Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mummo tuputtamasta mekkoja lapsenlapselle joka ei tykkää niistä?

Vierailija
30.06.2022 |

Aina ihmettelee kun murrosikäinen tyttö ei niistä välitä.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selität sille teinille, että vaikka ei tykkää niistä mummon mekoista, niin pitää kuitenkin kiittää nätisti. Ei niitä tarvitse pitää. Voi tulla vielä päivä, kun teini haikeana muistelee tätäkin aikaa ja mummonsa tuputtamista.

Kukaan ei muistele haikeana mummoa, joka itsekkäästi ja toisen tarpeista välittämättä täytti lahjojen antamisellaan vain omia tarpeitaan.

Minun mummoni rakasti kutoa sellaisia koristekuvioisia pitkävartisia villasukkia. Ovat niin möykkyisiä, ettei niitä voi pitää missään kengissä, eli täysin hyödyttömiä. Ajattelen montaakin asiaa mummossa haikeudella, mutta en todellakaan niitä saatanan villasukkia joita pyörii vieläkin kaapissa. Siskoni oli fiksu ja antoi kissansa leikkiä omillaan...

Vierailija
62/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selität sille teinille, että vaikka ei tykkää niistä mummon mekoista, niin pitää kuitenkin kiittää nätisti. Ei niitä tarvitse pitää. Voi tulla vielä päivä, kun teini haikeana muistelee tätäkin aikaa ja mummonsa tuputtamista.

Kukaan ei muistele haikeana mummoa, joka itsekkäästi ja toisen tarpeista välittämättä täytti lahjojen antamisellaan vain omia tarpeitaan.

Minun mummoni rakasti kutoa sellaisia koristekuvioisia pitkävartisia villasukkia. Ovat niin möykkyisiä, ettei niitä voi pitää missään kengissä, eli täysin hyödyttömiä. Ajattelen montaakin asiaa mummossa haikeudella, mutta en todellakaan niitä saatanan villasukkia joita pyörii vieläkin kaapissa. Siskoni oli fiksu ja antoi kissansa leikkiä omillaan...

Villasukkia käytetään ihan sisällä eikä missään helkkarin kengissä. Mitä nyt taas...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauriotätini osti pojalleni kaksi numeroa liian pienet tyttäjen kumpparit. No, naapurin tyttö tykkäsi.

Vierailija
64/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukkia käytetään ihan sisällä eikä missään helkkarin kengissä. Mitä nyt taas...?

Miksi muka? Meillä ollaan paljain jaloin sisällä.

Vierailija
65/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo voisi antaa teinille vaaterahaa eikä ostaa oman makunsa mukaisia vaatteita hänelle.

Olenko nyt hyvä mummo, kun ostin 17-vuotiaalle asunnon opiskelupaikkakunnaltaan?

Oikeasti aivan sama, mitä täällä anonyymistä mummosta anonyymit miettii. Kunhan kysyin.

Vierailija
66/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon, että mun lapset ei koskaan muistele haikeudella, kun joku ns. läheinen ihminen ei ollut kiinnostunut heidän toiveistaan ja mielipiteistään. 

Ei pelkoa. Mielipiteidesi perusteella ne tenavat on ihan yhtä itsekeskeisiä, kuin äitinsäkin. Eivät varmaan muistele mummovainajaa lainkaan.

Eiköhän ne muistele. Mummu kun on juuri sellainen ihminen, että kyselee ja kuuntelee ja painaa mieleen, mikä lapsenlapsia kiinnostaa. On valmis tutustumaan ja opettelemaan asioita, jotka eivät ole tuttuja tai edes erityisen mieleisiä, jos se vaan rakkaita lapsenlapsia ilahduttaa. 

Miksei niiden lapsenlasten kanssa voi vaan olla normaalisti ja tehdä juttuja? Miksi pitäisi jotenkin erityisesti ilahduttaa ja vielä materialla?

Minulla oli tosi hyvät isovanhemmat. Olen varmaan, että kukaan niistä ei olisi kirjoittanut tuollaista vähämielistä ja sentimentaalista kuraa rakkaiden lastenlasten ilahduttamisesta. Me vietimme aikaa keskenämme normaaleissa puuhissa, kuten toisistaan välittävät ihmiset. Minä tietysti osallistuin aina ikätasoisesti, mutta sain mummun kanssa leipoa ja laittaa ruokaa ja tehdä käsitöitä ja hoitaa lehmiä ja papan kanssa istua traktorissa, papan laulaessa ja kertoessa satuja.

Se mummo, joka ei tehnyt kanssani juttuja, antoi vaan lahjoja, jäi hyvin vieraaksi. Toisin kuin ne isovanhemmat, jotka ottivat minut osaksi omaa elämäänsä.

Tänään näin rannalla, kun isovanhemmat olivat lastenlasten kanssa uimassa. Mummu ui pidemmällä isomman pojan kanssa ja vaari vahti pienempiä rantavedessä puhaltaen niille uimalelua. Kaikki näyttivät viihtyvän.

TEHKÄÄ niiden lasten kanssa jotain järkevää ja mielekästä, älkää kuvitelko tulevanne rakkaaksi isoäidiksi jos tulette kylään istumaan perseellänne passattavana lahjakassi kourassa. Ei sitä kiintymyssuhdetta sillä tavalla muodosteta.

Vierailija
67/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nyt kuitenkin käytän pitkävartisia villasukkia vaan pitkävartisissa saappaissa. Miksi ihmeessä pitäisi LVI-oloissa pitkävartisia sukkia?

Ja pointti on se, että mummoa ei kiinnostanut yhtään, mitä minä olisin tarvinnut. Kutoi sellaisia sukkia, joita tykkäsi kutoa. Mitäpä siitä, mille minulla olisi käyttöä.

Anoppini on muuten samanlainen. Tahtoi ihan itse neuloa minulle sukat ja kysyi, millaiset tahtoisin. Sanoin, että harmaat saapassukat. Neuloi jotkut pinkit kuviopitsihärpäkkeet, vaikka minulla ei ole mitään pinkkiä vaatetta tai tavaraa. Mutta hänestä pinkki on niin ihana väri.

Neuloin sitten saapassukat itse, ei siinä mitään, mutta olihan tuo nyt ihan ääliömäistä. Hän näkee neulomisen vaivan ja minä sukkien eteenpäin toimittamisen vaivan ihan suotta. Kun olisi vaan voinut olla neulomatta, tai neuloa sellaiset sukat mitä käytän.

Vierailija
68/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo voisi antaa teinille vaaterahaa eikä ostaa oman makunsa mukaisia vaatteita hänelle.

Miksi mummon pitäisi antaa rahaa? Onhan niillä lapsilla vanhemmat, antakoot he rahaa jos lapsi on rahaa vailla.

Jos mummo haluaa ilahduttaa lapsenlasta.

Rahako vain ilahduttaa?

Vierailija
69/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Meille tuodaan bangladeshiläisiä vaaleanpunaisia vaatteita kun on sanottu että ei vaaleanpunaista eikä halpatyövoimaa. En tajua mikä on niin vaikeeta. Myös jos kysyy toiveita ja sanotaan että pipo puuttuu, se olisi mukava, niin voi olla varma ettei pipoa tule mutta sukat, lapaset ja villatakki tulee.

Polta ne l u t k a v a a t t e e t!

Vierailija
70/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mummon pitäisi antaa rahaa? Onhan niillä lapsilla vanhemmat, antakoot he rahaa jos lapsi on rahaa vailla.

Rahako vaan ilahduttaa? Kyllä minun luokseni lastenlapset tulee ihan mielellään.

Nää on näitä ikäviä mummohahmoja, jotka korvaa läheisyyden rahalla.

Vierailija
71/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko nyt hyvä mummo, kun ostin 17-vuotiaalle asunnon opiskelupaikkakunnaltaan?

Oikeasti aivan sama, mitä täällä anonyymistä mummosta anonyymit miettii. Kunhan kysyin.

Etkä ostanut. Olet sairas ihminen.

Vierailija
72/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahako vaan ilahduttaa? Kyllä minun luokseni lastenlapset tulee ihan mielellään.

Raha jolla saa mieleisen tavaran. Tai vaikka pääsee leffaan. Sen sijaan että mummo tuputtaa typeryyksiä.

Lastenlasten kanssa vietetty aika ei ole typeryyttä. Ehkä teillä on.

Vierailija
73/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauriotätini osti pojalleni kaksi numeroa liian pienet tyttäjen kumpparit. No, naapurin tyttö tykkäsi.

Oliko tyttöjen väriset?

Vierailija
74/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin. Koska minulla on varaa, enkä itse tarvitse enää mitään.

Ihan tervekin onneksi olen.

Vierailija
75/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini lopetti jossain vaiheessa, kun tajusi, että menevät ihan oikeasti suoraan uffille. Nyt käy esiteinin kanssa ostamassa ihan niitä vaatteita, mitä lapsi haluaa. Mutta oli kai jotenkin ajatuksissaan jumiutunut siihen lapsen prinsessa-aikaan, joka kesti ikävuodet 3-7.

Mutta jotkut mummot ovat todella rajattomia. En tiedä miten sellaisen saa kuriin.

Vierailija
76/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin sairas? Jos itselläni on rahaa ja haluan auttaa lapsenlastani niin olen siis sairas.😄

Vierailija
77/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha jolla saa mieleisen tavaran. Tai vaikka pääsee leffaan. Sen sijaan että mummo tuputtaa typeryyksiä.

Katso ketjun aihe. Mekot joita kukaan ei halua.

Vierailija
78/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahako vain ilahduttaa?

Ei vaan se että lapsen toive täyttyy. Että mummoo kuulee, kuuntelee ja kunnioittaa.

Sen sijaan että tyydyttää omia tarpeitaan.

Vierailija
79/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso ketjun aihe. Mekot joita kukaan ei halua.

Jaa-a. Milloinka täällä on pysytty aloituksen aiheessa?

Vierailija
80/92 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahako vain ilahduttaa?

Ei vaan se että lapsen toive täyttyy. Että mummoo kuulee, kuuntelee ja kunnioittaa.

Sen sijaan että tyydyttää omia tarpeitaan.

Joopa joo. Itse kerroinkin, että pysyttelen poissa ja tarvittaessa olen apuna.