Behmin suositus: "Lämmin suositus kaikille, että älkää ottako tatuointeja, mutta jos otatte, niin älkää ottako"
https://www.is.fi/viihde/art-2000008914559.html
Eivät ole enää muodissa, kaikki poistattavat vanhoja töhryjään.
Kommentit (351)
Itselläni on käsissä tatuointeja. Kerran eräs tyttö noin 8v tuli niitä ihastelemaan. Juteltiin pitkään vaikka mitä. Siitä tuli molemmille hyvä fiilis.
Jonkun setämiehen tai peräkammarinpojan yököttelyt vauvapalstalla on huvittavia. Pienet tytötkin osaa käyttäytyä teitä paremmin. Hahhaha
Naapuriin muutti joku tatskafakiiri. Katsoin ensin että onko se än-keri, mutta lähempää huomasin että naamatatskat vain tummensivat kasvot muutaman metrin etäisyydeltä.
Työpaikoilla katsotaan kieroon noita tatska tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on käsissä tatuointeja. Kerran eräs tyttö noin 8v tuli niitä ihastelemaan. Juteltiin pitkään vaikka mitä. Siitä tuli molemmille hyvä fiilis.
Jonkun setämiehen tai peräkammarinpojan yököttelyt vauvapalstalla on huvittavia. Pienet tytötkin osaa käyttäytyä teitä paremmin. Hahhaha
Ja vaikken itse omista tatuointeja niin kokisin kovin häiritsevänä, jos joku ahdasmielinen henkilö lähestyisi minua tahtomaan toki immarrella omasta näkemyksestään tatuoimatonta naista, mutten koe sitä imartelua, jos ne tapahtuu jotain muuta ihmisryhmää arvostelemalla. Se kertoo niin paljon keskustelun avaajasta, että tuollainen söpö 8 vuotias ihmetellen juttuja, mitä näkee ja aidosti kyselee asioista niin olisi paljon mukavampi lähetymistapa :)
Kuulosti mukavalta kokemukselta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lasersäteillä tehty tatuoinninpoisto hajottaa tatuoinnin värikapselit pieniksi partikkeleiksi ihon alta ihoa rikkomatta. Aineenvaihdunta kuljettaa väriaineen partikkelit pois kehosta. Poistamiseen vaaditaan yleensä useita hoitokertoja, ja niiden välissä on pidettävä useamman viikon tauko."
Mitäs kun eikö ne väriaineet sisällä kaiken maailman myrkkyjä ja nyt ne siis liotetaan verenkiertoon?
Maksa ja munuaiset joutuvat hajotetut tatuointi myrkyt käsittelemään. Syöpävaara.
Öhö öhö, tupakka, viina ja muut hengitettävät ja nieltävät myrkyt on isompi riski. Ja kaikkein pahin on kusipäisyys. Se mädättää sielun.
Tatuointivärit on nykyään testattuja ja turvallisia, siihen tuli EU-tason velvoittava säädös.
Juokse vaikka seinään, sun mielipide on roskaa. Mitä enemmän möyhäät, sitä mieluummin mimmit hakee leimoja.
Naisena en todellakaan allekirjoita tuollaista. Varmasti olisi ylimaallisen typerin syy ottaa tatuointi vastavetona sille, että jotkut palstalla mölyävät.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole moista huomannut vaikka näkyvä tatuointi. Uraputkessa on edetty oikein mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ai? Ei meillä ainakaan. Olen tutkijana yliopistolla.
Hesarin mukaan Angela McCoy oli 80-luvulla kihloissa Guns N' Roses -kitaristin kanssa. Sitten erosi ja tapasi Andy McCoyn. Ja Behmillä on ollut Guns N' Roses -tatuointi, jota nyt poistattaa.
Ajatella miten pieni maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H&M:n naisten osasto oli täynnä bändipaitoja. Nykyään ei edes kuunnella näitä bändejä. Muoti on ihmeellistä, typerää. Kuuntelen ulinapoppia, vihaan tatuointeja, mutta laitan nyt kuitenkin Motörhead-paidan päälle..
Olen miettinyt ihan samaa. Nirvanaa yms varhaisteineillä ja teineillä. 😀
No, se on nuorison tapa ilmaista dinosauruksille eli yli 30-vuotiaille, ettei teidän juttunne nyt niin ihmeellisiä olleet, kukaan niitä enää kuuntele. Mut noi bändipaidat on silleen kivoja kun niitä voi yhdistää monen jutun kanssa.
Musiikki, bändit ja niiden fanit hiipuu ja kuolee, bändipaidat elävät. Siinä sitä kulttuurista pääomaa, jota rokkisukupolvi jätti historiaan.
(itse en vanhoista kuuntele kuin Somerjokea, The Smithsia ja Radioheadia, Beatlesia, kaiken muun voisi upottaa mustaan aukkoon)
Vierailija kirjoitti:
Behmille suositus:älä yritä nostaa itseäsi muita paheksumalla. Keskity omiin asioihisi. Ehkä behm katuu tatskaansa mutta joillekin ne omat tatuointikuvat voivat olla erittäin rakkaita ja tärkeitä sekä tuoda iloa elämään. Monet miettivät tatuointejaan todella pitkään ja sen ottaminen ei ole mikään hetken mielijohde.
Ja setämiehet voisi lopettaa sen oksentelun nuorten naisten tatuoinneille. Ei ne naiset ole teidän ällöttävää katsetta varten olemassa. Ehkä jopa väistävät luodin niiden tatskojensa ansiosta.
Sinulle sanoisin: opettele lukemaan ajatuksen kanssa. Artikkelissa Behm ei paheksunut ketään - tai korkeintaan nuorta minäänsä, joka meni ottamaan kehnon tatuoinnin selkäänsä. Ja loppuheittokin oli tuollainen vitsi, sekin kuin sille nuorelle omalle minälle heitetty.
Ja jopa Miki Liukkosen ironia tuntuu menevän monelta yli hilseen. Se on nykypäivää - heittäydytään muka ymmärtämättömäksi, jotta päästään pahoittamaan mielensä, jurnuttamaan, raivoamaan somessa 'että muahan ei joku pikkubeemi määräile, kato mä näytän miltä mä haluan' ynnä muuta todella itsetuntoista ja ei yhtään teiniä. Keski-ikä tuntuu olevan näillä vaahtoajilla reippaasti yli 40 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Ei meillä ainakaan. Olen tutkijana yliopistolla.
Aika vähän tatuointeja näkyy ns. statusammateissatyöskentelevillä. Etenkään kasvoissa, kaulalla tai muuten näkyvillä paikoilla. On enemmän alemmin koulutettujen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H&M:n naisten osasto oli täynnä bändipaitoja. Nykyään ei edes kuunnella näitä bändejä. Muoti on ihmeellistä, typerää. Kuuntelen ulinapoppia, vihaan tatuointeja, mutta laitan nyt kuitenkin Motörhead-paidan päälle..
Olen miettinyt ihan samaa. Nirvanaa yms varhaisteineillä ja teineillä. 😀
No, se on nuorison tapa ilmaista dinosauruksille eli yli 30-vuotiaille, ettei teidän juttunne nyt niin ihmeellisiä olleet, kukaan niitä enää kuuntele. Mut noi bändipaidat on silleen kivoja kun niitä voi yhdistää monen jutun kanssa.
Musiikki, bändit ja niiden fanit hiipuu ja kuolee, bändipaidat elävät. Siinä sitä kulttuurista pääomaa, jota rokkisukupolvi jätti historiaan.
(itse en vanhoista kuuntele kuin Somerjokea, The Smithsia ja Radioheadia, Beatlesia, kaiken muun voisi upottaa mustaan aukkoon)
Tulee rockbändeistä jäämään muutakin kuin bändipaidat, jos huhut tulevasta kirjasta pitävät paikkansa - lukematon joukko lasten hyväksikäyttötapauksia vuosien varrelta, räikeitä ja vielä räikeämpiä. Bändäreistä ja heidän huonosta kohtelusta on toki aina tiedetty, mutta nyt tulee kuulemaa jotain vielä pahempaa.
Voi tietysti lopettaa sen bändipaitojen kaupankin - mutta tuo trendihän on jo menossa muutenkin pois nuorilta.
Ei niinkään aihe kiinnosta, mutta miksi ihmeessä ihmisiä pitäisi kiinnostaa mitä joku Behmi on mieltä mistäkin? Onko niin vaikeaa elää omaa elämää?
Ja sit - hupsista - se nuori ei olekaan enää nuori ja toista silmänräpäystä myöhemmin se on jo itse 30-vuotias.
Ne teiniangstissa toooosi hyvältä ja kapinalliselta tuntuneet tatskat sun muut "Justinpiiperö 4 Ever"-leimat näyttävät yhtäkkiä itsestäkin kypsymättömän pennun aivopieruilta.
Olen päälle nelikymppinen akateeminen. Otin nuorena tatuoinnin ja olen yhä siihen tyytyväinen. Ottaessa mietin, että pidän kuvasta, sen voi tarvittaessa peittää tai paljastaa, eikä se ole esim. raskauden vuoksi pahasti venyvällä ihoalueella. Tatuointiin liittyy tarina mutta sitä en täällä kerro.
En kadu kumpaakaan tatuointiani, mutta kulmalävistystä kadun. Siitä jäi näkyvä arpi. En ymmärrä kun sanotaan että" lävistykset saa helposti pois ilman arpia, ottakoon lapseni mielummin lävistyksen kuin tatskan."
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että vaikuttaa työnhakuun. Eihän sille hakijalle kerrota, että ei oteta suo noiden leimojen vuoksi. Ei tietty kaikilla aloilla vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole moista huomannut vaikka näkyvä tatuointi. Uraputkessa on edetty oikein mukavasti.
Olen työskennellyt isossa Firmassa vuosikausia. En ikinä nähnyt johtoportaan tyypeillä ainuttakaan tatuointia. Tietysti kulkivat lähes aina puvut päällä. Perusduunareilla leimoja sitten olikin.
Miksi niitä pitäisi kritisoida? Miksi muiden ulkonäköä pitää arvostella?