Miten uudelle miesystävälle otetaan puheeksi kuukautiset?
Sanotaanko vaan aamupalapöydässä, että kohta pitäisi menkat alkaa vai miten?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi muija tuolla ylempänä jankkasi havainnoinnista, mutta ei osannut kertoa, mitä merkkejä pitäisi havainnoida. Pitäisikö mennä penkomaan roskista, jos sattuisi löytymään siteiden tai tamponien kääreitä ja käytettyjä siteitä ja tamponeja? On todella paljon naisia, joista ei huomaa mitään erikoista muutosta, josta voisi päätellä, että nyt on kuukautiset. Kaikki eivät ole pahalla päällä, itkuisia, vatsakipuisia tms. Monet miehethän kuvittelevat, että jos nainen on jostain syystä pahalla päällä, että joopa joo, sillä on kuukautiset, vaikka syy voi olla ihan mikä vain, vaikkapa esim. miespuolisen työkaverin megalomaaninen typeryys ja muka hauskat kommentit.
Muuten hyvä, mutta en ole muija. Enkä sanonut missään vaiheessa, että tunnistan jokaisen naisen kierronvaiheet. Kyse oli KUMPPANIN havainnoimisesta. Jos on paljon tekemisissä, kyllä siinä väistämättäkin huomaa ilman erillistä ilmoitusta, milloin on menkka-aika. Vähintään siitä, että nainen ostaa siteitä tai tamponeja, kun käydään yhdessä kauppareissulla. Ei ole rakettitiedettä tämä kumppanin havainnoiminen.
t. "jankkaaja"
Kyllä ne siteet ostetaan ennen kuukautisia ja nykyään niin moni käyttää kuukautiskuppia.
Minun ainakin tarvitsee monesti täydentää sidevarastoa kuukautisten aikana. Eikä se, että moni käyttää kuppia tarkoita, että kaikki käyttävät.
t. nainen
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi puhua?
Jotta mies tietää, että ne tulee, eikä nainen ole raskautunut ja ilmoita tästä kolmannella kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi muija tuolla ylempänä jankkasi havainnoinnista, mutta ei osannut kertoa, mitä merkkejä pitäisi havainnoida. Pitäisikö mennä penkomaan roskista, jos sattuisi löytymään siteiden tai tamponien kääreitä ja käytettyjä siteitä ja tamponeja? On todella paljon naisia, joista ei huomaa mitään erikoista muutosta, josta voisi päätellä, että nyt on kuukautiset. Kaikki eivät ole pahalla päällä, itkuisia, vatsakipuisia tms. Monet miehethän kuvittelevat, että jos nainen on jostain syystä pahalla päällä, että joopa joo, sillä on kuukautiset, vaikka syy voi olla ihan mikä vain, vaikkapa esim. miespuolisen työkaverin megalomaaninen typeryys ja muka hauskat kommentit.
Muuten hyvä, mutta en ole muija. Enkä sanonut missään vaiheessa, että tunnistan jokaisen naisen kierronvaiheet. Kyse oli KUMPPANIN havainnoimisesta. Jos on paljon tekemisissä, kyllä siinä väistämättäkin huomaa ilman erillistä ilmoitusta, milloin on menkka-aika. Vähintään siitä, että nainen ostaa siteitä tai tamponeja, kun käydään yhdessä kauppareissulla. Ei ole rakettitiedettä tämä kumppanin havainnoiminen.
t. "jankkaaja"
Kyllä ne siteet ostetaan ennen kuukautisia ja nykyään niin moni käyttää kuukautiskuppia.
No ei välttämättä osteta. Älä yritä määritellä toisen puolesta, milloin saa tehdä ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen myös yrittänyt kysyä ihan ystävällisesti tai että pitääkö varautua jotenkin niin tulee vain ilkeilyä.
Todella erikoista käytöstä.
Pitää varautua siihen, että voi tulla noin viikon selibaatti eteen. Muut asiat voit tämän tiimoilta jättää naisen huoleksi. Paitsi, jos nainen kertoo sinulle, että kuukautiset ovat myöhässä. Silloin sinun pitää varautua hyvinkin moneen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen menkat? Vaimo ei ole koskaan maininnut.
Pumpattavilla Barbaroilla ei menkkoja olekaan. Ei, vaikka kutsut sellaista vaimoksi.
Siis onko vielä tänä päivänä olemassa naisia, jotka ei puhu menkoistaan miehelle? Saa sitten vaan itseään syyttää, kun miehen tekemiset ärsyttää, vaikka vika on omassa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan aamupalalla, mutta kyllä miehen olisi hyvä tietää jo muutamaa päivää ennen, jotta osaa pitää suunsa tavallista paremmin kiinni ja ehkä olla vielä tavallista huomaavaisempi. Voit myös pyytää hakemaan tarvikkeita kaupasta ja jos vaikka hemmottelusuklaata haluaisit. Reaktiosta voit sitten tehdä johtopäätöksiä olisiko miehestä tukea vastaisuudessa.
M
Ei tsiisus. Menkat on ihan normaali kerran kuukaudessa tapahtuva asia naisen elämässä. Minulle ainakin riittää, että mies ei silloin ehdota seksiä, kun en sitä halua kuukautisten aikana halua. En tarvitse mitään seiniä pitkin kävelyä, suklaata tai tukea. Osaan ottaa Buranan ja hankin sittenkin yleensä itse. Jos olisin joku hormoneille herkkä hirviö ja hermoraunio, hankkisin lääketieteellistä apua.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö kuukautiset, jotka on maailmassa n. 4 miljardilla ihmisellä mukaan lukien mm. kaikkien meidän täällä kirjoittavien äidit, ja joita ilman meistä ketään ei olisi olemassa, ovat tällainen tabu?
Henkilökohtainen asia kuten muutkin alapään asiat. Seurusteluvaiheessa se alkaa kuulua hiukan sille toiselle myös, mitä tässä tabuvapaasti kysytään.
M
No ei se kauhean henkilökohtainen ole, kun kaikki tietää että mulla ne on kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko vielä tänä päivänä olemassa naisia, jotka ei puhu menkoistaan miehelle? Saa sitten vaan itseään syyttää, kun miehen tekemiset ärsyttää, vaikka vika on omassa päässä.
Enemmän minua ihmetyttää, että näyttäisi olevan aika paljon miehiä, jotka eivät tiedä mitään kuukautisista. Elleivät sitten ole jotain teinijonneja, jotka täällä leikkivät aikuista miestä trollausmielessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies alkaa ehdotella seksiä, voi sanoa, että on huono aika.
Toki voi. Normaalissa parisuhteessa tosin sanotaan "Ei nyt, minulla on menkat" tms. Ei ole tarvetta salailla maailman luonnollista asiaa. Ei, vaikka ikää olisi 16v.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan että on menkat. Huono aika voi olla koko kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä tietää, jos parisuhteessa ollaan. Ei sitten esim. säikähdä, jos toinen makaa kippurassa sängyllä ja vaikertaa. Osaa käsittää, että ahaa, menkat menossa, ei syytä soittaa ambulanssia.
Aa, jos on tuollainen filmaus käynnissä, niin se voi tulla tarpeeseen. Jotenkin vieras ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan että on menkat. Huono aika voi olla koko kuukauden.
Jopa useita vuosia.
nimimerkillä kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä tietää, jos parisuhteessa ollaan. Ei sitten esim. säikähdä, jos toinen makaa kippurassa sängyllä ja vaikertaa. Osaa käsittää, että ahaa, menkat menossa, ei syytä soittaa ambulanssia.
Aa, jos on tuollainen filmaus käynnissä, niin se voi tulla tarpeeseen. Jotenkin vieras ajatus.
Miksi koet tarpeelliseksi trollata aiheella, josta et ymmärrä mitään? Eikö sinun ikäiselläsi pojalla pitäisi olla vaikka joku kiva pleikkapeli, jota pelata av:lla trollaamisen sijaan?
Olen kyllä joutunut pohtimaan vähän samaa asiaa. Ei niinkään etten kehtaisi kertoa esim. uudelle miehelle, että mulla on menkat alkamassa tms. vaan mun ongelma on siinä, että olen välillä todella kipeä. Ja siitä seuraa se etten todellakaan halua/pysty lähteä mihinkään. Eli suunnitelmat saattaa muuttua nopeastikin, kun oman menkkani eivät tule kellon tai päivänkään tarkkuudella. Lisäksi minulla on yleensä kipujen lisäksi kauhea ripuli, koska suolikin kramppaa. Niin vaikka en itse kuukautisia tai niistä kertomista häpeäkään niin kyllä minulla suhteen alussa on vähän kynnystä potea näitä vaivoja jos toinen on läsnä samassa paikassa. Mieluiten kärsisin yksin tämän ajan, mutta ei kai sekään ihan normaalia ole pidemmän päälle. En tiedä sitten miten miehet suhtautuisi tälläiseen (ei todellakaan ole niin montaa suhdetta takana että voisi yleistää tai vetää johtopäätöksiä), että elämä on pari päivää tauolla ja vaan pakolliset työasiat hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos "miesystävä" on yli 15-vuotias, hän tietää kuukautisista ilman, että niitä erikseen otetaan puheeksi.
Jäiköhän kysymyksenasettelu hiukan epäselväksi?
Vai löytyykö naisystävän kuukautiskierron yksityiskohdat ja vuotopäivät googlettamalla?
MNo eipähän jäänyt. Yhdellekään miesystävälle ei ole koskaan erikseen tarvinnut mainostaa, että nyt on kuukautiset. Ihan ovat itse sen jossain kohtaa huomanneet. Harmi, ettet sinä ole vielä niin iso poika, että osaisit ilman googlea tunnistaa asioita.
Mistä sen sitten tietää, jos nainen käyttäytyy normaalisti? Siis ennen kuin näkee verisen pimsun. N37
Vähänkään havainnoimalla, mitä kumppani tekee, huomaa yllättävän paljon asioita.
Pitääkö mennä vessaan mukaan havannoimaan?
Pitää, jos on niin vajaakykyinen, ettei muuten havaitse.
No miten sen sitten havaitsee, kerrotko? Olen nainen itsekin, enkä kyllä tiedä, milloin kavereilla/kollegoilla on kuukautiset.
Ne osaa jotka osaa. Ne jotka ei osaa, ei opi vaikka miten vääntäisi. Kaikille ei ole kauhalla annettu havainnointikykyä. Se on ihan ok. Sinun vahvuutesi ovat sitten jossain muussa.
Sulla on varmaan nyt kuukautiset kun kiukkuat noin. Kaikki eivät edes käytä siteitä tai taponeja, niin ei jää roskiakaan.
Kiukkuan? Ihan rauhallisesti kerroin, miten asia on. Ikävää, että sinua harmittaa, kun et osaa tätä asiaa, mutta kuten sanoin, osaat jotain muuta sitten paremmin. Tsemppiä sinulle!
No kerro sitten erinomaisuuttasi meille pöljemmille mitä pitää havannoida? Kaikki kun ei käyttyäydy kuin pistetyt siat kuukautisten aikana.
Kuten jo sanoin, jos ei osaa, ei opi vaikka miten vääntäisi. Koeta nyt kestää, että sinä et osaa tätä asiaa. Ei se tee sinusta huonoa ihmistä.
Ja sinusta ei saa kohteliasta vääntämälläkään.
Ei se haittaa, jos ajattelet noin. Ymmärrän, että sinua harmittaa, kun et osaa kaikkea mitä minä osaan. Se on ihan normaalia.
No, minäpä osaan olla kuukautisten aikana niin, ettet huomaa yhtään mitään!
En ole tähän "havaitsemiskeskusteluun" aiemmin osallistunut.
Ehkä ymmärsin väärin, muuta niin minä tuon tajusin, että nimenomaan puolison käytöksestä ja olemuksesta oppii tunnistamaan asioita, "havannoimaan", ihan automaattisesti, erikseen opettematta. Tai sitten ei. Joka tapauksessa on kysymys puolisosta, ei vaikka työkaverista. Siitä, että jotkut asiat vain "näkee, havaitsee" läheisestä ihmisestä, oikein ja erikseen ponnistelematta ja opettelematta.
Mitä ihmettelemistä tuossa edes on? Ei hän väittänyt "lukevansa" kaikkia ihmisiä kuin avointa kirjaa tai että hän voisi kenestä tahansa naisesta sanoa onko tällä kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä joutunut pohtimaan vähän samaa asiaa. Ei niinkään etten kehtaisi kertoa esim. uudelle miehelle, että mulla on menkat alkamassa tms. vaan mun ongelma on siinä, että olen välillä todella kipeä. Ja siitä seuraa se etten todellakaan halua/pysty lähteä mihinkään. Eli suunnitelmat saattaa muuttua nopeastikin, kun oman menkkani eivät tule kellon tai päivänkään tarkkuudella. Lisäksi minulla on yleensä kipujen lisäksi kauhea ripuli, koska suolikin kramppaa. Niin vaikka en itse kuukautisia tai niistä kertomista häpeäkään niin kyllä minulla suhteen alussa on vähän kynnystä potea näitä vaivoja jos toinen on läsnä samassa paikassa. Mieluiten kärsisin yksin tämän ajan, mutta ei kai sekään ihan normaalia ole pidemmän päälle. En tiedä sitten miten miehet suhtautuisi tälläiseen (ei todellakaan ole niin montaa suhdetta takana että voisi yleistää tai vetää johtopäätöksiä), että elämä on pari päivää tauolla ja vaan pakolliset työasiat hoidetaan.
Jos aikoo suhteessa olla pidempään kuin kuukauden, on pakko opetella puhumaan ja sietämään myös tuollaisia asioita. Sitä kun ei koskaan tiedä, milloin iskee vaikka norovirus tai ruokamyrkytys päälle, joten hyvä tiedostaa, että jopa sillä omalla ihanalla mussukalla voi paska lentää kuin varpusparvi tai olla muuten paha olo. Niin, ja miehilläkin on ripulia joskus. Ei pitäisi olla aikuiselle ihmiselle mikään uusi asia, josta ei ole koskaan kuullut.