Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inssi marraskuussa

18.10.2006 |

Moi kaikki!

Mulla on eka inssi marraskuun alussa jos kaikki menee hyvin. Aloitan clomikuurin luultavasti ensi viikolla, kunhan ne menkat vaan tulevat ajallaan.

Lapsettomuutta takana n. 2 vuotta ja nyt sitten aloitamme vihdoin hoidot. Mulle tehty verikokeet, ultra ja läpäisykoe, ja kaiken pitäisi olla OK. Miehen simpat todella huonolaatuisia, vain 7 % " oikeanmuotoisia" ja liikkuvuus erittäin heikko.

Onko teillä kokemusta onko inssillä millaiset mahdollisuudet tulla raskaaksi kun tilanne on tämä ? Kertokaa muutenkin inssikokemuksia, miltä se tuntuu, onko kivuliasta ? Laitetaanko aina irrotuspiikki vai pitääkö itse tikuttaa ovista ? Miten pian inssin jälkeen selviää onko raskaana ? Ja tähän liittyen, olen lukenut tätä palstaa ja täällä puhutaan pp päivistä (ilmeisesti piinapäivä, vai?), miten ne lasketaan ?

Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista =).

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että nämä ilmat kyllä kruunaavat nämä mielialat. Aivan järkyttävän harmaata ja ankeata!! Tulisi edes kunnon talvi, että kirkastuisi edes hieman.

Tuosta esipuheesta sitten voittekin varmaan päätellä meikäläisen tunnelmat. Viikonloppu sujui lapsiperheiden parissa. Ja taas kirkastui místä sitä jää paitsi...

Tänään on pp13 ja testipäivä. Päätin testata tänään että voi lopettaa sitten ne Terot ja antaa vuodon tulla. Oireita ei ole ollutkaan, joten eiköhän tästä menkat saada tosiaankin aikaiseksi.

Tällä viikollahan on monella viimeiset piinat meneillään. Lilium on vasta alussa - siispä sinne vakio toivotukset: Pitkää pinnaa piinaan!!

Toivottavasti teillä Pumpukka tilanteet selkiävät ja hoidot alkavat pian tuottaa tulosta. Ettei tarvitse pakastealkoista murehtia. Voi että näiden hoitojen aikaan on niin paljon huolehtimista ja murehtimista!! Voimia siis kaikille tasapuolisesti.

Terkut kaikille!

Leia

Vierailija
162/215 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin liittyä teihin a) marraskuun inssiläisiin ja b) viimeisen inssin kokeilijoihin. Aika moni on siirtymässä ensi vuoden alusta ivf-hoitoihin, niin myös minä! Olisi tosi kiva vaihtaa kuulumisia uusiin hoitoihin liittyen, olettaen että meistä jotkut myös jatkavat hoitoja tän inssin jälkeen eivätkä siirry odottajien ihanaan joukkoon. No, toiveet ei täällä ole tän neljännen inssin suhteen järin korkealla, joten tuleviin hoitoihin kohdistuu odotuksia senkin edestä.

Eli siis, mulle tehtiin inssi perjantaina ja pari munista odotteli irtoamistaan. Onkohan kellään tietoa, että kuinka isoja niiden pitäisi olla että a) irtoavat ja b) olisivat hedelmöittymiskykyisiä? Kun mulla toinen oli vaan 18 mm ja olin pregnylin pistänyt jo 34 tuntia aikaisemmin, niin mietin että mitähän sille käy¿

No, joka tapauksessa keskusteltiin lääkärin kanssa, että inssejä on turha tämän enempää jatkaa kun niiden olisi kaiken järjen mukaan jo pitänyt tuottaa tulosta. Eli joulutauon jälkeen (oletettavasti joulukuun lopulla) aloitan sumuttelut ja pitkän kaavan mukaan mennään siis ivf:ään. Toisaalta vaan pelottaa, että mitä vikoja siellä sitten saattaakaan paljastua, mutta toisaalta parempi saada tietää mahd. pian eikä lyödä päätä seinään tuloksettomien inssien kanssa. Eli ihan hyvillä mielin olen ja yritän nyt vain ottaa rennosti tän piinistelyajan (heh, piti oikein tarkistaa monesko pp on meneillään ja vasta pp3 mennään).

Mukavaa alkuviikkoa kaikille ja plussasäteitä piinailijoille (Leialle erityisesti tän päivän suhteen!)

EE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan ensiksi: ILPO: älä sinä suotta murehdi, että aiheutit mulle enemmän pahaa oloa - niinhän se vaan on, että totuus sattuu ja vaikka välillä olis niin ihanaa olla autuaallisessa pimennossa näistä kaikista asioista, mitä on näiden lapsettomuus-vuosien aikana saanut tietää, niin on se silti parempi tietää, miten asiat oikeasti on eikä elätellä turhia toiveita (paitsi kyllähän tässä turhia toiveita joka tapauksessa elättelee, täytyy vaan toivoa, että ne joskus eivät enää olekaan turhia!). Niin, jos joskus IVF:ään asti joudutaan, niin ilman muuta ollaan siihen menossa luovutettujen siittiöiden kera. Mua vaan pelottaa ihan kauheesti, että jos nää meidän hoidot venyy, niin onko lain voimaantulon jälkeen enää siittiöitä ollenkaan! Osa tuosta pahasta mielestä johtuikin tästä ja sitten vaan tuntui niin älyttömän pahalta ajatus siitä, että jos ennen lakia saa aikaan alkioita pakkaseenkin asti, niin ne joutus sitten heittämään roskiin, vaikka siittiöiden saanti voi olla aivan kysymysmerkki...

Niinpä niin, olet ELLIIDA aivan oikeassa, että sitä tulee vähän liiankin tarkkaan analysoitua muiden lääkärien muille antamia ohjeita ja sanomisia. Välillä on tosi hankalaa edes ymmärtää mitä oma lääkäri milläkin sanomisellaan tarkottaa, saati sitten mitä jonkun toisen lääkäri on sanonut jollekin toiselle... :o) Mutta sitä on jotenkin niin herkkä näiden hoitojen aikana analysoimaan kaikkea (hei, nyt tuo varmaan tarkoittaa hyvää/pahaa minunkin kohdalla...)... Mä aina välillä yritän pysyä täältä poissa juuri tuon takia - yhden kerran onnistuinkin: kesäkuun inssissä (tai toukokuun) pysyin koko kuukauden poissa palstalta ja kyllähän sitä stressasi vähemmän, mutta silloin ei ollutkaan mitään erikoista pohdittavaa... mutta yleensä sitä on pakko kysyä, jos joku pystyis neuvomaan millon missäkin ongelmassa ja sitä tukea kaipaa!!! Kiitos siis kaikille, jotka tänkin jaksavat lukea!

Mutta niitä ultra-uutisia: toisaalta hyviä, toisaalta huonoja... Kysta oli hieman kasvanut edellisestä (32mm), mutta ei kuulemma edelleekään haittaa. Kystan ympäriltä löytyi 5 follikkelia (11-15mm) ja toisellakin puolella oli 4, mutta ne olivat vielä pieniä. Lääkäri uskoi, että 2-3 noista isommista muniksista vois ehtiä valmiiks - yritetään nyt kasvattaa niitä edelleen Menopurilla (150IU). Keskiviikko-aamuna sitten taas ultraan ja yritetään päästä inssiin torstaina. Toisaalta oon tosi pettynyt, kun eivät rakkulat olleet enempää kasvaneet, eikä sitten päästykään " yllätys" IVF:ään. Mutta oon kyllä tosi ilonen jos nyt ees siihen inssiin päästään. Niin, limakalvo oli jotain päälle 11mm ja vielä sillä on aikaa kasvaa.

Tsemppiä Kille ja Elliida loppupiinaan ja muillekin piinailijoille ja erityispeukutukset Leialle testaukseen!!

Kiva EmmaEmilia nähdä sinuakin täällä - mekin ollaan jo monta kertaa ehditty piinailee yhtä aikaa tän syksyn aikana!

Vierailija
164/215 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai ei alkanut täälläkään hyvin. Varoitus siis: Kannattaa hypätä yli mun tekstin, jos ei halua tätä normaalia vuodatusta. Tää palstailu on kyllä siitä hyvä, ettei tarttee ystäviä aina näillä samoilla itkuilla vaivata. Kiitos teille ihanaiset!

Täst ei hemmetti tuu mitään!!!!! Tiputtelu alkoi siis tänään ja menossa vasta kp26 ja pp10. Voi p**kele!!! Viime kierroissa tiputtelu alkanut vasta kp28. Olinhan tähän varautunut, mutta silti ottaa pattiin. Ihmeellisen hyvin olen kuitenkin onnistunut tähän suhtautumaan ja vaan yhdet itkut itkenyt. Mies on matkalla ja en ole sille viitsinyt tekstittää, kerron sitten kun tulee kotiin. Tää elämä tuntuu vaan niin epäreilulta ja mitä ihmeen pahaa ollaan tehty!!???!!!! Ja kuinka paljon ihminen voi itkeä, että kyyneleet loppuu tai ehkä mulla se raja on tullut vastaan kun ei suuremmin itketä. Ehkä se itku tulee taas, kun saan mieheni kotiin.

Matkalla siis epäilemättä kohti tammikuun ivf:ää. *huoh!!!* Ens kuussa ei tartte ottaa mitään hormooneja ja vaan suunnittelukäynti ivf:ään. Ja sitä seuraavassa alkaa sitten kunnon hormoonien napsiminen..... Voi tätä surkeutta!

EmmaE tervetuloa tulevaan ivf -joukkoon! Tai toivottavasti tapahtuis ihme ennen sitä.

Sori etten nyt jaksa kommentoida muiden kuulumisia. Luin kuitenkin läpi. Ja ei hätää kyllä täältä taas noustaan. Jatkan palstailua tuolla enskoissa ja katsotaan sitten josko jossain ivf-pinossa myöhemmin.

Parempaa plussa-onnea muille!

Kille

Vierailija
165/215 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää kuulla, että sulla tiputtelu alko! Mutta eihän se vielä välttämättä tarkoita että raskaus ei olis alkanut... paitsi etten kyllä itse pätkääkään usko siihen (siis ainakaan omalla kohdalla) että menkat vois olla tulematta jos tiputtelu alkaa. Eli ei tästä oikeestaan tullutkaan sulle mitään rohkasuviestiä - sori! Mutta täältä tulee iso lohtuhali ((())) ja parempaa onnea ekaan IVF:ään!!!

Vierailija
166/215 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ainakaan vielä ole alkanut tiputelemaan. Extra-Pregnylit pitävät ilmeisesti tiputtelut poissa (viimeinen puolikas piikki pistetty lauantaina kp20). Tähän mennessä on aina ollut tiputtelua, joten nyt pelkään joka vessareissulla että se tuhru taas alkaa. Viime kuussahan kuukautiset olivat tähän mennessä jo alkaneet joten ihmettelen että olen vielä odotuskannalla. Välillä on alavatsaa pistellyt aivan tuolta häpyluun alta oikealta puolelta. Sitten aivan kuin välillä suussa " maistuisi" sellainen outo etova tunne. En osaa sitä selittää. Luultavasti kroppaan pumpattujen hormonien aikaansaamaa, koska inssissä oli samanlainen ellotus. Kysyinkin siitä lääkäriltä ja se on kuulemma ihan normaalia. En uskalla edes toivoa saati uskoa että nämä oireet olisivat mahdollisen raskauden aikaansaamia. Ihan hyvinhän ne voivat enteillä alkavia kuukautisia. VOIH!! Vielä tämä viikko pitäisi jaksaa kitkutella. Jos lauantaiaamuun mennessä ei ole kuukautisia tullut niin on lupa testata....

Vierailija
167/215 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoiko lääkäri sulle luvan testata 7 päivää pregnylin viimesen piston jälkeen? Laitoitko pregnyl 2500 iu vai kuin paljon?? Mä oon niin miettinyt et millon uskaltaa testata, vaikka uskon että menkat alkaa ennen kun edes ehtii testata. Mä laitoin vikan pregnyl 2500 iu viime viikon keskiviikkona. Miten muuten hoidit pregnylin jakamisen jos sul oli kan 2500iu...oli aika epävarmaa hommaa ja meni nyt sitte vähän silmänmitalla mulla...

-Nea

Vierailija
168/215 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kille.kurjaa, kun tiputtelu alkoi. toivotaan että kävis parempi onni ivfssä. meillä on lyhyt kaava, ihan vain siksi kun pitkää ei olisi ehditty enää tänä vuonna ottaa. Tosin nyt näyttää siltä, ettei päästä hoitoihin ollenkaan, kun vuoto ei ole alkanut. Harmittaa ihan pirusti.tämä hoitoruljanssi on niin musertava.

Pumpukka: toivottavasti kaikki menee hyvin! ja olet oikeassa, pahin pelko tässä kaikessa on tietty se, että luovuttajat loppuu.

terkkuja lähettelee taasen masentunut Ilpo

Vierailija
169/215 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös olekin kummallista, että silloin kun niitä kuukautisia oikein odottaa alkavaksi, niin silloin ne tosiaan antavat odottaa itseään...! Toivottavasti sulla vuoto alkaa niin pian, että pääsette IVF:ään jo tänä vuonna. Tai jos se oliskin yllätysplussa...???

Vierailija
170/215 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp 27 / pp 13...aamulla ja päivällä pyyhkäsin paperille tuhrua ja nyt sitte illalla vessassa käydessä kirkkaanpunasta paperille ja pönttöön...aaargghhh! Kylläpä ottaa koville. Miehestäkin luin pettymuksen, mutta ei kyl taaskaan sanonut sen enempää. Mietin ääneen sängyssä, että onx tässä mitään järkee väkisin yrittää, kun ei kerran raskaaks itestään tule. Että kai tälläKIN asialla on tarkoutuksensa. Kannattaako siis uhmata kohtaloa kysyn??

No täti tuli sitte kuitenkin vähän niinku kaapin takaa, koska tänään ei ole ollut tippaakaan maha kipeä, parina aikasempana päivänä kylläkin vähän. Ja tähän kiertoonhan piikitin extrapregnyliä kaks kertaa, jotta luteaalivaihe ei jäis niin lyhyeks. No, venyihän se päivällä parilla:)

Mutta niinhän tässä taas kävi, ettei tarvitse testata...ja jos jotain positiivista taas täytyy repiä niin parempi näin kun että täti myöhässä...

Osan teistä tapaan siis tammikuun IVF-pinossa eiks ni??

Taas tuli vaan omaa napaa, mutta ei tässä muutakaan voi. Eipä tee mieli mennä sängynkään pohjalle makaamaan ja miettimään...

Tänään kattelin taas adoptiosivuja, mutta kun en saa siitä adoptiosta mun juttua en sit millään. Ja suomalaisiin lapsiin on kuulemma 2-5 vuoden jonot...ihan hyvät lähtökohdat. En kyllä osaa nähdä meitä ilman lapsiakaan, että en sitte tiedä. ehkä koen sijaisvanhemmuuden eniten meidän jutuks tällä hetkellä. Jos siis sais ihan vauvelin...

No aivan sama tällä hetkellä...life sucks !

TSEMPPIÄ KUITENKI KAIKILLE VIELÄ PIINAILIJOILLE JA TEILLE PLUSANNEILLE...ÄLKÄÄ HEITTÄKÖ PYYHETTÄ KEHÄÄN :)))

Rauhallista joulun odotusta kaikille, Nea

Vierailija
171/215 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea_80: Voih! Osaanottoni alkaneiden kuukautisten johdosta. Harmi että näin kävi. Tsemppiä ja selkä suorana kohti uusia koitoksia. *voimahali*

Minä edelleen piinailen sanan varsinaisessa merkityksessä. Tämä on kamalaa! Kp24 / pp12 meneillään. Tosiaan, lääkäri käski testata viikon päästä viimeisestä Pregnyl piikistä. Pistin puolikkaan annoksen (2500) lauantaina ja kolme päivää pitäisi vielä jaksaa keplotella. Normaalisti kuukautiset alkaisivat ihan millä hetkellä hyvänsä. Vielä ei ole edes tuhrua, joten olen aivan tulisilla hiilillä! Jos kuukautiset nyt alkavat niin kolhu tulee olemaan aika rankka, mutta parempi näin että alkavat laakista kuin monen tuhrupäivän jälkeen. Kaiken kukkuraksi meillä on firman pikkujoulut perjantaina. Teatteri-ilta, joten eivät mitkään tavalliset ryyppäjäiset. Kukaan ei ihmettelisi jos pysyisin vesi-linjalla, varsinkin kun ihmiset tietävät että asun " metsässä" jonne millään julkisilla ei pääse yömyöhään kulkemaan. Mutta, mutta... lauantaina on mieheni siskon ja tämän siipan 10 vuotis hääpäivä-pippalot joissa viini virtaa! Jos niin onnellisesti käy että plussataan lauantaiaamuna, niin jään viimeistään illalla rysän päältä kiinni! :o) Että silleen... ;oP

Vierailija
172/215 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Nea: harmin paikka! Eipä tässä muuta oikein voi sanoa, kaikki meistä tietävät miltä susta tuntuu. Ei kivaa!!! *halaa* Puhelit adoptiosta. Olen aiemmin ollut ehdottomasti adoption kannalla, mutta nyt en oikein tiedä.....tai ei olla sitä oikeastaan vielä ehditty miettimään. Me ollaan vaan jotenkin edetty eteenpäin päivä kerralla hoidosta toiseen, mutta kaipa sitä pitäisi alkaa miettimään kaikista pahinta.... Tiedätkö jo tarkemmin teidän ivf:n ohjelmasta? Aloitteletko jo tämän vuoden puolella. Meinaan, että mennään aika samoissa.....

Ilpo: toivotaan, että täti kurvais paikalle. Tai ootko varma ettet olis raskaana......

Yavanna: täällä on peukut pystyssä. Ja pakkohan jonkun on plussata tässä pinossa! Muistini mukaan plussaa ei ole näkynyt.....

ON: tänään siis kp1 parin tiputtelu päivän jälkeen. Plaah!

Parempaa mieltä kaikille kaikesta huolimatta!

Kille

Vierailija
173/215 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..heti aloittamaan IVF, eli toivottavasti en enää joudu tammikuun pinoon! Mutta jos joudutaan niin siellä tavataan:)

-Nea

Vierailija
174/215 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kiirettä on ollut niin, että hyvä kun kotona ehtii käydä nukkumassa.

Aika monella tuntuu jatko olevan jo vähän rankempaa, IVF:ään. Miten teillä päädyttiin siihen?

Montako inssiä takana?

Minulla vasta toinen tehtiin viime perjantaina (vähän etuajassa, kun optimi olisi osunut taas viikonloppuun). Miehen simpat vaan on näissä insseissä olleet vähän laiskanpuoleisia, hyvin liikkuvia vain 2% ja B-luokan 30% tietämillä, kun yhteensä niitä pitäisi olla n.50%. Siinä lisäselitystä ongelmiin meikäläisen pcos lisäksi. Pitää miettiä, montaako inssiä kannattaa vai pitäisikö siirtyä IVFään pikkuhiljaa. Miten muilla? Onko simppalaatu vaikuttanut aikatauluun? Mistähän kummasta laadun huononeminen voi johtua? Vuosi sitten alkututkimuksissa tulos oli ihan normaali..

Muille piinailijoille kovasti tsemppiä ja onnea yrityksiin kaikille!

Lumis

Vierailija
175/215 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

negaa se täälläkin...

Vierailija
176/215 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

YAVANNA: Tulisko sulla se kauan toivottu plussa pinoon???

KILLE: Meettekö vasta tammikuussa IVF?

MILLIS: Voi vide...tosi harmi että sullaki meni p.yllylleen tää homma, voimia!!!

LUMIVAIPPA: Kyselit tosta IVF:ään menosta...

Meillä ei siis ole löydetty selkeetä syytä lapsettomuuteen, mutta ilmeisesti kummassakin heikentäviä tekijöitä. Miehellä ei simpat parhaasta päästä ja mullakin vois olla paremmat hormonit;)

Nojoo kuitenkin, kun vihdoin mentiin yksityiselle alkututkimusten jälkeen, niin lääkäri sanoi heti että inssejä suosittelee noin 2-4. Ja että sit on ehkä hyvä miettiä muuta. Nyt sit ku toinen inssi oli tehty, niin lääkäri kysy että mitäs nyt jos ei onnaa. Mainitsi vielä siitä 2-4 määrästä, johon totesin että jos hän kannattaa mielipidettäni niin mennään seuraavaks IVF:ään. Hän oli sitä mieltä että saadaan ite päättää. Enkä missään nimessä koe tätä niin että olisivat rahan perässä.

Muuten lääkäri hymyili nätisti kun lähdin ja sanoi että kyllä me sut vielä raskaaks saadaan (tais olla sen perään kun taas ajattelin ääneen että EN SITTE ENÄÄ JUOKSE TÄÄLLÄ VIIDEN VUODEN PÄÄSTÄ HOIDOISSA)...

Mulla on siis ihan sellanen olo, että tää on oikea ratkaisu vaikka rankemmaks meneeki. Mut menkööt..haluan tuloksia jo melkein hinnalla millä hyvänsä!!!!! siis lapsi NYT JUST HETI SAMANTIEN!!!

Muuten en tiedä miks vieläkin roikun teiän pinossa vaikka olenki jo tippunut. Kiva käydä kuitenkin lukemassa tuntemuksia, ikävä puoli lukea taas pettymyksistä:(

Oma innostus uuteen hoitoon sivuuttaa aika hyvin pettymyksen..kummalista kyllä!!

Tsemppiä kaikille muillekin!!

-Nea

Vierailija
177/215 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään oli jo kolmas kontrolliultra ja eihän siellä ollu kunnon kasvuun lähtenyt rakkulat vieläkään - olivat kasvaneet maanantaista vaan n. 1mm - olisi siis tarvittu vielä useempi päivä piikityksiä, että oltas saatu rakkulat inssi tai IVF kokoon. Mutta me siis lähdetään matkalle perjantaina ja jouduttiin nyt siis jättämään tämä tähän. Uuteen yritykseen tammikuussa...

Aika lailla on surullinen olo ja v***ttaa, mutta toisaalta on myös helpottunut olo, kun en enää uskonut, että tästä kierrosta mitään aikaan saadaankaan. Muutenkin usko oman lapsen saantiin hoidoilla alkaa olee aika kadoksissa ja adoptiota ajattelen päivä päivältä enemmän. Silti on edelleen sellanen olo, että ei me olla vielä kaikkea kokeiltu, joten halu jatkaa on kuitenkin suuri. Ja jotenkin tuntuu, että se kynnys lopettaa hoidot ja lähteä adoptiojonoon on niin suuri ja pelottaa se surutyö, minkä joutuu tekemään, kun luopuu mahdollisuudesta tulla raskaaksi ja saada edes puoliksi biologinen lapsi...

Nyt minä lähden lomalle (tai no, tarvii vielä yks päivä lusia töissä...) ja aion unohtaa koko lapsettomuusasian (no varmaan onnistuukin...) ja työt viikoksi! Tai tämän lapsettomuusasian 1,5 kuukaudeksi!

Pahoitteluni neganneille! Ja vielä tsemppiä niille, jotka vielä piinailevat!

Vierailija
178/215 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussia ei vieläkään ole kuin se yksi!!

Itsekin tipahdin - ja tietenkin se kolahti taas. Pari päivää on ollut tosi matalapainetta ja pikkuisen on pitänyt miehelle tätä pahaa oloa ulvoakin. Pitäisi soittaa klinikallekin ja kiristää jotakin jatko suunnitelmaa. En jaksaisi samalla kaavalla pettyä kolmatta kertaa.. mutta tehdään mitä tahansa, tammikuussa vasta aloitetaan taas.

Mil-lis, Kille, Nea, pumpukka ja muut hengessä mukana olleet. Kiitos piinailuseurasta ja parempaa onnea tuleviin hoitoihin. Niin ja kaikille vielä lohturutistus - yritetään toivoa parempaa onnea jatkossa.

Yavannalle vielä piinailupeukutus. Tuohan sinä vielä plussa pinoon!

Leia

Vierailija
179/215 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, isot pahoittelut ja sympatiat kaikille neganneille tai muuten vain pettymään joutuneille. Ei näistä insseistä ole mihinkään, olen jo ihan varma asiasta :( Tosi moni oli jatkamassa tän jälkeen ivf-hoitoihin ja toivotaan nyt tosissaan, että sieltä löytyisi se apu mikä insseistä ei sitten kovista odotuksista huolimatta ollut. Onko tästä marraskuun pinosta plussannut vielä kukaan? Luin pinon läpi (tosin alkuosan melko puolihuolimattomasti) eikä yhtään onnistumista osunut silmiin. Ihan surkeeta siis :(

Liityn varmaan ens viikolla ivf:ään menijöiden joukkoon, koska menkkaoireet on kurvanneet pihaan jo hyvinkin vahvasti ja nyt mennään vasta pp6:sta! :( :( Eli alaselkä on kipeytynyt, rinnat on tosi kipeät ja arat, mahaa nipistelee ja mielialat heilahtelee laidasta laitaan, kaikki tuttuakin tutumpaa. Mutta ei yleensä näillä kiertopäivillä oo vielä ollut näin voimakkaita oireita, joten oletettavasti tämä kierto jää taas tosi lyhyeksi (en nyt syö Lugeja kun lääkäri ei niistä puhunut mitään enkä itsekään muistanut ottaa puheeksi). No mutta sille asialle ei itse mahda mitään ja pitää vaan odotella mitä tuleman pitää.

Joku kyseli ivf-hoitoihin päätymistä. Meillä on käytössä lahjasiittiöt ja mun hormonitoiminnan pitäisi (?) ehkä olla ok, mutta lääkärin mielestä ei ole järkevää yrittää insseillä enää tän neljännen yrityksen jälkeen, koska kaiken järjen mukaan tärpin olisi pitänyt jo käydä. Käsittääkseni koeputkihoidossa selviää kuitenkin se, hedelmöittyvätkö munasolut ja lähtevätkö sen jälkeen jakautumaan, joten vähän paremman käsityksen saa sen myötä missä vika mahdollisesti voisi olla. Sittenhän on vielä se jännitys, että kiinnittyykö alkio ja lähteekö kehittymään, mutta kuitenkin ivf:ssä on ymmärtääkseni huomattavasti paremmat mahdollisuudet saada raskaus alulle. Mulle tehdään ivf pitkän kaavan mukaan alkaen sumutteluilla seuraavan (ens viikolla alkavan?) kierron loppuvaiheesta eli varsinaiseen hoitoon päästään toivottavasti sitten heti tammikuussa. Syynä pitkään kaavaan on se, että endon mahdollisuutta ei mun kohdalla täysin ole voitu sulkea pois (laparoskopiaa ei ole tehty) ja pitkää kaavaa käytetään erityisesti endosta kärsiville.

Ketäs muita täällä vielä on, joille tehtiin inssi marraskuun loppupuolella? Ois kiva vaihdella kuulumisia edelleen ja toivottavasti se plussa myös jollekin onnelliselle vielä tähänkin pinoon tulisi!

Kaikesta huolimatta mukavaa loppuviikkoa toivotellen,

EE

Vierailija
180/215 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille joille nega on jo pamahtanut. Monen kanssa näköjään tavataan IVF-pinossa.

Yavanna ja minä ainakin vielä piinailemme. Muut taitavat meidät jo jättää. Enkä kyllä itsekään jaksaisi enää pinoutua negan jälkeen.

Elliida