Miten saada mummo tuputtamasta mekkoja lapsenlapselle joka ei tykkää niistä?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Mummo tekee kuitenkin oman mielensä ja se siitä. Vanhat ihmiset on semmosia, hankalia.
Uskoisi vanhankin ihmisen käsittävän, kun sanoo, että vaate jää käyttämättä täysin joten turhaa ostelet. Siihen vielä, että lahjoitamme mekot ym eteenpäin niitä tarvitsevalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Mummo tekee kuitenkin oman mielensä ja se siitä. Vanhat ihmiset on semmosia, hankalia.
Uskoisi vanhankin ihmisen käsittävän, kun sanoo, että vaate jää käyttämättä täysin joten turhaa ostelet. Siihen vielä, että lahjoitamme mekot ym eteenpäin niitä tarvitsevalle.
Puhuisitko todella noin omalle äidillesi tai miehesi äidille? Ilmoittaisit tylysti, että siinähän ostelet, minä kippaan ne suoraan kirppikselle. Minkälaisesta perheestä tulee näin käyttäytyviä ihmisiä?
Vaikea sanoa. Itse en tuputa lastenlapsilleni mitään vaan saavat valita ihan itse. Viimeksi ostin 10-vuotiaalle mustat Converset. Olivat mieluiset.
Muutenkin olen vaan taustalla ja apuna tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selität sille teinille, että vaikka ei tykkää niistä mummon mekoista, niin pitää kuitenkin kiittää nätisti. Ei niitä tarvitse pitää. Voi tulla vielä päivä, kun teini haikeana muistelee tätäkin aikaa ja mummonsa tuputtamista.
Miksi?
Ettei siitä mukulasta tulisi samanlaista huonosti käyttäytyvää, omaan napaan tuijottajaa, kuin esim. tuollaisen kysymyksen esittäjä. Näitä on maailmassa jo ihan tarpeeksi.
Kukahan siihen omaan napaan tuijottaa? Mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa. Itse en tuputa lastenlapsilleni mitään vaan saavat valita ihan itse. Viimeksi ostin 10-vuotiaalle mustat Converset. Olivat mieluiset.
Näin puhuu nöyrä mummo:) Nykyään pitääkin olla varovainen, miniä pistää yhteyden poikki lapsenlapsiin välittömästi, jos vähänkin havaitsee jotain mikä ei sovi miniän sen hetkiseen maailmankuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selität sille teinille, että vaikka ei tykkää niistä mummon mekoista, niin pitää kuitenkin kiittää nätisti. Ei niitä tarvitse pitää. Voi tulla vielä päivä, kun teini haikeana muistelee tätäkin aikaa ja mummonsa tuputtamista.
Miksi?
Ettei siitä mukulasta tulisi samanlaista huonosti käyttäytyvää, omaan napaan tuijottajaa, kuin esim. tuollaisen kysymyksen esittäjä. Näitä on maailmassa jo ihan tarpeeksi.
Täh?
Millä rahalla? Aikuisten vaatteet maksaa ja pitäisi tietää koko ja malli. Setämies se vain jaksaa trollata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
No esim. ne vanhemmat, jotka huonosti käyttäytyvää lasta "kasvattavat".
Näiden kanssa ollaan suoraan sanottuna kusessa.
t: päiväkodin täti
Lakkaa puuttumasta mummon ja hänen lapsenlapsensa välisiin lahja-asioihin. Lapsesi on jo sen ikäinen, että osaa itse kommunikoida isovanhempansa kanssa.
Tee selväksi sekä lapsellesi että hänen mummolleen, että tästä eteenpäin he sopivat keskenään, mitä mummo lapsenlapselleen ostaa, ja mitä lapsenlapsi ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuisitko todella noin omalle äidillesi tai miehesi äidille? Ilmoittaisit tylysti, että siinähän ostelet, minä kippaan ne suoraan kirppikselle. Minkälaisesta perheestä tulee näin käyttäytyviä ihmisiä?
Sinäkö ostaisit tyytyväisenä vuodesta toiseen lapsenlapsille vaatteita eikä kukaan kertoisi sinulle, että ne jää käyttämättä? Olisitko tyytyväinen, kun jossain vaiheessa sinulle selviäisi, että olet tuhlannut ihan turhaan satoja euroja? Minulle tulisi tuosta paha mieli, joten kuulisin mieluusti, jos mekoille ei ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
No esim. ne vanhemmat, jotka huonosti käyttäytyvää lasta "kasvattavat".
Näiden kanssa ollaan suoraan sanottuna kusessa.
t: päiväkodin täti
Lapselle ja nuorelle on ensiarvoisen tärkeää tulla kuulluksi, saada käyttää itsemääräämisoikeutta ja pitää rajansa.
Ei olla mieliksi muille, antaa lytätä itsensä ja rajansa.
T oikea varhaiskasvattaja
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa puuttumasta mummon ja hänen lapsenlapsensa välisiin lahja-asioihin. Lapsesi on jo sen ikäinen, että osaa itse kommunikoida isovanhempansa kanssa.
Tee selväksi sekä lapsellesi että hänen mummolleen, että tästä eteenpäin he sopivat keskenään, mitä mummo lapsenlapselleen ostaa, ja mitä lapsenlapsi ottaa vastaan.
Ei. Se lapsenlapsi on ap:n lapsi. Se mummo on ulkopuolinen joka sopikoon jatkossakin asian lapsen huoltajan kanssa.
Mummo voisi antaa teinille vaaterahaa eikä ostaa oman makunsa mukaisia vaatteita hänelle.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Meille tuodaan bangladeshiläisiä vaaleanpunaisia vaatteita kun on sanottu että ei vaaleanpunaista eikä halpatyövoimaa. En tajua mikä on niin vaikeeta. Myös jos kysyy toiveita ja sanotaan että pipo puuttuu, se olisi mukava, niin voi olla varma ettei pipoa tule mutta sukat, lapaset ja villatakki tulee.
Varmista nyt ensin että isovanhemmat tietävät mitä halpatyövoima nykyään tarkoittaa ja mistä maista sellaisia vaatteita tuodaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö ostaisit tyytyväisenä vuodesta toiseen lapsenlapsille vaatteita eikä kukaan kertoisi sinulle, että ne jää käyttämättä? Olisitko tyytyväinen, kun jossain vaiheessa sinulle selviäisi, että olet tuhlannut ihan turhaan satoja euroja? Minulle tulisi tuosta paha mieli, joten kuulisin mieluusti, jos mekoille ei ole tarvetta.
Minulla varsinaisesti ei ole tässä ketjussa ilmenneitä ongelmia. Oma lapsenlapseni (ei ihan vielä teini) on kiitollinen saamistaan lahjoista ja häntä kyllä opetetaan osoittamaan kiitollisuus ihan kaikista lahjoista, esim. kavereiden ja muiden, vaikka ne eivät niin miellyttäisikään. Miniäni ei näytä myyvän antamiani vaatteita kirppiksellä, koska näen niitä ajoittain lapsen päällä. En kuitenkaan usko, että kaikki antamani lahjat ovat ihan nappiostoksia, mutta eiväthän lahjat koskaan ole. Minun on vaikea kuvitella elämää näiden ketjun äitien kanssa, jotka moittivat, mummoa lapsityövoiman suosimisesta ja muusta. Luen aina välillä palstaa ja pistän kädet kyynärpäitä myöten ristiin kiitollisuudesta, että voin elää normaalisti käyttäytyvien ihmisten kanssa.
En tiedä. Mua otti päähän, kun mummo "vei minut shoppailemaan" pienempänä, ja aina kun valitsin jotain, mummo repi sen kädestäni ja sanoi että tuo on ruma. Hän sitten kiikutti omia vaihtoehtojaan tilalle ja pakotti minua pitämään niitä vaatteita päälläni. Jotkut on tollasia.
Vierailija kirjoitti:
Ihana mummo, lapset arvostavat kun saavat mieleisiään juttuja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla varsinaisesti ei ole tässä ketjussa ilmenneitä ongelmia. Oma lapsenlapseni (ei ihan vielä teini) on kiitollinen saamistaan lahjoista ja häntä kyllä opetetaan osoittamaan kiitollisuus ihan kaikista lahjoista, esim. kavereiden ja muiden, vaikka ne eivät niin miellyttäisikään. Miniäni ei näytä myyvän antamiani vaatteita kirppiksellä, koska näen niitä ajoittain lapsen päällä. En kuitenkaan usko, että kaikki antamani lahjat ovat ihan nappiostoksia, mutta eiväthän lahjat koskaan ole. Minun on vaikea kuvitella elämää näiden ketjun äitien kanssa, jotka moittivat, mummoa lapsityövoiman suosimisesta ja muusta. Luen aina välillä palstaa ja pistän kädet kyynärpäitä myöten ristiin kiitollisuudesta, että voin elää normaalisti käyttäytyvien ihmisten kanssa.
Mun lahjat on aina nappiostoksia koska annan toiveiden mukaisia lahjoja. Suosittelen!
Onneksi minusta ei koskaan tule mummoa. Lellisin lapsenlapset ihan piloille ja ostaisin varmasti kaikenlaista söpöä ja epämieluisaa