Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko aloittaa kuntosaliharjoittelun alkuraskaudesta?

18.10.2006 |

Hei kaikki tietävät!

En ole vuosiin harjoitellut salilla, mutta nyt kiinnostaisi aloittaa taas, ja saada vähän lihaksia kuntoon.

Voiko alkuraskaudesta aloittaa uusia urheilulajeja? Tietysti tekisin suht varovasti. Osaako joku muuten neuvoa, onko liikkeitä joita ei saisi tehdä?

Kiitos etukäteen kaikista neuvoista.

ps. edellisessä synnytyksessä opin, että hyvästä kunnosta ei ole haittaa, varsinkin jalkojen pitää kestää paljon

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aktiivisesti salilla käyvänä ja bodyfitness SM-kilpailijana voinen hieman auttaa asiaa.

Kaikenlainen liikkuminen sraskauden aikana on hyväksi, salillakin käynti jos se tapahtuu kohtuuden rajoissa.

Jos lihaskuntosi on kohtalainen en näe mitään syytä miksi et voisi salilla ryhtyä käymään, mutta jos lihaskuntosi on huonohko, miettisin muita vaihtoehtoja.

Lenkkeily, kevyt jumppa/mammajumppa, jooga.

Jos salille aiot mennä suosittelen kevyttä parikertaa viikossa tehtävää kokoniasvaltaista treeniä valitse mielummin laitteet kuin vapaat painot.

Kyykyt,prässit ja muut jalkatreenit joissa joudutaan selkeästi ponnistamaan alhaalta-ylös jätä tekemättä, lähinnä reiden ojennus ja koukistus ovat sellaisia joita tekisin.

Pakaroille joitain potkuliikkeitä.

kovat suoraan vatsalihaksille kohdistuvat liikkeet kannattaa jättää kokonaan, keskittyä vain niihin syviin vatsalihaksiin ja lantionpohjan lihaksiin.

Lisäksi kannattaa välttää liikkeitä joissa keskivartalolle tulee staattinen jännitys.

salilla on varmasti joku ohjaaja joka tietää raskausajan treenaamisesta, karkeasti voisi sanoa että kaikki mikä tuntuu hyvältä on ok, jos kivistää kipristää,kuumottaa tai muuta " epänormaalia" jätä tekemättä.

Venyttely on ensiarvoisen tärkeää, jos paikat on jumissa on synnyttäminenkin hankalaa, joten muista venytellä treenien jälkeen kunnolla ja vaikka muutenkin jos se vain on mahdollista.

AA ja neiti 31+4

Vierailija
2/3 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen suosituksen oon itse kuullut, että ei suositeltaisi aloitettavan uusia liikuntamuotoja raskauden aikana. Ei kyllä ole mitään tietoa että mihin se perustuu, mutta monessa vauvaoppaassa olen sellaista lukenut.

Tietäisiköhän joku että missä syy?

Itseänikin tuo uuden lajin aloittaminen on mietityttänyt, vaikka asia nyt ei todellakaan ole enää ajankohtainen :) :) En enää ajatellut kuntsarille lähteä, pilatesta sen sijaan vähän tämän raskauden aikana tein vaikken aiemmin ollutkaan sitä kokeillut.

Coe rv 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoikaas...

Itse olen käynyt säännöllisesti salilla ja jumpissa ja jatkanut nyt samoin. Kertoja ei tule kuin muutama viikossa ja useimmiten käyn Bodypump-tunnilla.

Aattelin, vaan kun siinähän on kyykkyjä ja muuta, mitä et suositellut?!

Ekan lapsen alkuraskaus osui kuumaan hellekesään, joten en juurikaan liikkunut ekalla kolmanneksella. Toisella kolmanneksella kävin kuntosalilla ja loppukolmanneksella mammajumpalla ja vesijumpassa.

Olen itse pitänyt sääntönä sitä, että kaikki mikä tuntuu hyvältä on ok. Kamppailulajeja vältellen.

Koska raskauteni vasta viikolla 7, en ole viitsinyt asiaa kysyä henk.koht. kunto-ohjaajaltani. aattelin odottaa sinne viikolla 12 ja pyytää sitten suosituksia ja uutta ohjelmaa.

Mutta pumppiin tänäänkin menossa. Teen pienemmillä painoilla ja otan rauhallisemmin...