Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12663)

Vierailija
7001/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain ihmisillä on sairas kontrollin tarve. Se saattaa ulottua jopa nimettömiin kirjoittajiin, joilta tivataan yksityiskohtia ja uhkaillaan, että jos et kerro, en usko, mitä sanot. He siis oikeasti kuvittelevat, että vaikeassa elämäntilanteessa oleva pitää kaikkein tärkeimpänä uskottavuuttaan näiden jankkaajien silmissä.

Minusta tuo on mielenkiintoinen ilmiö.

Tämähän olikin varsin mielenkiintoinen kommentti. Mietityttää kuka mahtaakaan muutamista, melko varmoista ehdokkaista, olla asialla. 

Minusta on mielenkiintoinen ilmiö, että ihan järkevään pohdintaan kommentoidaan noin järjettömästi. Mihin kohtaan mahtanee kolahtaa tätäkin kirjoittajaa. Kontrollin tarve? Ai sitäkö on? Mitäs on tämä jatkuva puolustamisen tarve aloittajaa kohtaan. Koko ajan turvajoukot kontrolloivat, että pysytään heidän haluamallaan keskustelun tasolla. Hekin siis ihan oikeasti kuvittelevat voivansa kontrolloida ihmisten päättelykykyä. 

Vierailija
7002/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt sen enempää, mutta jokaisella on oikeus joko uskoa tai epäillä mitä tänne kirjoitetaan. Jopa kertoa, että epäilee joitain asioita, ihan samoin kun jotkut kertovat, että uskovat joka sanan. Voi uskoa osan, osan epäillä, miten milloinkin. Ei ole mitään "absoluuttisesti oikeata tapaa" miten nämä kirjoitukset kokee ja tuntee. Vaikka niin paljon jotkut sitä haluaisivatkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7003/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä ole mitään merkitystä uskooko ventovieraat ihmiset kertomaasi vai ei. Täysin yhdentekevää. En myöskään ymmärrä, miksi joitain kiinnostaa asioiden todenperäisyys niin kovasti. Mitä silläkään on väliä, jos joku tänne tarinoi tai keksii asioita. Ap:n tapauksessa en laisinkaan usko näin olevan, mutta varmasti sellaisiakin tapauksia löytyy useita. Jos Ap olisi tarinansa keksinyt, niin eiköhän häneltä sujuisi myös tarkentaviin lisäkysymyksiin vastaaminen keksitysti. Ja vaikka tarina olisi keksitty, niin lukuisat ihmiset (itseni mukaanlukien) on saanut siitä ja sen synnyttämästä keskustelusta valtavasti tukea omaan elämäänsä. 

Hukassa

Vierailija
7004/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä mitä tukea joku saa elämäänsä jos joku keksii tänne jotain  kertomuksia uskotellen ne omakohtaisiksi kauhukokemuksiksi ja jatkuvaksi kiusanteoksi. En puhu nyt kenestäkään täällä varsinaisesti vaan yleisesti ajatellen. Jos aloitetaan ketju totena sen pitäisi pysyä totena jatkuvassaankin. Vai haluaako sitten ikäänkuin lukea jotain Harlekiini-sarjaa ja saada hetkittäinen helpotus oloonsa. 

Mielestäni keksityille kertomuksille on oma paikkansa ja vakavilla asioilla ei huijata tai käytetä omaa mielikuvitusta tehosteena. Monelle eronneelle ja/tai uskottomuutta kokeneelle on kuin lisää löylyä heittäisi kiukaalle ja innostaa kun alkaa mustamaalaamaan ja kertomaan totena mitä kurjuutta se exä taas kerran onkaan tehnyt. Jos todellisuudessa on kyse siitä, että itse haluaa saada exän näyttämään kurjalta ihmiseltä tai ei halua nähdä omaa osuuttaan tai ei vain kestä, että ero on tapahtunutta totta tms. 

Normaalisti ja puolueettomasti katsova ihminen myös näkee milloin kerronnassa on epäloogisuutta ja se myös normaalisti häiritsee ja jopa ärsyttää. Kuten ehkä ei sitten jos on samalla puolella kertojan kanssa ja saa kerronnasta jotain mielihyvää ja tukee omaa näkemystä. Silloin sitten saattaa kokea epäilyt tai eri tavoin kirjoittajat ikäänkuin vihollisiksi tai ilkeämielisiksi. Ja yrittää kaikin tavoin kyseenalaistaa taas heidän motiiveitaan ja kommenttejaan. Kuten niin monesti tässä  ketjussakin, että onkin jonkun exä tai uusi puoliso, mikä ei monestikaan pidä paikkaansa. Tai vetoamalla urkkimiseen, uteliaisuuteen tms. Mikä sekään ei monesti pidä paikkaansa. 

Vierailija
7005/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä nettipalstat ovat sellaisia, ettet koskaan voi varmaksi tietää asian todenperäisyyttä. Olisihan se ihanne, jos voisimme varmaksi uskoa jokaista kirjoittajaa täällä, mutta valheellisuuden riski näissä piilee, ja jos sellaisesta tulee paha mieli, kannattaa näiltä palstoilta pysyä poissa. Mitenkään ei minkään tarinan todenperäisyyttä pystytä täällä todistamaan, enkä näe miksi sellaiseen olisi tarvettakaan. Ei näitä kannata päästää niin ihon alle, että ärsyyntyy epäloogisuuksista. Tai sellaisesta, ettei saa jokaista yksityiskohtaa tietää toisen elämästä. Ei tosielämässäkään ole velvoitetta kertoa läheiselle ystävälle kaikkea, vaikka jostain asiasta päällisin puolin avautuisikin. Miksi täällä vieraille ihmisille pitäisi kaikki avata? Jos ihminen kirjoittaa tunnekuohussa asioita, voi niihin epäloogisuuksia eksyä mukaan aivan tarkoituksetta. Hassua, että ne jollekin ovat niin merkityksellisiä.

En tarkoita, että joku saisi suuren tuen valheellisesta tarinasta. Siitä seuraava keskustelu ja mielipiteet ovat kuitenkin aitoja ja niistä erilaisista näkemyksistähän se tuki syntyy. Missään vaiheessa ei itselleni ole tullut täällä kirjoittavien ihmisten tarinoista valheellista kuvaa, enkä näe tarvetta sellaisella asialla spekuloidakaan. Tarinat vaikuttavat täysin aidoilta ja niiden pohjalta on syntynyt laaja ja monisyinen vuosia jatkunut elävä keskustelu. Sehän on valtavan hienoa!

- Hukassa

Vierailija
7006/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä kommentoijalle 7006, että Ap nimenomaan ei ole lähtenyt exän mustamaalaamisen tielle, sillä hänhän ei avaa tämän kurjimpia temppuja, vaan vetää siihen rajan. Täysin järkevää. Hänhän avaa vain omia tuntojaan ja näkemyksiään ja se lienee tarkoituskin.

Hukassa

Vierailija
7007/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en esim. tykkää siitä, että seksielämää availlaan täällä. Voisi ne pitää itsellään ja omassa suhteessaan. Niin teiniä.

Vierailija
7008/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä kommentoijalle 7006, että Ap nimenomaan ei ole lähtenyt exän mustamaalaamisen tielle, sillä hänhän ei avaa tämän kurjimpia temppuja, vaan vetää siihen rajan. Täysin järkevää. Hänhän avaa vain omia tuntojaan ja näkemyksiään ja se lienee tarkoituskin.

Hukassa

Ap nimenomaan mustamaalaa ex-miestä kertomalla että ex on manipuloija, narsisti ja vieraannuttaja näin alkuun.

Vierailija
7009/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hukassa jatkaa

Kyse on nyt siis tällä hetkellä siitä, mitä minä päätän elämälläni tehdä. Toki voisin vaatia miestä lopettamaan tämän toisen suhteen, mutta sitä en aio tehdä. Jos tämä toinen nainen on häntä varten, niin sille ei sitten mitään voi. Eläkööt sen nyt läpi ja sinä aikana minä teen omaa ajatustyötäni. Raivonpuuskani jälkeen sanoinkin hänelle, että jonain päivänä saatan saada lopullisesti tarpeekseni ja ehkä suru on nyt muuttumassa vihaksi ja lopulta viha tunnekylmyydeksi. Aika näyttää. Ero ei kuitenkaan vieläkään ole minulle ajankohtainen.  Myönnettäköön, että olemme taas harrastaneet seksiä. Olen hyvin seksuaalinen ihminen ja kaipaan nautintoa. Toisina päivinä se ei tunnu hyvältä ja silloin vetäydyn tilanteesta, mutta kyllä sitä taas säännöllisesti on ollutkin. Mieheni mielestä seksielämämme on nyt jopa entistäkin parempi. Varmasti fyysisesti onkin, sillä kerrat ovat harventuneet ja näin oll

Mitä sä saat tosta parisuhteen irvikuvasta?

Vierailija
7010/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hukassa

Kyllä hän on kertonut niin monessa paikkaa, että eksä on häntä häiriköinyt ja monin eri tavoin vaikeuttanut hänen elämäänsä. Myös lasten kautta ja lapsiin kohdistuen ja manipuloiden.  Ap myös tehnyt lastensuojeluilmoituksen exästään muistaakseni ja siitä täällä kertonut. Tosin siitä ei ole kerrottu miksi tehtiin, miten eteni ja johtiko mihinkään toimenpiteisiin. Sekin vaiettiin hiljaisuudessa. Tässähän on juuri vaikeutena, että nämä ovat aloittajan tuntoja ja näkemyksiä, tietenkin ovatkin täällä. 

Minun näkemykseni mukaan juuri on jollain tavoin mustamaalaamista kertoa exän toiminnasta epäedullisessa valossa, mutta sen kummemmin avaamatta mitä nämä kurjat temput ovat. Silloinhan jää epäilys ja jokaisen oman arvailun varaan mitä on tapahtunut. En puolusta tätä eksää, mutta kuitenkin jos joku on tarinan tunnistanut niin jonkinlaisen oman totuuden on silloin luonut. Oli se sitten oikea vai ei. No, meille vieraille se on sama ja se, mutta siltikin. 

Vierailija
7011/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hukassa

Ap nimenomaan mustamaalaa ex-miestä kertomalla että ex on manipuloija, narsisti ja vieraannuttaja näin alkuun.

Olen huomannut, että se vaikuttaa varsin vahvasti "millä puolella" itse on niin miten asiat lukee ja kokee. Silloin ohittaa ja kaunistelee määrätyt aloittajan jutut. Sen minkä joku näkee ja tajuaa selkeästi joku ei näe lainkaan tai jotain sinnepäin, mutta ei nyt oikeastaan...

Vierailija
7012/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin tai näin, ei sen pitäisi meidän ulkopuolisten ihmisten elämää hetkauttaa suuntaan tai toiseen.

- Hukassa

Vierailija
7013/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyttä jankkausta taas. Jankutijankutijank.

Vierailija
7014/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä on nyt portaat ja ikkunat rikki. 

Korjaan all by myself.

Tilaan miehiä rahalla.

M.mies lähtenyt.

Vierailija
7015/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukassa, oletko kuullut soviintoseksistä? Usein jonkin riidan tai raivostumisen jälkeen seksi tuntuu erikoisen hyvältä. Nimenomaan silloin kun suhde on jotenkin vinoutunut, epäterve ja ei ole itse valmis luopumaan. Myös toinen osapuoli saa silloin jotain lisäbuustia ja innokkuutta seksiin ja läheisyyteen ja on kotona hyvällä tuulella jonkin aikaa. 

En uskoisi miehen vakuutteluihin, ettei sivusuhde olisi merkityksellinen ja olisi vain jotain hupia. Oikeastaan sitä enemmän minua naisena suututtaisi, että siltikään mies ei halua luopua tästä toisesta naisesta. Jos on muka merkityksetön. 

Mies osaa vetää oikeasta narusta, puhuu ja hyvittelee siten mistä Hukassa tykkää. Olet kyllä ihan oikeasti Hukassa tai tieten tahtoen sitten et halua luopua miehen antamista lahjoista, mukavuuksista ja taloudellisista eduista. 

Vierailija
7016/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsynyttä jankkausta taas. Jankutijankutijank.

Ja sinulla ei ole koskaan mitään muuta sanomista tai mielipidettä? Minusta kun joku kyseenalaistaa on sekin parempi kuin sama,, väsynyt yksimielisyys. Tylsäähän sekin olisi. 

Vierailija
7017/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskoisi miehen vakuutteluihin, ettei sivusuhde olisi merkityksellinen ja olisi vain jotain hupia. Oikeastaan sitä enemmän minua naisena suututtaisi, että siltikään mies ei halua luopua tästä toisesta naisesta. Jos on muka merkityksetön. 

Tätä vähän itsekin tuumailin. Lisäksi hän hukkaa myös toisen naisen aikaa ja elämää pyorimällä naisen elämässä ylipäätään. Siis nainenkin on jäänyt vähintään "ehkä sittenkin mieli muuttuu".loukkuun todennäköisesti. Sillä tietysti hän ajattelee miehen hänestä välittävän, kun ei suhdetta lopeta, vaikka se kotona selvästi aiheuttaa pahaa oloa.

Ystävyyspuheet ovat omituisia myös, ehkä niidenkin tarkoitus on vain pohjustaa sitä, että nainen ei tule miehen elämästä poistumaan. 

Olen pitänyt itseäni aika pitkämielisenä ihmisenä, mutta tuohon en kyllä pystyisi. Tilanne on niin kertakaikkisen epäreilu minun silmissäni:-( mutta Hukassahan itse tietysti omasta tilanteestaan päättää. Luulen, että enemmän kuin mustasukkaisuus minua riivaisikin toisen epäreiluus ja itsekkyys. Tämä on vain kerran taas osoitus siitä, miten erilaisia me ihmiset olemme ja se on kyllä hieno asia.

T: MaratonParkuja

Vierailija
7018/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain ihmisillä on sairas kontrollin tarve. Se saattaa ulottua jopa nimettömiin kirjoittajiin, joilta tivataan yksityiskohtia ja uhkaillaan, että jos et kerro, en usko, mitä sanot. He siis oikeasti kuvittelevat, että vaikeassa elämäntilanteessa oleva pitää kaikkein tärkeimpänä uskottavuuttaan näiden jankkaajien silmissä.

Minusta tuo on mielenkiintoinen ilmiö.

Tämähän olikin varsin mielenkiintoinen kommentti. Mietityttää kuka mahtaakaan muutamista, melko varmoista ehdokkaista, olla asialla. 

Minusta on mielenkiintoinen ilmiö, että ihan järkevään pohdintaan kommentoidaan noin järjettömästi. Mihin kohtaan mahtanee kolahtaa tätäkin kirjoittajaa. Kontrollin tarve? Ai sitäkö on? Mitäs on tämä jatkuva puolustamisen tarve aloittajaa kohtaan. Koko ajan turvajoukot kontrolloivat, että pysytään heidän haluamallaan keskustelun tasolla. H

Puhut monikossa ja joukoista. Itse olen tässä parin vuoden aikana muodostanut kuvan kahdesta aktiivisesta kirjoittajasta.

Vierailija
7019/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nämä nettipalstat ovat sellaisia, ettet koskaan voi varmaksi tietää asian todenperäisyyttä. Olisihan se ihanne, jos voisimme varmaksi uskoa jokaista kirjoittajaa täällä, mutta valheellisuuden riski näissä piilee, ja jos sellaisesta tulee paha mieli, kannattaa näiltä palstoilta pysyä poissa. Mitenkään ei minkään tarinan todenperäisyyttä pystytä täällä todistamaan, enkä näe miksi sellaiseen olisi tarvettakaan. Ei näitä kannata päästää niin ihon alle, että ärsyyntyy epäloogisuuksista. Tai sellaisesta, ettei saa jokaista yksityiskohtaa tietää toisen elämästä. Ei tosielämässäkään ole velvoitetta kertoa läheiselle ystävälle kaikkea, vaikka jostain asiasta päällisin puolin avautuisikin. Miksi täällä vieraille ihmisille pitäisi kaikki avata? Jos ihminen kirjoittaa tunnekuohussa asioita, voi niihin epäloogisuuksia eksyä mukaan aivan tarkoituksetta. Hassua, että ne jollekin ovat niin merkityksellisiä.

En tarkoita, että jo

Kynnysmatto yrittää ostaa seksillä jatkoaikaa.

Vierailija
7020/12663 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on myytävä. Kukaan ei käytä. Rapistuu kuten omistajatkin. Turha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme