Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12663)

Vierailija
7021/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän emme täällä tiedä kirjoittaako joku tunnekuohuissaan liioitellen ja epätosia vai tosissaan. Joka tapauksessa olen sitten niin naivi ja yksioikoinen ihminen, etten tykkää epäloogisuuksista, satuiluista ja itselleen eduksi olevista kaunisteluista niin täällä enkä oikeassa elämässä. Joko jutut ovat asiaa, jonka pystyy perustelemaan ja tarkentamaan tai sitten on eri asia jos jutut ovatkin tarkoitettukin hupijutuiksi ja viihdykkeeksi. Näitä ei sekoiteta keskenään sikinsokin, että milloin mitäkin ja lukijan pitää arvailla. 

Vierailija
7022/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi jättää lukematta, jos ketjussa käytetty tyyli ei ole mieleistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7023/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi tällä palstalla jonkun varma tunnistaminen on todella vaikeaa. 

Erehtyihän tuossa hetki sitten joku luulemaan toista kirjoittajaa 28:siksi.

On kuitenkin paljon ihmisiä joiden elämässä paljon samankaltaisuuksia. Vaikka tuntisit jonkun, miten voit olla varma juuri hänen täällä kirjoittavan? Jollei sitä ole itse kertonut. 

Mutta, jokainen päättää itse mitä kertoo ja mitä ei. Olisi se sitten jonkun mielestä oikein tai väärin, ärsytti tai ei, oli epäloogisuuksia tai ei. Mitäpä tuota jankkaamaan. Se ei sillä muuksi muutu.

Olkoot lukematta he joita asia haittaa.

Vierailija
7024/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos epäilet jonkun tunnistavasi, pitääkö sinun siksi kärttää yksityiskohtia? Jotta voisit olla epäilyksestäsi varma? 

Vierailija
7025/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pikemminkin vaikuttaa ettei ole näillä muilla muuta seuraa ja sisältöä elämässään kun kaikki mitä kirjoitetaan kelpaa ajankuluksi. Eipä paljon aivot rasitu. 

Ei, vaan kyse on siitä, että täällä suurin osa on niitä, joiden mielestä miestä ei saa yhtään puolustaa, vaikka ei edes puolustaisi. He kokevat pelkästään myötäsukaisuuden kirjoittajaa kohtaan olevan hyväksyttyä. Eronneen ja petetyn naisen kirjoitelmia ei saa yhtään epäillä, ääneen ainakaan. 

Vierailija
7026/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökiltä meni sähköt eilen. Kynttilänvalossa olen koko ajan. Kynttilät melkein loppu. Yksi jäljellä.

Vierailija
7027/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies luopuisi suhteesta, kun Hukassahan nimenomaan kertoi, ettei hän sitä ole edes vaatinut?

Vierailija
7028/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Hukassa sellaista vaatisi, niin en ainakaan itse yhtään luottaisi, että mies tosissaan on sivusuhteensa jättänyt. Melkoisen turha vaatimus siis. Kaiken se kestää, kaiken se kärsii. Vai miten sitä sanotaan. Rakkaus saa näköjään ihmisen venymään hulluihin asioihin.

Vierailija
7029/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus, lapset, perhe, yhdessä rakennettu elämä, hyvät hetket, tuttuus, turvallisuus, pysyvyys etenkin lasten elämässä. Ne saa ihmisen kestämään ties mitä.

Vierailija
7030/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus, lapset, perhe, yhdessä rakennettu elämä, hyvät hetket, tuttuus, turvallisuus, pysyvyys etenkin lasten elämässä. Ne saa ihmisen kestämään ties mitä.

Tässäpä se on kaikki kiteytettynä

Vierailija
7031/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulissien takia kestetään mitä vaan.

Vierailija
7032/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehän emme täällä tiedä kirjoittaako joku tunnekuohuissaan liioitellen ja epätosia vai tosissaan. Joka tapauksessa olen sitten niin naivi ja yksioikoinen ihminen, etten tykkää epäloogisuuksista, satuiluista ja itselleen eduksi olevista kaunisteluista niin täällä enkä oikeassa elämässä. Joko jutut ovat asiaa, jonka pystyy perustelemaan ja tarkentamaan tai sitten on eri asia jos jutut ovatkin tarkoitettukin hupijutuiksi ja viihdykkeeksi. Näitä ei sekoiteta keskenään sikinsokin, että milloin mitäkin ja lukijan pitää arvailla. 

Hassunhauskaahan tässä on se, että sinä et tästä päätä. Ainut, mitä voit kontrolloida on sinä itse, eli siis olla lukematta juttuja, jotka noin jopa sairaasti ärsyttävät. Sinä et kuitenkaan päätä, mitä ja miten täällä muut kirjoittavat. Maanisesti ränkyttää voit tietysti tätä asiaasi, mutta ei se mitään muuta, antaapa vain sinusta melkoisen yksinkertaisen kuvan.

Vierailija
7033/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kysymästä MaratonParkuja, meillä joulu on nyt sujunut oikein mukavissa ja perinteisissä merkeissä. Joulunalusaika oli melko kireää aikaa itselleni johtuen parisuhdetilanteen lisäksi myös työväsymyksestä. Olin melko kuormittunut ja väsynyt ja lopulta aatonaattona raivostuin miehelleni oikein kunnolla ja päästin kaiken ulos. Jopa hän hiljeni ja tarttui vähin äänin imurin varteen ja jälkeenpäin kertoi pelänneensä. Olenhan tuntojani avannut hyvinkin avoimesti, mutta yleensä kuitenkin asiaillisesti ja joko itkien tai rauhallisesti keskustellen. Nyt kiukuspäissäni sanoin melko ikäviä ja asiattomiakin asioita. No tämä purkautuminen helpotti itseäni ja sen myötä, jouluvalmistelujen jäätyä taa ja pienen loman alettua, olen saanut seesteisin mielin laskeuduttua joulun pyhiin. Tunnelma on ollut onnellinen ja hyvä. Perheen parissa leppoisaa yhdessäoloa ja joulun tunnelmaa. Joulu on aina ollut minulle tärkeä. Loma todella tuli nyt tarpeeseen. Toki s

Sitten kun miehen suhde hiipuu, hän hommaa uuden.

Vierailija
7034/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulissien takia kestetään mitä vaan.

Sitten yöllä kuitenkin itketään salaa?

Jos nyt joku tästä ketjusta epäloogisuuksia löytää, niin tässä on yksi: Hukassan mies siis väitetysti sanoo Hukassalle, että ei aio jättää sitä toista naista, joka kuitenkin haluaisi vakavampaa suhdetta. Toisin sanoen mies kohtelee huonosti ensinnäkin Hukassaa, joka ei pidä ollenkaan siitä että mies on tuon toisen naisen kanssa, ja toisekseen hän kohtelee huonosti myös sitä toista naista, joka haluaisi suhteesta vakavan. Miksi tuo nainen ylipäätään pysyisi suhteessa, jos mies olisi sanonut ettei aio jättää Hukassaa? Vai onko tuo pötypuhetta miehen taholta, kuten veikkaan. Todennäköisesti sivusuhde on kovaa vauhtia syvenemässä, mutta Hukassaa pidetään vielä siinä toivossa että kyse olisi jostain ohimenevästä. Vähän kuin nimimerkin "28 vuotta yhdessä" -tapauksessa, jossa mies piti yhtaikaa kahta naista lämpimänä, joskaan "28" ei silloin tiennyt toista naista olevankaan.

Oli miten oli, tuntuu että kuviossa on yksi kuusipää joka pettää kahta naista, sekä kaksi hyväntahtoista hölmöä, jotka kumpikin pettävät itse itseään.

Vierailija
7035/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestihän aloittajalla ja 28:llakin kauan lopulta erota. Ehkäpä tämä hukassa on samalla matkalla omaan tahtiinsa. Sivusta on niin helppo huudella kun ei omalle kohdalle satu

Vierailija
7036/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassunhauskaahan tässä on se, että sinä et tästä päätä. Ainut, mitä voit kontrolloida on sinä itse, eli siis olla lukematta juttuja, jotka noin jopa sairaasti ärsyttävät. Sinä et kuitenkaan päätä, mitä ja miten täällä muut kirjoittavat. Maanisesti ränkyttää voit tietysti tätä asiaasi, mutta ei se mitään muuta, antaapa vain sinusta

Niinhän kirjoitinkin. Olen ilmeisesti naivi ja yksioikoinen kun en tykkää epäloogisuuksista enkä satuilusta. Olen oppinut, että jos ihminen joko kirjoittaa tai puhuu jotain omissa nimissään, olkoonkin nyt vaikka nimimerkki, on myös pystyttävä perustelemaan asiansa sekä myös yritettävä pysyä asian juonessa.  Myös pitää pysyä asiansa takana eikä luistella itselleen sopivissa paikoissa.  Tämä ei taida olla nykyään tärkeää, tuuli vain huulia heiluttaa.  Nykyään on niin moni muukin asia muuttunut, eipä silti.  

Vierailija
7037/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestihän aloittajalla ja 28:llakin kauan lopulta erota. Ehkäpä tämä hukassa on samalla matkalla omaan tahtiinsa. Sivusta on niin helppo huudella kun ei omalle kohdalle satu

Näissä caseissa mies taisi lopulta tehdä päätöksen. Niin tai näin, toivon että Hukassa löytää polun onnellisuuteen (ja jättää kusipää-äijän).

Vierailija
7038/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän viisi vuotta ole aika pitkä aika ja vieläkin jatkuu. Miehellä ei ole aikomustakaan tehdä mitään muutosta nykyiseen elämäntapaansa. Mieleeni tulee, että Hukassa ei halua antaa periksi koska mies harrastaa seksiä hänenkin kansssaan. Mies tietenkin haluaa olla molempien kanssa kun on mahdollisuus. Ellei useamman. Jospa tähyilee jo uutta sivusuhdetta kun nykyinen on alkanut vaatia ratkaisua tai on tullut liian tutuksi. 

Vierailija
7039/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän viisi vuotta ole aika pitkä aika ja vieläkin jatkuu. Miehellä ei ole aikomustakaan tehdä mitään muutosta nykyiseen elämäntapaansa. Mieleeni tulee, että Hukassa ei halua antaa periksi koska mies harrastaa seksiä hänenkin kansssaan. Mies tietenkin haluaa olla molempien kanssa kun on mahdollisuus. Ellei useamman. Jospa tähyilee jo uutta sivusuhdetta kun nykyinen on alkanut vaatia ratkaisua tai on tullut liian tutuksi. 

Mies ei tietenkään muuta mitään kun saa kaiken. Hukassa on liian kiintynyt veneeseen ja muihin lavasteisiin ja uskoo että mies välittää hänestä koska mies panee häntä.

Vierailija
7040/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollistahan se on, ett haluaa nähdä rakkaassa ihmisessä hyvää ja yrittää ymmärtää. Jos sulle soitetaan koulusta, että sun lapsi täällä on kiusaaja, niin kyllähän sä haluat lastas ymmärtää ja nähdä asiat hänen silmin. Jos sulle soitettais, ett naapuripulpetin Vesa kiusaa sun lastas, niin ymmärrys ei taitais ollakkaan samaa luokkaa. Se on inhimillinen reaktio. Pidetään omien puolia ja nähdään heissä hyvää. Hukassa tässä seisoo miehensä rinnalla varmaankin niin kauan, kun rakkaus häntä kannattelee. Ei hän nyt ihan hyväuskoinen hölmökään voi olla kun on tän salasuhteenkin selville saanut, eikä oo miehen selityksiä puhumatta niellyt. Ihan fiksulta tyypiltä vaikuttaa kirjoitustensa perusteella myös. On vaan liian syvä suhde tohon hurahtaneeseen mieheen, joka sekoilee tahollaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä