Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12663)

Vierailija
6861/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos ollaan siinä tilanteessa, että kotona esitetään onnellista, harrastetaan seksiä ja läheisyyttä ja siinä samalla pidetään sivusuhdetta "

Sitten on myös niitä suhteita, joissa kotona ei esitetä vaan kerrotaan, ettei homma toimi, etsitään keinoja jotta toimisi, luovutetaan ja aloitetaan erokeskustelu ja sitten toisen osapuolen taivuttelusta tai pahemmasta jänistetään. Olen nähnyt tällaisia (yleensä miehiä), koko olemus huokuu sitä, että haluaa pois ja irti, muttei haluaisi niitä päätöstä seuraavia vaikeita keskusteluja, riitaa, jälleen taivuttelua, psykologisia pelejä jne.

Kysymys kuuluu: miksi toinen osapuoli jää suostuttelemaan, miksei totea, ettei tästä taida enää mitään tulla, vihelletään nyt ainakin tässä peli poikki ja katsotaan miten asiat sitten etenee?

Jos jotain olen oppinut, on että jos koskaan puolisoni alkaa väläytellä eroa ja vaikuttaa että olen viimeinen seura mitä hän valitsisi, niin eh

Tämä on aivan totta. Lähipiirissä on eräs pitkä suhde, joissa pariskunnalla ei ole enää mitään yhteistä, seksielämää ei ole ja yhteiset tilaisuudet tuntuvat olevan nälvimiskilpailuja. Useamman vuoden miettinyt miksi tuhlaavat elämänsä, kumpikaan ei vaikuta onnelliselta. Lapset lentäneet pesästä ja asuvat vuokralla. Ei se minulle toki kuulu, veikkaisin, että ero tulee jos jompikumpi löytää toisen. 

Jokainen parisuhde, ihminen ja tilanne on omanlaisensa. Ja kun ikää tullut niin huomaa, että mikään omassa päässä ei ole niin musta-valkoista kuin ennen. Luottamus on kriteeri joka itselläni pysyy, ilman sitä ei ole mitään.

Exästä vielä, että luulen että se kaikki klassinen alkuun = haluaa olla varma ennen eroa, ei halua satuttaa yms. - Oli hänenkin tekosyy valehdella. Ymmärrän, että ensin vei huuma ja sitten rakastui, alku on "vaatinut" valehtelua. Miksi triplasi kipuani, eikä päättänyt suhdetta ensimmäiseen shokkiin, sanoin heti "että rakastan niin paljon, että päästän irti". Kyse oli vain masennuksesta ja oman ajan tarpeesta, sitten selvisi se "väliaikainen" salakämppä jne. Minun roikottaminen vaan jatkui. Kunnes itse päätin suhteen ja siitä vielä meni yli 5kk kun selvisi toinen nainen. Kolme jopa neljä eri vaihetta jossa olisi voinut luonnollisesti kertoa.

28 v yhdessä 

Vierailija
6862/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28v vielä jatkaa.

Olen todella hyvin selvinnyt erosta, toki elämän tapahtumat jättää aina ihmiseen jäljet. Nyt kun kaiken alusta alkaa olemaan 2,5 vuotta niin on jännä kuinka sinisilmäisesti sitä rakasti, luotti ja kuvitteli tuntevansa ihmisen. Toki 28 vuoden aikana ihmiset muuttuvat, mutta kuinka häikäilemättömästi se toinen ihminen voi käyttäytyä. En tarkoita pelkästään salasuhdetta vaan jatkuvat valheet mm. poismuuttoilmoituksen teossa, rahan lainaamiset, lapselle valheet jne. Siksi tavallaan Hukassa nimimerkille haluan sanoa, että hieman selvittelee talousasioita ja varautuu kuitenkin kaikkeen.

6828 voi olla trolli, mietin sitä itse myös. Toisaalta herätti keskustelut henkiin. Kyllähän sitä pettämistä tapahtuu molemmin päin, mutta jokin "ampuu" hieman yli.

28v yhdessä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6863/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtini on, etteivät asiat ole joko tai, vaan molempien on syytä tarkastella omaa toimintaa ja ottaa tulevaisuudessa opiksi, jos pettää tai tulee petetyksi. Vaikka ollaankin samaa mieltä siitä, että pettäjän olisi hyvä avata suunsa, niin se voi olla vaikeaa, jos suhde ei ole ollut keskusteleva eikä suhteessa olla totuttu keskustelemaan etenkään vaikeista asioista, vaan ennemminkin lakaisemaan ne maton alle. Tämäkään ei oikeuta pettämiseen. Toisellakin on kuitenkin osuus parisuhteen tilasta. Ymmärrän, että on vaikeaa kohdata tulla petetyksi ja sille kivulle ehdottomasti tilaa, myötätuntoa ja rakkautta. Jokainen viime kädessä kuitenkin valitsee haluaako olla uhri vai aktiivinen toimija. 

Sanoin, että terveessä suhteessa on HARVEMMIN pettämistä. Uskon siihen, että kun arvostaa itseään, valitsee elämäänsä ihmisiä, jotka myös arvostavat sinua. Sellainen ihminen harvemmin satuttaa. Toki asiat eivät tässäkään ole joko mustia tai valkoisia. 

Vierailija
6864/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6828

Jos todella olet trolli, niinkuin täällä arvellaan:

POISTU ARVOKKAASTA KESKUSTELUSTAMME!

Vierailija
6865/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6828

Jos todella olet trolli, niinkuin täällä arvellaan:

POISTU ARVOKKAASTA KESKUSTELUSTAMME!

Olenko ainoa joka arvioi tämän kirjoittajan todelliseksi trolliksi..?

Vierailija
6866/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28 v yhdessä toteaa, että juuri näin. Kuvailin ed.viestissäni, että vene, asuntovaunu ja mökki. Kipeätä teki törmätä ensimmäisiin kuviin, jossa exäni reissasi uuden naisen ja naisen lapsien kanssa vaunulla ja mökillä. Pahinta teki exän nykyisen kuva sosiaalisessa mediassa, jossa seisoivat koirani haudalla ihmettelemässä (sen olisi voinut jättää julkaisematta). 

Ei herranen aika. Tämä kaveri ei tosiaan lakkaa antamasta. Aina näitä kun luen, ajattelen, että saakeli on se pimpeli pom ja erityinen, todellakin. Ja ihmettelen kyllä naistakin, kun on aika vaikea keksiä, millä houkuttelupuheella minut saataisiin toisen exän lemmikin haudalle. Pyssy ohimolla voisi olla semmoinen.

Hukassa, minä en missään nimessä ajattele, että kaikki miehet aina sitä ja sitä. Mutta noin parisuhteiden dynamiikan kannalta, tai oikeastaan ylipäätään ihmissuhteiden dynamiikan kannalta, jotkut lainalaisuudet tuntuvat olevan totta.

<

Voisin hyvin kuvitella että exäni kävisi minun koirani haudalla. Asuihan hänkin sen koiran kanssa 14 vuotta.

Haluan nyt tässä ilmaista, että hän saa minulta kysymättä käydä myös isäni haudalla, tunsivathan he lähes 20 vuotta. Seuraa en lähde määräämään, käy siinä seurassa kun hyvältä tuntuu.

Vierailija
6867/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte ajatella minut trolliksi ja voin myös poistua keskustelusta; kummallakaan asialla ei ole minulle merkitystä. Itselläni ei ole tarvetta keskustelulle, sillä minulla on useampi läheinen ystävä, joiden kanssa tilannetta olen käynyt läpi paljon. Tulin vain antamaan toisenlaista näkökulmaa teille, sillä täällä selkeästi ihmiset, jotka eivät koskaan itse ole joutuneet pettäjän asemaan, puhuvat pettäjän suulla. Kuinka pettäjä on narsisti, joka ei puolisoaan rakasta. Sen allekirjoitan, että itsekästä pettäjän (itseni mukaanlukien) käytös tietysti on. On kuitenkin sinisilmäistä ajatella, että tarinani olisi oltava trollausta, eikä sen kaltaisia tosikertomuksia löytyisi. Itse tunnen useammankin salasuhteessa elävän ja myös monia sarjapettäjiä, joiden touhuissa ei tunnetta ole mukana. Hienoahan se on, jos noin hyväuskoisesti pystyy maailmaa katsomaan, mutta todellisuus on tarua ihmeellisempää ja varmasti omakin lähipiirinne on täynnä monenlaisia pettämistarinoita, joita ette todeksi voi uskoa. Kertomani varmasti kolahtaa moneen pahasti ja voi olla vaikea lukea vastapuolen näkökulmaa.

6828

Vierailija
6868/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte ajatella minut trolliksi ja voin myös poistua keskustelusta; kummallakaan asialla ei ole minulle merkitystä. Itselläni ei ole tarvetta keskustelulle, sillä minulla on useampi läheinen ystävä, joiden kanssa tilannetta olen käynyt läpi paljon. Tulin vain antamaan toisenlaista näkökulmaa teille, sillä täällä selkeästi ihmiset, jotka eivät koskaan itse ole joutuneet pettäjän asemaan, puhuvat pettäjän suulla. Kuinka pettäjä on narsisti, joka ei puolisoaan rakasta. Sen allekirjoitan, että itsekästä pettäjän (itseni mukaanlukien) käytös tietysti on. On kuitenkin sinisilmäistä ajatella, että tarinani olisi oltava trollausta, eikä sen kaltaisia tosikertomuksia löytyisi. Itse tunnen useammankin salasuhteessa elävän ja myös monia sarjapettäjiä, joiden touhuissa ei tunnetta ole mukana. Hienoahan se on, jos noin hyväuskoisesti pystyy maailmaa katsomaan, mutta todellisuus on tarua ihmeellisempää ja varmasti omakin lähipiirinne on täynnä monenla

Katsotko peiliin tyytyväisenä itseesi??? Lapset saa oudon kuvan aikuisista...

Vierailija
6869/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: "Voisin hyvin kuvitella että exäni kävisi minun koirani haudalla. Asuihan hänkin sen koiran kanssa 14 vuotta.

Haluan nyt tässä ilmaista, että hän saa minulta kysymättä käydä myös isäni haudalla, tunsivathan he lähes 20 vuotta. Seuraa en lähde määräämään, käy siinä seurassa kun hyvältä tuntuu"

Minusta on hyvin suotavaakin, että exäni käy koirani haudalla, koira eli meidän taloudessa lähes 17 vuotta. Niin ja seurankin saa valita. Kyseessä olikin se, että minusta ei ollut hienoa, että exän nyksä julkaisi sellaisen poseeraus kuvan ko. haudalta (koiraa ikinä tapaamatta). Tässä nyt toki vielä se, että minulla ei ole ikinä enää mahdollista haudalla käydä.

28 v yhdessä 

Vierailija
6870/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte ajatella minut trolliksi ja voin myös poistua keskustelusta; kummallakaan asialla ei ole minulle merkitystä. Itselläni ei ole tarvetta keskustelulle, sillä minulla on useampi läheinen ystävä, joiden kanssa tilannetta olen käynyt läpi paljon. Tulin vain antamaan toisenlaista näkökulmaa teille, sillä täällä selkeästi ihmiset, jotka eivät koskaan itse ole joutuneet pettäjän asemaan, puhuvat pettäjän suulla. Kuinka pettäjä on narsisti, joka ei puolisoaan rakasta. Sen allekirjoitan, että itsekästä pettäjän (itseni mukaanlukien) käytös tietysti on. On kuitenkin sinisilmäistä ajatella, että tarinani olisi oltava trollausta, eikä sen kaltaisia tosikertomuksia löytyisi. Itse tunnen useammankin salasuhteessa elävän ja myös monia sarjapettäjiä, joiden touhuissa ei tunnetta ole mukana. Hienoahan se on, jos noin hyväuskoisesti pystyy maailmaa katsomaan, mutta todellisuus on tarua ihmeellisempää ja varmasti omakin lähipiirinne on täynnä monenla

Kiitos 6828, on hyvä että valaiset toista roolia.

Vierailija
6871/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aikuisena ihmisenä sen, että ihmiset ihastuvat, huumaantuvat, jopa rakastuvat vaikka ovat jo parisuhteessa. Se ei tavallaan ole väärin, mutta se on väärin, että jää siihen tilanteeseen eikä kerro omalle kumppanille mikä on menossa. 

Sitä mieltä olen kyllä, että yhtä yksityäistä hairahdusta ei aina kannata kertoa jos se jää siihen ja tajuaa sen jälkeen oman parisuhteensa arvon. 

Pettäjä, joka jättää kertomatta "hairahduksestaan", ajattelee vain itseään. Petetyllä on oikeus tietää ja arvioida omasta puolestaan suhteen arvo.

Sanon nyt raakasti, mutta totuudenmukaisesti: Jos ihmiset kertoisivat jokaisen haIrahduksensa, jonka ei ole tarkoitus johtaa sen kummempaan niin todella paljon enemmän aviolittoja tai parisuhteita olisi päättynyt. Kun ollaan pitempään yhdessä ja ulkonäkö tai ulosanti on edes jonkinmoinen, ja hämmästyttävää vaikka ei olisikaan, niin kovin harva on sellainen suhde ettei jompikumpi ellei molemmat ole joskus hairahtanut. 

Rehellisyys on hyvä asia, mutta joskus on vaan viisaampaa, ihan kokonaisuutta ajatellen, pitää suunsa kiinni. 

Vierailija
6872/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule vaikeaa sen takia että sinulla on huono itsetunto et uskalla elää ilman toista ihmistä.Elämä on kuule muutakin kuin pakko-olemista jonkun ihmisen kanssa.

Vierailija
6873/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on vaikeaa kuulla muiden mielipiteitä, kun joku asia osuu liian lähelle ja erityisesti silloin, kun asiaa ei ole käsitellyt loppuun asti. Täällä omia mielipiteitään on tuonut enemmän petetyksi joutuneet kuin pettäjät, ei ehkä siksi olla avoimia kuulemaan pettäjän näkökulmaa. En allekirjoita pettämistä, mutta aina voi kuulla myös erilaisia näkemyksiä ja oppia ymmärtämään niistä toisia ja itseään. Kuulemisesta huolimatta ei tarvitse olla samaa mieltä. Jos on kiinnostunut itsetutkiskelusta, voi omia triggeröitymisiä ajatella paikkoina, jotka kaipaavat valoa ja rakkautta. Valoa ja rakkautta jokaiselle tasapuolisesti

Vierailija
6874/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä on edelleen.

Mies ei halua että asiaa kerrotaan vielä kenellekkään. Kaikista vähiten lapsille.

On omilla reissuillaan, ja työreissuilla. Lomaa ei pidä meidän muiden kanssa. Kuulema siinäkin syy minussa, että vuosi vuodelta siirtänyt enemmän lomiaan syksyyn (metsästys...)

Minä toivon niin kovin asioiden korjaantuvan, etten pysty siirtymään toiseen huoneeseen. Heikko mikä heikko.

Vierailija
6875/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on raivostuttavaa että suomalainen nainen on tälläkin vuosiluvalla niin typerä että roikkuu jossakin ihmisessä sentakia kun tietää ettei ole vientiä.tyhmä olet.tv 4 kiukkuista naista

Vierailija
6876/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin on vaikeaa kuulla muiden mielipiteitä, kun joku asia osuu liian lähelle ja erityisesti silloin, kun asiaa ei ole käsitellyt loppuun asti. Täällä omia mielipiteitään on tuonut enemmän petetyksi joutuneet kuin pettäjät, ei ehkä siksi olla avoimia kuulemaan pettäjän näkökulmaa. En allekirjoita pettämistä, mutta aina voi kuulla myös erilaisia näkemyksiä ja oppia ymmärtämään niistä toisia ja itseään. Kuulemisesta huolimatta ei tarvitse olla samaa mieltä. Jos on kiinnostunut itsetutkiskelusta, voi omia triggeröitymisiä ajatella paikkoina, jotka kaipaavat valoa ja rakkautta. Valoa ja rakkautta jokaiselle tasapuolisesti

Tämä 6828 sen lisäksi että kertoo pettäjän positiosta käsin tarinaansa, niin hänhän on myös se kuuluisa toinen nainen, naikkonen, sen salamiehen vaimon positiosta katsottuna.

Vierailija
6877/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tänne kirjoittaneita sinisilmäisinä tai hyväuskoisina. Tarinoitaan jakaneet ovat petetyn asemassa, joten luonnollisesti pääosa kommentoijista on petetyn puolella ja haluaa tukea ja neuvoa heitä vaikeassa tilanteessa. Kaikissa parisuhteissa on kaksi osapuolta (siis vain kaksi) ja hyviä ja huonoja ominaisuuksia löytyy molemmista. Mikään ei kuitenkaan oikeuta pettämiseen, koska se voi aiheuttaa jopa mielenterveysongelmia petetylle osapuolelle. Se että joku alkaa salasuhteeseen, osoittaa kunnioituksen puutetta puolisoa kohtaan. Tai Hukassan tapauksessa mies on ollut osittain avoin, mutta ei halua muuttaa käytöstään, on myös kunnioituksen puutetta. Kuinka voi rakastaa, jos ei kunnioita puolisoaan ja hänen elämäänsä ja hyvinvointiaan?  

6828: Kuten tekin olette sanoneent, niin jokaisella on vain yksi elämä elämättä ja minä haluan siitä nauttia. 

Eikö myös puolisollasi pitäisi olla lupa nauttia yhdestä elämästään? Hän varmasti haluaisi tehdä yhdessä elämässään asioita toisin jos tietäisi salasuhteestasi.

6828: Arvostan ja rakastan häntä valtavasti. Niin paljon, etten halua erota mistään hinnasta.

Paitsi siitä hinnasta minkä salasuhde sinulle maksaa. Erohan teille hyvin todennäköisesti tulee jos narahdat.

6828: täällä selkeästi ihmiset, jotka eivät koskaan itse ole joutuneet pettäjän asemaan, puhuvat pettäjän suulla.

Pettäjän asemaan ei joudu, kyllä se on ihan oma, tietoinen päätös. 

Itse olen aiemmassa suhteessa (avoliitto) ollut pettäjän asemassa, joten jonkin verran on kokemusta kuinka pettäjän mieli toimii. Tiedän kuinka kuinka helppoa oli omassa päässään kehitellä perusteluja salasuhteelle ja oikeutusta omalle käytökselle. Totuus kuitenkin oli se, että olin itsekäs enkä rakastanut ja kunnioittanut avomiestäni riittävästi. 

Olen ollut myös uskollinen aviovaimo pitkässä liitossa. Nykyään olen leski.

Lumimyrsky 

Vierailija
6878/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kirjoittajista on kärsinyt nimenomaan tästä että pettäjä ei ole ollut rehellinen. Merkkejä on ollut ilmassa ja epäilyä ja lähes kaikki ovat asiasta kysyttäessä kieltäneet sivusuhteen olemassaolon. 

Jos puoliso olisi ollut rehellinen alusta lähtien ja sanonut että nyt on aika lopettaa tämä liitto koska hän on kiinnostunut toisesta, eikä halua enää yrittää, niin ero ja siitä toipuminen olisivat olleet nopeampia ja myös jätetyn uusi elämä olisi saanut mahdollisuuden aiemmin. Sen sijaan on mietitty ja tuskailtu sen puolison touhuja ja aikomuksia eikä ole päästy eteenpäin vaikka se puoliso on jo jatkanut matkaansa toiseen suhteeseen. 

Rehellisyys on oikein puolisoa kohtaan, muuten tuhlaa sen toisen elämää. Se on rikollista. Puolisolla on oikeus päättää itse minkälaisessa suhteessa ja millä ehdoilla haluaa elää. Tai olla elämättä ja jatkaa itsekin matkaansa.

Vierailija
6879/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kertomani varmasti kolahtaa moneen pahasti ja voi olla vaikea lukea vastapuolen näkökulmaa."

No et nytkään osu oikeaan. Kun on omassa liitossaan aikoinaan kuullut niin uskomattomia tarinoita ja vielä eron jälkeenkin, niin sinun kertomasi kuulostaa aivan pikkurouvan keksimältä soopalta. Että siinä mielessä sinä ennemminkin vaikutat sinisilmäiseltä pelleltä.

Vierailija
6880/12663 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt itsekin pitkän ja värikkään elämän. Nuorena tuli hölmöiltyä enemmän, kun vientiä riitti enemmän kuin tarpeeksi, ja kieltämättä kun tilaisuuksia oli paljon (työreissuja , illanviettoja, kansainvälisiä yhteisöjä, viehättäviä tuttavuuksia ympäri maailman , otolliset olosuhteet jne. ), niin kyllähän siinä kaikkea sattui ja tapahtui.

Kyllä omalla elämänkokemuksellani väitän, että vähintään puolet ,tai itse asiassa omissa ympyröissäni reippaasti ylikin 50% , "hairahtuivat "  kyllä silloin tällöin. Harvemmassa oli ne jotka olivat ns. ikuisesti uskollisia. Kaikki tapahtunut ei tietenkään koskaan tullut kotiväen tietoon, eikä mielestäni olisi pitänytkään. Monilla oli hyvät perheet ja miellyttävät puolisot, niin turha olisi ollut mennä jonkun yhden yön väärään sänkyyn eksymisiä mennä  toitottamaan ja turhaan rikkoa toimivia perhekokonaisuuksia, jos muuten piti huolta ettei mitään vahinkoja tapahtunut.. Ei tämä ole mikään uusi ilmiö, kyllähän rakastajia ja rakastajattaria on  ollut yhtä kauan kuin ihmiskuntakin. Itse olen  ollut niin pettäjä, jättäjä kuin petetty ja jätettykin. Omana kokemuksena oli se, että kun olin se joka jätti ja petti, niin se huono omatunto ja toisen "särkeminen" tuntui melkein pahemmalta kuin silloin kun tulin itse petetyksi ja jätetyksi. Jotenkin silloin ajattelin että ainakin omalla kohdallani "karma" iski. Kumpikaan noista suhteista ei kyllä ollut lähelläkään täydellistä ja jälkeenpäin miettinyt että hyvä kun ylipäätänsä tulivat päätökseensä.

Ihastumisia ihmiselämässä tulee , semmoista se elämä on, mutta siitä olen samaa mieltä monen kanssa, että sitten jos se sivusuhde alkaa muotoutua tärkeämmäksi kuin oma perhe tai pitkäaikainen puoliso, silloin on syytä olla rehellinen ja kertoa puolisolle mikä on homman nimi. Oma liittoni oli "pettämisen kohdalla"  tullut päätepisteeseensä jo kauan sitten. Uusi ihastus taisi lopuksi olla vain ponnahduslauta uuteen elämään. itse tykönään nämä pitää miettiä.

Nykyään elelen lesken elämää, viimeinen kumppanini oli paras ystäväni ja rakastava puoliso, valitettavasti nyt jo edesmennyt. Samanlaista ei enää tule, eli loppuikäni vietän nyt  vanhoja muistellen ja muistoja piisaa.  Kiitän 6828 puheenvuorostasi, koska se on kuitenkin hyvin realistinen kuvaus. Jokainen mielessään voi olla sitä mieltä mitä on . Mutta loppukevennyksenä olkoon erään yli 90v mummon toteamus , että kaikkea voi katua ,vaan ei nuorena naimistaan. Mutta katkeruus ei kanna hedelmää. Koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän