Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISTEN 06 uusi viikko uudet kujeet.

31.07.2006 |

Eli tässä olisi uusi pino. En löytänyt vielä aloitettua tälle viikolle.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai eipä meille uusia kuulu. samaa vanhaa. Pää lyö tyhjää kun edelleen yöt rikkonaisia. Viimeyönäkin käänsin tai laitoin Joelille tuttia 2-3 tunnin välein mutta onneksi poika sentään nukkui nuo välit hyvin.

Joel oli mummilla hoidossa la-su yön kun meillä oli grillijuhlat kavereille ja hienosti oli heillä mennyt. Ihmettelen vaan kun siellä oli nukkunut taas tosi hyvin ilta yhdeksästä aamu kuuteen ennenkun söi ja sitten oli nukkunut vielä yhdeksään. Miks herra ei kotona nuku tuollain? Tai siis olihan kerran nukkunu kun minä olin toisessa huoneessa nukkumassa ja miehen piti hoidella poikaa koko yö niin silloinkin oli nukkunut kuin tukki. Eli siis luultavasti Joel heräilee yöllä tai sitten unissaan natisee ja rauhottuisi itsekseen ellen minä aina heräisi ja menisi kääntelemään yms. En tiedä. Olen niin herkkä uninen että herään pieneenkin ääneen. Ollaan mietitty jospa siirtäisi Joelin viereiseen makkariin nukkuun jossa keskimmäinen lapsemme nukkuu mutta kun hänkin on niin herkkäuninen ja puhuu paljon unissaan ja kovaa niin mahtaako siitäkään tulla mitään?! Ens kesänä olis tarkotus tehdä laajennus meitin kämppään ja sitten vasta saatais Joelille oma huone..

Eipä taas tule muuta jutustelua mieleen. Lähetään huomenna serenaan ja yövytään sitten siinä viereisessä hotellissa. Saas nähä kuinka tuo reilu 2 tunnin ajomatka sujuu taas. Täytyy ajottaa se päiväuniaikaan eli vasta noin klo 12 päästää lähtemään kotoa. Ei siinä hirveesti ehdi samana päivänä uiskennella mutta luultavasti lapsille ihan riittävästi. Keskiviikko aamuna lähdemme sitten korkeasaari visiitille ja illalla ajelemme kotia. Sellaset suunnitelmat siis tänne. Nyt moi moi!

Vierailija
2/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna palailemme Ouluun koko kesän lomailun jälkeen, ihana päästä takaisin. Saa taas arkirutiinit jotenkin toimimaan - toisaalta on ollut ihana laiskotella pari kuukautta, mutta aikansa kutakin. Saa nähdä miten meidän neljän tunnin automatka sujuu, viime viikolla käytiin parin tunnin reissu ja siitäkin sain viimeiset 45 minuuttia lauleskella vauvalle jotta viihtyi kyydissä. Toukokuun lopulla kun Oulusta tultiin, oltaisiin varmaan päästy tänne vauvan puolesta vaikka pysähtymättä... Nyt ei vaan toi paikallaan istuminen taida enää maittaa.

Poikanen täyttää tällä viikolla 4 kk, hurjaa vauhtia kuluu aika. Lauantaina hän pitkällisen yrittämisen jälkeen kääntyi vihdoin mahalleen ja nyt sitten kääntyilisi tietenkin koko ajan. Sunnuntaina eli eilen löytyivät varpaat, eli riemua riittää monenlaisista asioista. Varpaista tulee tosin kiukkua silloin kun potkaisee jaloilla niin että ote varpaista lipsahtaa...

CADAVERA ja muut oululaiset, olisi mukava treffata jossain vaiheessa!

-Aranja ja poikanen-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nyt kesällä tullut kirjoiteltua ja lukeminenkin jäänyt vähälle.

No, jospa alkais arki taas pyöriä normaalisti, kun miehellä loppui loma ja tämän kesän reissut reissattu. Kotona ei paljon ole oltukaan, lähinnä käyty kääntymässä. :)

Viime viikolla käytiin Ranuan eläinpuistossa ja oli kyllä mukava reissu. Neiti(2v6kk) piti kovasti elukoista, etenkin linnut viehätti. :) Kostilla tosin oli hankala olla joka paikassa. Liinassa viihtyi aluksi hyvin, mutta sitten tuli väsy ja mikään ei kelvannut, mutta nukahtaakaan ei voinut. Nukahtikin sitten heti, kun lähdettiin ja pääsi kaukaloon. :)

Tänään oli pojun 5kk neuvola, uudet mitat 7800g/66,5cm. Rintamaidolla vielä kasvaa ja kasvun puolesta saa kasvaakin. :) Eikä minullakaankiire sen suhteen ole. Vielä ei käänny massulleen, kovaa yritystä on tosin nyt ollut pari päivää, joten eiköhän kohta.

Mutta nyt kuluu ähinää vaunuista, joten menen.

Ja tapaaminen OULUSSA kiinnostaa kyllä. :)

-pixi & Kosti 5kk 1vko-

Vierailija
4/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kun täällä nyt nämä oululaiset ovat kotiutuneet lomiltaan.

Cadaveran kanssa me ollaan jo yhdesti tavattukin ja minä ainakin olen enemmän kuin kiinnostunut tapaamaan muita oululaisia maaliskuisten äitejä.Ei nimittäin tuota äiti-lapsi seuraa ainakaan mulla liikaa ole.

Sen verran voisin kertoa itsestäni kun en tänne juurikaan ole kirjoitellut, että ollaan miehen kans molemmat 22v ja meillä on 17.3. syntynyt Riku-poika.

Laitan tähän mailiosoitteeni, kun sitä kautta ollaan Cadaveran kanssa sovittu tapaamisista ja muutenkin oltu yhteydessä.Eli siis katju84@hotmail.com

Kirjoittelemisiin!!

-Katja ja Riku-

Vierailija
5/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Näyttää siltä, että yksi jos toinenkin on palaillut tai palailemassa lomalta kotiin ja arkeen!! Kyllä lomalla on mahtis-kivaa, mutta kotiinkin on mukava tulla ja etenkin kun pääsee omaan sänkyyn nukkumaan!!!

Meillä Eppu päikkäreillä ja isompaa yritän herätellä, muttei meinaa millään herätä...viime yö meni jo paremmin eli taitaa tuo öhinä olla vain uuteen sopeutumista (6 viikon lomailun jälkeen kotiin ja Eppu kopan sijaan pinnikseen). Mutta niinhän sitä sanotaan, että 3 päivää kestää sopeutuminen uuteen...katsotaan.

ihanaa, että vielä nämä lämpöiset jatkuu ja valoisaakin riittää....en muista milloin viimeksi olisi ollut näin hyvä kesä??

Mukavaa viikon alkua kaikille ja tsemppiä kotiin lomalta palaaville..

Urkki+ pojat 4kk ja 3v.

Vierailija
6/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Onpa kiva taas nähdä oululaisiakin palstalla :) Kuten Katju tuossa jo kertoi, niin ollaan yhesti treffattu kaupungilla ja mukavaa oli, joten olisi kiva tavata muitakin! Minä seurailen palstaa lähes päivittäin ja katju varmaankin voi välitellä sähköpostia, jahka tapaamisesta sovitaan sitä kautta. Eli ei kun puuhailemaan treffejä.

Meillä ei ollut mitenkään erityisen ihana yö, mutta siinähän se menetteli. Onneksi miehellä oli tänään vapaata, niin sain sitten aamusta nukkua. Velu ähräsi sängyssään 3-5 aamuyöllä, kun meni niin aikaisin illalla nukkumaan, ettei vissiin uni meinannut riittää enää.

Kaupungilla käytiin ja tehtiin ostoksia sitten ison rahan edestä: ostettiin digikamera, tulostin-kopiokone-skanneri ja mies ostin tähän koneeseen uusia osia läjän. Että hyvästi rahat... No, oli ihan tarpeellisia hankintoja, eikä niitä onneksi joka vuosi tartte hommata. Velu oli tällä kertaa tosi kiltisti, nukkui turvakaukalossa.

Minä odotan jo neuvolaa, vaikka sinne on vielä yli viikko aikaa. Aina se vaan kiinostaa, että kuinka kasvu edistyy. Toivon myös, että imetyksellä saan jatkaa.

Nyt imetyspuuhiin ilmeisesti täytyis rientää. Kiva kun taas porukkaa palstalla :)

~cadavera&Velu 4kk~

Vierailija
7/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä tyttö nukkui ennätyspitkät yöunet, melkein 9 tuntia, ennen kuin heräsi ekan kerran syömään. Voi kun tämä jatkuisi!

On kyllä ollu aivan ihana kesä, ei voi valittaa. Tosin, vähän enemmän olisi voinut sataa... ihan vaan luonnon takia, koivut näyttävät aika ruskeilta.

Porukka rupee vissiin pikkuhiljaa palailemaan mökeiltään ym, kohta saadaan varmaan taas pidempiä pinoja aikaiseksi.

Vierailija
8/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Tänne iskenyt ihmeellinen siivousvimma... kävin tilaa neidin kaappiin henkaritangon tilalle kaksi hyllylevyä, niin saadaan tavaroita kaappiin piiloon, kun tuo huone on kyllä välillä niin tupaten täynnä, ettei sekaan meinaa mahtuu. Neiti kyllä siivoaa huoneensa ja pitää tavarat järjestyksessä, mutta kun sitä tavaraa on vaan yksinkertaisesti niin paljon. Ja nyt neiti vielä innostunut keräämään hienoja kiviä, joita sitten löytyykin koko ajan. Pari säilytyslaatikkoakin ostin ja nyt ois tarkotus ennen miehen loman loppua ottaa projektiksi tuo huoneen siivous. Myös tää tietokonehuone kaipaa pikaista raivausta... toivottavasti into säilyy, niin että saan homman tehtyä.

Nooa just meni nukkumaan ja mulla nyt tässä puoli tuntia aikaa naputella ja lueskella viestejä ennen kuin herää syömään.

Nooa keksinyt kivan jutun päristelystä. Koko ajan pitää päristää ja sylki lentää. Myös syödessä soseita on niin ihana päristää porkkanaa ja mangoa pitkin seiniä. Minusta se ei niin kovin kivaa olekaan.

-monkey-

Vierailija
9/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteltiin tänän ensi kertaa bataattia. Keitin vaan pehmeksi ja soseutin, en laittanut äidinmaitoa sekaan, tuntui muutenkin niin löysä jo. No se lusikkallinen uppois tosi hyvin, olis varmasti mennyt ennemmänkin. En kyllä teidä, että oliko sitten syyksi se maistelu tai muuten vaan huono päivä, mutta pipariksi se meidän maanantai meni. Itkuisuutta koko ajan ja ei nukuttu ollenkaan. Illalla sitten otti isin sylissä 30 min tirsat ja sen jälkeen ei saanut taas mitenkään nukkumaan yöunia. Vieläkin sängyssä kitisee. Pelotta jo että miten se yö menee.

Viikonloppuna oli tuttu pariskunta kylässä, ihana 3kk ikäinen tyttö heillä. Tuntuu että se meidän jätkä kyllä varsinainen tapaus, ei ole koska niin rauhallinen ollut kun toiset näkemäni vauvat. Ja huudotki on kolme kertaa kovemmat. Välillä kyllä mietityttä että ollaanko me saatu oikea vauva sairalaasta mukaan? Tai sitten ma en osa olla hyvä äiti. Ei viihdy poika koska yksin, pitää olla viihdyttämässa joka hetki.

Että tämmöistä valitusta täällä kertaa.

Joku kyseli liinailusta. Kyllä meillä käytössä, poika ei suostuu olemaan vaunuissa. Päivisin nukuttan huudolla vaunuihin että pääsen koiran kanssa lenkille, mutta kaupungissa liina ainut mahdollinen tapa liikkua. Ihmiset kyllä katsele tosi paljon!!!

kewa ja poika 4,5kk

Vierailija
10/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa minäkin tässä kertoa tärkeimpiä kuulumisia. Noel nyt siis 4,5kk ja tälläistä meillä:

SYÖMINEN: aamulla maitoa, aamupäivällä kasvissose johon olen jo sotkenut lihaa joukkoon+maitoa, iltapäivällä hedelmäsose+maitoa, illalla puuroa ja nukkumaan mennessä vielä pullo maitoa. Vaikka jätkä syö ikäisekseen melko paljon ja tuhtia ruokaa niin silti herää aamuyöstä vetämään pullon maitoa. Kuten huomaatte, oon ollu aika kiireinen jo lihan ja puurojen aloituksen suhteen, mutta kun poitsulla ei tuntunu nälkä pysyvän poissa muuten.

NUKKUMINEN: nukkuu aamupäivällä pienet unet, päivällä pitemmät ja illalla vielä lyhyet unet. Yöunet on n.klo21-8.00 ja siinä siis välissä yksi syöttö.

PITUUS JA PAINO: 68cm ja 8,5kg

TAIDOT:päristely suulla, kääntyy jo mahalleen ja siitä selälleen, välillä menee huoneen toiseen päähän kierimällä, pyörii napansa ympäri ja pääsee jo aivan aavistuksen ryömimällä eteen päin.

Meillä vasta alkoi varsinaisesti nyt loma kun miehellä oli tänään eka lomapäiva. Toivotaan vaan että olis hyvät säät. Tarkoituksena olis vierailla sukulaisten luona 250km:n säteellä ja lisäks laittaa kotona kaikkia rästiin jääneitä asioita kuntoon.

Tosi kivaa lukea aina täällä muiden kuulumisia!

Heipat! Äippis ja Noel

Vierailija
11/31 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotetaan muuttoa kuin kuuta nousevaa, ei olla juuri perhe-elämää vietetty, mitä nyt alkukesästä mökkeiltiin. Mie ja tyttö ollaan miun äidin luona ja mies omien vanhempiensa luona (joiden naapuriin siis ollaan muuttamassa, eli ihan asiakseen on kyllä siellä). Toisaalta pysyy parisuhde vireänä, kun nähdään vähän harvemmin=) tai ainakin meillä toimii...

Mie ajattelin kiinteitä aloitella pikkuhiljaa. Tytsä täytti 4kk mennä lauantaina. Tulevana viikonloppuna vois sitten sillä perunalla aloitella. Ollaan taas vaan oman porukan kesken, niin ei ole " ylimääräistä yleisöä" katsomassa meidän syöttötouhuja.

Vähän jänskättää se, että muuton yhteydessä tulee kaksi kissaa (aikuista), koira on jo ne tavannut muutaman kerran, mutta en tiedä miten ne vauvaan suhtautuu. Täytyy varmaan jotain keksiä, etteivät pääse sänkyyn yöllä. Mie oon kasvanut " eläimellisessä" perheessä, mutta silti vähän arveluttaa. Toisaalta taas juuri mie ne kissat meille haluan, kun muuten menisivät luultavasti piikille.

Meillä ei vielä kääntyillä kuin vähän kylelleen. Helistintä paiskotaan ja äänialaa kokeillaan, eli selvää musikaalisuutta on havaittavissa=) toinen ukki onkin kaavailemassa tytölle sopraanon uraa=) Etenkin kestovaipan kanssa vaan makaa jalat harallaan, eikä pahemmin yritä liikkua. Ilman vaippaa tai kertiksen kanssa liikuttelee jalkojaankin niin, että pyörii selällään itsensä ympäri.

Hyvää kesänjatkoa kaikille!

jossara ja tytön tyllerö 4kk

Vierailija
12/31 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein samoja fiiliksiä kuin kewalla, mietin että mitä teen väärin kun tyttö vaan huutaa. Tyttö viihtyy aika huonosti itsekseen, sylissä vaan pitäisi olla tai muuten viihdyttämässä. Välillä tuntuu että ei edes vessaan pääse... Jaksamista sinne!

Pari kysymystä:

Osaisiko joku, jolla on ennestään lapsia, kertoa että koska lapset rupeevat nukkumaan koko yön ilman syöttöjä? Osaisiko vaikka monkey tai lyytikki kertoa? Miten teidän lapsilla on yösyömiset loppuneet?

Nukahtaako muiden lapset hyvin päiväunille kotona? Meillä nukahdetaan melkeinpä vaan vaunuihin tai autoon, joskus syliin tai imetyksen jälkeen. Muuten nukahdetaan todella harvoin itekseen, vaikka väsynyt olisikin...

NapNap + tyttö, kohta 5kk

Vierailija
13/31 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

KAIKILLE PIKAMOIKAT!!!

TULIN VAIN ÄKISTI KURKKAAMAAN JA ON IHAN PAKKO LAITTAA VINKKIÄ UUDESTAAN, ETTÄ NOISSA UNI JA VIIHTYMIS JA SYÖMISTUSKA-ASIOISTA KAIKISTA OLI HYVÄÄ VINKKIÄ SIINÄ ANNA WAHLGRENIN:LAPSIKIRJA OPUKSESSA, JOTEN KÄYKÄÄ IHMEESSÄ LAINAAMASSA TAI OSTAMASSA...JA KANNATTAA LUKEA SE ALUSTA VAIKKA LAPSI OLIS JO MINKÄ IKÄINEN...SILLEIN SAA PAREMMAN KÄSITYKSEN

LYHYESTI:SIINÄ ON IHAN KÄYTÄNNÖN VINKKEJÄ JA SITTEN SITÄ PSYKOLOGISTA PUOLTA MYÖS, ETTÄ MONISSA ASIOISSA VANHEMPIEN PITÄÄ PÄÄTTÄÄ,ETTÄ MITEN MISSÄKIN ASIASSA TEHDÄÄN JA SITTEN PITÄÄ SIITÄ KIINNI...YKSI MIELENKIINTOISISTA ASIOISTA OLI, ETTÄ IHAN OENIKIN VAUVA TARVITSEE PIENEN AJAN YKSIN ELI " TILAA OMILLE AJATUKSILLE" ...SIINÄ SIIS VINKKEJÄ MITEN TUOKIN TOTEUTETAAN.....VAIKEA KERTOA-KANNATTAA TUTUSTUA!

URKKI

PS. EN SAA MITÄÄN PROVIKKAA TÄSTÄ, OLEN VAIN ITSE NIIN INNOSTUNUT OPUKSESTA:) HARMI, KUN EN LÖYTÄNYT SITÄ JO ESIKOISEN KOHDALLA..

Vierailija
14/31 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan " hyvä" että muillakin on välillä kurjaa vauvan kanssa eikä vaan mulla... ;) Yleensä meillä menee aamupäivät ihan hyvin ja Enni jaksaa olla itsekseenkin (tosin mieluiten näköetäisyydellä ettei vallan yksinäisyys yllätä), mutta iltapäivät ovat sitten ihan toinen juttu. Yleensä jaksaa klo. 14 jälkeen olla noin 5 min itsekseen, sitten pitäis alkaa viihdyttämään ja iltaa kohden jo pitämään sylissä. Telkkarin ääressä tuo kyllä viihtyisi varmaan loputtomiin, mutta kun en oikein haluaisi sitä telkkarin töllöttäjäksikään kasvattaa... Onneksi menee niin aikaisin yöunille (jo klo. 19!), että saan sitten sitä ihan omaakin aikaa ennen kuin itse väsähdän.

Niin, ja päikkäreille meillä ei koskaan nukahdeta yksin. Ei koskaan. Yöunille osaa jo aika hyvin (siis yli 50% ajasta) nukahtaa itse syötön jälkeen, mutta päikkäreille ei ikinä. Meillä on kyllä ihan rutiinit ja tarkkailen ihan tosissani niitä väsymisen merkkejä, mutta kun ei niin ei. Aina menee huudoksi, ja sehän käy ketuttamaan kun päikkäreitä kuitenkin nukutaan ainakin neljät päivässä (ne kun ovat aika lyhyitä). Elän kuitenkin toivossa - kyllä se varmaan tästä...

Tänään oli joku ihmeellinen huutoilta sitten, ei suostunut nukkumaan vaikka ihan älyttömästi väsytti, ja sitten kun nukahti niin nukkui ainakin 3 min... Kyllä sitä jo vähän pelästyin, että mihin sitä nyt sattuu, mutta lopulta kun oikein jututin ja sain vähän syötettyä, niin lopetti sentään huutamisen. Käytiin kävelyllä ja sitten hän jo sammahtikin varsin nopeasti iltapuuhien jälkeen. Yöt ovat nyt rauhottuneet, mutta ilmavaivat ovat alkaneet kiusaamaan samaan tyyliin kuin pari kuukautta sitten: kauhea rupse käy aina 4 aikaan aamuyöstä... Mikähän siinäkin on?

No joo. Kaikenlaista pientä kivaa olen puuhaillut: lähetellyt postikortteja, käynyt Ennin kanssa joogassa ja väsäillyt itselleni MSN-spacea. Niin ja myynyt kestovaippoja kun tuli tehtyä pari vikaostosta... Kauhiasti yritän pitää mieltä virkeänä keksimällä tuollaisia pikkujuttuja, muuten tulen ihan höperöksi... Olispa kyllä kiva aloittaa joku oikea harrastus jossa käydä ilman Enniä, siis joku sellainen mihin pitäisi ihan keskittyä ja kaikkea! Mitähän sitä keksis..?

Mutta TSEMPPIÄ meille kaikille, erityisesti NAPNAPille ja KEWAlle! Kyllä tämä tästä. Kukaan ei ole seppä syntyessään, mutta tekevä oppii ja vauvat kasvavat. Kohta he jo osaavat kertoa meille mitä teimme väärin... ;)

Suhni

Vierailija
15/31 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Meilläkään ei juurikaan ikinä NUKAHDETA itekseen, ei päiväunille, eikä yöunille. Aina vaatii jonkin verran taputusta selkään tai pyllylle. Toisinaan sujuu ihan melkein huomaamatta, toisinaan vaatii kunnon huutokonserton pidon ennen kuin simahtaa. Yleensä siis meilläkin nukahdetaan huudon saattelemana. Ja annan aina hetken yksinään huutaa ja sitten käyn aina välillä tarjoomassa palvelusta, mutta jos ei kelpaa, niin saa huutaa vielä hetken itekseen ja taas tule palvelusta. Mutta toiveissa siis on, että jossain vaiheessa oppii nukahtamaan itekseen...

Mäkin oon yrittänyt muistella, että millon esikoinen lopetti YÖSYÖMISEN, mutten millään muista. Ekan kerran on kyllä nukkunu yön ilman syöttöä jo kesäkuussa (syntynyt huhtikuussa), mutta muistan kyllä, että vielä puoli vuotiaanakin tartti yöllä maitoa. Muistan kun annoin sillon jo pullosta yölläkin. Meillä ei siis vielä kertaakaan oo Nooa nukkunut yötä syömättä. Kaksi kertaa vähintään syö yössä, esikoinen söi melkein alusta asti vaan kerran.

Täällä rauha maassa. Mies puuhommissa mökillä mun isän kanssa ja oon ollu koko päivän lasten kanssa, onneksi mun sisko oli päivän meijän seurana ja illalla tulivat vielä avomiehensä kanssa uudestaan. Hulluksi varmaan tulis, jos koko ajan pitäs olla yksin kahden lapsen kanssa. Meijän neiti on nyt niin onnessaan nukkumassa, kun sai sänkynsä päälle sellasen prinsessaverhon. Näkee kuulemma prinsessaunia...

Jospa sitä suihkuun uskaltautuisi... varmana Nooa herää just kun oon shampoot päässä.

-monkey-

Vierailija
16/31 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Monetko päiväunet teijän lapset nukkuu? Meillä Nooa normaalisti heräilee yhdeksän aikaan, sitten käy unille ennen yhtätoista ja nukkuu n. pari tuntia, sitten onkin vaan tunnin verran hereillä ja ottaa reilun puolen tunnin unet. Viiden aikaan vielä nukkuu reilun tunnin verran ja sitten yöunille klo 20-21 välillä. Ja tää on jo aika rutiiniksi muodostunut rytmi.

-monkey-

Vierailija
17/31 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä. Se taitaa olla aika monella samanlaista... välillä vaan menee usko itseensä, kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä. Täytyy käydä kirjakaupassa katsomassa tota urkin mainitsemaa kirjaa, kuulostaa kyllä todella hyvältä!

Meidän päiväunet menee yleensä näin: Tyttö herää 7-8 välillä, ekat unet n. 9-11 välillä, nukkuu ehkä tunnin verran. Ennen yöunia otetaan vielä 1-2 päiväunet, joskus nukutaan useita tunteja, joskus vaan puolentunnin pätkiä. Ja yöunille klo 20-22 välillä, aika usein nukahtaa klo 20.30, mutta eilen kun nukkuin päivällä aika paljon, niin yöunille tyttö simahti vasta 22 aikoihin.

Vierailija
18/31 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=teal]NUKKUMISESTA sen verran, että meillä nukahdetaan tissille tai syliin, ei olla edes yritetty yksin sänkyyn. Tehdään näin niin kauan kuin se sopivalta tuntuu, vielä ei ahista. Päiväunet on meillä miten millonkin, yleensä näin aamupäivällä tunteroisen unet (10-11) ja sitten väsyttää yhen kahen aikaan, jollon voi nukkua tunnin tai enemmän tai vähemmän. Sitten ilalla torkkuja omaan tahtiin. Rytmit on aika mystiset päivisin. Lisäksi meillä on jäänyt ihan kokonaan tuo vaunuissa nukkuminen, kun ei enää nukahda vaunuihin itekseen tai sitten herää vähän väliä, että sais kokoajan olla hssyttämässä, joten päiväunet omassa sängyssä tai kantoliinassa, jos ollaan liikkeellä. Varmaan viikonloppuna taas harjoitellaan mummolassa vaunuissa nukkumista...

Välillä täälläkin epäilyttää, olenko hyvä äiti lapselleni, mutta kai sitä on. Toiset päivät vaan on aika raastavia.

Ihana ähinä alkoi kuulua tuolta sängyn suunnalta, eli taitaa olla poju hereillä :) Sinne siis vaklimaan, että mitä siellä yksin touhuillaan.

~cadavera&Velu 4kk~

Vierailija
19/31 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka suht usein käyn lukemassakin. Nyt ajattelin vähän aktivoitua...:)

a

NUKKUMISESTA: meillä yöunet nukutaan 20-7 välillä. Aamupäivällä otetaan yhdet 45 min tirsat sisällä ja puolen päivän aikaan nukutan vauvelin vaunuihin. Ulkona malttaa nukkua 30min-2h. Päikkäreitten jälkeen jaksaa valvoa noin pari tuntia ja sitten taas vaunu-unille, edelleen kesto puolesta tunnista pariin tuntiin. Iltakuuden aikaan sitten vielä ottaa puolen tunnin nokoset vaunuissa ja sitten siis kasilta yöunille. Yhtä nukuttamistahan tämä on, mutta näillä unimäärillä jaksaa olla iloinen ja pirteä suurimman osan ajasta.

SYÖMINEN: meillä kiinteitä on aloiteltu, koska mulla maidot ei meinaa riittää ja korvike kelpaa vain tyyliin kerran viikossa. Nyt maistellaan perunaa, maissia, porkkanaa ja banaania. Banaani on ainoa suosikki. Kuinka monta kertaa päivässä kiinteitä voisi tämän ikäiselle tarjota? Nyt olen maistattanut kerran päivässä jotakin tuttua makua (jota syö sitten noin 1/2-1 dl) ja kerran päivässä uutta makua. Seuraavaksi kokeillaan jotain makeaa, kun kerran tuntuu kelpaavan. Korvikejuttua en ymmärrä: on kelvannut, mutta jokin aika sitten vauva teki totaalilakon pullolle ja nyt siis vain äärimmäisessä nälässä kelpuuttaa pullon. Voisiko joku luvata, että on ohimenevää? Maitopulan vuoksi yösyöttöjen määrä on lisääntynyt 2sta jopa 6teen...äitiä siis väsyttää.

LIIKKUMINEN JA MUU AKROBATIA: vauvamme osaa kääntyä pienellä avustuksella ja houkuttelulla selälleen ja massulleen. Ei kuitenkaan tunnu kiinnostavan? Vie kaiken mahdollisen suuhunsa ja leikkii sormillaan. Puhuu hassua höpöhöpö-kieltä ja nauraa kihertää aina tietyille samoille sanoille, ilmeisesti jotain omaa kivaansa. Leikkii tuttipullolla, mutta ei siis enää syö siitä.

HARRASTUKSET: meillä aika vähän vielä vauvan kanssa mitään menoja, mutta muskariin olisi tarkoitus mennä. Myös vauvauinti kiinnostaa, onko kellään kokemuksia siitä? Kaupungilla liikkuminen hiukan vaivalloista, kun unet häiriintyy metelissä. Rintareppua olen käyttänyt, mutta siinäkään ei kauaa jaksa olla.

Vierailija
20/31 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Kylläpä nyt on ryytynyt ja hermostunut olo, kun oon ollu kaks päivää lasten kanssa yksinäni kotona. Ja tätä ahdistusta vaan lisää, että kämppä täynnä hiekkaa ja joka paikka tursuaa romua. Ja mä kun en voi sietää epäjärjestystä enkä sotkua. Nykyään kylläkin jo enemmän kuin ennen lapsia. Lapset opettaa...

Tänään Nooa nukkui vaan kahdet päiväunet ja oli sitten tuossa illalla huikeat neljä tuntia hereillä yhteen putkeen ja ihan suht reippaastikin vielä. Nyt on sitten vedelly sikeitä jo puolitoista tuntia. Saa nähdä, vaikuttaako yöuniin yhtään toi pitkä valvomispätkä... toivottavasti vaikutus on positiivinen!

Mä oon antanut Nooalle nyt KIINTEITÄ niin, että aamupäivällä 10-11 aikaan annan kasvissosetta. Normaalisti oon antanu puoli purkkia, mutta tänään vetäsi koko purkillisen, kun annoin niin paljon kuin halusi syödä. Nooa vasta syöny porkkana-perunasosetta ja kasvissosett, jossa porkkanaa, perunaa ja maissia. Iltapäivällä n. 14 aikaan oon antanut puoli purkillista hedelmäsosetta. Nyt Nooa on syönyt mango-päärynäsosetta, mangososetta ja tänään sekotin mangososeeseen hieman ruusunmarjasosetta ja huomenna aattelin antaa pelkkää ruusunmarjaa. Oon miettiny, että pitäiskö tässä illalla antaa vielä jotain kiinteää? Myös velliä oon meittinyt, mutta kun heti kun jää yksikin tissiruokailu päivässä väliin, niin tuntuu, että räjähtää, niin ei sitten viitsi illalla velliä antaa, etenkin kun oon muutamana päivänä antanu kasvisruuan jälkeen maidon pullosta, kun Nooa ei oo sillon kauheen innokas enää syömään tissiä ruuan jälkeen ja aina ei suostu ennenkään syömään. Vaativa tapaus!

Nooan UUDET TAIDOT ovat päristely suulla. Tää taito ei oo kauheen kiva taito sillon kun ollaan syömässä sosetta :) Myös varpaat ovat löytyneet ja niitä onkin sitten kiva imeskellä. Monesti on sukat ihan märkänä, kun on niitä lussuttanut onnessaan. Lussuttamisesta tuli mieleen, että viime yönä heräsin siihen kun Nooa lussutti sängyssään jotain. Nousin katsomaan ja siellähän poika imi onnellisen pehmo-möhköfanttinsa kärsää. Nostin sitten raukan tissille.

Ai, että nyt ottaa pattiin tuo mies ihan tosissaan. Just sille valitin, kun oon yrittänyt nää kaks päivää saada kotihommia tehdyksi, mutta vaikeaa on ollu, kun koko ajan joutuu keskeyttää homman ja mielellän olisi ihan omaakin aikaa viettämässä illalla, kun lapset nukkuu. Syötiin sitten äsken tortilloja ja jäi kaikki astiat pöytään ja siellä ne ovat edelleen ja mies katselee telkkaa... siis mun on taas sekin homma tehtävä... PERK...!!! Ja tuolla se nyt kiroaa, kun telkasta ei tuu kesällä yhtään mitään...

-monkey ja ipanat-