Behm: Lämmin suositus kaikille, että älkää ottako tatuointeja, mutta jos otatte, niin älkää ottako
10 vuotta sitten Rita Behm otti nuorena tatuoinnin, jota katuu nyt raskaasti.
Tässäpä hyvä neuvo kaikille. En keksi mitään rumempaa kuin tatuoinnit naisella.
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit kertovat ihmisen kuuluvan alempaan sosiaaliluokkaan. Jos siihen haluaa leimautua niin ok sitten.
Tämä oli totta silloin, kun leimoja ottivat merimiehet ja rikolliset.
Kuten moni muukin alakulttuuri, tatuointitaide päätyi valtavirran suosioon, ja nykyään jos arvailet ihmisen sosio-ekonomista asemaa värityksen perusteella, olet todennäköisesti väärässä.
Niin, ennen ne olivat vähän sellainen jännäjuttu ja kertoivat siitä että henkilö oli ehkä kokenut enemmän kuin sinä vaikka konttoritöihin tai kaupan kassaksi ei sitten ollutkaan asiaa.
Mutta nyt tatskat ja lävärit ovat alempaa keskiluokkaa. Tylsää ja rumaa. Jos sinulla on tatska niin todennäköisesti olet alempaa keskiluokkaa, asut kehyskunnissa ja kodissasi on ainakin yksi englanninkielinen huoneentaulu tyyliin livenä love laugh. Olet mielestäsi nuorekas kun tykkäät vähän raskaammasta rockista niinkuin koko alempi keskiluokka. Luultavasti tupakki maistuu ja lähiön oman baarin markettilaager hanasta.
😀😀😀 hupaisia nämä ihmisten stereotypiat.
varsinkin kun ne aina pitävät paikkansa 99%sti, varsinkin sisustuksen ja huoneentaulujen osin.
Tatuoidut on kyllä niin samanlaista massaa kuun olla voi.
Jaa mun tuntemiin tatuoituihin ei osu oikein mikään noista luettelemistasi ominaisuuksista. En tosin tunne juuri muutenkaan tuon kuvauksen mukaisia ihmisiä, pl kehyskunnissa asuminen, koska niissä nyt asuu vaikka kuinka paljon ja monenlaista väkeä. Tatuoituja tunnen kyllä monia, mut ei he eroa ei-tatuoiduista oikein mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen erittäin tyytyväinen tatuointeihini, mutta ne eivät olekkaan kuvastosta vaan omia henkilökohtaisia ideoitani joista jokainen on tärkeä minulle.
Niinhän ne aina.
Noloimpia oli tatuointiohjelmat, jossa jokainen asiakas aina kertoi tosi syvällisen tarinan, miksi haluaa jonkun nolon sutun ihoonsa. Nyt niitä ohjelmia ei ole näkynyt pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päällikkötason ihmisistä en tiedä, mutta lääkäreillä, juristeilla tms on edelleen tosi vähän. Luulen että liittyy tavallaan itsearvostukseen ja siihen ettei oma identiteetti ole niin sidoksissa kehoon. Ei ole tarvetta piirtää ihoon kuvia jolla ilmentää omaa persoonallisuutta.
Lääkäreillä tatuoinnit on kyllä varsin yleisiä. Juristeja en tunne, joten en osaa sanoa. Ja sanoisin että varsin harvinaista jos oma identiteetti ei ole sidoksissa kehoon, kyllä se useimmilla ihmisillä on, ihan koulutustasosta riippumatta.
Minä tunnen yhden juristin jolla on tatuointi, ei tosin näkyvällä paikalla.
Pahin mitä keholleen tehdä on lävistyskokoelma ja tatuointien tilkkutäkki. Mikä vika kehossa oikeen on, kun sitä pitää piilottaa ja muokata? Yhtä älytöntä olisi kulkea jatkuvasti paperipussi päässä. Tai se musta säkki.
Yksi mun työkaveri otti ekan tatuointinsa hiljattain, hän on 55+ useamman lapsen mummo, ja oikein sellainen äidillinen lempeä ihminen. En oikein usko että hän mitään pahisimagoa sillä nilkassa olevalla tatuoinnilla tavoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Aion ottaa tänä vuonna ekan tatuointini. Olen 34-vuotias ja ihan tyytyväinen että odotin tähän ikään asti, kun oma maku on kehittynyt ja ymmärrys siitä, mitä haluaa nähdä iholla loppuelämän. Ei paljoa haittaa jos joku palstan setämies ei ota minua vaimoksi sen jälkeen tai joku pitää minua alaluokkaisena.
Ihan vain tiedoksi että ei tossa iässä tiedä mistä tykkää loppuelämänsä.
Ota ihan rauhassa, mutta itse ainakin olin sun iässä ihan erilainen mitä nykyään.
Ps. En oo palstan setämies. 😁
51v
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on ns *hiha*. Olen seurannut erään nelikymppisen fanitädin hihaprojektia, ja tuskin koskaan nähnyt mitään niin säälittävää.
Aika moni on seurannut Jukka Hildenin pikkuvaimon muuttumista hiljalleen suttuisen wt:n näköiseksi, eikä vähiten hihatatuointien ansiosta.
Tatskat&lävistykset+punaiseksi värjätyt hiukset& ylipainoa rekan verran...pthyi oksennus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion ottaa tänä vuonna ekan tatuointini. Olen 34-vuotias ja ihan tyytyväinen että odotin tähän ikään asti, kun oma maku on kehittynyt ja ymmärrys siitä, mitä haluaa nähdä iholla loppuelämän. Ei paljoa haittaa jos joku palstan setämies ei ota minua vaimoksi sen jälkeen tai joku pitää minua alaluokkaisena.
Ihan vain tiedoksi että ei tossa iässä tiedä mistä tykkää loppuelämänsä.
Ota ihan rauhassa, mutta itse ainakin olin sun iässä ihan erilainen mitä nykyään.
Ps. En oo palstan setämies. 😁51v
Toivottavasti olit iässäni vähemmän alentuva ja viisaampi kuin nykyään. Niin ne aivot rappeutuu. Harmi, jos sinulla on suunta mennyt alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit kertovat ihmisen kuuluvan alempaan sosiaaliluokkaan. Jos siihen haluaa leimautua niin ok sitten.
Kuten moni muukin alakulttuuri, tatuointitaide päätyi valtavirran suosioon, ja nykyään jos arvailet ihmisen sosio-ekonomista asemaa värityksen perusteella, olet todennäköisesti väärässä.
Niin, ennen ne olivat vähän sellainen jännäjuttu ja kertoivat siitä että henkilö oli ehkä kokenut enemmän kuin sinä vaikka konttoritöihin tai kaupan kassaksi ei sitten ollutkaan asiaa.
Mutta nyt tatskat ja lävärit ovat alempaa keskiluokkaa. Tylsää ja rumaa. Jos sinulla on tatska niin todennäköisesti olet alempaa keskiluokkaa, asut kehyskunnissa ja kodissasi on ainakin yksi englanninkielinen huoneentaulu tyyliin livenä love laugh. Olet mielestäsi nuorekas kun tykkäät vähän raskaammasta rockista niinkuin koko alempi keskiluokka. Luultavasti tupakki maistuu ja lähiön oman baarin markettilaager hanasta.
😀😀😀 hupaisia nämä ihmisten stereotypiat.
varsinkin kun ne aina pitävät paikkansa 99%sti, varsinkin sisustuksen ja huoneentaulujen osin.
Tatuoidut on kyllä niin samanlaista massaa kuun olla voi.
Tämä.
Jokainen niistä on henkisesti unelmahää-rotua, jonka tunnen. Ihan sama mitä tekevät ammatikseen. Täysin unelmahääväkeä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota kutsutaan ennakkoluuloisuudeksi. Et kyllä tekstisi perusteella anna itsestäsi edistyksellistä mielikuvaa. Lähinnä leuhkan ja ylimielisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on ns *hiha*. Olen seurannut erään nelikymppisen fanitädin hihaprojektia, ja tuskin koskaan nähnyt mitään niin säälittävää.
Toinen saa tehdä itselleen, mitä haluaa. Hän kuitenkin toteuttaa itseään ja saa ehkä hyvän mielenkin siitä.
Sitten olet sä. Työnnät nokkas toisen asioihin ja vielä seuraat. Sähän se tässä huomattavasti säälittävämpi olet.
Ottakoot kuka tahtoo. Hyvä vain, että erottaa ilman keskustelua toisen sivistyksen tason.
-eri
Sivistyksen tasosta kertoo kyllä karua kieltään tämä keskustelu ja ihmisten lokerointi niinkin merkityksettömän asian takia kuin joku tatuointi. Ei voi kovin sivistynyt olla, jos sellaisesta viitsii järkyttyä tai paheksua nykypäivänä.
Tunnistaisitko kadulla kuka tähän ketjuun osallistui.
Tuskin, mutta useimmiten tuon luokan tyhmyys ilmenee kyllä viimeistään kun ihminen avaa suunsa.
Tatuoinnit on siitä hyvä, että ne kertoo tyhmyydestä ulospäin. Ei tarvitse pettyä kun tämmöinen ihminen avaa suunsa, tietää jo valmiiksi että ei ole kovin älykäs.
Suurinta osaa tatuoinneista et kyllä näe kadulla kulkiessasi. Monella voi olla isojakin tatuointeja jaloissa tai keskivartalossa, niin ettei ne näy kaikille, etkä voi tietää oliko sillä fiksulla asiantuntevalla lääkärillä, juristilla tai millä tahansa tosiasiassa tatuointeja vai ei.
Kunnon tatskamuijat on cool, siis silloin jos tatskat on niillä taidetta ja elämäntapa. Yksi cooleimmista tietämistäni mimmeistä on miltei kauttaaltaan tatuoitu. On muutenkin erikoinen persoona ja aivan mahtava tyyppi.
Yksittäiset tatskat taviksilla on tyhmiä. Olisin itsekin nuorena kyllä halunnut jotain idioottimaista, mutta onneksi uskoin mutsia tässä asiassa.
Ainoa ilo mikä voi tatuoinnista olla, on että tunnistamaton ruumis voidaan ehkä tunnistaa nopeammin. Sekin riippuu ja roikkuu, missä kunnossa jo on.
Keksin vaivattomasti paljon rumemman asian kuin tatuoinnit:
veemäisen luonteen ja taipumuksen kontrolloida muiden vartaloita ja ulkonäköä.
Jotta vedä käteen, ap. Ja mikä auktoriteetti joku Behm on?
Tatuoinnit lisäävät elimistön kemikaalikuormaa ja syöpäriski kasvaa sitä kautta. Väriainetta pitää lisätä muutaman vuoden päästä. Jotkin värit ovat hyvin syöpäriskisiä. Tatuoinnit haittaavat imusolmukesyövän magneettikuvauksia ja esim kilpirauhas- ja rinntasyövän kuvauksia. Kaulan ja rintojen alueelle tatuointien laitto pitäisi kieltää lailla. (Tatuoinnit ovat Suomessa uusi tupakointi - -muotia myös koulutettujen ja rikkaiden keskuudessa. Jopa lääkäreillä on Suomessa tatuointeja. Muualla Euroopassa tatuoinnit ovat julkkisten ja alaluokan juttu.)
Vuodesta toiseen lässytät samaa pakkomiellettä, ap. Eikö kiinnosta mennä hoitoon vai puuttuuko sairaudentunto?
Tekee mieli ottaa tatska. Yritäpä estää
Rajaton ihminen tää aloittaja. Rajaton ja pakkomielteinen ja sepä vasta rumaa on, ettei hän näe itsessään ja mölinässään mitään vikaa.