Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12632)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuurankukka,
Mutta mikä on se todennäköisyys että sellaista koskaan löytää? Olen skeptinen nykyisten Tindereiden suhteen enkä tod jaksa mitään ravintolaelämää.Sivustaseuraaja
Ja mikset voisi olla yksin? Sanotaanko näin, että elämää paljon nähneenä, miehistä on useimmiten vain haittaa, eivätkä he tuo mitään lisäpositiivista elämään. Harvojen miesten kanssa se yhteiselo on ihanaa auvoa. Yksin parempi.
En lähtisi yleistämään. Hyviä miehiä on.
"Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?"
Tuntematon pelottaa, siksi on helpompi pysyä kiinni nykyisessä kun se on tuttua ja siksi antaa turvallisuuden tunnetta. Tulevaisuudesta kun ei voi paljoa ennalta tietää mitä se tuo tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoinpa minäkin.
Jonkun kirjoituksen satoja kommentteja sitten kirjoittanut, M36 irrotti kielen kannet kun tyrmistyin niin totaalisesti exn manipuloinnista joka oli liiankin totta omassa elämässäni vuosia sitten. Apn kasvua seurannut ja otettu hänen saamasta tuesta 28, Kuurankukka, Maratonparkuja ja Tuumis.
Itsellä takana 25v liitto josta kivulias ero vuosia sitten. En erotessa tiennyt olevan sellaisia termejä kuin kaasuvalotus tai narsisti.
Jokatapauksessa, se tunne kun tietää että jotain hierotaan päin näköä ja on aivan mahdotonta uskoa sitä todeksi. Mitä en nyt tajua??!
Mekin oltiin teinejä kun ruvettiin yhteen ja sitä jotenkin uskotteli itselleen tuntevansa sen puolison ettei se todellakaan tekisi mitään tuollaista minulle, eihän sillä ole mitään syytä tehdä niin. Kasvettiin yhdessä ja niin kuvittelin että samaan suuntaan.Tämä ketju on sanoittanut monia juttuja. Ero oli ruma, eikä sitä ole puhuttu läpi koska exmiehellä ei ollut puhehousuja liittyen eroon. Vain pysyminen yhdessä oli ainut vaihtoehto ja niin että hänen saavutetut edut pysyy voimassa.
Päästää irti, miksi se on niin vaikeaa? Olisin halunnut puhua vaan ei kukaan uskonut mitään mitä kerroin. Olinhan se hullu joka nillittää joka asiasta ja tekee elämästä mahdottoman. Ja silti sen kanssa olisi pitänyt saada jatkaa. Ja olin kamala perheenrikkoja.
Kiitos kaikki ihanat jakamistanne kirjoituksista. Tosi tärkeitä.
T. AlliPs ehkä on ollut väärin seurata tätä ketjua koska monet kirjoitukset ovat sattuneet syvälle sisimpään tuskana, kuin olisi tikarilla lyöty.
Oma elämä on nyt hyvää eikä enää tarvitse kaivella asiota, nyt ymmärrän mitä tapahtui ja miksi. Silti oli tärkeää päästää irti ja voi pojat, se otti koville. Luottamusongelma mulla on ja sitä ehkä työstän. Toisaalta (pari vuosien laastarisuhdetta on ollut) tykkään olla näin itsekseni.
Tämä Alli ei ole tuo, joka kirjoituksensa aloitti "Kommentoinpa minäkin". Ihan vain jatkoa ajatellen.
Kommentoinpa minäkin
Voi sitä kokeilla vaikka asua jonkin aikaa erillään katkaisematta suhdetta ja katsoa minkälaiseksi suhde muuttuu va muuttuuko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoinpa minäkin.
Jonkun kirjoituksen satoja kommentteja sitten kirjoittanut, M36 irrotti kielen kannet kun tyrmistyin niin totaalisesti exn manipuloinnista joka oli liiankin totta omassa elämässäni vuosia sitten. Apn kasvua seurannut ja otettu hänen saamasta tuesta 28, Kuurankukka, Maratonparkuja ja Tuumis.
Itsellä takana 25v liitto josta kivulias ero vuosia sitten. En erotessa tiennyt olevan sellaisia termejä kuin kaasuvalotus tai narsisti.
Jokatapauksessa, se tunne kun tietää että jotain hierotaan päin näköä ja on aivan mahdotonta uskoa sitä todeksi. Mitä en nyt tajua??!
Mekin oltiin teinejä kun ruvettiin yhteen ja sitä jotenkin uskotteli itselleen tuntevansa sen puolison ettei se todellakaan tekisi mitään tuollaista minulle, eihän sillä ole mitään syytä tehdä niin. Kasvettiin yhdessä ja niin kuvittelin että samaan suuntaan.Tämä ketju on sanoittanut monia juttuja. Ero oli ruma, eikä sitä ole puhuttu läpi koska exmiehellä ei ollut puhehousuja liittyen eroon. Vain pysyminen yhdessä oli ainut vaihtoehto ja niin että hänen saavutetut edut pysyy voimassa.
Päästää irti, miksi se on niin vaikeaa? Olisin halunnut puhua vaan ei kukaan uskonut mitään mitä kerroin. Olinhan se hullu joka nillittää joka asiasta ja tekee elämästä mahdottoman. Ja silti sen kanssa olisi pitänyt saada jatkaa. Ja olin kamala perheenrikkoja.
Kiitos kaikki ihanat jakamistanne kirjoituksista. Tosi tärkeitä.
T. AlliPs ehkä on ollut väärin seurata tätä ketjua koska monet kirjoitukset ovat sattuneet syvälle sisimpään tuskana, kuin olisi tikarilla lyöty.
Oma elämä on nyt hyvää eikä enää tarvitse kaivella asiota, nyt ymmärrän mitä tapahtui ja miksi. Silti oli tärkeää päästää irti ja voi pojat, se otti koville. Luottamusongelma mulla on ja sitä ehkä työstän. Toisaalta (pari vuosien laastarisuhdetta on ollut) tykkään olla näin itsekseni.Tämä Alli ei ole tuo, joka kirjoituksensa aloitti "Kommentoinpa minäkin". Ihan vain jatkoa ajatellen.
Kommentoinpa minäkin
Miten niin ei Alli ei ole hän???
No kun Kommentoinpa minäkin kirjoitti ennen Allia
1833/1846 |
klo 14:09 | 19.8.2023
En ymmärrä miksi Alli aloitti sillä kirjoituksensa. Ihan kuin sotkeentuisi samaksi kirjoittajaksi. Ehkä Alli tarkoitti vastata Kommentoinpa minäkin kirjoitukselle, mutta olisi voinut lainata. Ehkä ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nuo toiset naiset, ehkä tiedät itsekin totuuden, miten asia on. Kunhan sen itsellesi tunnustat. Se sattuu. Mutta tuo kertomasi ei kuulosta hyvälle. Aikalailla samoja itsekin pohdin aikanaan, ja lopulta vaisto oli ihan oikeassa.
Mutta, kuten kaikessa irtipäästämisessä, myös tässä asiassa vaistoon on vaikea luottaa. Tulee niitä mitä jos kuvittelenkin mitä jos vaan ylireagoin jne. Ajatuksia. Varsinkin jos toista ei saa ns. Rysän päältä kiinni.Ap
Kyllä, sun vaisto oli oikeassa. Ja sit sellainenkin tuli mieleen, että ihan ketjun alussa kerroit, kuinka löysit kortsuja miehen takin taskusta. Eli tuossa jo jäi ns. rysän päältä kiinni, mutta senkin mies sulle jotenki selitteli parhain päin. Nyt jälkiviisaana voi todeta, että kyllä toi kortsujen löytyminen oli sama, kuin olisit käräyttänyt hänet fyysisesti toisen naisen luota.
On vaistoa ja sitten on paljon niitä "pieniä" todisteita, joita ei millään halua uskoa.
On se itsepetos ihmeellistä.
Ihmettelijä
Ja alussa kertoo myös seuraavasti:
"Alapään karvoitusta on ajellut, mitä ei ole ikinä ennen tehnyt jne..."
27/1847 |
klo 15:50 | 28.6.202
Siis onko tää todellista vai tarinan kerrontaa? En kyllä itse kertoilisi tommoisia ihan muina muikkeleina. Koko ketjussa on todella vääristyneitä juttuja, kuten se mies, jolla uusi ja ex. Veikkaan että jonkun tarinointia, ei näin outoja kirjoituksia muuten ole.
No nytten vaan ihmettelen, miķs muka et oo oikea Alli
Näytin mun miehelle ja pojalle just noita kortsu & karva -kommentteja. Arvelivat miehen tekstiksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut itsellesi keskusteluapua? Sen lisäksi puhu ystäville ja tuttaville, osallistu eroryhmään.
Olet kantanut paljon vastuuta liitossanne, olet tyytynyt liian vähään, mikä varmaan osaltaan on kadottanut miehesi arvostusta sinua kohtaan niin ikävältä kuin se kuulostaakin. Nyt on aika löytää elämäsi punainen lanka uudestaan omana itsenäsi, vaatia kunnioitusta myös exältäsi ja pitää hyvänä itse itseäsi joka päivä. Tee joka päivä jotain mistä nautit, koeta sulkea mies pois menoistasi ja ajatuksistasi. Sinun ajatuksesi eivät enää hänelle kuulu eivätkä hänen sinulle.
On hyvin todennäköistä, että hän on pettänyt sinua jo pitkään. Ehkä yhden tai useamman kanssa. Olen nähnyt vanhempana mummelina jo näitä tarinoita riittävän monta tietääkseni oireet. Hyvin usein näissä käy naiselle aivan erinomaisesti. Ja se uusi suhde loppuu mieheltä parissa vuodessa. Usein on sitten ilmassa mustasukkaisuutta ex-vaimon suuntaan, jopa takaisin pyritään, kun kaikki elämän ikävyys ei sitten ollutkaan vaimossa ja perheessä, vaan ihan omassa kypsymättömyydessä. Teidän juttunne kuulostaa tyypilliseltä tarinalta, että vika nähdään ulkoisissa asioissa, kun sitä pitäisi etsiä omista toimintatavoista ja elämänasenteesta. Mikään suhde ei onnistu, jos omat ongelmat ovat ratkaisematta.
Jälkimmäinen lause koskee myös sinua. Sinun kannattaisi käydä terapiassa oppimassa lisää itsestäsi, ettei sama toistuisi enää uudessa suhteessa. Rakkauden kerjäläinen ei saa rakkautta, koska hän antaa polkea itseään ja tyytyy liian vähään. Ongelman juuret kannattaa selvittää.
Kaikkea hyvää sinulle ja lapsille. Nyt on tosi rankkaa, mutta jo vuoden kuluttua voit olla onnellinen, että näin kävi. Suurin osa eronneista tuttavistani (naisista) on löytänyt entistä huomattavasti paremmin sopivan puolison. Mutta se ei tapahdu ilman itsetutkiskelua siitä, mikä meni ekassa suhteessa pieleen omalta osalta. Miehillä olisi totta kai sama mahdollisuus, mutta he harvemmin menevät asioitaan terapiaan selvittämään. Vastuuton tapa olla ja elää johtaa suhteiden sarjaan, mutta vanhemmiten naiset tulevat tarkemmiksi kenet vierelleen ottavat. Joten suurin osa miehistä ei saa pysyvää suhdetta - eivätkä kaikki varmaan sitä haluakaan.
Kiitos tästä kirjotuksesta Mummeli.
Meillä on 33 v takanapäin ja nyt ollaan sitten erottu.
Mieheni on esiintynyt sinkkuna ja piirittänyt vieraita naisia puhelimessa, tietty todennäköisesti tavannutkin.
Onhan se raakaa huomata että ihmiseltä jota on pitänyt rehtinä miehenä täysin puuttuu selkäranka.
Oltiin pari viikkoa sitten etelässä. Sieltä lähetti viestiä viestin perään toiselle näistä naisista. Kuinka on yksin matkalla, toivoi että nainen olisi mukana. Kuinka on rahaa elättää kyseistä naista jos muuttavat sinne etelään.
No minä etsin nyt parasta aikaa uutta asuntoa. Oksettaa toi ukon käytös. Vähä ukot munaa peliin ja erotkaa ennenkun alatte hölmöilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut itsellesi keskusteluapua? Sen lisäksi puhu ystäville ja tuttaville, osallistu eroryhmään.
Olet kantanut paljon vastuuta liitossanne, olet tyytynyt liian vähään, mikä varmaan osaltaan on kadottanut miehesi arvostusta sinua kohtaan niin ikävältä kuin se kuulostaakin. Nyt on aika löytää elämäsi punainen lanka uudestaan omana itsenäsi, vaatia kunnioitusta myös exältäsi ja pitää hyvänä itse itseäsi joka päivä. Tee joka päivä jotain mistä nautit, koeta sulkea mies pois menoistasi ja ajatuksistasi. Sinun ajatuksesi eivät enää hänelle kuulu eivätkä hänen sinulle.
On hyvin todennäköistä, että hän on pettänyt sinua jo pitkään. Ehkä yhden tai useamman kanssa. Olen nähnyt vanhempana mummelina jo näitä tarinoita riittävän monta tietääkseni oireet. Hyvin usein näissä käy naiselle aivan erinomaisesti. Ja se uusi suhde loppuu mieheltä parissa vuodessa. Usein on sitten ilmassa mustasukkaisuutta ex-vaimon suuntaan, jopa takaisin pyritään, kun kaikki elämän ikävyys ei sitten ollutkaan vaimossa ja perheessä, vaan ihan omassa kypsymättömyydessä. Teidän juttunne kuulostaa tyypilliseltä tarinalta, että vika nähdään ulkoisissa asioissa, kun sitä pitäisi etsiä omista toimintatavoista ja elämänasenteesta. Mikään suhde ei onnistu, jos omat ongelmat ovat ratkaisematta.
Jälkimmäinen lause koskee myös sinua. Sinun kannattaisi käydä terapiassa oppimassa lisää itsestäsi, ettei sama toistuisi enää uudessa suhteessa. Rakkauden kerjäläinen ei saa rakkautta, koska hän antaa polkea itseään ja tyytyy liian vähään. Ongelman juuret kannattaa selvittää.
Kaikkea hyvää sinulle ja lapsille. Nyt on tosi rankkaa, mutta jo vuoden kuluttua voit olla onnellinen, että näin kävi. Suurin osa eronneista tuttavistani (naisista) on löytänyt entistä huomattavasti paremmin sopivan puolison. Mutta se ei tapahdu ilman itsetutkiskelua siitä, mikä meni ekassa suhteessa pieleen omalta osalta. Miehillä olisi totta kai sama mahdollisuus, mutta he harvemmin menevät asioitaan terapiaan selvittämään. Vastuuton tapa olla ja elää johtaa suhteiden sarjaan, mutta vanhemmiten naiset tulevat tarkemmiksi kenet vierelleen ottavat. Joten suurin osa miehistä ei saa pysyvää suhdetta - eivätkä kaikki varmaan sitä haluakaan.
Mieheni on esiintynyt sinkkuna ja piirittänyt vieraita naisia puhelimessa, tietty todennäköisesti tavannutkin.
Onhan se raakaa huomata että ihmiseltä jota on pitänyt rehtinä miehenä täysin puuttuu selkäranka.
Oltiin pari viikkoa sitten etelässä. Sieltä lähetti viestiä viestin perään toiselle näistä naisista. Kuinka on yksin matkalla, toivoi että nainen olisi mukana. Kuinka on rahaa elättää kyseistä naista jos muuttavat sinne etelään.
No minä etsin nyt parasta aikaa uutta asuntoa. Oksettaa toi ukon käytös. Vähä ukot munaa peliin ja erotkaa ennenkun alatte hölmöilemään.
Siis luitko salaa miehen viestit?
Tuskin mies noita sulle näytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä etsin nyt parasta aikaa uutta asuntoa. Oksettaa toi ukon käytös. Vähä ukot munaa peliin ja erotkaa ennenkun alatte hölmöilemään.Siis luitko salaa miehen viestit?
Tuskin mies noita sulle näytti.
Miksi alapeukut? Itsekin luin mieheni kännykästä salarakkaan viestit. Niin mies jäikin kiinni. En siis tuominnut kysymällä, oletan, että siksi alapeukut. Halusin vain tietää, että mistä tiesit, mitä miehesi lähetteli etelänlomalla toisille naisille?
Hän kuitenkin luultavasti tekee tuota salaa, eikä tiedä jääneensä kiinni?
pitäisi varmaan kysyä niiltä ,joilla näitä salarakkaita on. On tietysti tunnettu tosiasia, että kun ensiviehätys väistämättä parisuhteesta katoaa n 2-3 vuoden jälkeen, muut alkaa kiinnostamaan. Pitkän elämän eläneenä on hyvä tietää kuitenkin, että jos toinen ei ole täysin alkoholisti, väkivaltainen tai pershäiriöinen, jonkin asteinen kumppanuus vanhoille päivillekin toki on joillekin ihan ok. Ukot yleensä pelleilee siinä viidenkympin korvilla kun elin voima alkaa ehtyä. Tilastojen mukaan 40 v naiset ovat kuitenkin usein niitä irtiottajia, ja siksi nuo 50v maha-ukot tekevät jonkun viimeisen irti-oton yrityksen , yleensä huomatakseen vain kuinka raskasta elämä on prinsessa-pissiksen kanssa, ja sitten haluavat palata sen kodinhoitajahuolehtijan pariin. Näinhän se on ollut aina, vuosisatatojen ajan, ennen vaan ei ollut somea, niin nuoret naiset eivät vain tienneet näistä.
Vierailija kirjoitti:
pitäisi varmaan kysyä niiltä ,joilla näitä salarakkaita on. On tietysti tunnettu tosiasia, että kun ensiviehätys väistämättä parisuhteesta katoaa n 2-3 vuoden jälkeen, muut alkaa kiinnostamaan. Pitkän elämän eläneenä on hyvä tietää kuitenkin, että jos toinen ei ole täysin alkoholisti, väkivaltainen tai pershäiriöinen, jonkin asteinen kumppanuus vanhoille päivillekin toki on joillekin ihan ok. Ukot yleensä pelleilee siinä viidenkympin korvilla kun elin voima alkaa ehtyä. Tilastojen mukaan 40 v naiset ovat kuitenkin usein niitä irtiottajia, ja siksi nuo 50v maha-ukot tekevät jonkun viimeisen irti-oton yrityksen , yleensä huomatakseen vain kuinka raskasta elämä on prinsessa-pissiksen kanssa, ja sitten haluavat palata sen kodinhoitajahuolehtijan pariin. Näinhän se on ollut aina, vuosisatatojen ajan, ennen vaan ei ollut somea, niin nuoret naiset eivät vain tienneet näistä.
Mitä jos mies vaihtoi samanikäisen vaimonsa noin nelikymppisenä vanhempaan (2 vuotta) naiseen? Mites tällasissa tapauksissa sitten?
Jos naisen arvo perustuu kodinhoitajuuteen, niin heikoilla ollaan. Rakkaus on ainoa liima joka kantaa ja intohimo voi säilyä aina. Sellaisiakin pareja on.
Prinsessapissis?
Oon tavannu tosi fiksun 65 vuotiaan miehen, joka liitossa kylmän naisen kanssa. Hoitaa häntä, kun nainen sairas eikä pärjää. Olemme käyneet taidenäyttelyissä, kahvilla ja konserteissa. Soitellaan ja viestitellään paljon. Pidämme toisistamme todella paljon. Itse olen 67-vuotias eläkkeellä oleva opettaja, joka jäänyt leskeksi. Miehellä ei ole mahaa kuin ihan söpösti. On hyvä kommunikoimaan ja sekin yhdistää meitä. Samoin huumorintaju ja politiikka.
Suhteita ja suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa on nykyään.
Mikä?
Vierailija kirjoitti:
Prinsessapissis?
Oon tavannu tosi fiksun 65 vuotiaan miehen, joka liitossa kylmän naisen kanssa. Hoitaa häntä, kun nainen sairas eikä pärjää. Olemme käyneet taidenäyttelyissä, kahvilla ja konserteissa. Soitellaan ja viestitellään paljon. Pidämme toisistamme todella paljon. Itse olen 67-vuotias eläkkeellä oleva opettaja, joka jäänyt leskeksi. Miehellä ei ole mahaa kuin ihan söpösti. On hyvä kommunikoimaan ja sekin yhdistää meitä. Samoin huumorintaju ja politiikka.
Suhteita ja suhteita.
Hohhoijaa. Ihan perustarina, että vaimo muka kylmä eikä pärjää.
Hei Alli, mukava kun tulit ketjuun.
Meillä on niin mukavaa nykyisin. Ollaan yhdessä, mutta harrastetaan erikseenkin. Meidän liitto kesti, mutta monesti ero on parempi ratkaisu. Joka suhde on erilainen, toivon kaikille onnea jatkossa
Tuumis🌻