Miten uudelle miesystävälle otetaan puheeksi kuukautiset?
Sanotaanko vaan aamupalapöydässä, että kohta pitäisi menkat alkaa vai miten?
Kommentit (123)
Jos olisin mies, niin lataisin jonkun kuukautissovelluksenntai muuten pitäisin kirjaa niistä jos asia kiinnostaisi (etukäteen). Ettei kävisi niin kuin meille, että mies järjestää romanttisen kylpyläviikonlopun kerran 20 vuodessa ja vaimolla on silloin menkat pahimmillaan.
Olen ollut iloinen, kun oma teini-ikäinen poikani on jotenkin rento naisten kuukautisten kanssa. Se on yksi asia muiden joukossa ja jotenkin tajuaa asian puolesta sanasta. Omalle kohta 50 v miehelle asia taas pitää vääntää rautalangasta eikä sittenkään aina tajua (perheessä 3 naispuolista, joilla kuukautiset).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos "miesystävä" on yli 15-vuotias, hän tietää kuukautisista ilman, että niitä erikseen otetaan puheeksi.
Jäiköhän kysymyksenasettelu hiukan epäselväksi?
Vai löytyykö naisystävän kuukautiskierron yksityiskohdat ja vuotopäivät googlettamalla?
MNo eipähän jäänyt. Yhdellekään miesystävälle ei ole koskaan erikseen tarvinnut mainostaa, että nyt on kuukautiset. Ihan ovat itse sen jossain kohtaa huomanneet. Harmi, ettet sinä ole vielä niin iso poika, että osaisit ilman googlea tunnistaa asioita.
Mistä sen sitten tietää, jos nainen käyttäytyy normaalisti? Siis ennen kuin näkee verisen pimsun. N37
Vähänkään havainnoimalla, mitä kumppani tekee, huomaa yllättävän paljon asioita.
Pitääkö mennä vessaan mukaan havannoimaan?
Pitää, jos on niin vajaakykyinen, ettei muuten havaitse.
No miten sen sitten havaitsee, kerrotko? Olen nainen itsekin, enkä kyllä tiedä, milloin kavereilla/kollegoilla on kuukautiset.
Ne osaa jotka osaa. Ne jotka ei osaa, ei opi vaikka miten vääntäisi. Kaikille ei ole kauhalla annettu havainnointikykyä. Se on ihan ok. Sinun vahvuutesi ovat sitten jossain muussa.
Sulla on varmaan nyt kuukautiset kun kiukkuat noin. Kaikki eivät edes käytä siteitä tai taponeja, niin ei jää roskiakaan.
Kiukkuan? Ihan rauhallisesti kerroin, miten asia on. Ikävää, että sinua harmittaa, kun et osaa tätä asiaa, mutta kuten sanoin, osaat jotain muuta sitten paremmin. Tsemppiä sinulle!
No kerro sitten erinomaisuuttasi meille pöljemmille mitä pitää havannoida? Kaikki kun ei käyttyäydy kuin pistetyt siat kuukautisten aikana.
Kuten jo sanoin, jos ei osaa, ei opi vaikka miten vääntäisi. Koeta nyt kestää, että sinä et osaa tätä asiaa. Ei se tee sinusta huonoa ihmistä.
Ja sinusta ei saa kohteliasta vääntämälläkään.
Ei se haittaa, jos ajattelet noin. Ymmärrän, että sinua harmittaa, kun et osaa kaikkea mitä minä osaan. Se on ihan normaalia.
No, minäpä osaan olla kuukautisten aikana niin, ettet huomaa yhtään mitään!
Ok. Minua ei sinun kuukautisesi liikuta pätkääkään, joten taitosi on minulle merkityksetön. Mutta kiva jos koet onnistumisentunnetta tuosta. Hyvä sinä! Hieno tyttö olet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin on tullut puheeksi, kun mies on tullut yökylään. Olen sanonut, että on menkat. Ei kai niistä muuten tarvi puhua.
No olitpa törkeä, kun et etukäteen ilmoittanut. Huijasit miehen kylään pimpin toivossa.
Ota mies, joka harrastaa metsästystä, ajaa kelillä kuin kelillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos "miesystävä" on yli 15-vuotias, hän tietää kuukautisista ilman, että niitä erikseen otetaan puheeksi.
Jäiköhän kysymyksenasettelu hiukan epäselväksi?
Vai löytyykö naisystävän kuukautiskierron yksityiskohdat ja vuotopäivät googlettamalla?
MNo eipähän jäänyt. Yhdellekään miesystävälle ei ole koskaan erikseen tarvinnut mainostaa, että nyt on kuukautiset. Ihan ovat itse sen jossain kohtaa huomanneet. Harmi, ettet sinä ole vielä niin iso poika, että osaisit ilman googlea tunnistaa asioita.
Mistä sen sitten tietää, jos nainen käyttäytyy normaalisti? Siis ennen kuin näkee verisen pimsun. N37
Vähänkään havainnoimalla, mitä kumppani tekee, huomaa yllättävän paljon asioita.
Pitääkö mennä vessaan mukaan havannoimaan?
Pitää, jos on niin vajaakykyinen, ettei muuten havaitse.
No miten sen sitten havaitsee, kerrotko? Olen nainen itsekin, enkä kyllä tiedä, milloin kavereilla/kollegoilla on kuukautiset.
Ne osaa jotka osaa. Ne jotka ei osaa, ei opi vaikka miten vääntäisi. Kaikille ei ole kauhalla annettu havainnointikykyä. Se on ihan ok. Sinun vahvuutesi ovat sitten jossain muussa.
Sulla on varmaan nyt kuukautiset kun kiukkuat noin. Kaikki eivät edes käytä siteitä tai taponeja, niin ei jää roskiakaan.
Kiukkuan? Ihan rauhallisesti kerroin, miten asia on. Ikävää, että sinua harmittaa, kun et osaa tätä asiaa, mutta kuten sanoin, osaat jotain muuta sitten paremmin. Tsemppiä sinulle!
No kerro sitten erinomaisuuttasi meille pöljemmille mitä pitää havannoida? Kaikki kun ei käyttyäydy kuin pistetyt siat kuukautisten aikana.
Kuten jo sanoin, jos ei osaa, ei opi vaikka miten vääntäisi. Koeta nyt kestää, että sinä et osaa tätä asiaa. Ei se tee sinusta huonoa ihmistä.
Ja sinusta ei saa kohteliasta vääntämälläkään.
Ei se haittaa, jos ajattelet noin. Ymmärrän, että sinua harmittaa, kun et osaa kaikkea mitä minä osaan. Se on ihan normaalia.
Onko jonneillakin nykyisin kuukautiset? Tämä oli uutta tietoa.
t. eri
Miksi siitä pitää ilmoittaa? Mitä se tarkoittaa kun naisella kuukautiset?
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan aamupalalla, mutta kyllä miehen olisi hyvä tietää jo muutamaa päivää ennen, jotta osaa pitää suunsa tavallista paremmin kiinni ja ehkä olla vielä tavallista huomaavaisempi. Voit myös pyytää hakemaan tarvikkeita kaupasta ja jos vaikka hemmottelusuklaata haluaisit. Reaktiosta voit sitten tehdä johtopäätöksiä olisiko miehestä tukea vastaisuudessa.
M
Mitä ihmeen lässytystä tämä on? Hemmottelusuklaata 🙄 Normaalisti elellään oli menkat tai ei.
N41
Vierailija kirjoitti:
Nämä asiat käydään kyllä 5. luokalla läpi, mutta tässä sinulle alkuun tietopaketti:
https://www.vaestoliitto.fi/seksuaalisuus/seksuaaliterveys/nuori-ja-sek…
Käyään kaupassa, mää tartten suojia. Tokaisin mökillä kun menkat yllättivät eikä tietenkään mitään mukana. Seurusteltiin alkuvaiheessa. Empä menkkoja sen kummemmin miehelle puhellut, tieshän se naisilla sellaiset olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä asiat käydään kyllä 5. luokalla läpi, mutta tässä sinulle alkuun tietopaketti:
Joo mutta mitä se tarkoittaa minulle miehelle? Mikä muuttuu tai mitä tapahtuu? Pitääkö varautua jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta mitä se tarkoittaa minulle miehelle? Mikä muuttuu tai mitä tapahtuu? Pitääkö varautua jotenkin?
Opit sen sitten, kun olet sen verran iso poika, että naisten kanssa suhteeseen alkaminen on sinulle ajankohtaista. Toki sekin on ihan luonnollista, jos haluat olla vain miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa alkaa lentää luudalla ja ottaa kahvipannun mukaansa luudanverteen.
Myös huonekasvit alkavat puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitisi huutaa huoneesi ovelta, että nyt poika ne p*rnosivut kiinni ja heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten miksi siitä pitää ilmoittaa? Mikä juttu tää nyt on?
Yksi muija tuolla ylempänä jankkasi havainnoinnista, mutta ei osannut kertoa, mitä merkkejä pitäisi havainnoida. Pitäisikö mennä penkomaan roskista, jos sattuisi löytymään siteiden tai tamponien kääreitä ja käytettyjä siteitä ja tamponeja? On todella paljon naisia, joista ei huomaa mitään erikoista muutosta, josta voisi päätellä, että nyt on kuukautiset. Kaikki eivät ole pahalla päällä, itkuisia, vatsakipuisia tms. Monet miehethän kuvittelevat, että jos nainen on jostain syystä pahalla päällä, että joopa joo, sillä on kuukautiset, vaikka syy voi olla ihan mikä vain, vaikkapa esim. miespuolisen työkaverin megalomaaninen typeryys ja muka hauskat kommentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten miksi siitä pitää ilmoittaa? Mikä juttu tää nyt on?
Jatka vaan sitä tumputusta aikuisviihdevideoille. Tämä keskustelu ei ole sinua varten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi puhua?
Tätä olen myös yrittänyt kysyä ihan ystävällisesti tai että pitääkö varautua jotenkin niin tulee vain ilkeilyä.
Todella erikoista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi muija tuolla ylempänä jankkasi havainnoinnista, mutta ei osannut kertoa, mitä merkkejä pitäisi havainnoida. Pitäisikö mennä penkomaan roskista, jos sattuisi löytymään siteiden tai tamponien kääreitä ja käytettyjä siteitä ja tamponeja? On todella paljon naisia, joista ei huomaa mitään erikoista muutosta, josta voisi päätellä, että nyt on kuukautiset. Kaikki eivät ole pahalla päällä, itkuisia, vatsakipuisia tms. Monet miehethän kuvittelevat, että jos nainen on jostain syystä pahalla päällä, että joopa joo, sillä on kuukautiset, vaikka syy voi olla ihan mikä vain, vaikkapa esim. miespuolisen työkaverin megalomaaninen typeryys ja muka hauskat kommentit.
Muuten hyvä, mutta en ole muija. Enkä sanonut missään vaiheessa, että tunnistan jokaisen naisen kierronvaiheet. Kyse oli KUMPPANIN havainnoimisesta. Jos on paljon tekemisissä, kyllä siinä väistämättäkin huomaa ilman erillistä ilmoitusta, milloin on menkka-aika. Vähintään siitä, että nainen ostaa siteitä tai tamponeja, kun käydään yhdessä kauppareissulla. Ei ole rakettitiedettä tämä kumppanin havainnoiminen.
t. "jankkaaja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta en ole muija. Enkä sanonut missään vaiheessa, että tunnistan jokaisen naisen kierronvaiheet. Kyse oli KUMPPANIN havainnoimisesta. Jos on paljon tekemisissä, kyllä siinä väistämättäkin huomaa ilman erillistä ilmoitusta, milloin on menkka-aika. Vähintään siitä, että nainen ostaa siteitä tai tamponeja, kun käydään yhdessä kauppareissulla. Ei ole rakettitiedettä tämä kumppanin havainnoiminen.
t. "jankkaaja"
Kyllä ne siteet ostetaan ennen kuukautisia ja nykyään niin moni käyttää kuukautiskuppia.