Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to)***

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaaminen lähestyy ja moni joutuu jättämään näin flunssa-aikana leikin sikseen. JAMSSA: Laita tänne päiväpinoon viesti niin tiedämme Pumpulin kanssa tilanteesi. ELOlle tsemppiä kaksosten kanssa ja toivottavasti tavataan vaikka kevätpuolella tai jossain kuukausitapaamisessa, jotka ovat siis joka kuukauden ensimmäinen perjantai. Tämän vuoden puolella ne ovat 3.11. ja 1.12. Minä olen ilmeisesti ainakin tulossa 1.12. taas mukaan.

Meillä oli eilen aivan kamala päivä, Vimppa nukkui vain pari tuntia pätkissä päiväunia koko päivänä...Eipä tuo pahemmin narissut, mutta olin kyllä aivan sidottu poikaan koko päivän. Jouduttiin vielä anoppilaan evakkoon moneksi tunniksi, kun meillä leikattiin kiviä pihalla (meteli oli korvia huumaava). Vimppa ei oikein viihtynyt mummilassa tai vaistosi, että minä en viihdy...

G:Oletteko huomanneet jonkun ruoka-aineen ärsyttävän vauvan vatsaa tai aiheuttavan muita oireita?? MInä luulen kahvin kofeiinin valvottavan Vimpulaa. Minä joisin niin mielelläni kupin tai kaksi kahvia päivisin ihan jaksamisenkin takia...

k.h.p.: Mukava juttu, että tuo kapalointi on tuonut apua teille, sisareni käytti vallan kapaloa levottoman poikansa kanssa öisin ja se toi avun heillekin.

Karmiini: Mukava kun tuot ne nimilaput!

Pumpuli: Loistojuttu, että pääset mukaan!

Nyt poistun...Hauskaa päivää kaikille!

Opemamma ja uinuva Vimpula

Vierailija
2/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo,taas hetki omaa aikaa. meillä nukuttiin eilen päikkejä 8-10.00 ja 12-13.30 ja puol 4 pikkaset ja seittemän jälkeen pikkaset jotka musta selkeesti vaikutti ilta nukahtamiseen. laitoin vaavin 20.00 jälkeen ja parin tunnin jälkeen sai antaa jo maitoa kun ähistessä tuli nälkä,eka se jokelteli ja jutteli itekseen mut sitten sain 2h laittaa tuttia minuutin välein suuhun ja lopuksi maitoa 80ml ja ähisi jonkun aikaa ja nukahti ja heräs puol 6,söi taas lutsuttamalla kylläkin ja sitte siirsin sänkyyn ja ähisi sielläkin jonkun aikaa ja 7.00 noustiin kaikki. yritin epätoivosesti nukuttaa eilen ulkona 5-6 mut nukku muutes vaan 30min vaikka oli syöny että ehkä tällä neidillä on sellanen tempperamentti et ottaa pikku unosia ja nukkuu yöllä kunnolla?!

TAPAAMISESTA: mä kanssa yritän tulla joulukuussa. mut niistäkin varmaan ilmoitellaan ajoissa ;)

nyt sumpin hakuun,palaillaan..

k.h.p ja möhnis 6vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahapuruja podettiin taas yö...

G: selvästi joku aiheuttaa mahavaivaa, mut en ole saanu selvitettyy mikä... epäilyssä porkkana täl hetkel...

Vierailija
4/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yö on mennyt kohtuullisesti. Meilläkin oli vatsanväänteitä aamuyöstä ja tyttö vaikeroi unissaa oikein kunnolla. Ei sitten äiti saanut huoleltaan nukutuksi. Meillä on tänään rota-rokotuksen jälkeen 7 pv, jolloin piti olla erityisen hygieeninen. Tyttö kakkaa koko ajan ja vatsa on löysällä. Tuntuu, että koko ajan saa olla pesemässä käsiä ja desinfioimassa lavuaaria, johon kakka jää kiinni. Sideharsoissakin ja kosteusalustassa on koko ajan kakkaa.

Mulla on nännipihat ihan rikki. Valuu vaan verta ja kudosnestettä. Rasvat ei auta ja vauva syö koko ajan ja pitkään. Kirjoittelinkin jo tuonne vauva-palstalle kysyin neuvoja. Rintakumia ole ajatellut, mutta tuntuu tuskaisalta ajatukselta laittaa kumi vasten rikkinäisiä rintoja. En oikein tiedä mitä tehdä. Vauva ei ole syönyt muuta kuin rintamaitoa.

Kohta taas syödään ja sitten yritetään päästä kävelylle.

t. Lillefi ja Stellla

Vierailija
5/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nimittäin sen vauvan kakan värin suhteen.

Tästä asiasta on varmasti kirjoiteltu massoittain jo aiemmin, mutta luotan teidän kokemuksiinne/tietoihinne. Elikkä siis: mistä onkaan kyse, kun normaalin maitokakkaulosteen joukossa myös vihreää limaisempaaa könttiä? Joku puhuu ilmavaivojen yhteydestä tähän (minusta ei olla rupsuteltu sen enempää kuin ennenkään..) toinen taas siitä, että saa vain etumaitoa eikä takamaitoa ollenskaan/riittävästi (voi ollakin sattunut tällainen vahinko..). Onko teillä tietoa?

Vierailija
6/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LILLEFI: vähäisellä (kuuden viikon..) kokemuksella suosittelen kovasti sitä rintakumia. Se on todella pehmeä rintaa vasten ja antaa nännin " levätä" vaikka vauva imee. Sitten aina imetyksen jälkeen bepanthenia nänneille/nännipihalle. Luulisi auttavan melko nopeastikin eikä rintakumi mielestäni tunnu pahalta edes rikkinäisen ihon päällä.

Vierailija
7/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä näköjään vaaditaan kapalointia että rauhottuu ottaa pikku nokoset,ei kait se oo miteskää pahasta päivisinki kapaloida? ei alkanu nukkuu ennen ku pistin kapaloon. sylikään ei oo hyvä,mutta kun kapaloon laittaa niin on rauhallinen. outoo..kuin toi niin kapalo riippuvainen on? seurustelee ihanasti kunnes alkaa narina,en usko että nälkääkään on kun syö sen 80-100ml per syönti. ottasko masusta kummiski sen verran ettei malta alkaa nukkuu ilman kapalointia? mietin ettei siitä oo kehitykselle mitään haittaa ja että kun kasvaa niin mites sitten saan sen nukkuu jos on tottunu kapaloon?

Vierailija
8/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan pirtsakka ilma tuolla ulkona.. Aurinko paistaa ja asteet nollassa - siis oikein ihana ilma. Ekaa kertaa kunnolla kylmä. Vauvan pukeminen ulos tuottikin hieman mietiskelyä, että mitä sitä laittaa päälle. Ettei missään nimessä tule kylmä, mutta toisaalta ei liian hikikään.. NO toivotaan että vaatteita on sopiva määrä päällä ja poika nukkuu hyvin.. ;)

Meillä meni viime yö vähän harakoille. Pikkumies alkoi yöunille 22.00 ja äiti oli mielissään, kun kerranki nukahti niin ajoissa. Meillä on nimittäin ollu vähän ongelmia iltaisin nukkumaanmenon kanssa. Jos ei mahaan satu ni sitten ois niin paljon juteltavaa pikkusella, ettei malta mennä nukkuun..

Noo... siis kaikki lähti hyvin käyntiin, kunnes poju heräs 10min nukahtamisen jälkeen ja sitten ei enää nukuttukkaan.. Siis itki vaan, selvästi sattui mahaan (kun yleensä rauhoittuu syliin ottaessa).. Nyt ei sitten mikään asento ollut hyvä.. Kävelin ympäri taloa vauva sylissä ja kokeilin kaikkia eri vaihtoehtoja.. Välillä nukahti uudelleen (näki selvästi että vauvalla väsyttää mutta mahaa kipristelee ni ei voi nukkua) mutta heräs taas pian uudelleen.. Tätä jatkui 2.5h kunnes 00.30 nukahti kokonaan.. Sitten muutenki oltiin tissillä koko yö, korkeintaan 2h välein syötiin.. Tämä on ihan epänormaalia meidän pojalle, koska hän nukkuu yleensä tosi hyvin yöt (korkeintaan 2 syötöllä klo23-08.

En tiiä mistä sitten mahanväänteet johtuvat. En oo vielä hoksannut mikä ruoka-aine tekee mahan sekaiseksi. Nimittäin meillä ei ole pienempänäkään (nyt poika 2.5kk) ollut vatsanväänteitä ollenkaan ja iltaisin ollaan menty tosi reippaasti nukkumaan.. Eli nyt on ollut 1.5vkoa illat vaikeita!!! Päivisin ei ole mitään hätää ja poju on tosi iloinen, juttelee ja jokeltelee paljon.. Ainoastaan pari tuntia ennen nukahtamista yöunille on huudettu! Toivottavasti tämä on ohimenevää ja syy vatsanväänteille löytyy mahd pian.

Nyt vähän siivoilemaan, kun iltapäivästä on tulossa vieraita.. Ja sitten pienille päiväunille (äitikin on tänään hieman väsyny)

Mukavaa tapaamista kaikille, mekään ei päästä tällä kertaa mukaan. Mut toivottavasti pian kuukausitapaamisiin..

Semmosta täältä.

Onelinen ja pikkumies 2.5kk

Vierailija
9/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihana syksyinen aurinkoinen ilma. Kävin vähän haravoimassa, kun poika meni unille vaunuihin. Tuo nukkuu niin hyvin vaunuissa, että tommosta 4 tuntia kerralla. Se mikä siinä on ainoa huonompi puoli, on se että ei raaski lähteä mihkään kun täältä on matkaa niin että autolla pitää mennä jos johkin menee ja sääli herättää pientä. Sitte heräilee tossa kahden maissa ja kauhee nälkä, syö ja kakkaa ja sittenhän seurustellaan ja kikatellaan, ihanan kikattelun oppi edellispäivänä=9

Sittenpä onkin jo iltapuolella kello ja neljän-viiden aikaan menee taas nukkumaan ja nukkuu parisen tuntia. Eli eihän me sitte mihkään mennä, tai jos mennään niin se on lähettävä aamutuimaan tuolla 9 aikaan.

Tavattiin sairaalassa vierustoverina ollut äiti ja vaavi, Ihanaa! Ihan sovitusti kahviteltiin ja aikaa meni kivasti koko päivä. Oli niin paljon juteltavaa ja vaavitkin viihtyi!

K.h.p > mä mietin tota kapalojutskaa, että varmaan vastaavasta syystä meidän poika nukkuu niin vimmatun hyvin vaunuissa, koska kun laitan tuota jämäkkää lämmintä haalaria päälle ni nukahtaa jo pukemisvaiheessa. Siinä on jotenkin niin piukassa paketissa kai. Onko sulla vaunuissa pehmeä vai kova koppa? Tää mun sairaalakaveri kertoi että heidän vauva nukkuu siinä pehmeessä kantokopassa päiväunet sekä sisällä että ulkona, kun on niin tiiviissä paketissa ja välillä kuulemma on niin kuuman olonen, että äiti laittaa pojan kantokasseineen ikkunan ääreen, jos ei ole mahiksia mennä vaunuihin, vähän lämpöhukkaa...=)

Vierailija
10/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt harmittaa, kirjotin pitkät pätkät ja teksti hävis kun pieru saharaan:(Nyt sitte lapset heräs ja kirjottelut loppu tähän:(:(Täytyy yrittää joskus myöhemmin uudestaan...

Emppusimppu ja " Elmo" 2 kk ja risat

Vierailija
11/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin huono yö takana¿.tytöllä taisi olla kova nälkä enkä sitä heti tajunnut =( Lisäksi ilmavaivoja niin että yö meni ihan pipariksi. Esikoinenkin heräsi kerran ja piti käydä sitäkin välillä nukuttamassa..

Pubu¿.oli onneksi vain kuumepiikki, mutta kuulemma on ollut paljon pieniä vauvoja kipeänä¿

lillefi¿.kannattaa varmaan koittaa sitä rintakumia jospa siitä olisikin apua. Toinen juttu voi tietysti olla vauvan imuote, että onko suurin osa nännipihaakin suussa? Jos sulla on rinnat kovin täynnä saattaa auttaa että vähän käsin ¿litistää¿ rintaa niin vauvan on helpompi haukata.

bikkuruinen¿.vihreä väri kakassa tarkoittaa että vauvalla on ilmaa suolistossa. Toki voi kyse olla muustakin, mutta yleensä ilma aiheuttaa kakan värjääntymisen.

Vierailija
12/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli suht hyvä yö...vaikkakin jouduin kääntämään poikaa pari kertaa, kun se vain röhisi ja köhisi ja pyöri...kuitenkin unissaan. Eilen nukahti tunniksi 22.00 ja sain nukkumaan 24.00. Nukkui kolmeen asti ja en itse tajunnut kellon olevan jo sen verran. Luulin, että oli kulunut vain tunti ja yritin hölmönä vain laittaa tuttia suuhun! Ja siitäkö huuto tuli...mieskin heräsi. No, onneksi nukkui sitten taas kolmisen tuntia...ja aamulla sain olla aika pitkään omissa oloissani. Kapalo ei tänään tullutkaan..piti tulla normaalin postin mukana!!

Nyt Vempula leikkii puuhamatolla itsekseen. Se on verraton keksintö! Ei se kauaa siinä viihdy, mutta on ihan innoissaan senkin ajan. Sellainen helistin kiinnostaa sitä ja se kädellä huitoo siihen ääntä ja vauhtia. Aika kalliita nuo vain on...tuokin maksoi 69 euroo!

Kokeilin eilen erilaista tuttipulloa...Avent-merkkistä. On aika erilainen ja poika söi siitä nätisti. Virtaus on vissiin erilainen. Syö yleensä nyt 80-100ml ja välillä on 2h väliä, välillä enemmän. Mua vain painaa se neuvolan sanominen edelleen...miksköhän? Kun minusta vauva saa syödä niin paljon kuin jaksaa kunhan on tyytyväinen!

T: Pia ja Vempula

Vierailija
13/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kanssa harmittaa en tiiä miksi,oon pitäny sen 2h vähintään,ku tostakaan ei ota selvää millon nälkänen ja millon ei.. meillä syödään kanssa tuo 80-100ml syönnillä..minkäs ikänen sun vaavi oli,olikos suht saman ikäsiä?

Vierailija
14/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 6vk ja 2pv. Syntyi 4.9. Ärsyttää mennä huomenna jälkitarkastukseen, kun en tiedä mitä se neuvolan täti taas kyselee tuosta syömisestä...

Vierailija
15/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ei nuku kunnolla päivisin edes vaunuissa,pitäs olla liikkeellä koko ajan,nytteki tunnin ehkä koisannu ja vaunui saa vatkaa vähän väliäö,onko muilla päikkäri ongelmia ja onko normaalii ton ikäsellä. sisällä koisaa jonkun aikaa kuhan eka kapaloi..muuten natisee ku on väsyny mutta ei sitten nuku :(

Vierailija
16/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tänään 6vkoa synty 6.9 =)

Vierailija
17/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

k.h.p: aika samanikäisiä! Kävitkö Jorvissa? Mulla lähti käynnityksellä ja päästiin just 6.9 pois sieltä. Saako kysyä, että mistä päin Espoota olet? Kun en pääse noihin tapaamisiin mukaan... = (

Nyt kaveri nukkuu sitterissä, mutta vaistoo, että olen tässä. Taitaa heräillä kohta. Nukkuis edes pari tuntia! Tai ei sittenkään...haluaisin mennä ulos, kun ilma on niin kiva. Vaikka taas se vaunuihin laitto pelottaa...huutoa...huutoa...

Nukkuuko kellään muulla sitteriin helposti?

T: Pia ja Vempula

Vierailija
18/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo olin jorvissa,mä tulin 5.9 ku supisteli sitten tuo synty 1.41 yöllä 6.9

mä asun myyrmäessä että en oo espoolaisia,mut esikoinen synty kanssa jorvis ni halusin nyttekin :)

meillä nukkuu sitterissä ku jaksaa vatkaa tai sitten nukahtaa kapaloon ja nostan sitten sitteriin. muuten meillä päivät on taiteilua ton nukkumisen suhteen. näkee et on väsy mut ei ala nukkuu?! yöt menee tutinkaa rallatellessa. eilen meni 2h ja sitten haluski maitoo ja nukkukin puol 6 nukahti 23.00.

kuhan yöt sais (jatkossakin) koisaa ni pinnakin pysyis kasassa...:)

Vierailija
19/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha...kaveri heräs ja ähisee nyt tutti suussa sitterissä! Pitää mennä lämmittämään pullo! Ehkä palailen vielä myöhemmin.

Pia ja Vempula

Vierailija
20/50 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mua harmittaa ihan kamalasti, että mekään ei päästä nyt sinne tapaamiseen. Mä kun niiiiin kamalasti sitä jotenkin odotin. viimeksi oli todella mukavaa ja olisi ollut kivaa nähdä teitä taas ja pienokaisia sekä uusia mukaan tulijoita. Yritän nyt sit järkkäillä niin, että saan taas lapsenvahdit noille muille tapaamispäiville ja tullaan mielellämme, jos ei mitään tuommoisia esteitä tule.

Poikahan sai kamalan flunssan viikonvaihteessa ja viime yöna sitten neiti oli ihan tukossa. Ei jotenkin osaa suun kautta hengittää ja haukkoi vaan kamalasti henkeä :( Kuumetta ei ole onneksi, mutta nukkuu kyllä todella paljon välillä hiukan syöden.

Iltasella meillä on ne " normaalit" iltahuudot/-kirkumiset ja sitten neiti nukahtaa SYLIIN kun tanssahtelen pitkin kämppää. Vannoin, ettei näin tule tapahtumaan, mutta kuinkas kävikään. Poikaa sai kantaa 1-vuotiaaksi asti unille ja sit oli pienen unikoulun paikka, kun 14kg alkoi olla liikaa.

Meillä muuten tuon kakan seassa ollut vihertävää limaa ja kn neuvolassa LÄÄKÄRILTÄ kysyin, sanoi, että hän EI TIEDÄ. Yksi päivä oli ihan kirkkaan vihreetäkin, muttei siihenkään sanonut mitään. Olisi sit edes niitä ilmavaivoja ehdottanut tai jotakin ruokaa, mutta ei. Voi johtua ihan mistä vaan oli tokaisu...

:( :( :( ja vieläkään ei MITKÄÄN omat housut mene päälle vaikka kilot on lähteny. Vyötärö on sellainen viidennellä kuulla raskaana olevan näköinen :( :( eli ei mulla olisi ollut mitään päälle laitettavaakaan.

nyt meen päikkäreille minäkin. Sain juuri taisteltua pojan nukkumaan. Ei sit millään olisi halunnut ja alkoi ihan ylikiltisti itsekseen leikkimään kun muuten vaatii meikäläistä mukaan leikkeihin erityisesti kun imetän...

Heikunkeikun! Pikaisia paranemisia ja hyviä vointeja teille sekä pienille!

Air, tyttö 28.08.06 ja poju 12/2004