Miten saada mummo tuputtamasta mekkoja lapsenlapselle joka ei tykkää niistä?
Kommentit (92)
Meillä mummo ei tuo mitään edes synttärisankarille. Tai joo, kortin antaa ja jo tullessaan ilmoittaa, ei kiitos hänelle kahvia, on kiire jo seuraavaan paikkaan. Kyselee teiniltä jotain pelaamisesta (meillä lapset ei saa pelata) ja koulusta (ei kiinnosta ketään!) ja lähtee. Miehen siskonlapsille antaa vaikka mitä, maksaa matkoja ja harrastuksia, mutta meidän lapsiin suhtautuu niin kuin pakolliseen pahaan. Antaisi edes mekon, sen voisi myydä eteenpäin, mutta pelkkä kortti ja onnittelut, ei ne oikein välittämisestä kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selität sille teinille, että vaikka ei tykkää niistä mummon mekoista, niin pitää kuitenkin kiittää nätisti. Ei niitä tarvitse pitää. Voi tulla vielä päivä, kun teini haikeana muistelee tätäkin aikaa ja mummonsa tuputtamista.
Miksi?
Ettei siitä mukulasta tulisi samanlaista huonosti käyttäytyvää, omaan napaan tuijottajaa, kuin esim. tuollaisen kysymyksen esittäjä. Näitä on maailmassa jo ihan tarpeeksi.
Kukahan siihen omaan napaan tuijottaa? Mummo.
No esim. ne vanhemmat, jotka huonosti käyttäytyvää lasta "kasvattavat".
Näiden kanssa ollaan suoraan sanottuna kusessa.
t: päiväkodin tätiLapselle ja nuorelle on ensiarvoisen tärkeää tulla kuulluksi, saada käyttää itsemääräämisoikeutta ja pitää rajansa.
Ei olla mieliksi muille, antaa lytätä itsensä ja rajansa.
T oikea varhaiskasvattaja
En edes halua tietää, millainen on väärä varhaiskasvattaja. Toivottavasti et kuitenkaan ole lasteni päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Mummo tekee kuitenkin oman mielensä ja se siitä. Vanhat ihmiset on semmosia, hankalia.
Uskoisi vanhankin ihmisen käsittävän, kun sanoo, että vaate jää käyttämättä täysin joten turhaa ostelet. Siihen vielä, että lahjoitamme mekot ym eteenpäin niitä tarvitsevalle.
Puhuisitko todella noin omalle äidillesi tai miehesi äidille? Ilmoittaisit tylysti, että siinähän ostelet, minä kippaan ne suoraan kirppikselle. Minkälaisesta perheestä tulee näin käyttäytyviä ihmisiä?
Sinäkö ostaisit tyytyväisenä vuodesta toiseen lapsenlapsille vaatteita eikä kukaan kertoisi sinulle, että ne jää käyttämättä? Olisitko tyytyväinen, kun jossain vaiheessa sinulle selviäisi, että olet tuhlannut ihan turhaan satoja euroja? Minulle tulisi tuosta paha mieli, joten kuulisin mieluusti, jos mekoille ei ole tarvetta.
Minulla varsinaisesti ei ole tässä ketjussa ilmenneitä ongelmia. Oma lapsenlapseni (ei ihan vielä teini) on kiitollinen saamistaan lahjoista ja häntä kyllä opetetaan osoittamaan kiitollisuus ihan kaikista lahjoista, esim. kavereiden ja muiden, vaikka ne eivät niin miellyttäisikään. Miniäni ei näytä myyvän antamiani vaatteita kirppiksellä, koska näen niitä ajoittain lapsen päällä. En kuitenkaan usko, että kaikki antamani lahjat ovat ihan nappiostoksia, mutta eiväthän lahjat koskaan ole. Minun on vaikea kuvitella elämää näiden ketjun äitien kanssa, jotka moittivat, mummoa lapsityövoiman suosimisesta ja muusta. Luen aina välillä palstaa ja pistän kädet kyynärpäitä myöten ristiin kiitollisuudesta, että voin elää normaalisti käyttäytyvien ihmisten kanssa.
Mun lahjat on aina nappiostoksia koska annan toiveiden mukaisia lahjoja. Suosittelen!
Kolmas mummo toteaa, että minun ei, vaikka ostan tismalleen sen, mitä pyydetään. Ostan legopaketin numeron mukaan ja sitten synttärisankari ilmoittaa, että hän tarkoitti sitä isompaa. Mistä minä sen olisin oivaltanut, kun äitinsä oli antanut tämän pienemmän numeron ja kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Mummo voisi antaa teinille vaaterahaa eikä ostaa oman makunsa mukaisia vaatteita hänelle.
Miksi mummon pitäisi antaa rahaa? Onhan niillä lapsilla vanhemmat, antakoot he rahaa jos lapsi on rahaa vailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selität sille teinille, että vaikka ei tykkää niistä mummon mekoista, niin pitää kuitenkin kiittää nätisti. Ei niitä tarvitse pitää. Voi tulla vielä päivä, kun teini haikeana muistelee tätäkin aikaa ja mummonsa tuputtamista.
Mä toivon, että mun lapset ei koskaan muistele haikeudella, kun joku ns. läheinen ihminen ei ollut kiinnostunut heidän toiveistaan ja mielipiteistään.
Ei pelkoa. Mielipiteidesi perusteella ne tenavat on ihan yhtä itsekeskeisiä, kuin äitinsäkin. Eivät varmaan muistele mummovainajaa lainkaan.
Eiköhän ne muistele. Mummu kun on juuri sellainen ihminen, että kyselee ja kuuntelee ja painaa mieleen, mikä lapsenlapsia kiinnostaa. On valmis tutustumaan ja opettelemaan asioita, jotka eivät ole tuttuja tai edes erityisen mieleisiä, jos se vaan rakkaita lapsenlapsia ilahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mummo ei tuo mitään edes synttärisankarille. Tai joo, kortin antaa ja jo tullessaan ilmoittaa, ei kiitos hänelle kahvia, on kiire jo seuraavaan paikkaan. Kyselee teiniltä jotain pelaamisesta (meillä lapset ei saa pelata) ja koulusta (ei kiinnosta ketään!) ja lähtee. Miehen siskonlapsille antaa vaikka mitä, maksaa matkoja ja harrastuksia, mutta meidän lapsiin suhtautuu niin kuin pakolliseen pahaan. Antaisi edes mekon, sen voisi myydä eteenpäin, mutta pelkkä kortti ja onnittelut, ei ne oikein välittämisestä kerro.
Niistä mummojen teinikoon mekoista ei saa yhtään mitään. Mulla on ollut niitä myynnissä neljäkin vuotta kirppisryhmissä ja Torissa. Nyt sain kaupaksi neljä mekkoa niin että vaihdoin suklaalevyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo voisi antaa teinille vaaterahaa eikä ostaa oman makunsa mukaisia vaatteita hänelle.
Miksi mummon pitäisi antaa rahaa? Onhan niillä lapsilla vanhemmat, antakoot he rahaa jos lapsi on rahaa vailla.
Jos mummo haluaa ilahduttaa lapsenlasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Ettei siitä mukulasta tulisi samanlaista huonosti käyttäytyvää, omaan napaan tuijottajaa, kuin esim. tuollaisen kysymyksen esittäjä. Näitä on maailmassa jo ihan tarpeeksi.
t: päiväkodin tätiLapselle ja nuorelle on ensiarvoisen tärkeää tulla kuulluksi, saada käyttää itsemääräämisoikeutta ja pitää rajansa.
En edes halua tietää, millainen on väärä varhaiskasvattaja. Toivottavasti et kuitenkaan ole lasteni päiväkodissa.
Tuo äskeinen feikkitäti jolle vastasin. Opettelisit lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Pöpilän väki pelmahti taas palstalle
0/5
Moikka sullekin! 🤓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa. Itse en tuputa lastenlapsilleni mitään vaan saavat valita ihan itse. Viimeksi ostin 10-vuotiaalle mustat Converset. Olivat mieluiset.
Muutenkin olen vaan taustalla ja apuna tarvittaessa.
Näin puhuu nöyrä mummo:) Nykyään pitääkin olla varovainen, miniä pistää yhteyden poikki lapsenlapsiin välittömästi, jos vähänkin havaitsee jotain mikä ei sovi miniän sen hetkiseen maailmankuvaan.
En ole mitenkään nöyrä ja tykkään miniästäni.
Äitini ostaa 15v tyttärelleni noin 10 vuotiaalle sopivia vaatteita. Ovat aina myös liian pieniä eli sitä 10 vuotiaan kokoa. Ei auta vaikka olen kerta toisensa jälkeen asiasta sanonut. Ei kuuntele vaan sanoo tietävänsä mikä lapselle sopii parhaiten. Ei ole dementiaa sillä muutoin todella terävä ja pojalleni ostaa juuri sopivia vaatteita. Juuri toivomansa hupparin sai viimeksi ja oikeaa kokoa. Tytön vaatteet menee vuodesta toiseen kiertoon ja luultavasti on kyse pelkästään äitini ilkeydestä. Syytä en tiedä paitsi että toivoi aikoinaan tästäkin poikaa mutta tyttö syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahako vaan ilahduttaa? Kyllä minun luokseni lastenlapset tulee ihan mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahako vaan ilahduttaa? Kyllä minun luokseni lastenlapset tulee ihan mielellään.
Raha jolla saa mieleisen tavaran. Tai vaikka pääsee leffaan. Sen sijaan että mummo tuputtaa typeryyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Äitini ostaa 15v tyttärelleni noin 10 vuotiaalle sopivia vaatteita. Ovat aina myös liian pieniä eli sitä 10 vuotiaan kokoa. Ei auta vaikka olen kerta toisensa jälkeen asiasta sanonut. Ei kuuntele vaan sanoo tietävänsä mikä lapselle sopii parhaiten. Ei ole dementiaa sillä muutoin todella terävä ja pojalleni ostaa juuri sopivia vaatteita. Juuri toivomansa hupparin sai viimeksi ja oikeaa kokoa. Tytön vaatteet menee vuodesta toiseen kiertoon ja luultavasti on kyse pelkästään äitini ilkeydestä. Syytä en tiedä paitsi että toivoi aikoinaan tästäkin poikaa mutta tyttö syntyi.
Minun äitini ei kestänyt sitä ettå lapsenlapsista tuli teinejä. Hän alkoi takertua ja häiriköidä ja väkisin yrittää pitää heitä lapsina. Pakotti jopa askartelemaan kanssaan!
Hirveä riitahan siitä sitten syntyi kun ei lukiolaisia saanut pidettyä taaperoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Mitä ihmettä? Mistä päättelit, että en osaisi lukea?! Jos kuitenkin osaan vastatakin. On täällä kummallista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Mitä ihmettä? Mistä päättelit, että en osaisi lukea?! Jos kuitenkin osaan vastatakin. On täällä kummallista porukkaa.
Et osannut vastata vaan mökelsit hämäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha jolla saa mieleisen tavaran. Tai vaikka pääsee leffaan. Sen sijaan että mummo tuputtaa typeryyksiä.
Kun en vaan tuputa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun en vaan tuputa.
Vaan? Kysytkö tarkat toiveet ja kunnioitat niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Et osannut vastata vaan mökelsit hämäriä.
Ok. Mökelsin hämäriä.
Mummo yrittää epätoivoisesti tehdä siitä pyöreärillisestä siilipäästä yhä naista.