En meinaa päästä yli siitä, miten juntisti uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena
Suhteellisen tuore miesystävä siis ja ollaan aikuisia 30+ vuotiaita molemmat. Oli ekaa kertaa sukulaisillani "näytillä", eli lauantaista sunnuntaihin vanhempieni kesäpaikassa, jossa oli siis muitakin sukulaisia käymässä. Mä olin tullut mökille jo torstaina..
Miehestä (no myönnän, ettei vielä tunnetakaan niin hyvin) kuoriutui ihan törppö juntti sukulaisteni seurassa, enkä tiedä pääsenkö tästä enää yli vai onko suhteen lopun alkua.
En viitsi edes tähän kaikkia kirjoittaa, mutta tässä joitain esimerkkejä. Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes. Ei kunnolla edes tervehtinyt vanhepiani tullessaan vaan lompsi suoraan parvelle, jossa olin kertonut olevan meidän nukkumapaikat. Piti ihan raahata mies parvelta alas sanomaan vanhemmilleni käsipäivää ja esittäytymään. Muutenkaan ei selvinpäin oikein puhunut kenellekään muulle mitään, paitsi minulle. Ei edes yrittänyt tutustua sisaruksiini tai heidän puolisoihin, jotka kaikki ovat ihan mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Kännykän kanssa norkoili pitkästyneen näköisenä.
Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen. Ruoan kanssa oli tarjolla juomaksi vissyä, kotikaljaa ja valkoviiniä ja siihen kommentoi, että miksi ei ole kaljaa, en minä tommoista etikkaa (=viiniä) ala juomaan. Kotikalja ei siis kelvannut, koska se on alkoholitonta. Sitten "joutui" ottamaan viiniä ja sitä noi nyrpistellen ja kommentoiden "etikkaista" ja "pilaantunutta" makua. Viinipäissään väänsi myös ihmeellistä läppää vanhempieni siististä ja hyvin toimivasta kompostoivasta käymälästä, verraten sitä johonkin lihaiseen pa_skahuussiin, jossa kärpäset ja muut tuholaiset muka vaanii. Muina tyhminä nousuhumalan läppinä mainittakoon mm. typerät ihmettelyt siitä, miten 70v äitini voi olla kasvissyöjä.
En viikonlopun aikana edes pystynyt kunnolla reagoimaan noihin törppöyksiin vaan jotenkin lamaannuin ja HÄVETTI! Ollaan tapailtu alkuvuodesta lähtien, ja aloin myös vakavasti epäillä omaa harkintakykyäni. Toki olen nähnyt miehestä myös eri puolia, enhän muuten olisi hänen kanssaan seurustellutkaan melkein puolta vuotta, mutta en tällä hetkellä tiedä, voinko/kannattaako enää jatkaa tätä tapailua.
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei minullakaan ole koska ollut tuliaisia appivanhemmille mennessä, eikä heillä meille. En edes odota, tulevat kylään. Eli ihan kaikissa suvuissa se ei ole mitenkään epäkohteliasta. Sen viivaisin yli. Esittäytymisessä sinulla on suuri rooli, eli sinä esittelet miehesi vanhemmillesi, mietin, miten tuo tilanne edes meni noin kuten kuvasit. Aina esitellään. Miksi et esitellyt. Vessan ja viinin sekä kasvissyöntiin suhtautuminen viestii rajoittuneisuudesta. Miten et tiennyt näitä asioita hänestä? Outoa. Voiko olla hermostuneisuutta myös? Juttelivatko sisaruksesi hänelle? Varmaan olet oikealla tiellä, mutta yritän tuoda tässä vain muitakin näkökulmia esille. Hän ei kuitenkaan vetänyt perseitä ja puhunut härskejä tms. Yksittäisinä juttuna nuo eivät ole kovinkaan vakavia kuitenkaan.
Kukin tavallaan, mutta kyllä tuollaiset pienet tuliaiset on sitä peruskohteliaisuutta - etenkin ensimmäisellä tapaamiskerralla ja vielä toisten mökille mentäessä! Ei mekään tietenkään joka kerta näin vuosien saatossa viedä anopille mitään (ellei ole joku merkkipäivä), jos piipahdetaan ja tuleekin tavattua useamman kerran kuussa eikä hänkään aina tuo.
Aika hölmöä etsiä jotain sen kummempia syitä "miehen" käytökselle, kun se nyt vaan yksinkertaisesti oli todella pskaa, noloa ja törkeää. Luultavasti ihan tarkoituksella syystä x.
No eivät kyllä joka tapauksessa ole. Voivat olla jopa hieman noloja ja loukkaavia. Jos viet johonkin hulppealle huvilalle jonkun makkarapaketin tai kaupan eineskakun, niin se on paljon nolompaa kuin et veisi mitään. Jos taas viet viinipullon, voi sekin kertoa sinusta jotain. Hehän voivat olla ex-ongelmaisia. Mikä se sitten olisi se sopiva tuliainen mökille, ihmisille joita ei yhtään tunne ja kun ei ole mökkiäkään ennen nähnyt, niin en tiedä. Kukka ehkä. Joku ulkokukka. Amppeli ei käy, kun sille ei välttämättä ole paikkaa. Minusta on OK, että ei vie mitään. Onko tämä sitten joku totuttu tapa sellaisissa piireissä, joissa ei ihan hirveästi ole sitä rahaa. En veisi kyllä mitään keksipakettia, antaa itsestäkin köyhän vaikutelman ja aliarvioi mökin omistajia.. Eli siis hieman eri mieltä olisin tästä, että pienet tuliaiset ovat peruskohteliaisuutta. Yksi sukulainen tuli kerran juhlimme karkkipussi kädessä. Minulle tuli vaikutelma, että hän halveksii juhliamme ja juhlan aihetta. Hyvä tuliainen voisi olla myös jokin omalta kotiseudulta tunnettu leipä esim. tai joku jota on vähän mietitty ja jossa on ideaa. Tällainen tai kukka. Mutta älkää nyt hyvät ihmiset menkö kylään keksipaketti kädessä. Se ei ole peruskohteliaisuutta vaan päinvastoin!
Huhhuh. Kyllä olet nolo. Vai oikein köyhän vaikutelman 😂 kyllä itse otan mieluummin vastaan kukkia tai keksiä kuin leipää (leipä ei kauaa säily esim. mökillä), mutta jos joku tuo leipää, niin kiitän kohteliaasti kuten normaalin ihmisen kuuluukin jotain saadessaan.
Oletko teini-ikäinen, ihan termivalinnoista ajattelin ja jos et tajua, että paikallinen käsin leivottu perinneleipä on parempi tuliainen kuin kaupan keksipaketti. Oletko kuullut, että leipiä annetaan perinteisesti lahjaksi jopa presidenteille ja arvovieraille? Missä maailmassa oikein elät? Jos joku tulisi meille kylään paikallisen käsintehdyn leivän kanssa ja pitäisi kauniin puheen, niin kuin yleensä leipää tarjotessa tehdään, pitäisin sitä todella ylevänä saapumisena ja ihmistä sivistyneenä. Jos taas tulisi kaupan keksipaketin kanssa, niin pitäisin kyllä hieman alempaan luokkaan kuuluvana. Myös itseleivottu leipä olisi oikein hieno lahja. Pienen puheen kanssa, esim. juureen leivottu, pitkään ja tunteella valmistettu. Toinen asia, jos olisi itse leivottu keksit. Se olisi myös oikein hieno tuliainen, mutta kaupan kahden euron keksipaketti parempi kuin ei vie mitään. Ehkä nuorten parissa tällainen leipätuliainen voidaankin kokea outona, varsinkin, jos on jokin taajaman kerrostaloasukki, jonka elämä on Tik TOk ja arvot ovat ehkä hieman erilaiset. Vie tosiaan itse se keksipaketti, kun menet kylään, niin et ole nolo. Minä vien mieluummin sen leivän. Turhahan tällaisesta on kiistellä.
Ja vielä oikein puheen kanssa... Olisi myötähäpeä suuri, jos tulisit ovelleni leivänkäntyn kanssa ja pitäisit jonkun puheen. Saattaisi olla hupia pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei minullakaan ole koska ollut tuliaisia appivanhemmille mennessä, eikä heillä meille. En edes odota, tulevat kylään. Eli ihan kaikissa suvuissa se ei ole mitenkään epäkohteliasta. Sen viivaisin yli. Esittäytymisessä sinulla on suuri rooli, eli sinä esittelet miehesi vanhemmillesi, mietin, miten tuo tilanne edes meni noin kuten kuvasit. Aina esitellään. Miksi et esitellyt. Vessan ja viinin sekä kasvissyöntiin suhtautuminen viestii rajoittuneisuudesta. Miten et tiennyt näitä asioita hänestä? Outoa. Voiko olla hermostuneisuutta myös? Juttelivatko sisaruksesi hänelle? Varmaan olet oikealla tiellä, mutta yritän tuoda tässä vain muitakin näkökulmia esille. Hän ei kuitenkaan vetänyt perseitä ja puhunut härskejä tms. Yksittäisinä juttuna nuo eivät ole kovinkaan vakavia kuitenkaan.
Kukin tavallaan, mutta kyllä tuollaiset pienet tuliaiset on sitä peruskohteliaisuutta - etenkin ensimmäisellä tapaamiskerralla ja vielä toisten mökille mentäessä! Ei mekään tietenkään joka kerta näin vuosien saatossa viedä anopille mitään (ellei ole joku merkkipäivä), jos piipahdetaan ja tuleekin tavattua useamman kerran kuussa eikä hänkään aina tuo.
Aika hölmöä etsiä jotain sen kummempia syitä "miehen" käytökselle, kun se nyt vaan yksinkertaisesti oli todella pskaa, noloa ja törkeää. Luultavasti ihan tarkoituksella syystä x.
No eivät kyllä joka tapauksessa ole. Voivat olla jopa hieman noloja ja loukkaavia. Jos viet johonkin hulppealle huvilalle jonkun makkarapaketin tai kaupan eineskakun, niin se on paljon nolompaa kuin et veisi mitään. Jos taas viet viinipullon, voi sekin kertoa sinusta jotain. Hehän voivat olla ex-ongelmaisia. Mikä se sitten olisi se sopiva tuliainen mökille, ihmisille joita ei yhtään tunne ja kun ei ole mökkiäkään ennen nähnyt, niin en tiedä. Kukka ehkä. Joku ulkokukka. Amppeli ei käy, kun sille ei välttämättä ole paikkaa. Minusta on OK, että ei vie mitään. Onko tämä sitten joku totuttu tapa sellaisissa piireissä, joissa ei ihan hirveästi ole sitä rahaa. En veisi kyllä mitään keksipakettia, antaa itsestäkin köyhän vaikutelman ja aliarvioi mökin omistajia.. Eli siis hieman eri mieltä olisin tästä, että pienet tuliaiset ovat peruskohteliaisuutta. Yksi sukulainen tuli kerran juhlimme karkkipussi kädessä. Minulle tuli vaikutelma, että hän halveksii juhliamme ja juhlan aihetta. Hyvä tuliainen voisi olla myös jokin omalta kotiseudulta tunnettu leipä esim. tai joku jota on vähän mietitty ja jossa on ideaa. Tällainen tai kukka. Mutta älkää nyt hyvät ihmiset menkö kylään keksipaketti kädessä. Se ei ole peruskohteliaisuutta vaan päinvastoin!
Huhhuh. Kyllä olet nolo. Vai oikein köyhän vaikutelman 😂 kyllä itse otan mieluummin vastaan kukkia tai keksiä kuin leipää (leipä ei kauaa säily esim. mökillä), mutta jos joku tuo leipää, niin kiitän kohteliaasti kuten normaalin ihmisen kuuluukin jotain saadessaan.
Oletko teini-ikäinen, ihan termivalinnoista ajattelin ja jos et tajua, että paikallinen käsin leivottu perinneleipä on parempi tuliainen kuin kaupan keksipaketti. Oletko kuullut, että leipiä annetaan perinteisesti lahjaksi jopa presidenteille ja arvovieraille? Missä maailmassa oikein elät? Jos joku tulisi meille kylään paikallisen käsintehdyn leivän kanssa ja pitäisi kauniin puheen, niin kuin yleensä leipää tarjotessa tehdään, pitäisin sitä todella ylevänä saapumisena ja ihmistä sivistyneenä. Jos taas tulisi kaupan keksipaketin kanssa, niin pitäisin kyllä hieman alempaan luokkaan kuuluvana. Myös itseleivottu leipä olisi oikein hieno lahja. Pienen puheen kanssa, esim. juureen leivottu, pitkään ja tunteella valmistettu. Toinen asia, jos olisi itse leivottu keksit. Se olisi myös oikein hieno tuliainen, mutta kaupan kahden euron keksipaketti parempi kuin ei vie mitään. Ehkä nuorten parissa tällainen leipätuliainen voidaankin kokea outona, varsinkin, jos on jokin taajaman kerrostaloasukki, jonka elämä on Tik TOk ja arvot ovat ehkä hieman erilaiset. Vie tosiaan itse se keksipaketti, kun menet kylään, niin et ole nolo. Minä vien mieluummin sen leivän. Turhahan tällaisesta on kiistellä.
Ja vielä oikein puheen kanssa... Olisi myötähäpeä suuri, jos tulisit ovelleni leivänkäntyn kanssa ja pitäisit jonkun puheen. Saattaisi olla hupia pitkäksi aikaa.
Tämä ei sovikaan kaikkiin sosieteetteihin. Se voisikin olla outoa, jos ilmestyisin yksiösi ovelle kesken kaljottelujen leipäni kanssa. Voitte katsella esimerkkejä tällaisista perinteisistä tavoista esimerkiksi tasavallan presidentin nettisivuilta. Ihan hyvä käydä välillä täällä vauvapalstalla, niin avautuu ihmisten elämismaailmat ja eri yhteiskuntaluokkien ajattelutavat hyvin konkreettisesti. Taidanpa vetäytyä kuitenkin taas joksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei sovikaan kaikkiin sosieteetteihin. Se voisikin olla outoa, jos ilmestyisin yksiösi ovelle kesken kaljottelujen leipäni kanssa. Voitte katsella esimerkkejä tällaisista perinteisistä tavoista esimerkiksi tasavallan presidentin nettisivuilta. Ihan hyvä käydä välillä täällä vauvapalstalla, niin avautuu ihmisten elämismaailmat ja eri yhteiskuntaluokkien ajattelutavat hyvin konkreettisesti. Taidanpa vetäytyä kuitenkin taas joksikin aikaa.
Ja sinä kuvittelet eläväsi kuin tasavallan presidentti? Hohhoi.
No, mitäköhän hän kommentoi leskelle, kun toinen vanhemmista menehtyy. Ei jatkoon! Kuulostaa aika tökeröltä, ja tuossa iässä se ei enää katoa. Jotkut jää joiltaina aivojen alueilta lapsen tasolle. Sellaisen miehenkö haluat? Pelkkä taakka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies taitaa haluta sinusta eroon - helpointa tehdä itsestään törppö..
En oikeastaan usko, sillä mies on tässä koko ajan ollut se aktiivisempi osapuoli ja on edelleen. Esim. toivoo meidän muuttavan yhteen ja koko ajan lähettelee potentiaalisista asunnoista linkkejä.
ap
Lähde ajoissa, mies ei tuosta paremmaksi muutu, huonommaksi kyllä, mikäli mahdollista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...Tunnustan että pidän kaikkia ihmisiä jotka eivät osaa/tykkää juoda viiniä juntteina. ...
Minä pidän tuollaista asennetta ja katsantokantaa ÄÄRIJUNTTIMAISUUTENA.
Joo, pohjoisella pallonpuoliskolla se on kyllä olut, jolla on vahva kulttuurihistoria. Jos esim. Briteissä et ymmärrä mitään oluista vaikutat täydeltä juntilta. Ne olettavat, syystäkin, että näet edes hiukan vaivaa tutustua imperiumin kulttuurihistoriaan ennen hienommissa piireissä vierailua. On osattava keskustella isäntien kanssa ja tiedettävä mikä pintti käy mihinkin kohtaan ja kenen vuoro tarjota, oli pub ensiluokkainen tai rahvaanomainen. Kaikki arvostavat laatu oluita. Teetä on osattava juoda myös, vaikket yleensä joisikaan.
Kaikki ketkä valittavat siitä, että olisi pitänyt olla sitä kaljaa tarjolla, niin kyllähän tuosta aloituksesta tuli ilmi, että kaljaa oli, kotikaljaa siis. Ja kotikaljahan on ainakin omalla kotiseudullani Hämeessä oikein suosittu ja perinteikäs juhlajuoma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan usko, sillä mies on tässä koko ajan ollut se aktiivisempi osapuoli ja on edelleen. Esim. toivoo meidän muuttavan yhteen ja koko ajan lähettelee potentiaalisista asunnoista linkkejä.
ap
No, tuo aktiivisuus kertoo siitä, että on tarkoitus vain käyttää sinua hyväksi. Sitten kun asunto on löytynyt , joudut maksajan rooliin. Tottakai se on sinulle mielinkielin NYT, mutta ootahan, kun arki koittaa yhteisessä asunnossa. Sinuna ottaisin jalat alleni.
Mulle tuli ihan sama mieleen. Veikkauksena, että miehen kämppä on joku nihkeä yksiö 60-luvun kerrostalolähiössä ja mielellään muutenkin haluaa sitouttaa ap:n sillä ajatuksella, että sitten kun on yhteinen asunto, ei voi noin vaan nainen lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on ujoja ja voi olla sosiaalisten tilanteiden pelkoa, se sitten purkautuu tuommoisena tiuskimisena yms.
Aikuisella miehellä, älä nyt viitsi! Et hyväksyisi teinitytöltäkään tuollaista käytöstä, joten MIKSI puolustelet aikuista miestä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon. On rasittavaa olla tunteiden tulkki parisuhteessa miehen ja muiden ihmisten kanssa. Jos ei ole luottoa omaan kumppaniin, että hän selviää normaaleista tilanteista kunnialla ihan itse niin ei kannata jatkaa suhdetta. Normaali kumppani on huomattavasti parempi sijoitus, vaikea tyyppi verottaa koko ajan energiaasi ja tulee myös pahaa mieltä. Parisuhde ei ole terapiasuhde.
Mutta kun ap ei ole muutakaan löytänyt, vaikka on pitkään etsinyt... Eiköhän se kerro tarpeeks. Ei rahkeet riitä muuhun.
Ap on ilmeisesti halunnut komean miehen vaikka on itse rumahko nainen. Täten hän on päätynyt antamaan periksi muissa kriteereissä, ja valinnut komean mutta todellisen täysjuntin ääliön. Sen jälkeen kun ap on jättänyt juntti-idiootin, ap voisi vähän järjestellä miehiä koskevia arvostuksiaan ja kriteereitään uusiksi.
t. sivistynyt ja huomaavainen sinkkumies, ei kuitenkaan komea
Tuota, mistä päättelet, että ap on rumahko? Voit olla ulkoisesti komea, siis sinä, mutta muuten kuin Kullervon emännän leipä!
Ole onnellinen, että silmäsi avautuivat nyt eikä vasta sitten, kun olette jo sitoutuneet vahvemmin toisiinne ja kun jo perheenlisäystäkin on tulossa. Eli ukko vaan kylmästi ulkoruokintaan. Jos kysyy, miksi, sano suoraan, että epäkohtelias käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Puolen vuoden tuntemisen jälkeen?
Luvassa lisää hurmaavia sukulaisvierailuja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti olette paskan tärkeää ja rasittavaa porukkaa koko sakki ja mies vittuuntui. Yleensä viinityypit on juuri tällaisia.
Hyvin sanottu. Luultavasti mies vittuuntui jo oven avattuaan kun näki teidän tärkeilevän porukan. Äitikin kasvissyöjä. Kertoi tuon varmaan jo alkumetreillä.
Ja minä vittuuntuisin, jos näkisin teidän sivistymättömän lauman.
Vierailija kirjoitti:
Joskus toista voi nätisti ohjata hyville käytöstavoille, kaikki eivät ole saaneet kotikasvatusta. En tiedä, onko tässä tapauksessa mahdollista.
Ei ole, ei kannata edes yrittää. Sammakoksi tämä jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Puolen vuoden seurustelun jälkeen lähettelee linkkejä asunnoista? Eikö yhtään kellot soi päässä?
Niin no eihän ne provotessa soi.
Mikäs se oikea aika on ehdottaa yhteenmuuttoa? Kerropa meille kaikille. Entä vaikkapa kosinta tai yhteinen lapsi? Onko ensin 1,5 vuotta yhdessä, jonka jälkeen muutetaan yhteen. Asutaan 2 vuotta yhdessä, jonka jälkeen on kohteliasta miehen kysyä jotain muutakin?
Nainen ilmeisesti saa ehdottaa mitä vaan milloin vaan olematta psykopaatti-narsisti?
Mitä sinä tiedät psykopaateista? Entä narsisteista? Oletko koskaan tavannut? Jos et, niin alkaa olla korkea aika. Päättyy siihen tuo nimitteleminen.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän sen juntin valitsit
"Moni kakku päältä kaunis, paljon silkkoa sisällä:"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lukion käynyt. Aloituksen perusteella ei uskoisi.
Lukiossa ei opeteta käytöstapoja.
Ei, sillä käytöstavat opetetaan kotona!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvin vanha tapa tuoda tuliaisiksi niin suolaa kuin leipää.
Asetun vähän vastakarvaan, sori, pyydän ettette ota heti provona koska ei ole tarkoitus.
Ihmisissä on puutteita. Kaikissa. Tuo kyseinen tollous on iso puute mutta ei se _kaikkia_ ihmisiä ehkä haittaa niin paljon etteivätkö muut piirteet saata hyvittää sitä puutetta tarpeeksi. Eli minusta on vähän jyrkkää sanoa ykskantaan että jätä se, sehän on sama kuin sanoisi että tuo mies ei ansaitse käytännössä ketään.
Asiaan vaikuttaa varmaan se että ajatellaan ihmisen voivan yhtäkkiä päättää millainen esimerkiksi on kumppanin sukulaisten kanssa. Kuitenkin tässä vaikuttaa taustalla suuri määrä sellaisiakin tekijöitä joihin ei ainakaan tuosta vain yhtäkkiä voi vaikuttaa. Pitkällä tähtäimellä niissä kehittyminen voi kuitenkin olla mahdollista, tai sitren ei. Kuitenkaan käytös ei ole vain oma valinta, joten moraalisena oikeutuksena erolle se että itsepä valitsi olla tollo ei ole mielestäni välttämättä aina kohtuullinen. Tapauskohtaista lisätietoa tarvittaisiin mielestäni suhteesta ensin ennen kuin on asiallista huudella että miksi edes mietit, jätä se!
No sun elämä on muuttumassa vaikeammaksi. Vanhemmat sairastuu vakavasti...
Yksinkö vanhempiasi käyt tapaamassa sitten? Vai et vaan enää näe? Kaljaa tuskin on silloin enempää tarjolla.
Ehkä saat lapsen jolla erityishaasteita. Itse sairastut lopulta... Pystyykö tuollainen mies tukemaan sinua? Tekemään raskaista hetkistä edes hetkittäin siedettäviä? Niinpä, älä tuhlaa aikaasi tai kadut...
Tuo olisi voinut olla melkein exäni kirjoittama koko aloitus :D
Tilanne vaan oli se että ennenkuin tapasin nämä hänen vanhempansa ekan kerran juhannusjuhlissa niin hän oli sen reilu puolivuotta kerennyt heitä päivittäin minulle haukkumaan, olivat hänen mukaansa niin ilkeitä ihmisiä ettei heidän seurassaan voinut kahta päivää edes olla ja että olivat valmiiksi jo haukkuneet minutkin alimpaan helvettiin.
Suorapuheisena ihmisenä tämä sitten niissä juhannusjuhlissa myös näkyi ja tuli välillä käyttäydyttyäkin aika huonosti näitä oletettuja "ihmishirviöitä" kohtaan, tästä minulle luonnollisesti myös verisesti loukkaantui exää myöden koko suku jonka jälkeenpäin ymmärrän tavallaan, en itsekkään halua että minun sukulaisia haukkuu kukaan muu kuin minä itse :D