tyttö vai poika :)
Tuli tuossa mieleen,että oletteko jo pelkistä raskausoireista/-tuntemuksista osanneet oikein veikata onko tulossa tyttö vai poika?Siis tarkoitan mm.ihon rasvoittumista,vatsan muotoa,pahoinvointia....
Itsellä on kaksi poikaa ja raskaudet sujuneet hyvin,ei pahoinvointeja tms.Nyt uusi tulokas on aiheuttanut melkoiset pahoinvoinnit,yökötykset,naaman kukinnan yms.Joten ihan mielenkiinnolla:Onko poika ja tyttöraskaudet erilaisia...Kokemuksia!!
Kommentit (10)
Ei pahoinvointia tms, sykkeet aina siinä 140 tietämillä. Sitten tuli tyttö, pari viikkoa yökötystä, vähän veristä vuotoa viikolla 6+ ja sykkeet siellä 150-160 paikkeilla. Pojista teki mieli roskaruokaa ja tytöstä söin salaatteja yms raikasta.
olen tehnyt saman huomion kuin Turhatar... Poikaa odottaessani pizzaa ja hampurilaisia teki mieli kauheesti. Miehenkin piti lähteä myöhään illalla hakemaan lihapiirakkaa mulle ;) Tyttöä taas odottaessa hedelmät ja salaatit ovat olleet kovassa huudossa... Nyt kolmatta odottaessa "tiesin" heti alusta tulokkaan olevan tyttö... Ultrassa kätilö samaa veikkasi. Naama on ollut rasvaisempi, hedelmiä tekee mieli ja vatsan lisäksi vararavintoa kertyy myös kylkiin (poikaa odottaessa ei kertynyt vaikka painoa muuten tuli tuplat enempi, kuin tytöstä).
Poika
Ei pahoinvointia, hyva ja energinen olo. Pieni, kiintea massu (pieni myos vauva), teki mieli hedelmia, jugurttia, mauttomia ruokia, vauvan sykkeet 140 kieppeilla, seksi maistui koko raskauden, hiukset, kynnet, iho tosi hyvassa kunnossa koko raskauden.
Tytto
Rajua, ajoittaista pahoinvointia pari vkoa. Suuri ja leveampi vatsa (myos vauva huomattavasti suurempi) vaikka raskauskilot samoissa. Teki mieli hedelmia, mausteista ruokaa, suklaata. Sykkeet 140 ylapuolella hieman. Seksi ei maistunut. Hiukset tuuheni, kynnet huonossa kunnossa, ihosta ei oo jaany mielikuvaa.
Nyt
Odotan kolmatta viikoilla 30+ eika tietoa kumpi tulee. Vatsa suuri ja kiloja kertynyt. Alussa monta viikkoa lievaa, jatkuvaa pahanolon tunnetta (ei kuitenkaan oksentelua), vasynyt ja rahjainen olo, tekee mieli hedelmia, mausteista ruokaa, juustoleipia, suklaata, kakkuja. Sykkeet alle 140 tai siina main. Hiukset ja kynnet huonossa kunnossa, iho myos aluksi. Seksi ei maistu. Naiden perusteella itse veikkaisin tyttoa, mutta kaikki ulkopuoliset veikanneet poikaa.
Alussa naama oli kuin perunapelto ja hiukset kokoajan rasvaiset. Paha olo ja oksentelu alkoi rv8 ja loppui rv 13, nyt keskiraskaudessa tullut parikertaa rajuja pahoinvointikohtauksia.
Nyt myös kynnet, iho ja hiukset upeassa kunnossa (rv22). Vatsa on pieni ja pinkeä, ei ole levinnyt sivuille. Tähän asti ruokahalu ollut huono, nyt tekee mieli paljon kaikkea raikasta. Suolaiset ja rasvaiset lapsi lähettää paluupostina takaisin. Hiilarit maistuu, seksiä tekee mieli. Sykkeet olleet 140-155.
Ultraaja povaa tyttöä. Katsotaan miten käy... :)
Miedän äidillä on ollut kaikki "poika-oireet" ja kaikista tullut tyttöjä. Kun taas "tyttöoireet", tuli poika. Hassua. Joillakinhan nuo "merkit" pitävät paikkaansa, mutta ei todellakaan kannata laseka niiden varaan vaikka aiemmissa raskauksissa olisikin pitänyt paikkaansa.. :)
Itsellä oli alussa todellinen poikaolo (poikamasu, vain kahdesti jouduin oksentamaan, ei finnejä ja suolaisenhimo), mutta nyt raskauden edetessä tyttöolo hieman (makeanhimo, naama rasvoittunut aika reippaasti..) vaikka masu näyttääkin poikamasulta. Muutaman tunnin päästä pitäisi selvitä, kumpi on tulossa!! :) pitäkää peukkuja että selviää, käyn ilmottelemassa kumpi tulee sitten :)
>> Eli eilen ultrassa virkee tyttö potkiutui :)
..poppeli91, kiva kun kavit ilmoittamassa. Itsella selviaa ens vkolla ultrassa..jannittaa!
Eka tyttö:
Oksentelua viikolle 17, finnejä, maha vain edessä, teki mieli herkkuja.
Toka poika:
Lievää etomista, ei oksentelua, ei finnejä, maha vain edessä. Teki hulluna mieli ruisleipää! Sykkeet kummassakin samat.
Kolmas odotus rv 12+2:
Aivan järkyttävä huono olo 24/7, oksentelua, paljon finnejä. Saa nähdä kuinka käy.
Ekassa raskaudessa teki mieli suolaista ja hapanta, ei mitään makeaa. Maha kasvoi tosi pystysti eteenpäin, takaata ei edes huomannut, että olin raskaana. Pahoinvointia oli jonkin verran, mutta ei oksentelua vaan etomista ja joinakin päivinä äärimmäistä hajuherkkyyttä. Tyttö tuli.
Tokassa raskaudessa teki mieli makeaa, rasvaista ruokaa ja lihaa. Maha levisi vähän enemmän kuin ekassa raskaudessa. Pahoinvointi oli lievää, mutta kesti pidempään, hajuherkkyyttä ei juuri ollut. Tyttö tuli.
Molemmissa raskauksissa iho on ollut OK, vatsalla tumma vana navasta alaspäin ja vauvan sykkeet 120-170.
Ekassa raskaudessa teki mieli suolaista ja hapanta, ei mitään makeaa. Maha kasvoi tosi pystysti eteenpäin, takaata ei edes huomannut, että olin raskaana. Pahoinvointia oli jonkin verran, mutta ei oksentelua vaan etomista ja joinakin päivinä äärimmäistä hajuherkkyyttä. Tyttö tuli.
Tokassa raskaudessa teki mieli makeaa, rasvaista ruokaa ja lihaa. Maha levisi vähän enemmän kuin ekassa raskaudessa. Pahoinvointi oli lievää, mutta kesti pidempään, hajuherkkyyttä ei juuri ollut. Tyttö tuli.
Molemmissa raskauksissa iho on ollut OK, vatsalla tumma vana navasta alaspäin ja vauvan sykkeet 120-170.
mulla on 4 tyttöä ja niiden odotukset oli suurin piirtein samanlaiset. Nyt odotan poikaa ja mulla on kaikki maailman vaivat... itse ajattelin että johtuu siitä kun näin "vanhana" vielä lapsia tekee, mutta kun tulokas varmistui pojaksi, niin saattaahan tuo olla sitten siitäkin:) vatsan muoto mulla on kuitenkin sama, pojasta vaan näillä vkoilla paljon isompi kuin tytöistä. Kenestäkään ei linea negraa.