Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uudelle miesystävälle otetaan puheeksi kuukautiset?

Vierailija
30.06.2022 |

Sanotaanko vaan aamupalapöydässä, että kohta pitäisi menkat alkaa vai miten?

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä joutunut pohtimaan vähän samaa asiaa. Ei niinkään etten kehtaisi kertoa esim. uudelle miehelle, että mulla on menkat alkamassa tms. vaan mun ongelma on siinä, että olen välillä todella kipeä. Ja siitä seuraa se etten todellakaan halua/pysty lähteä mihinkään. Eli suunnitelmat saattaa muuttua nopeastikin, kun oman menkkani eivät tule kellon tai päivänkään tarkkuudella. Lisäksi minulla on yleensä kipujen lisäksi kauhea ripuli, koska suolikin kramppaa. Niin vaikka en itse kuukautisia tai niistä kertomista häpeäkään niin kyllä minulla suhteen alussa on vähän kynnystä potea näitä vaivoja jos toinen on läsnä samassa paikassa. Mieluiten kärsisin yksin tämän ajan, mutta ei kai sekään ihan normaalia ole pidemmän päälle. En tiedä sitten miten miehet suhtautuisi tälläiseen (ei todellakaan ole niin montaa suhdetta takana että voisi yleistää tai vetää johtopäätöksiä), että elämä on pari päivää tauolla ja vaan pakolliset työasiat hoidetaan. 

Miten aiot ikinä selvitä esim. synnytyksestä, jos pelkkä kuukautiskivuista kertominen on sinulle elämää suurempi ongelma? 

Vierailija
102/123 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, mulla on sellainen juttu kun kuukautiset. Oot varmaan joskus kuullu niistä. Eihän sulla ole? Sitä kun ei koskaan tiedä, kun joskus mies on entinen nainen. Nää on niin mutkikkaita juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä joutunut pohtimaan vähän samaa asiaa. Ei niinkään etten kehtaisi kertoa esim. uudelle miehelle, että mulla on menkat alkamassa tms. vaan mun ongelma on siinä, että olen välillä todella kipeä. Ja siitä seuraa se etten todellakaan halua/pysty lähteä mihinkään. Eli suunnitelmat saattaa muuttua nopeastikin, kun oman menkkani eivät tule kellon tai päivänkään tarkkuudella. Lisäksi minulla on yleensä kipujen lisäksi kauhea ripuli, koska suolikin kramppaa. Niin vaikka en itse kuukautisia tai niistä kertomista häpeäkään niin kyllä minulla suhteen alussa on vähän kynnystä potea näitä vaivoja jos toinen on läsnä samassa paikassa. Mieluiten kärsisin yksin tämän ajan, mutta ei kai sekään ihan normaalia ole pidemmän päälle. En tiedä sitten miten miehet suhtautuisi tälläiseen (ei todellakaan ole niin montaa suhdetta takana että voisi yleistää tai vetää johtopäätöksiä), että elämä on pari päivää tauolla ja vaan pakolliset työasiat hoidetaan. 

Käännetään asia näin päin: Miten sinä suhtaudut, jos uusi miesystäväsi kertoo, että hänellä on vatsatauti ja hän haluaa nyt levätä itsekseen kotona? Tuskinpa tervejärkinen mies suhtautuu sinun kuukautisongelmiisi yhtään sen kummallisemmin. Jos taasen miehelle on ongelma, että sinulla on kuukautiset, hän ei ole tervejärkinen mies ja suhteen voi lopettaa heti. 

Vierailija
104/123 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty oman miesystävän kanssa puhumaan edes niinkään arkisesta asiasta kun menkoista niin eipä taida kovinkaan kummoinen tulevaisuus olla suhteella. 

Vierailija
105/123 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisista voi puhua samalla tavalla kuin vaikka miehen parran ajosta. Ihan normaalisti siis todeta, että nyt on tällainen ajankohta. 

Vierailija
106/123 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim "tänään vähän väsyttää kun kuukautiskrampit valvotti yöllä" tai "en välttämättä jaksa lähteä treffeille lauantaina kun sillon alkaa todennäkösesti menkat". En tee siitä mitään erikoista numeroa, tulee ilmi keskustelussa yleensä siinä missä muutkin omaan arkeen ja yhteiseen tekemiseen liittyvät asiat.

Vierailija
107/123 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nyrkkisääntö niin naisille kuin miehillekin: Jos et ole kypsä puhumaan kuukautisista, et ole riittävän kypsä parisuhteeseen. 

Vierailija
108/123 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että viitsitkö katsoa sun whatsapp-viestit, koska siellä on jotain tosi tärkeää. Mun mies tajusi heti, kun olin lähettänyt sinne kuvan Japanin lipusta:D

Vierailija
109/123 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuukautiskivuista kertominen ole minulle elämää suurempi asia. Enkä ole kuvitellut, että aikuinen mies ei olisi koskaan ripulista kuullut tai sitä kokenut. Sanoin vain, että minulla on hieman kynnystä potea näitä vaivojani toisen läsnäollessa. Itseänikin välillä harmittaa, kun joutuu perumaan kivoja menoja menkkojen vuoksi. Niin kurja se on toisellekin ilmoittaa. Jotenkin kovin agressiivisia ja näsäviisaita vastauksia täällä. Kerroin vaan miltä minusta tuntuu, kun kuukautiset aiheuttaa mulle aika paljon vaivoja. Ja ihan selvinnyt olen näistä tilanteista tähänkin asti. T: aiemmin kuukautisvaivojensa potemista pohtinut

Vierailija
110/123 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varoitan miestä ihan vain huomaavaisuuttani pari päivää etukäteen, että kuukautiset alkaa kohta. Koska hän pelkää verta eikä halua seksiä silloin, niin tietää varautua ja että kannattaa harrastaa sitä juuri etukäteen, ettei tule niin monen päivän tauko.

Tosi tämä ei ole tuore suhde, vaan teininä 25 v. sitten alkanut. Kuukuppi käytössä ja särkylääkkeet hoidan itse, joten muuten mun kuukautiset eivät miehen elämään vaikuta.

Vierailija
111/123 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon asiallisia kirjoituksia, tällä kertaa. Naisen kuukautiset on luonnollinen asia. Itse miehenä minä jopa vaistoan milloin naisella on alkamassa kuukautiset, koska ne vaikuttaa hieman mielialaan, ynnä moneen muuhunkin asiaan. Naisen iho tuoksuu hieman erilaiselle, käytös saattaa hieman muuttuu, joillakin voi olla hieman turvotusta, yms...yms...

Se on ihmiskehon normaalia toimintaa, ei se ole sen kummallisempaa. Kyllä kuukautisista voi, ja pitääkin keskustella.

Jopa täysi järkiset miehetkin ymmärtävät tämän luonnollisen asian.

Vierailija
112/123 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tekstari tai jos haluat olla jännä anonyymi tee heippa -lappu. Voit pyytää myös kaveria kertomaan.

Vierailija
113/123 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tulisi yleisesti hyväksyttäväksi tavaksi seurustelusuhteessa, että nainen kysyisi heti suhteen alussa mieheltä, haluaako tämä, että hänelle ilmoitetaan, että nyt on tai on tulossa kuukautiset. Samalla voisi ilmoittaa esimerkiksi, että ne eivät vaikuta muuhun elämään mitenkään, mutta en halua harrastaa silloin seksiä. Ne jotka ovat huonokuntoisia kuukautisten aikana, voisivat varoittaa siitä. Kun asia olisi näin käsitelty etukäteen, säästyttäisiin tältä käsittömältä "naisen häpeältä" eikä miesten tarvitsisi ajatella kauhistuttavia verisiä milloin mitäkin paikkoja. Outoa on, jos jollekin random-miehelle pitäisi ilmoittaa asiasta etukäteen, ettei hän saavu turhaan paikalle, ettei tule turhaa vaivaa hänelle.

Vierailija
114/123 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin kipeä, kramppaa ja ripuloi, voi syynä olla endometrioosi. Kannattaa käydä lääkärillä, joka osaa ottaa asian vakavasti.

Minä kerron kumppanille, että nyt on se aika kuukaudesta tai että paikat on varattu, siellä on tamponi.

Villeinä ja vapaina vuosina huomasin, että vuoto ei kaikkia muehiä haittaa, meno voi olla ihan ok ja itsellekin tulee hyvä olo, jos tyyppi ja tilanne vie mennessään, suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
115/123 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan monet miehet suhtautuvat kuukautisiin paljon luontevammin kun naiset. Itsellenikin kuukautiset olivat aikanaan jotenkin vähän arka paikka kun ne alkoivat minulla aika aikaisin ja olin varmaan ensimmäinen tyttö luokallani jolla ne alkoivat. Se sitten toi asiaan jotain vähän sellaista häpeää tai ainakaan en niistä oikein kellekään puhunut. Sen jälkeen oli itselleni melkoinen yllätys kun oikeastaan kaikki elämäni miehet ovat ottaneet kuukautiset asiana joka on vain yksi arkinen asia muiden joukossa. Ensimmäinen poikaystävänikin huikkasi kerran että tuonko sinulle siteitä kaupasta kun sulla varmaan alkaa taas kohta kuukautiset. Olin ihan äimän käkenä että aikooko se tosiaan ostaa siteitä kun itseänikin melkein hävettää laittaa ne sille kassalinjalle kaikkien nähtäville. Ja että tietääkö se tosiaan että kuinka pitkä minun kiertoni on.

No tuosta on jo yli 30 vuotta ja opin itsekin vähitellen suhtautumaan kuukautisiin luonnollisena asiana mutta tosiaan miehille ne eivät ole koskaan olleen minkäänlainen ongelma.

Vierailija
116/123 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin suhteen alussa kannattaa tehdä jotkut itselle tärkeät asiat selviksi, vaikkapa näitä:

1. Matkustan työkseni enkä aio muuttaa mitään

2. Työni voi vaatia ylitöitä

3. Aion edelleen tavata sukua, kavereita ja käydä riennoissa

4. Minulla on kotieläin tai tietty harrastus, josta en luovu

Sitten kun homma etenee, voi keskustella kodinhoidolliset yms. asiat.

Ei se mies näistä rikki mene. Jos ei kelpaa, niin menkööt menojaan!

Vierailija
117/123 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut vaan että on menkat, se siitä. Joskus oli joku häiriö ja olin tosi kipeä, vuosin ihan hirveästi.

Oli tuore suhde ja kerroin että näin nyt on, pitää laittaa froteepyyhettä alle, kun mitkään siteet ei yöllä pitänyt. Sitten kerroin miten voin ja että menin lääkäriin.

Aivan luonnollinen ja normaali asia.

Jouduin myös sairaslomalle tuolloin pariksi päiväksi, ja kerroin syyn esihenkilölle, kuka on mies. En nyt tarkasti kuvaillut, mutta että on joku häikkä nyt ja olen tosi kipeä.

Vierailija
118/123 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan aamupalalla, mutta kyllä miehen olisi hyvä tietää jo muutamaa päivää ennen, jotta osaa pitää suunsa tavallista paremmin kiinni ja ehkä olla vielä tavallista huomaavaisempi. Voit myös pyytää hakemaan tarvikkeita kaupasta ja jos vaikka hemmottelusuklaata haluaisit. Reaktiosta voit sitten tehdä johtopäätöksiä olisiko miehestä tukea vastaisuudessa.

M

Ja mikä tärkeintä, mies osaa runkata kassit tyhjäksi jo etukäteen! Se vasta harmittaakin, jos tieto punaisesta valosta tulee vasta sitten kun on jo panot mielessä ja kassit pullollaan!

En kyllä näe mitään järkeä mennä tyttöystävän luokse jos hänellä menkat.

Oma poikaystävä hieroo alaselkää ja tuo suklaata ja laittaa kuumavesipullon valmiiksi, kun mulla on menkat ja sattuu. Ei tarvi edes pyytää. :3

Vierailija
119/123 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma poikaystävä hieroo alaselkää ja tuo suklaata ja laittaa kuumavesipullon valmiiksi, kun mulla on menkat ja sattuu. Ei tarvi edes pyytää. :3

Jestas minkälaisen numeron teette asiasta! Ei kyseessä ole kuitenkaan mikään synnytys... :D

Vierailija
120/123 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas minkälaisen numeron teette asiasta! Ei kyseessä ole kuitenkaan mikään synnytys... :D

Minusta molemminpuoleinen hoivaaminen on yksi parhaista asioista parisuhteessa. Itse kukin tarvitsee välillä vähän hoivaa ja hemmottelua, vaikka ei olisikaan kysymys isosta asiasta. Ja toisaalta on mukava päästä välillä myös tarjoamaan rakkaalle hoivaa ja hemmottelua.

Eri