Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to)***

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen pk:n kasvatuskeskustelusta kotiutuneena ¿ on aina tosi mukava jutella hoitotätinsä kanssa, juttua riittäisi vaikka kuinka!

Viime pinoutumisesta onkin jo aikaa: katselin tuossa edellisiä kirjoituksiani, että kaksi viikkoa! Tuntuu ettei koneelle ehdi millään ja viime aikoina ristiäiskiiret veivät sitten mennessään ¿ meidän tyttö sai nimen lauantaina. Juhla oli kotona ja järjestämistä oli riittämiin kun kaikki hoidettiin lähestulkoon itse eli siivottiin jne. Anoppi leipoi kahta lajia pikkuleipiä sekä vadelmakakku ja voileipäkakku tulivat läheisestä leipomosta. Itse leivottiin pari suklaakakkua. Mies leipoi, kun on parempi noissa keittiöhommissa ja itse en imetykseltä ehdi iltaisin tehdä juuri mitään. Päivät taas menevät esikoisen ja vauvan kanssa touhutessa. Suunnitelmissa oli leipoa itse myös suklaisia pikkuleipiä, mutta siihen ei aika riittänyt. On anopista jotain iloa! Juhlat menivät mukavasti ja nyt on pieni haikeus mielessä ¿ pikkuinen on jo niin ¿vanha¿: 7 vkoa ja 3 päivää. Pappi oli mainio: hän otti puheessaan hienosti huomioon myös isosiskon ja hän sai auttaa vauvan pään kuivaamisessa. Esikoinen veti hihat tomerana ylös ja meinasi upottaa kätensä kastemaljaan! Ilmeisesti pappi ei pessyt vauvan päätä vielä tarpeeksi hyvin. Pappi myös halusi pitää vauvaa sylissään ja viihtyi juhlassa pitkän tovin. Onneksi oli hyvä seuramies ja osallistui keskusteluun siinä missä muutkin, muuten olisi ollut vaivaantunutta sakkia. Vaaveli oli hereillä koko kasteen ajan: oli nukahtanut kumminsa syliin ennen toimitusta ja heräili sitten kastepuvun pukemiseen. Hän oli hyväntuulisena eikä itku tullut edes vaikka vettä päähän laitettiin. Hän viihtyi hereillä pitkät pätkät vielä kasteen jälkeen ja tyytyväisenä katseli touhua milloin kenenkin sylissä. Ihanaa oli!

Alkuviikko onkin mennyt juhlista toipumiseen: olen ollut aivan puhki ja lapsukaiset ovat olleet vielä sen verran eritahtisia etten kunnon pitkiä päiväunia ole saanut nukutuksi. Nyt kun esikoinen on pk:ssa pitäisi tietysti nukkua, mutta on niin paljon kaikkea mukavaa tekemistä, enkä millään malta¿

Viime viikolla käytiin neuvolalääkärillä tarkastuksessa: menee hiukan eri tavalla kuin esikoisella, joka kävi terkkarilla kuusiviikkoisena ja lääkärillä sitten kahden kk:n ikäisenä, nyt on päinvastoin. Vauva on kasvanut ja kehittynyt hienosti: painoa on jo 5130 g ja pituutta 54 cm. Hiukan pidempi ja kevyempi on kuin siskonsa saman ikäisenä (6 vkoa). Kaikki on kunnossa.

Meillä on suurin piirtein pysytty samassa rytmissä alusta alkaen: illalla nukahtaa yhdentoista maissa yleeensä ja eka syöttö on kahden kolmen maissa (muutaman kerran on nukkunut yhtäsoittoa kuuteen) ja toinen viiden kuuden maissa. Aamulla syö sitten seitsemän kahdeksan maissa ja nukkuu yleensä yhdeksään puoleen kymmeneen, jolloin syö taas. Sitten on hereillä pienen tovin ja yhdentoista maissa mennään esikoisen kanssa ulos, jolloin nukahtaa vaunuihin ja nukkuu noin yhteen ja syö taas. Sitten seurustellaan enemmän ja otetaan välillä pikku torkkuja. Viiden kuuden maissa saattaa vielä nukkua hiukan pidemmän pätkän. Meillä nukutaan aamupainotteisesti ja syödään ja seurustellaan illalla enemmän.

Välillä on päiviä, että kaikki heittää häränpyllyä, kuten tänään. Ei nukahtanut vaunuihin ulos normaaliin aikaan. Meinasin itse jäätyä kun kävin ulkona aina vartin välein vaunuja hytkyttämässä. Otin vaunut sisään, kun en enää jaksanut roikkua oven välissä. Hän halusikin seurustella ja naureskeli leluille ja minulle tunnin verran. Ilmaakin oli masussa, sen verran paukutteli. Sitten alkoi taas potuttaa ja syönnin jälkeen yritän nyt saada häntä nukahtamaan omaan sänkyynsä. Tuttia kaipasi äsken ja nyt pidän täällä peukkuja, että nukahtaisi. Ei ole nyt päivällä vielä nukkunut yhtään pidempää pätkää.

VATSAVAIVOISTA: meilläkään ei suurempia vatsavaivoja onneksi ole ollut: jokunen viikko sitten erehdyin kyllä syömään hernekeittoa ja se sai selvät vatsaitkut aikaan. Olen vältellyt kaalia sun muita ¿selviä¿ aiheuttajia. Kahvia ja suklaata olen kyllä jonkin verran syönyt säännöllisesti. Toisinaan iltaisin on kiemurtelua ja itkua, joka kyllä helpottaa melko nopsaan kun saa ilman ulos. Toisinaan olen jumppaillut jalkoja, jotta ilma tulisi nopeammin.

Harmi, että monet teistä ovat flunssan kourissa, ettekä pääse tapaamiseen. Me olemme vielä tulossa. Saapa nähdä miten sopii rytmiin eli kuinka kitisevä tapaus sitten on matkassa!

Kutsu kuuluu eli ei sitten nukahtanut¿.

Emali ja tytöt

Vierailija
42/50 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni lupautui hoitamaan poikia huomenna, joten nyt ei tarvitse murehtia. Mieheni isä on juuri sellainen, joista Peeveli ja Opemamma kertoivat, eli sekä lasten että vaarin puuhat ovat ihanaa katseltavaa ja vaari mielellään tekee aloitteen, että lapset tulisivat syliin jne. Mutta minun isäni, joka olisi tullut hoitamaan, on hiukan ehkä hajamielinen (saattaa vaikka lähteä hakkaamaan puita, kun lapset kerta kivasti leikkivät) ja olettaa, että sanominen riittää " tulkaas nyt pois, no, eikö sana kuulu!" . Isäni jotenkin ujostelee koskea lasta, elleivät lapset itse suorastaan änkeä syliin. Molemmin puolin kyllä tykkäävät toisistaan, mutta olemine on erilaista kuin appiukkoni kanssa.

No mutta kuitenkin nyt on huoli pois ja ystäväni tulee lapsensa kanssa tänne meille nukkumaan päikkäreitä ;-) Eli Ope, puolen maissa treffataan! Teen kaikkeni, että ehdin, vaikka jo nyt panikoin parkkien löytymistä ja aikataulussa pysymistä...

Suuri harmi tuo flunssa-aalto, joka nyt estää monen äidin ja vauvan tulon!! Koettakaahan päästä kuukausitapaamiseen kuitenkin!

Mä jaksan ihmetellä ja ihailla, kun jotkut muistavat vielä edelliseltäkin päivältä ja yöltä, monelta vauvat ovat heränneet ja kauan valvoneet. Mä en osaa edes tämän päivän lukuja kertoa ja yöt oon niin horroksessa, etten katso ikinä kelloa. ID huipussaan =)

Voimia kaikille flunssan kanssa taisteleville!

Pumpuli

Niin, meilläkin mahavaivoja on tullut limuista ja ehkä aavistuksen levottomampi poika on tulisten ruokien jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten ensimmäinen rokotuskin saatu ja hyvin siitä selvittiin, vain pienet itkut. Herra oli taas kasvanut kolme senttiä ja melkein kilon eli mitat ovat nyt 63 cm ja 6300g!:) Ja pikkumies nyt siis 3kk.

Huomenna nähdään!

Pantoufle

Vierailija
44/50 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna nähdään =)

Vierailija
45/50 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa nähdä teitä huomenna! 23 mammaa näillä näkymin...

PUMPULI: 12.30 nähdään...

Ope ja Vimppa

Vierailija
46/50 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calathea ja Aava

Vierailija
47/50 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännittää täälläkin huominen...

mukava nähdä teitä kaikkia. kiva pumpuli, kun sait lastenhoidon järjestettyä. karmiinille kiitokset, kun tuot niitä nimilappuja.

nyt laittamaan tenavia nukkumaan jotta jaksavat huomenna retkeillä.

huomiseen...

myry ja Eetu

Vierailija
48/50 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sairastaville pikaista paranemista!

Vierailija
49/50 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla sitten yritetään mukaan. Tytsy on todellakin kipeä, kun nukkui KOKO päivän välillä muutaman kerran syöden. Aamusta puklaili todella paljon, mutta iltapäivästä on jo sapuskat pysyneet sisällä. Esikoinenkin oli tänään 10h hereillä ja ihmeen pirteä olikin. Kun sai nyt äidin täyden huomion jaksoi selvästi paremmin. Toivotaan, että typy tästä tosiaan pian tokenee. Kuumetta ei onneksi ole ja tukkoisuuttakin jo hiukan vähemmän.

Täällä ollaan hengessä mukana ja tulkaahan kirjoittelemaan sitten kuulumisia ja tunnelmia tapaamisen jälkeen.

Vierailija
50/50 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan ja mukavaa tapaamista myös minunkin puolestani. Siellä on varmasti hauskaa kun 23 äitiä pikkuisineen nauraa ja syö ja nukkuu ja vaihtaa vaippaa yms.

Kertokaahan tunnelmista meille jotka ei tapaamiseen päästä tällä kertaa.

Ja pitkän matkalaisille turvallista matkaa !

t. Hanhikki