Ja senkin asian se sano samalla kun luki jotain h.elvetin liitin-lehteä joka ei ollu edes kiinnostava. Se ei siis todellakaan halua/jaksa aiheesta keskustella...välillä tuntuu ettei sitä vois vähempää kiinnostaa koko homma. Mut se on siis samanlainen kaiken muunkin " vakavan" asian kanssa...ei vaan kykene. Kyllä ärsyttää...vielä jos reagois noihin hormoneihinki jotenkin niin huh huh. Sanoin kyllä, että jos tammikuussa mennään IVF, niin sitte muuttuu hoidot oikeesti rankoiks, ja et sit saattaa mussakin tapahtua muutoksia (oon megarauhallinen luonna ainaki omasta mielestäni).

Nojoo, oireita ei siis ole. Valkovuotoa aika paljon ajoittain, ja tänään mittasin lämmön (hih...ensimmäinen friikkioire), joka näytti 37,6. Oli siis kyllä koholla. Ei olis pitäny mitata ja uneksia:)

Nyt lähden hyvän ystävän ja koirien kanssa lenkille...se tekee hyvää:)

Kaikille piinailijoille tsemppiä, ja ainaki Pikku-Jennille pahoittelut:(

-Nea pp7