Karmeaa tämä helle
Eipä sitä tunnu kukaan tajuavan, ettei se sovi sydänongelmaiselle.
Kommentit (35)
Minulla sattuu olemaan sydänvika, verisuonitauti ja munuaisen vajaatoiminta. Eikä ole mikään hoitoa niihin. Kieltämättä vaikeaa on ollut. Kipuja hirveän paljon. Mutta olen vieläkin hengissä. Mutta en varmaan enää kauan. Menehdyn varmaankin seuraavan parin viikon kuluessa.
Saan olla kyllä onnellinen että asunto pysyy hyvin viileänä, kaikki edelliset asunnot oli saunoja.
Joillekkin helle on valitettavaa ja jollekkin se on moottori että jaksaa elää taas vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuntuu, että hellehulluus korreloi yksinkertaisuuden kanssa.
Ei kyetä näkemään oman kuplan ulkopuolelle lainkaan. Helle on monille vaarallista, samoin voimakas uv-säteily.
Haukutaan l ä s k i k s i ja nostetaan itsensä jalustalle, koska kestää hellettä.
Todellisuudessa suurin osa näistä "nyt kuuluu nauttia" - ihmisistä makaa ilmastointilaitteen viileydessä, tai istuu vain tuoppi kädessä terassilla rakastamassa sitä hellettä.
Itse odotan, että pääsee taas lenkkeilemään ja karseaa karsoa, miten koirakin kärsii tästä infernosta.
Ensi viikolla helpottaa, ihanaa!
Hemmetin hyvin sanottu, kiitos! Mullakin migreenit pahenee tässä helteessä, sairastan aivoaneurysmia ja päähän vihloo vaikeissa olosuhteissa kohtaa, jossa on ollut sinustromboosi ja sen jäljiltä arpeumaa.
Olen monesti lomaillut etelässä juuri kuumimpaan aikaan. Siellä ei koskaan ongelmia kuumuudesta. Koska hotellihuoneessa ilmastointi, uima-allas pihalla ja loma. Suomessa kärsin todella paljon. Pitäisi tehdä töitä ja kämpässä +30 astetta. Yöt menee valvoessa ja jo aamusta ihan veto pois.
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla helpottaa!
Tässä on kuitenkin vielä vähintään kaksi kuukautta kesää jäljellä, joten suurella todennäköisyydellä saamme lukea iltapäivälehtien kiimassa kirjoitettuja otsikkoja tyyliin: "Lopultakin helteet palaavat!", "Vielä ei tarvita talvivaatteita". Elokuussa on varmasti tällaisia tappohelteitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti lomaillut etelässä juuri kuumimpaan aikaan. Siellä ei koskaan ongelmia kuumuudesta. Koska hotellihuoneessa ilmastointi, uima-allas pihalla ja loma. Suomessa kärsin todella paljon. Pitäisi tehdä töitä ja kämpässä +30 astetta. Yöt menee valvoessa ja jo aamusta ihan veto pois.
Teetkö ruumiillista työtä auringonpaahteessa? Minä polttoleikkaan ja työmaalla on 45 astetta kuumaa, varjoa ei ole muulloin kuin pilvisellä säällä.
No on teillä ongelmat. Sellaset 8-9kk suomessa pakkasta ja loskaa ja sit kun viikon on hellettä niin ei pysty kestään. Mä nautin tästä täysin rinnoin ja jos voisin muuttaisin espanjaan tai floridaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediassa on oman elinaikanani ollut joka kesä juttua siitä, ettei helle sovi ihmisryhmille x, y ja z, mutta ilmeisesti ap syntyi juuri äsken tai ei ainakaan seuraa mitään uutisia.
Mrdia nimenomaan painostaa ihmisiä nauttimaan helteestä.
Kaikki helle-aiheisrt jutut ovat vain positiivisessa valossa kirjoitettuja ja haastateltu porukkaa, jolla on vain hyvää sanottavaa helteestä.
Jopa käristyskupoli on saatu mediassa kuulostamaan hyvältä asialta.
Missä kaikki jutut siitä, mitä tuhoa helle saa aikaan esimerkiksi luonnossa?
Yksi pikku artikkeli oli tuupertuneen näköisestä oravasta, mutta sekin oli kirjoitettu tyylillä, että voinkun söpöä, orava tuli vilvoittelemaan pihalle.
Siis voi yök!
Hyvin harvoin noissa helleaiheisissa jutuissa kerrotaan, että mitä tällainen karmea kuumuus tarkoittaa ulkona auringonpaahteessa ruumiillista työtä tekeville. Yleensä niissä puhutaan sisällä toimistossa istuvista ihmisistä, ei taida monessakaan toimistossa olla sisällä 45 astetta hellivää lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
No mikä on typerä tekosyy, että et muuta Ivaloon?
Sielläkin on lähemmäs 30 astetta kuumaa ja lisäksi siellä piinaa valoisuus vielä pitempään.
Joku transenttisen (?) meditation "joogalentäjä" hihhulihan täällä muistaakseni heitti toukokuussa läppää jostain kuukauden vaihteen ilmiöstä, eli säätyyppi tuppaa hänen mukaansa muuttumaan radikalisti viimeistään uuden kuukauden seitsemäntenä päivänä. Pakko myöntää että jos pitkän ajan ennusteet pitävät jotakuinkin paikkansa, tuo ilmiö ainakin tällä kertaa näyttäisi toteutuvan melko dratsisesti.
Hihhulin mukaan ilmiö kenties perustuisi johonkin ihme kollektiviseen tietoisuuteen, mutta tuon detaleja en nyt muista sen tarkemmin...
Vierailija kirjoitti:
No on teillä ongelmat. Sellaset 8-9kk suomessa pakkasta ja loskaa ja sit kun viikon on hellettä niin ei pysty kestään. Mä nautin tästä täysin rinnoin ja jos voisin muuttaisin espanjaan tai floridaan.
Ok.
Kahtena yönä peräkkäin 16 astetta ulkona. Sekin tuntunut kuumalta, mutta parempi kuin päivälämpö.
Ei näytä lupaavalta tulevien päivien sääennusteetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ajattele koko asia.Omalla negatiivisuudellasi tilanteesi pahene.
En kykene ajattelemaan oikeastaan mitään tässä tappohelteessä. En jaksa olla edes negatiivinen/positiivinen. Olla möllötän vaan apaattisena. Ei hyvä.
Kannattaa vilvoitella vaikka avata ikkunat sepposen selälleen.
Suomen ennätys 37,2 astetta on vielä kaukana eikä mene tänä kesänä rikki.