Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai geokätköä saa laittaa yksityiselle maalle? Löysin metsästämmäe sellaisen

Vierailija
05.05.2010 |

Siivoanko vaan tylysti pois?

Kommentit (310)

Vierailija
221/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se kuuluu jokamiehenoikeuksiin...

Vierailija
222/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoituksen, että se on yksityisessä metsässä ja toivon että se poistetaan tiettyyn päivämäärään mennessä. Tai mikäli sitä ei poisteta, se poistetaan maanomistajan toimesta. Syytkin voisin siihen laittaa, mm. harvinaisten lintujen pesinnät alueella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivalle kalliolle, jossa mm. ketokasvillisuutta. Ei tuollainen kestä jatkuvaa tallomista.

ap

Vierailija
224/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se kuuluu jokamiehenoikeuksiin...

Vierailija
225/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoituksen, että se on yksityisessä metsässä ja toivon että se poistetaan tiettyyn päivämäärään mennessä. Tai mikäli sitä ei poisteta, se poistetaan maanomistajan toimesta. Syytkin voisin siihen laittaa, mm. harvinaisten lintujen pesinnät alueella.

Vierailija
226/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulkea saa, mutta kuka sinne tulee tyhjää etsimään?

Vierailija
227/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luvatta maallasi, sinulla on se oikeus poistaa sen enempiä siitä ilmoittelematta.

Geokätkijät itse aiheuttavat ongelmia jättämällä niitä rojujaan muiden maille.

Vierailija
228/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisi asiallista pyytää lupa. Voisin ohjata jonkun jo olemassa olevan polun viereen, paikalle jossa kätkö aiheuttaisi mahdollisimman vähän häiriötä. Nyt vaan pistää vihaksi tuollainen itsevaltainen toiminta.

ap

Vierailija
229/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti pitää todellakin tietää missä se on ja siltikin joutuu etsimään pitkään.

Vierailija
230/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellista haittaa kätköstä ap:lle on. Metsää ei ole tuhoutunut, eikä häiriötä aiheutunut. Ilmeisesti ap:lla huono päivä ja haluaa valittaa tyhjästä.

Vierailija
231/310 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siirrän sen 500 m saman omistajan mailla, se ei voi olla varkaus

Se on varkaus ja vahingonteko. Ajattelepa varastavasi jonkun pihasta vaikka mopon ja siirtäväsi se hänen maillaan olevaan lampeen tai vaikka vaan johonkin käymättömään korpeen mopon omistajan maille josta hän sitä koskaan ei löydä.

Jotenkin tämä keskustelu on eksynyt alkuperäisestä aiheesta joka taisi olla että saako yksityisen maille laittaa kätköä luvatta. No ei tietenkään saa. Mutta halutessaan kätkön saa omilta mailtaan asiallisestikin pois ilman kiusantekohenkeä. Muualta niiden poisto on varkaus.

Vierailija
232/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahan on tallottu polku, varvikon korjaantumiseen menee vuosia, ehkä jopa vuosikymmen! Lisäksi paikalla pesii huuhkaja, joka pakenee erittäin helposti jos alueella alkaa ravata ihmisiä useammin kuin normaalisti!

Eli kyllä vaan siitä voi olla haittaa ja paljonkin!

Ja toisaalta, mitä haittaa siitä on jos minä alan makailemaan teidän takapihallanne päivisin kun te olette töissä? Ei mitään, joten sittenhän sen on pakko olla ok!

Vierailija
233/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahan on tallottu polku, varvikon korjaantumiseen menee vuosia, ehkä jopa vuosikymmen! Lisäksi paikalla pesii huuhkaja, joka pakenee erittäin helposti jos alueella alkaa ravata ihmisiä useammin kuin normaalisti!

Eli kyllä vaan siitä voi olla haittaa ja paljonkin!

Ja toisaalta, mitä haittaa siitä on jos minä alan makailemaan teidän takapihallanne päivisin kun te olette töissä? Ei mitään, joten sittenhän sen on pakko olla ok!

Vierailija
234/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi...

Vierailija
235/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ

Vierailija
236/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin, miksi metsästämme tuli maastopyöräilijöitä hurjaa vauhtia. Pitihän asia mennä tarkistamaan, ja sieltä löytyi suunnistusrasti, jota etsivät. Mitään lupaa ei oltu kysytty, joten nappasin sen rastinmerkin ja siirsin muualle.

Jos suunnistusreitin laatija unohtaa hyvät tavat niin maanomistaja voi tehdä samoin.

Vierailija
237/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsiessään sitä, kääntelee kiviä ja taivuttelee pensaita. Ne luulee, että se on tosi hyvin piilotettu ja voivat sinnikkäästi hakea ja koluta aluetta pitkäänkin.

Pian leviää sana, että kätkö on tuhoutunut ja periaate on, että se laitetaan kuntoon. Kätkön laittanut käy sitä uudistamassa ja tarkistamassa aika ajoin. Eli joutuu hoitamaan sitä.

Saat selville kätkön laittaneen ja siihen suoraan yhteyden tuolta harrastesivuilta. Katsot vain kartasta, missä on, sen kuvauksen ja kuka on vastuussa. Laitat sitten vastuuhenkilölle viestiä, että jospa poistaisi sen tai siirtäisi. Sun pitää ehkä kirjautua sivuille. Ja siellä on väkin nimimerkkeinä.

Vierailija
238/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten siitä silloin on haittaa hakijoille, koska sitä ei löydy

Vierailija
239/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisi asiallista pyytää lupa. Voisin ohjata jonkun jo olemassa olevan polun viereen, paikalle jossa kätkö aiheuttaisi mahdollisimman vähän häiriötä. Nyt vaan pistää vihaksi tuollainen itsevaltainen toiminta.

ap

Koska onhan toi geokätkeily nyt miljoona kertaa järkevämpi harrastus, kun monet muut missä oikeasti tuhotaan luontoa, mistään viis veisaamatta. Ajattelisin, että he vaan ei ole tulleet ajatelleeksi lintujen pesimistä ja sitä, että aluskasvillisuus kuluu kun sillä kävellään.

Jos olisin sinä, niin laittaisin siihen viestiin että jos mun maille halutaan laittaa geokätköjä, niin pyytäisin ottamaan yhteyttä ennen sitä. Niin voitaisiin yhdessä neuvotella sopivista paikoista, tämä ei ole yhtään sopiva.

Vierailija
240/310 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laittaja on vastuussa siitä, että pyytää maanomistajalta luvan! Maanomistajan ei tarvitse ottaa yhteyttä mihinkään tai pyytää mitään, riittää, että poistaa sen kätkön tarvittaessa uudestaan ja uudestaan.

Geokätkeminen on roskaamista, joten yhteys paikalliseen ympäristövastaavaan voi olla myös paikallaan: hän voi viranomaisena ottaa yhteyttä siihen henkilöön, joka sotkee muiden metsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä