Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos voitatte Lotossa ja haluatte antaa sukulaisille rahaa, miten se tehdään ilman lahjaveroa?

Vierailija
28.06.2022 |

?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna enää rahaa sukulaisille. Aikaisemmin näin tein ja autoin myös muutenkin. Mutta ei enää kiitos, kun eivät ikinä soita tai ota yhteyttä minuun, että olisin jotenkin tärkeä heille kuin rahan suhteen. Kaikki sukulaiset eivät ole niin ihania. Eräs sukulainen jo nyhti minulta rahaa, vaikka teimme samaa työtä aikoinaan, kun kuuntelin hänen surkeaa elämää, mutta kohteli minua vain todella rumasti. Eli sama ihminen, jota autoin, mutta ei kiitos enää. 

Vierailija
42/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut oikea vastaus on laina todella pitkällä maksuajalla. Mutta sitä lainaa pitää tosiaan lyhentää sitten (hitaasti), muuten Verottaja voi harmistua ja todeta että kyseessä on lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksamalla laskut, sen lisäksi että lahjoitat sen mukaan mikä on verovapaata. Ja käteislahjoituksia ei kukaan voi tietää. 

Käteislahjoitukset on yleensä muutamia tonneja joka muutenkin jäisi verorajan alle. Niillä ei lopulta pysty ostamaan asuntoa tai uutta premiumautoa koska tilille käteistä tallettaessa kysytään alkuperä jos on sadan tonnin luokkaa. Mutta arkielämän avuksi sopii hyvin.

Vierailija
44/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä avata esim. toisen tilin, jolle otat sitten pari korttia. Kortin annat perheenjäsenelle ja hän saa sillä maksaa esim. ostokset ja auton tankkaamiset.

Vierailija
45/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksamalla laskut, sen lisäksi että lahjoitat sen mukaan mikä on verovapaata. Ja käteislahjoituksia ei kukaan voi tietää. 

Käteislahjoitukset on yleensä muutamia tonneja joka muutenkin jäisi verorajan alle. Niillä ei lopulta pysty ostamaan asuntoa tai uutta premiumautoa koska tilille käteistä tallettaessa kysytään alkuperä jos on sadan tonnin luokkaa. Mutta arkielämän avuksi sopii hyvin.

Käteistä voi antaa vaikka joka viikko. Ihan vaikka elämiseen, mukaviin ostoihin ja sen sellaisiin. Ihan hyvä lisä noiden muiden päälle. 

Vierailija
46/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä avata esim. toisen tilin, jolle otat sitten pari korttia. Kortin annat perheenjäsenelle ja hän saa sillä maksaa esim. ostokset ja auton tankkaamiset.

Verottaja ei seuraa yhtään mitään arkiostoksia. Mahdollisessa tarkkailussa on oikeasti vain se omaisuus josta jää jälki kuten talot, osakkeet, autot jne. 

Voihan tehdä niinkin että lahjan saaja ottaa itse omiin nimiin asuntolainaa ja lahjan antaja sitten antaa rahaa jolla lyhentää sitä. Ei vaan voi maksaa sitä omalta tililtään ja se neljä tonnia tulee nopeasti vastaan. Eli tällöin lahjan saaja tekee omat ruokaostoksensa lahjakäteisellä ja lyhentää lainaa niin säästyneellä rahalla.

Vierailija
47/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä vaan se on ainoa keino. Pankki tietty kyselee jos nostat 50000 euroo kerralla että mihin tarviit käteistä niin paljon. Isäni antoi minulle 90000 ja 60000 euroa vuoden välein ja vielä 50000 euroa parin vuoden päästä käteisenä. Ei ole kukaan kysellyt niistä.

Vierailija
48/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisenä ja rahat voi käyttää vähitellen.

Vierailija
49/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin lahjaveron, myös jos asunnon ostaa toiselle. Pitäisi kerralla antaa kunnollinen. Ettei ensin 5000 ja sitten toinen jne. On myös lahjaveron alittava osuus.

Vierailija
50/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette, jo kupongin jättämisen yhteydessä porukan!

Muuten sinä ja esim. aviopuolisosi saatte lahjoittaa kenelle haluatte 4999 euroa kolmen vuoden välein verottomasti. Eli jos sukulaisperhe vaikka viisihenkeä, voitte siihen perheeseen lahjoittaa 2x 25 tuhatta euroa kolmen vuoden välein. Voitte myös maksaa muiden puolesta elämiseen liittyviä laskuja. Ostaa asuntoja, jotka annatte sukulaisten käyttöön.

Nuo kaikki laillisia.

Vierailija
51/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisellä vaan se on ainoa keino. Pankki tietty kyselee jos nostat 50000 euroo kerralla että mihin tarviit käteistä niin paljon. Isäni antoi minulle 90000 ja 60000 euroa vuoden välein ja vielä 50000 euroa parin vuoden päästä käteisenä. Ei ole kukaan kysellyt niistä.

Ei se ole ainoa keino. Lue ja opi. 

Vierailija
52/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin niin paljon, että olisi varaa lahjoitella kymmeniätuhansia, maksaisin mielelläni lahjaverotkin. Mutta en olekaan persu tai kokkari.

Vierailija
53/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voittaisin niin paljon, että olisi varaa lahjoitella kymmeniätuhansia, maksaisin mielelläni lahjaverotkin. Mutta en olekaan persu tai kokkari.

Lahjansaaja ne lahjaverot maksaa, ei lahjan antaja!

Vierailija
54/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai sitä maksaa itse tarvittavan lahjaveron?

Vierailija
55/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata kertoa sukulaisille voitosta, netissä on pilvin pimein tarinoita, miten lähipiiri sekoaa ja alkaa vaatimaan yhä enemmän ja enemmän, lopputuloksena voittaja on pa. ja välit mennyt loppuelämäksi. Lakisääteisen 4999 voi heittää että "sain töistä" paremman bonuksen jos haluaa.

Vierailija
56/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en mä lottovoitostani suvulle kertonut. Sisaruksilla menee ihan kivasti. Äitiä sitten olen autellut erinäisissä ostoksissa ja lahjoissa. Hän elää kyllä liian kädestä suuhun elämää siihen nähden, että mulla olisi rahaa... sisaruksillakin.

Tässä nyt yrittänyt puhua ympäri, että äiti muuttais semmoiseen johonkin kivempaan kämppään. Siellä olisi sitten apuja ja seuraa tarjolla. Se asuu kaupungin senioritalossa vuokralla nyt. Ehtis vielä nauttia eläkepäivistään, eikä tarvis nitkutella rahojen kanssa.

En halua puhua rahoistani, kun äitini on todella paha lörppö. Sillä ei jää mikään asia juoruamatta. Yksi veljistä on katkaissut välit siihen kokonaan. Siihenkin liittyi eräs testamentti.

Mies tietää mun rahoista. Hänellä on mun rinnakkaisvisa. Hän halusi vielä olla työelämässä ja hyvää palkkaa saa, joten voipi käyttää itseensä ja lapsiin. Mä huolehdin meidän kodin talouden.

Lapsille "ostin" kämpät samasta pihapiiristä ja saman kokoiset. Asuvat vuokralla toistaiseksi.

Vierailija
57/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjavero on 10%tia. Miksei sitä nyt vois maksaa vähän isommistakin summista, kun rahaa on?

Vierailija
58/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saaja maksaa lahjaveron, joten voit lahjoittaa ja olla tekemättä mitään. 

Vierailija
59/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lanka on täynnä itseoppineita sijoitusneuvojia ja verojuristeja.

99% väärin mitä puhuutaan, oli kommentti 2022 tai 2024.

En ryhdy korjaamaan, koska niin makaa kuin petaa.

Vierailija
60/69 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lanka on täynnä itseoppineita sijoitusneuvojia ja verojuristeja.

99% väärin mitä puhuutaan, oli kommentti 2022 tai 2024.

En ryhdy korjaamaan, koska niin makaa kuin petaa.

Ehkä tietoa onkin enemmän, muttei tässä nyt aleta kertomaan. Itsehän käytän ammattilaista, maksan hänellekin mieluusti kuin että joutuisin ongelmiin raha-asioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän