Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12663)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin toinen nainen kertoo totuutta. Itse olen ollut toinen nainen joskus ja en olisi kertonut vaimolle mitään. Olisin sanonut että kysy mieheltäsi. En olisi tuntenut velvollisuutta tehdä tiliä suhteestamme. Ensiksi, jos vaimo ei olisi ollut varma, olisi kieltänyt suhteen. En olisi halunnut sekoittaa itseäni mukaan pariskunnan omaan soppaan yhtään enempää.
Itse myös sanoin naisystävälle että pitäisikö hänen käydä keskustelu miehensä kanssa, kerrankin rehellisesti. Ja miettiä miksi mies ei ole uskaltanut kertoa hänelle koskaan mitään. Nainen vastasi haasteeseen vetämällä yliannostuksen bentsoja, viestittelemällä kaikille läheisimmillemme sekä työpaikoillemme, uhkailemalla lastani, särkemällä miehen tavaroita, uhkaamalla miestä haulikolla jne. Eikä edelleenkään suostunut keskustelemaan erohaluisen miehensä kanssa... En todellakaan ala tuo
Joistain ihmisistä ei vaan erota ilman vakavia seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Näistä talousasioista ja oman tulevaisuuden kartoittamisesta jne. on kirjoitettu ketjussa jo aiemmin Hukassa olevalle. Mielestäni joku vakkareista sanoi, ettei niitä nyt kannata ajatella yms. Joku sanoi, että eiköhän jokaisella ole selvillä mitä erotessa kuuluu saada, hänellä on ainakin, ei sitä rarvitse etukäteen miettiä. Aika nihkeästi kuitenkin suhtauduttiin eikä koettu tarpelliseksi. Ehkä siksi kun ns. väärät, eli nimimerkittömät henkilöt siitä kirjoittivat.
Nyt näköjään pyörä onkin keksitty uudelleen ja aivan uutena ideana, ikäänkuin nyt vasta olisi joku fiksu sen oivaltanut. Olen ennenkin huomannut, että jotkut kommentit ohitetaan tai niihin suhtaudutaan kielteisesti. Sitten sopivan ajan päästä joku "oikea" henkilö kommentoi vastaavaa ja se onkin sitten, että "todella hyvin oivallettu, todella hienosti kirjoitettu, todella...".
Tyypillinen akkain kerho, sorry vaan 😄
Hukassa,
Voi ei. Minun tekisi mieleni huutaa sinulle, että herää hyvä ihminen.
Olen seurannut ketjua alusta alkaen ja kirjoittanutkin jokusen kerran. Erosin pettävästä eksästäni pari vuotta sitten. Elin hänen kanssaan kuin sammakko kiehuvassa vedessä, tiesin hänen pettävän mutta hän peitti jälkensä niin hyvin että hän jäi lopulta kiinni vain omituisen lapsuksen vuoksi.
Kärsin yhä pahenevista PTSD:n oireista, koska eksä vainoaa minua (pettäjää ei saa jättää, kuten AP:kin tietää) ja hänen pettämisistään yhdessäolomme ajalta paljastuu koko ajan lisää naisia ja yksityiskohtia.
Kun sinä, Hukassa, ilmestyit ketjuun, yritin melkein vältellä tekstejäsi. Ne saavat minut voimaan pahoin, vapisemaan ja mieleni tekisi kiemurrella ulos nahkoistani. Sinut on saatu jallitettua ja painostettua yksipuoliseen avoimeen suhteeseen jotta saat säilyttää perheesi.
Olet vain miehesi puheitten varassa. Et voi tietää totuutta koskien toista naista. Miehesi todennäköisesti valehtelee teille kummallekin. Et voi tietää mitä hän kertoo sinusta tai avioliitostanne toiselle naiselle. Et voi tietää mitä he puhuvat yhteisestä tulevaisuudesta.
Et tiedä toisesta naisesta mitään. Et tiedä mitä nainen haluaa miehestäsi. Et tiedä miten 'avoin' suhteilija nainen on ja kuinka monessa sängyssä hän tahollaan hyppelee. Sen tavanomaisen ruumiinosan lisäksi miehesi suukin todennäköisesti käy tuon naisen navan alapuolella, minkä jälkeen hän tulee kotiin ja suukottelee sinua. Terveytesi on kaikin puolin vaarassa. Oletteko sopineet säännöllisistä testeistä?
Eniten huolettaa lapsesi. Perheeseesi/lapsiisi vaikuttaa itsekkään miehesi kautta ulkopuolinen vieras nainen. Mitä jos nainen päättää saada miehesi kokonaan itselleen? Mitä jos nainen kilahtaa ja aiheuttaa vaaraa lapsillesi? Mitä jos nainen ilmestyy kotiovellenne raivoamaan lapsiesi kuullen? Mitä jos naisesta tulee hullu stalkkeri, josta ette pääse eroon?
Polyamorisissa ja avoimissa suhteissa tulisi ennalta sopia säännöt tarkasti. Jos kuvioon kuuluu lapsia, tulisi turvallisuuden olla etusijalla. Sinä luotat nyt miehesi puheitten lisäksi siihen, että hänellä on psykologista silmää valita turvallisia ihmisiä s**siseikkailuilleen.
Minusta sinun tulisi saada tietää toisesta naisesta kaikki mahdollinen.
Suojele lapsiasi vaikka et vielä ihan osaa suojella itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Hukassa,
Olen seurannut ketjua alusta alkaen ja kirjoittanutkin jokusen kerran. Erosin pettävästä eksästäni pari vuotta sitten. Elin hänen kanssaan kuin sammakko kiehuvassa vedessä, tiesin hänen pettävän mutta hän peitti jälkensä niin hyvin että hän jäi lopulta kiinni vain omituisen lapsuksen vuoksi.
Kärsin yhä pahenevista PTSD:n oireista, koska eksä vainoaa minua (pettäjää ei saa jättää, kuten AP:kin tietää) ja hänen pettämisistään yhdessäolomme ajalta paljastuu koko ajan lisää naisia ja yksityiskohtia.
Kun sinä, Hukassa, ilmestyit ketjuun, yritin melkein vältellä tekstejäsi. Ne saavat minut voimaan pahoin, vapisemaan ja mieleni tekisi kiemurrella ulos nahkoistani. Sinut on saatu jallitettua ja painostettua yksipuoliseen avoimeen suhteeseen jotta saat säilyttää perheesi.
Olet vain miehesi puheitten varassa. Et voi
Hyvä kirjoitus muuten, mutta en pidä tästä narratiivista jossa toinen nainen on hullu riehuja ja stalkkeri ja ties mies. Mies tässä on se ongelma.
Hyvä kirjoitus muuten, mutta en pidä tästä narratiivista jossa toinen nainen on hullu riehuja ja stalkkeri ja ties mies. Mies tässä on se ongelma.
Kirjoitin sen sillä mielellä, että Hukassa tai hänen miehensä eivät tunne toista naista eivätkä voi tietää tai ennustaa tämän tulevaa käytöstä.
En minäkään olisi ikinä uskonut eksästäni vuosien tuntemisen jälkeen, että hän alkaa stalkata ja vainota minua eromme jälkeen eikä lopeta monista kehoituksista ja poliisista huolimatta. Miehen käytös oli heti pettämisen paljastumisen aikaan todella vaarallista. Henkeni oli uhattuna, mies yritti tappaa jne.
Ihmiset ovat arvaamattomia, sitä yritin painottaa Hukassa olevalle.
- Pitkän varoitusvuodatuksen kirjoittaja
Niin, sen verran kommentoin, että se olin kylläkin minä, joka alunperin ehdotti Hukassa nimimerkille että ottaisi selvää taloudellisesta tilanteestaan mahdollisen avioeron varalle. Jostain syystä joku suhtautui siihen nihkeästi. Mutta sittemmin monet muut ovat antaneet saman neuvon mm. 28, Ap ja nimimerkittömät kirjoittajat.
En näe siinä mitään pahaa, että samaa viestiä kerrotaan usealla suulla. Päinvastoin, se vain kertoo siitä, että asia on tärkeä ja olisi syytä ottaa vakavasti. Olen ylipäätään sitä mieltä, että naisten tulisi huolehtia omasta taloudestaan paremmin. Etenkin kun lapsia on kuvioissa, se on välttämätöntä. Kuten joku totesi, kun on talous kunnossa ja tietää että tarvittaessa pärjää omillaan, ei tarvitse olla kenenkään kynnysmatto.
Pitkän varoitusviestin vuodattaja, jälleen hyvin tärkeitä näkökulmia. Tilanne voi olla todella riskialtis monestakin näkökulmasta. Emme voi tosiaan tietää toisesta naisesta mitään. Intohimo ja vahvat tunteet voivat myös saada ihmiset käyttäytymään arvaamattomasti. Enkä voi tarpeeksi korostaa tuota terveyden vaarantamisen näkökulmaa. Olen sitä useasti tuonut itsekin täällä esille, erityisesti nimimerkeille Hukassa ja 28.
Raatorehellistä tekstiä jälleen.
Kuurankukka
Vierailija kirjoitti:
Hukassa,
Olet vain miehesi puheitten varassa. Et voi
Hui, tämä oli aika veretseisauttava kirjoitus, ja varmasti tarpeellinen herätys paitsi Hukassa-nimimerkille, niin myös monelle muullekin. Mutta näin voi tosiaan olla. Ei siis välttämättä ole, mutta VOI olla. Se mahdollisuus on otettava huomioon ja siihenkin on varauduttava, etteivät asiat vain ala vyöryä päälle täysin puskista sitten, kun vyyhti alkaa kunnolla purkautua.
Toivotan Hukassa-nimimerkille voimia havahtua ja ottaa ajoissa pois silmiltään ne laput, jotka estävät häntä näkemästä kokonaiskuvaa ja saavat hänet ripustautumaan mieheen ja "muuten mukavaan elämään" joka alkaa vaikuttaa aina vain sairaammalta, myrkyllisemmältä ja tuhoavammalta kuviolta. Vaikka jokainen ihminen ja jokainen suhde onkin erilainen, joskus kannattaa kuitenkin kuunnella niitä, jotka ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin ja tietävät, mitä minkäkin mutkan jälkeen on odotettavissa.
Anteeksi tämäkin raatorehellisyys.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin sen sillä mielellä, että Hukassa tai hänen miehensä eivät tunne toista naista eivätkä voi tietää tai ennustaa tämän tulevaa käytöstä.
En minäkään olisi ikinä uskonut eksästäni vuosien tuntemisen jälkeen, että hän alkaa stalkata ja vainota minua eromme jälkeen eikä lopeta monista kehoituksista ja poliisista huolimatta. Miehen käytös oli heti pettämisen paljastumisen aikaan todella vaarallista. Henkeni oli uhattuna, mies yritti tappaa jne.
Ihmiset ovat arvaamattomia, sitä yritin painottaa Hukassa olevalle.
- Pitkän varoitusvuodatuksen kirjoittaja
Sinunkin tapauksessa nimenomaan ex muuttui hulluksi stalkkeriksi, vaikka luulit tuntevasi miehen.
No ap:n kertoman mukaan ex-mies laittoi eron vireelle ja ap vetkutti pois muuttamistaan vedoten mm. työhönsä. Nyt on jutut laukalla.
Täähän on hauska ketju. Naiset, jotka ovat menettäneet itsekunnioituksen, elävät vain elämää miesten kautta, muutoin he eivät ole mitään omasta muelestään.
Miehet pyörittää ja lauma samanlaisia jakaa myötätuntoa täällä. Muuta ei suvaita tai hyökätään järkeviä kirjoituksia vastaan tai jopa pyydetään ylläpitoa ne poistamaan...
Ihmeellistä..ihan kuin naiset olisi joltain 30-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
No ap:n kertoman mukaan ex-mies laittoi eron vireelle ja ap vetkutti pois muuttamistaan vedoten mm. työhönsä. Nyt on jutut laukalla.
Mihin viittaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin viittaat?
Ketjun lukeneena viittaan ap:n omiin kommentteihin ja kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin toinen nainen kertoo totuutta. Itse olen ollut toinen nainen joskus ja en olisi kertonut vaimolle mitään. Olisin sanonut että kysy mieheltäsi. En olisi tuntenut velvollisuutta tehdä tiliä suhteestamme. Ensiksi, jos vaimo ei olisi ollut varma, olisi kieltänyt suhteen. En olisi halunnut sekoittaa itseäni mukaan pariskunnan omaan soppaan yhtään enempää.
Itse myös sanoin naisystävälle että pitäisikö hänen käydä keskustelu miehensä kanssa, kerrankin rehellisesti. Ja miettiä miksi mies ei ole uskaltanut kertoa hänelle koskaan mitään. Nainen vastasi haasteeseen vetämällä yliannostuksen bentsoja, viestittelemällä kaikille läheisimmillemme sekä työpaikoillemme, uhkailemalla lastani, särkemällä miehen tavaroita, uhkaamalla miestä haulikolla jne. Eikä edelleenkään suostunut keskustelemaan erohaluisen miehensä kanssa... En todellakaan ala tuo
Tämä oli alapeukutuksista huolimatta hyvä esimerkki siitä miksi pariskuntien on paras vaan selvittää soppansa itse. Hahmot ja hahmojen keskinäiset suhteet jäivät vaan vähän epäselviksi ja piti tavata moneen kertaan kuka uhkaili ketä milläkin enkä varmaan vieläkään ole kartalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä talousasioista ja oman tulevaisuuden kartoittamisesta jne. on kirjoitettu ketjussa jo aiemmin Hukassa olevalle. Mielestäni joku vakkareista sanoi, ettei niitä nyt kannata ajatella yms. Joku sanoi, että eiköhän jokaisella ole selvillä mitä erotessa kuuluu saada, hänellä on ainakin, ei sitä rarvitse etukäteen miettiä. Aika nihkeästi kuitenkin suhtauduttiin eikä koettu tarpelliseksi. Ehkä siksi kun ns. väärät, eli nimimerkittömät henkilöt siitä kirjoittivat.
Nyt näköjään pyörä onkin keksitty uudelleen ja aivan uutena ideana, ikäänkuin nyt vasta olisi joku fiksu sen oivaltanut. Olen ennenkin huomannut, että jotkut kommentit ohitetaan tai niihin suhtaudutaan kielteisesti. Sitten sopivan ajan päästä joku "oikea" henkilö kommentoi vastaavaa ja se onkin sitten, että "todella hyvin oivallettu, todella hienosti kirjoitettu, todella...".
Tyypilli
Niin on. Aina niistä löytyy näitä huomionkipeitä marttyyreita, jotka parkuvat, että miksi mä en saa tarpeeksi huomioo, miksi x ja y menivät kahdestaan kahville eikä kutsuneet mua, mä olen sentään niiiiiiiiin paaaaaljoooon fiksumpi kuin he ja he ei ikinä mulle anna huomioooooooo!
Huuuiii. Niin järkyttävän aito oli kommentti sammakosta kiehuvassa vesikattilassa. Mietin: itsekö se sinne pomppasi, vapaaehtoisesti? Vai pudottiko joku?
Toinen tarina sammakosta:
Istuttiin nuotiolla porukalla, juteltiin niitä näitä. Yht'äkkiä sammakko loikki lähemmäs ja hyppäsi nuotioon. Kuului ihmeellinen lätsähtävä poksahdus... itsemurhako?
Kolmas tarina sammakosta:
Optimisti- ja pessimistisammakko putosivat maitoastiaan. Pessimisti: Tämä oli tässä, meitä ei voi mikään pelastaa. Lopetti uimisen ja upposi pohjalle. Optimistisammakko jatkoi uimistaan, jatkoi ja jatkoi. Niin maidosta tuli voita ja sammakko loikkasi pois sammiosta.
Luin mielenkiinnolla (myös) viimeisemmät kommentit, ketju on paikkansa ansainnut.
Rohkeita, järkyttäviä, toiveikkaita, (epä)asiallisia, erilaisia, rohkaisevia tarinoita. Kuin elämänkirjo on.
Leppoisaa lepopäivää kaikille
Kukaton Tuumis
On hyvä tuoda monenlaisia näkökulmia esiin, joskin kaikkien kokemukset ovat omanlaisiaan eikä niitä voi täysin verrata toisiinsa. Joistakin tarinoista kuuluu, ettei olla päästy niiden yli, mikä sumentaa näkemästä toisen tarinaa. Sekin on osa elämää ja matkaa kohti paranemista. Hyviä pointteja kuitenkin ja varmasti vastaavaa kokeneet saavat ajateltavaa itselleen.
Nyyhkyttäkää yhdessä se voimaannuttaa elämään samassa!
Vellokaa tunteissanne, pysytte samanlaisina!
Älkää unohtako kannustaa toisianne olemaan ei mitään!
Vierailija kirjoitti:
Huuuiii. Niin järkyttävän aito oli kommentti sammakosta kiehuvassa vesikattilassa. Mietin: itsekö se sinne pomppasi, vapaaehtoisesti? Vai pudottiko joku?
Toinen tarina sammakosta:
Istuttiin nuotiolla porukalla, juteltiin niitä näitä. Yht'äkkiä sammakko loikki lähemmäs ja hyppäsi nuotioon. Kuului ihmeellinen lätsähtävä poksahdus... itsemurhako?
Kolmas tarina sammakosta:
Optimisti- ja pessimistisammakko putosivat maitoastiaan. Pessimisti: Tämä oli tässä, meitä ei voi mikään pelastaa. Lopetti uimisen ja upposi pohjalle. Optimistisammakko jatkoi uimistaan, jatkoi ja jatkoi. Niin maidosta tuli voita ja sammakko loikkasi pois sammiosta.
Luin mielenkiinnolla (myös) viimeisemmät kommentit, ketju on paikkansa ansainnut.
Rohkeita, järkyttäviä, toiveikkaita, (epä)asiallisia, erilaisia, rohkaisevia tarinoita. Kuin elämänkirjo on.
Leppoisaa lepopäivää kaikille
Kukaton Tuumis
<
Voit siis pitkälti itse päättää, millainen 'sammakko' olet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni oli kerrottu miehen olevan komea ja vientiä riittävän. Jospa hän kuitenkin rakastaa vaimoaan kun ei erotakaan halua ja on yrittänyt antaa Hukassalle sopeutumisaikaa etenemällä hitaasti askel askeleelta eikä hyökännyt heti syvään päähän
Tässäpä mies on tainnut onnistuakin melko hyvin. Vähitellen Hukassa kestää ja sietää enemmän ja enemmän tottuessaan tilanteeseen. Jos silloin viisi vuotta sitten olisi heti ollut seksisuhde toiseen, niin ehkäpä olisi Hukassa pystynyt helpommin eropäätöksen tekemään ja lähtemään. Nyt vuosien saatossa omat sekä kohtuullisuuden rajat ovat hämärtyneet ja hän edelleen pysyy suhteessa ja katsoo sellaisia asioita läpi sormien, jotka ehkä vielä viisi vuotta sitten olisivat tuntuneet täysin mahdottomilta. Monihan sinnittelee väkivaltaisessakin suhteessa, miksipä ei siis tämänkaltaisessakin.
Analogia väkivaltaiseen suhteeseen ja siihen jäämisen sopii kuin nyrkki silmään Hukassa -nimimerkin tilanteeseen.
Itse myös sanoin naisystävälle että pitäisikö hänen käydä keskustelu miehensä kanssa, kerrankin rehellisesti. Ja miettiä miksi mies ei ole uskaltanut kertoa hänelle koskaan mitään. Nainen vastasi haasteeseen vetämällä yliannostuksen bentsoja, viestittelemällä kaikille läheisimmillemme sekä työpaikoillemme, uhkailemalla lastani, särkemällä miehen tavaroita, uhkaamalla miestä haulikolla jne. Eikä edelleenkään suostunut keskustelemaan erohaluisen miehensä kanssa... En todellakaan ala tuollaisen kanssa käymään minkäänlaista ajatustenvaihtoa. Lapseni isä totesikin naisen yrittäessä häneen yhteyttä, ettei aio alkaa minkään latvakakkosen tukihenkilöksi - ja kertoi ottavansa yhteyttä poliisiin jos nainen enää kertaakaan yrittää kontaktiin hänen tai alaikäisen lapsemme kanssa.