Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inssi marraskuussa

18.10.2006 |

Moi kaikki!

Mulla on eka inssi marraskuun alussa jos kaikki menee hyvin. Aloitan clomikuurin luultavasti ensi viikolla, kunhan ne menkat vaan tulevat ajallaan.

Lapsettomuutta takana n. 2 vuotta ja nyt sitten aloitamme vihdoin hoidot. Mulle tehty verikokeet, ultra ja läpäisykoe, ja kaiken pitäisi olla OK. Miehen simpat todella huonolaatuisia, vain 7 % " oikeanmuotoisia" ja liikkuvuus erittäin heikko.

Onko teillä kokemusta onko inssillä millaiset mahdollisuudet tulla raskaaksi kun tilanne on tämä ? Kertokaa muutenkin inssikokemuksia, miltä se tuntuu, onko kivuliasta ? Laitetaanko aina irrotuspiikki vai pitääkö itse tikuttaa ovista ? Miten pian inssin jälkeen selviää onko raskaana ? Ja tähän liittyen, olen lukenut tätä palstaa ja täällä puhutaan pp päivistä (ilmeisesti piinapäivä, vai?), miten ne lasketaan ?

Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista =).

Kommentit (215)

Vierailija
101/215 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla ultrasta kotiin keittelemään kahvit ennen töihin menoa, koska munikset eivät olleet sittenkään vaipuneet vallan talvihorrokseen vaan pari follikkelia oli lähtenyt hitaaseen kasvuun (12 ja 14) ja näillä näillä näkymin inssi on ensi keskiviikkona. :))

On tämä tällaista ylös-alas-käyntiä!

Kille75: En osaa valitettavasti auttaa haamuasiassa. Mulla kävi ennen irrotuspiikkejä ja silloin vielä Clomien kanssa niin, että munarakkulat eivät puhjenneet vaan niistä tuli kystia, joiden poistumista piti sitten odotella. Näillä kerroilla sain vain haamuja ovistesteistä. Sama on ollut luonnollisissa kierroissa kun munasolut eivät ole ilmeisesti irronneet.

Älä silti vedä tästä mitään johtopäätöksiä, nämä ovat niin monimutkaisia ja henkilökohtaisia juttuja! Äläkä luovu toivosta. Mulla on pco-tyyppinen toinen munasarja ja sillä on ollut vaikutusta asiaan. Lisäksi clomit eivät sopineet mulle.

Toivottavasti sulla on selkeä positiivinen tulos huomenna. Toi epätietoisuus on todella piinaavaa.

Tsemppiä!

Elliida

Vierailija
102/215 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpytän edelleen kännykällä, joten nopeesti vaan haluaisin kommentoida!!! KILLE: Ehkä oot jo testannu uudelleen ja saanu jotain tulosta, mut haluaisin silti sanoa että oon testannu näiden parin vuoden aikana joitakin kertoja vaihtelevalla menestyksellä. Eli jokus plussaa joskus ei, kuitenkaan en siis varmasti tiedä jos on ovuloinutkaan. Viime kierrossa testasin huvikseen inssin jälkeen, ja sillon ekan kerran clearbluen digitestillä...oli tosi selkeä ku ei jää tulkinnan varaa. Se on joko tai eikä siltä väliltä! Suosittelen sitä, ja saa tilattua mammaksilta helposti hintakaan ei paha. Jos mun vielä tarvii vertailla, aion käyttää vaan sitä ehdottomasti! tulee kauheet extra-stressit ku joutuu vielä testejäkin tulkitsemaan... - Nea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/215 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jorner: KIITOS, KIITOS tesemppauksesta -kylla se aina auttaa :) pitkaa pinnaa sulle anihin piinoihin ja toivotaan parasta!!! sanoit etta 25.pv olis testattava. ajattelin heti etta ' kattos, kylla se plussa jornerille tulee kun sattuu olee mun nimipaiva' ja peraan luin etta on sun omakin!! sita suuremmalla syylla ++++++++++++++++++++++++++++++

elliida: onnittelut kasvamaan lahteneista muniksista! pistatko viela piikkia ennen ke inssia?

kille: toi jornerin idea kahdesta testauksesta on musta hyva! mullekin aikoinaan sita ehdotettiin kun en meinannu plussaa saada. tsemppia!!!!

nea: joo, makin kavin innsissa talla kertaa yksin. ekal kerralla mies halus naha mita siella oikein tehdaan ja nyt meista oli molemmista helpompaa etta kayn itteksee. se on niin nopeetakin...

mukavaa iltaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ai niin....pp10 menossa. hermot kireella niinku aina ennen menkkoja...

Vierailija
104/215 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siis miehen kanssa yrittäneet jo vuosia lasta, tuloksetta.

Minussa ei ole vikaa, vaan miehen siemenneste on liian viskoosista (Tosin siittiöitä siinä oli 176 MILJOONAA!!) mutta siitä kuulemma on kiinni tämä lapsettomuus..

Olemme aloittaneet hoidot ja maanantaina olin ultrassa, jossa näkyi " erittäin kaunis" (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan..?!?) munarakkula, ja lääkäri ehdotti meille perjantaille inssiä.

Tänään sain pregnyl-pistoksen ja huomenna olisi sitten se suuri päivä.

Ajatukset ovat täynnä kauhua ja suuria odotuksia. Mitenköhän tässä käy?

Vierailija
105/215 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on inssi. Jännittää, vaikka nyt sitä tietääkin mitä tuleman pitää. Ei vain osaa olla jännittämättä...

Eilen minulla ja miehelläni oli kotimatkalla mielenkiintoinen pikku keskustelu: satuin sanomaan että olen huomannut itsessäni " vähän ärtyneisyyttä" viime aikoina ilman mitään sen suurempaa syytä. Johtuu varmaan hormoneista. Mies vastasi silmät suurina ja huvittunut hymy huulilla että " AI VÄHÄN!!" . Kuulemma voin pudottaa sen " vähän" -sanan pois. Perseeseen ammuttu karhukin on kuulemma kesy minuun verrattuna! ;o) APUA!! Olenko tosiaan niin paha?? Voi kulta-raukkaa kun joutuu asumaan tällaisen hormonihirviön kanssa. :o) Mitä se on sitten raskauden aikana kun hormonit vasta jylläävätkin. Huih!! Minusta on tosiaan tullut aika äksy ja töissäkin taas purin eilen hammasta jotta en olisi menisi aukomaan päätäni työkaverille päin naamaa, kuten valitettavasti olen tainnut miehelleni tehdä. Nyt kun tiedostan asian niin pitääkin yrittää välttää tuota ärsyyntymistä. :o)

Vierailija
106/215 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat vaan teille kaikille!

Lykkäänpä itseni tähän pinoon kun niin mukavan tuntuiselle porukalle vaikutatte. Selatessani viestiketjua ajattelin, että kaikki tästä ketjusta onkin sitten jo ehtinyt inssiin tai on juuri sinne menossa... mutta löytyihän sieltä sitten Pumpukka, jolla kierto on myös aluillaan. ;D Eli löytyy siis joku suunnilleen samassa rytmissä kulkeva, kiva kiva! Ja kovasti plussia toivottelen kaikille jo pitemmälläkin oleville, antaa niiden plussien nyt vaan paukkua ja kunnolla!

Taustaa omalta kohdalta hieman: vuodenvaihteessa tulee jo 3 vuotta yritystä, yhtään plussaa ei ole tullut. Kummastakaan meistä ole ole löytynyt syytä tähän, tosin multa löytyi kilpirauhasen lievä vajaatoiminta mutta on ollut nyt elokuusta asti hoidossa ja arvot ihan hyvät. Miehen siittiöt ovat hurjan monilukuisia mutta niiden muoto ei ihan priimaa, ei pitäisi kuitenkaan olla minkäänlainen este raskautumiselle. Kolmekymppisiä ollaan ja vauvakuume on kova, miehellänikin. Nyt olemme hoidossa julkisella puolella ja kyseessä on 1. inssi siellä. Aiemmin on tehty 3 inssiä Väestöliitossa, niistä 2 oli clomit mukana. Nyt tähän kiertoon otetaan lääkkeeksi Menopur ja tänään pitäisi iskeä eka piikki mahaan... joten sama lääke kuin mm. sinulla Pumpukka! Eilen juuri onneksi tuli vastaanotolla tuota aineiden sekoittelua harjoiteltua, joten kaippa tuo kotonakin onnistuu kirjallisten ohjeiden kera. Niin, noissa aiemmissa inssikierroissa oli pari kertaa mukana myös Pregnyl irrotuspiikkinä, joten silloin tuli itse pistettyä ihan oikeasti.

Usko näihin insseihin on mennyt jo kauan sitten mutta kokeillaanpa nyt vielä kuitenkin kerran. Myös noiden pistoshoitojen avulla on lääkärin mukaan saatu hieman parempia tuloksia insseissä. Tammikuussa etenemme kuitenkin suoraan IVF-hoitoon jos nyt ei tärppää. Eilen kp4 olin sitten nollaultrassa, lääkärinä oli sijainen mutta oikein mukava. Vasemmalta puolen löytyi 26 mm kysta mutta hänen mukaansa tuo ei haittaisi. Muiden keskusteluista olen kuitenkin päätellyt, että kystia ei saisi/pitäisi olla inssiin lähdettäessä. Mitäs olette mieltä? Myös endometrioosin mahdollisuudesta puhuimme koska mulla on joitakin siihen viittaavia oireita. Olisimme kuitenkin joutuneet siirtämään IVF-hoitojen aloittamisen syksylle jos olisimme halunneet käydä laparoskopiassa sitä ennen. Tein kuitenkin päätöksen, että katsomme mitä ekassa IVF:ssä selviää koska jotenkin on sellanen vahva intuitio että meidän ongelmat on tuolla solutasolla. Etenemme IVF:ään pitkän kaavan mukaisesti aloittamalla nenäsumutukset ensi kierrossa eli joulukuun lopulla. Mies ehdotti mulle illalla, että pyytäisimme päästä laparoskopia-jonoon tuon ekan IVF:n jälkeen, jotta edes yksi IVF-hoito julkisella puolella jäisi " säästöön" laparoskopian jälkeiselle ajalla. Saa nähdä päästääkö lääkäri jonoon kesken hoitojen ja miten joustavia tuolla julkisella puolella pystytään olemaan.

Tänä iltana siis eka Menopur-piikki (75 IU), niitä kaikkiaan 5 kertaa ja keskiviikkona ultraan. Saas nähdä mikä on vaste, toivottavasti tulisi kaksi hyvää munasolua mutta ei liikaa... Pelkään että ovis sattuu just viikonlopulle, joten perjantaina olisi inssi sitten tehtävä. Toivottavasti Menopur aikaistaisi ovista, niin ettei inssin ja oviksen väliin jäisi kahta päivää...

Semmoisia siis täältä suunnalta. Toivottavasti tässä saisi ryhdistäydyttyä kun noita opiskeluhommiakin riittäisi rutkasti. Kaiken lisäksi eilisillan " iloksi" huomasin saaneeni peräpukaman, huoh. Nyt sitten liikkuminen tekee vähän ilkeää, ei jumppaankaan oikein tee mieli kyykistelemään. Onneksi oli lääkettä heti mitä laittaa, joten jospa se tästä. Joka tapauksessa, perjantai on aina perjantai! ;D

Rentouttavaa viikonloppua!

Plussatuulia puhallellen,

Lilium

Vierailija
107/215 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen pikaisesti töistä. Tämä viikko on ollut kauhean kiireinen enkä ole juuri ehtinyt miettimään vauvajuttuja. Nyt tajusin, että oviksesta on kulunut jo viikko eikä vielä ole mitään oireita. Epäilys siitä, että hukkaan meni tämäkin yritys alkaa pikkuhiljaa hiipiä mieleen.

Minulla on luget käytössä ja kuten Jorner totesikin, tämän sotkun keskellä ei kyllä valkovuotoa juuri voi tarkkailla. Sitä en tiennyt, että lugejen takia rinnatkin voivat aristaa. Rinnat ovat vähän arat, joten se johtuneet sitten lugeista.

Hassu yhteensattuma, meillä on Jornerin kanssa testipäivä samana päivänä, 25.11 ja se osuu myös molempien nimipäivälle!

Vierailija
108/215 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, yolla herasin alavatsakipuun ja tati kurvas paikalle oikein railakkaasti....siita sitten miehen kainaloon itkea tuhruttamaan kolmelta aamuyolla! nyt on isoimmat itkut taas itketty ja katse eteen pain. ollaan lahdossa joulunaikaan kolmeksi viikoksi etela-afrikkaan joten ajattelin alkaa suunnittelemaan matkaa. ja huomenna polttareissa saan ottaa rinksua (vaikkakin tietty mieluisempi vaihtoehto olis ollu ottamatta kun masussa kasvaa asukki....mutta kun ei niin ei,p****)

saatan jaada palstatauolle. olette aivan mahtavaa tukea ja keskustelukumppania, mutta saatan yrittaa ajatuksia pois vauva-asioista. kayn kylla kattomassa silloin talloin miten teilla kullakin menee ja kyselkaa kuulumisia jos kiinnostaa -silloin talloin voin kirjotellakin.

soitin aikaa ultraan ja sanoin etta taa on viimenen inssi meille ja me haluttas ivf jonoon. soittavat takas iltapaivalla, pitaa kysya tohtorilta... mulla usko insseihin on mennytta!

parempaa onnea teille kaikille ihanille ihmisille!!!!!!!!!!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
109/215 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin pahoillani sun puolesta! Iso-iso-iso lohtuhali täältä. Toivottavasti saatte IVF:ään positiivista valoa klinikalla! Insseihin en usko pätkääkään enää että tosi hyvä jos/kun pääsette tositoimiin :). Pidätte nyt kunnon tauko tästä meiningista ja luulen että totaalinen palstataukokin vois olla hyvä. Mä pidin joskus sellasen ja voi pojat, teki kyllä hyvää. Ehkä palstatauolla ' nähdään' pian molemmat, itsellä iski eilen se ' etiäinen' että ei ole tärpännyt tästä hoidosta. Ihanan kuulosta toi etelä-afrikan matka. Rentoutukaa ja nauttikaa!!! Jään kaipaamaan sua :), oot niin ihana palstapersoona!

Lilium: Tervetuloa joukkoon. Mennään sikäli samoissa, että myös meillä 3 vuotta yritystä täynnä. Kysta ei haittaa inssissä. Näin mulle ainakin gyne sanoi. Mutta nollaultra pitää olla just sen takia että tietää kystien olemassaolon eikä gyne ala luulemaan niitä sitten myöhemmin lääkkeillä aikaansaaduksi munasoluksi.

Elliida: Hieno yllätys, että muniksesi tulivat järkiin :). Onnea vaan tulevaan inssiin.

Poppy & Annu: Vai muitakin Katja/Kaisa/Katri -akselilta. Taitaa nää tämänsortin nimet olla niitä 70-luvun kiroja. Mä oli aina koulussa sellaisella luokalla jossa oli vähintään yksi saman niminen :). Ja Poppy: Joo, luget voi aiheuttaa tissikipuja. Tissikivut loppukierrosta johtuu nimenomaan progesteronista jonka pitoisuus juuri ennen menkkoja tipahtaa ja näin ollen tissikivutkin vähenevät yleensä juuri ennen menkkoja. Lugethan on tiukkaa progesteronia, joten ei ihme jos rinnat aristaa.

Kille: Miten kävi, onnistuitko pongaamaan oviksen?

Helmi: Tervetuloa sullekin joukkoon! Heh, mullekin gyne aina sanoo, että ' kaunis munarakkula' . Kaipa se tarkoittaa tarpeeksi isoa ja säännöllistä eli kauniin pyöreää. Ei kai sulla oo sama lääkäri...? Missä käyt hoidoissa? Onnea pe inssiin ja piinaan!

Hyvää viikonloppua vielä kaikille. Annu: vielä sulle...mulla on aivan suru puserossa sun puolesta. Vielä lohtuhali täältä ( ) !! Keväällä sitten IVF-ketjuihin, eiks je? Vaikka sä taidat olla niissä ennen mua (meillä siis joskus ihan loppukeväästä ellei työnpuolesta pidä siirtää syksyyn jopa). Jaksamista!

Vierailija
110/215 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enhan ma nyt ihan ' cold turkey' voi poistua...

pakko oli tulla viela kiittamaan sua ihanista sanoista ja yleisesti ottaen mahtavasta tuesta! tuntuu kun tuntis sut paremminkin! tuli oikein itku silmaan. ihan kun olisin vaikeeta eroa tekemassa...hih!

olet ajatuksissani ja toivon etta sul olis parempi onni matkassa. toivottavasti tavataan pian tuolla odotus puolella! (kaikkea toivoa en ole heittany!)

ilmottelen olemassaolostani -pikkasen taytyy olla yhteyksissa!

hali

Vierailija
111/215 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annu: Arvaanhan mä, että sä et kokonaan voi poistua :). Mä silti toivon että teidän e-a:n matkalla ei oo tietokonevälineistöä lähimaillakaan!!! :) :). Sama juttu, tuntuu kuin tunnettais. Virtuaaliystävyys on mahollista!

Niin, sitä piti tulla vielä kertomaan, että löysin TAYSn sivuilta yhden gynen pitämän esitelmän inseminaatiosta. Tää lääkäri ei ole mun lääkäri, mutta siis toinen mansen alueen julkisen puolen hoitavista lääkäreistä. Se linkki:

http://www.pshp.fi/tays/sairaanhoito/naistenklinikka/esitelmat.htm

Ja sieltä ' mitä uutta inseminaatiohoidoista' .

Meillä on viinibileet huomenna, uuden sadon viinin bileet siis. Aion kyllä kietaista lasin - neljä, punkkuhan oli sallittu piinisjuoma :)

Vierailija
112/215 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ilmoittaudun 25.11 nimpparijoukkoon, vaikka kuulunkin kultaiseen 80-lukuun:) Nyt vasta ku jorner mainitsi noi nimet ni tajusin että mullaki on sillon juhlan aihetta...sopivasti ku on kaverin 40- v bileet! - nea p:s. Mäkin oon annu tosi pahoillani sun puolesta...kyllähän tää toivottamalta tuntuu pakko myöntää...

Vierailija
113/215 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa kun on perjantai - ja olen vielä viettämässä lomapäivää. Onpas tosi mukavaa!! Huomenissa sitten suunnataan nokka kohti Helsinkiä, lauantaina vähän sisustus shoppailua ja yhdet tuparit sekä sunnutaina vähän vierailuja. Ihan hauska viikonloppu siis edessä.

Piinispäivä nro 3 menossa ja välillä olen melkein onnistunut unohtamaan koko jutun. No tietenkin syynä on lähinnä olleet kiireet töissä ja vielä tämä vapaakin, mistä vetoja että ensi viikko sitten matelee tosi hitaasti eteenpäin.

Olipas mielenkiintoinen linkki, jonka Jorner tuohon viestiinsä liitti. Tosin itseni kohdalta masentava =:o. Ikää on jo ihan liikaa (36v), lapsettomuutta alkaa olla 2v kasassa, inssissä ei ollut kuin 1 follikkeli ja vielä lääkkeenä EI ole virtsaperäinen FSH. Jotenkin rupesi tuntumaan, että eiköhän tässä voisi jo laittaa ihan suosiolla hanskat tiskiin. Höh! Puhuttiin jo miehenkin kanssa, että hoidot sitten siirretään myöskin suosiolla ensi vuoden puolelle. Noi lääkekatot nimittäin ei tule tällä vuodella täyteen ja taloudellisesti katsoen vaan kannattaa edes vähän yrittää pelata.

Tervetuloa muuten Lilium ja Pumpukka pinoon. Tännehän mahtuu.. Pumpukan kanssahan piinattiin jo syyskuussakin - toivottavasti nyt alkaa olla parempi tuuri jo!!

Voi Annu! Tosi ikävää, että täti löysi tiensä teille. Iso lohtuhalaus sinulle! Kaikille pinoon kun toivoo sitä parasta tulosta.

Kaikille piinailijoille mukavaa piina aikaa ja kaikille pinoon mukavaa viikonloppua. Palataan maanataina asiaan.

Terkuin

Leia

Vierailija
114/215 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen Annu! Aina on yhtä tuskallista pettyä! Olet ollut ihana tuki täällä palstalla, joten ota pieni tauko, ja tule sitten taas levänneenä takaisin! Sinua jää moni kaipaamaan. Otat kaikki uudet palstalaiset aina niin kivasti vastaan. Itselläkin tuntui kuin olisi kotiin tullut! Etelä-Afrikka on varmaan ihan mielettömän upea paikka! Haluaisin itsekin joskus käydä. Toivon sinulle oikein nautinnollista matkaa!

Mullakin on nyt sellainen olo, että otan pienen tauon tästä palstailusta ja tulen kertomaan sitten jos on jotain erityistä. Inssi tehdään miehen syntymäpäivänä, olisko se hyvä enne... En kyllä viitsi olla liian toiveikas, koska yritän säästää itseäni pettymyksiltä.

Yavanna: Sunkin miehesi hymyilee hormonikiukuille! Meillä ne on yhteinen vitsi. Mies on jaksanut kyllä hyvin mun mielialanmuutoksia. Jos oikein pahat on, hän poistuu hiljaa taka-alalle. Itse ei välttämättä heti huomaa, että on ihan sarvet pystyssä. Joskus tuntuu, että pää räjähtää, on niin hirveän ärsyyntynyt kaikesta. Muistutan vaan aina miestä, että: Nää on nää hormonit, luonteessahan ei ole mitään vikaa ;))

Pärjäilkää kaikki ja hyvät viikonloput! Palailen jossain vaiheessa.

Vierailija
115/215 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Annu!!! Tosi ikävää kuulla, että täti kurvasi paikalle, se paholainen :-( Mutta Etelä-Afrikan matka varmasti nostaa mielialaa ja vie ajatukset muualle ku vauvajuttuihin. Käyhän kertomassa kuulumisiasi aina joskus.

Jornerin laittama linkki oli mielenkiintoinen, vaikka ihan kaikkia termejä en ymmärtänytkään. Meillä insseissä on aina ollut vain yksi follikkeli, seköhän ollut syynä.... mene ja tiedä?!?

Mutta omaa napaa: Aamulla ovistikkuun ilmesty ohuempi viiva ku eilen. Siinä sitten miehen kanssa pähkäiltiin mitä tehdä. Ajattelin, että joko varaan ajan inssiin tai sitten vaan pelkkään ultraan tsekkaukseksi mitä tuolla alhaalla oikein tapahtuu..... Päädyttiin sitten kuitenkin varaamaan aika inssiin, sittenpähän sen näkee ja on siittiötkin sitten valmiina.

Follikkeli oli 18 mm (ja muutama pienempi toisella puolella) ja lääkäri ei varmuudella osannut sanoa oliko jo puhjennut vai puhkeamaisillaan, joten inssi tehtiin ja varmuudeksi tuikattiin pregnyl perään. Ei kuulemma haittaakaan. Siittiöitä 37 milj. ja liikkuvia 97 %. Lääkärin mielestä taas hyvät edellytykset tärppiiin. Jotenkin ittellä vaan on epämääräinen oli, kun ei nyt tiedä tosta oviksesta... Fiilis on, että ei voi onnistua näin epämääräisellä oviksella. Harmittaa!! Ihana mieheni jaksaa kyllä olla positiivinen!!

Hyvä puoli on, että ens kierrossa ei tarttee vetää mitään hormooneja ja on suunnittelukäynti ivf:ään!!!!! Tuskin maltan odottaa.

Tulipas omanapaista. Tsemppiä kaikille! Ja onkos kukaan piinistelyjen loppupuolella?

Kille (taidan kaataa myös viinilasillisen täällä :-D)

Vierailija
116/215 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Annu menkkojen alkamisesta. Onneksi saat muuta ajateltavaa ja pääset kohta pois arkikuvioista Etelä-Afrikkaan!

Jornerille kiitos mielenkiintoisesta linkistä. Ajattelin, että ensi kierrossa pyydän lääkäriltä, että tähdättäis yhden follikkelin sijasta kahteen (miksei kolmeenkin!). Viittä en kuitenkaan halua, minulla nimittäen yhden clomitabletin annostuksella kypsyi 5 follikkelia ja se oli ihan liikaa! Tavallaan oli myös lohdullista huomata, että inseminaatiota yritetään pääasiassa kolme (neljä) kertaa. Kohta ollaan siis menty tämä hoitoetappi läpi ja jos ei tärppiä tullut niin uudet keinot vaan sitten kehiin.

Oikein paljon tsemppiä kaikille!!

Vierailija
117/215 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kesti ennen kuin pääsin koneelle :( oli ihanaa huomata, että olin saanut tsemppailuja (jorner, nea_80), kiitos!

juupeli, inssi tehtiin keskiviikkona, ei oma lääkäri mutta tosi mukava oli tämä joka operaation teki. kolme follikkelia siellä näkyi, ovis ei ollut vielä tapahtunut, pregnylin laitoin edellisenä pvänä noin 24 h aikaisemmin. tämä siis oli kolmas ja näillä näkymin viimeinen... nyt vain toivoa parasta lopputulosta =)

nyt sitten piinaillaan...

hyvää viikonloppua teille kaikille!!! ja paaaaaaaaljon plussatuulahduksia!!!

Vierailija
118/215 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten nostetaan sitä vähän ylöspäin. Missä kaikki oikein on? No hyvä vaan, että kaikilla on ilmeisesti ollut muuta puuhailtavaa, niin ehkä nää vauva-asiatkin ovat olleet sivummalla.

Elliida: tsemppiä palstataukoon ja varmaan kohta tuletkin kertomaan plussa-uutisia. Pidetään peukut ylhäällä!

Jorner: kuinkas viinibileet meni? Mekin maisteltiin uuden sadonviinia beaujolais (???), vaikken olekaan sen suuri ystävä.

LeiaK: montako inssiä teillä olikaan takana? Oot varmaan kertonut, mutta ei meinaa muistaa. Mekin odotetaan ivf:ää ensi vuoden alkuun juuri tuon samaisen kelan lääkekaton takia. Tosin ehkä ostan sumuja jo tämän vuoden puolella, mutta niistä pitäisi selvitä suht koht vähällä ja loput lääkkeet sitten ensi vuonna.

Jotenkin musta vain tuntuu, että ivf on sitten se viimeinen keino lapsen saamiseksi..... että entäs jos se ei onnistukaan, munasolut eivät hedelmöity, eivät jakaudu tms. Sehän nähdäään sitten, mutta sen jälkeen on vielä että entäs jos alkio ei kiinnity. Näihin ongelmiin ei taida olla mitään lääketieteellistä apua. Pelottaa kummasti, kun joudutaan turvautumaan viimeiseen oljenkorteen. Mies jaksaa olla positiivinen. Mutta jos kaikki on kunnossa (mitään vikaa ei ole siis löytynyt), niin minkä ihmeen takia ei tärppiä tule. Huoh!

Ei auta muu kuin nokka ylös taas ja eteenpäin! Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!

Kille

Vierailija
119/215 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaampa pinoa ettei tipahdeta!

Kille: Viinibileet oli ihan ok, joskin ei tunnettu sieltä kauheasti ihmisiä joten olo oli hieman vaivautunut. Hassua, yleensä tämmöstä oloa ei ole tullut. Tultiin miehen kanssa melko aikaisin kotiin nukkumaan. Tämän vuoden busolee (Village eli se toinen niistä) oli jopa melko hyvää :). Niin, sanoit että et ymmärtänyt linkin kaikkia termejä. Jos jokin merkittävä jäi vaivaamaan niin mä voin yrittää selventää. Teen itsekin tutkimusta joten ' viran puolesta' termit saattavat olla tuttuja.

Omassa navassa ei kummempia. Nyt on pp10 jo eli kaks kolmasosaa piiniksestä takanapäin. Rinnat on edelleen lugeista kipeet mutta nyt kun Pregnyl lakkasi vaikuttamasta, kaikki muut ' raskausoireet' kuten munisten nippailu, repimiskivut, painontunne alavatsalla hävisivät. Mulle tyypillinen epätoivo iski viime yönä. Tuli tunne että mikään ei taas suju ja unettomana ja hikisenä pyörin puolen yötä. Huoh, toivottavasti jaksan sinne lauantain testipäivään.

Mukavaa viikkoa ja jaksamista muille piinistelijöille!!!

Vierailija
120/215 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä jälleen.. Täytyy kyllä sanoa, että mun piinikset menisivät aivan älytöntä vauhtia jos olisi viikonloppu koko ajan. Jotenkin minä en noissa vapaa-ajan tohinoissa jää murehtimaan asioita niin paljon, täällä töissä taasen kun on tällainen toimisto rotta, voi helpommin jäädä haaveilemaan ja ajatukset harhailee. PP on siis 6, melkein puolessa välissä! Tosin toivo on kyllä ihan nollassa ja en usko että me tästä hoidosta positiivista tulosta saataisiin.

Kille: Miellä on toinen inssi meneillään ja se kolmas/viimeinen siirretään ensi vuoden puolelle. Toivottavasti ei tarvita mennä noihin rankempiin IVFiin mutta niidenkin varalta siirretään jatkohoidot myöhemmäksi. Peukkuja vielä sinunkin piinaan. Toivottavasti nuo hyvännäköinen tilanne johtaisi tosi positiiviseen tulokseen!!

Jornerin testiaika lähenee.. tänään sitten pp11. Millonkas sinulla testipäivä onkaan?

Mil-lissille kovasti vauhdikasta piina-aikaa myöskin. Meillähän ei piinapäivissä ole kuin päivän ero.

Kaikille pinolaisille hauskaa viikkoa ja yritetään pitää lippu korkealla!!

Leia