Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12658)

Vierailija
5901/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä enemmän kuin yksi joka ihmettelee. Uskokaa nyt 28 v yhdessä ja MaratonParkuja + muut "vakkarit"

Uskon ja tiedän, että on useampikin joka ihmettelee ja siinä ihmettelyssä ei ole mitään vikaa. Elämässä saa olla erimieltä. Erityisesti yhdellä ihmettelijällä on vaan todella hyökkäävä tapa kirjoittaa ja "riidellä". Täällähän on todella hyviä, perusteltuja, omaan kokemukseen viittaavia ihmettelyjä. Puolin ja toisin on vaan meidän kaikkien muistettava, että omassa erossa tapahtuneet asiat ja viisaudet/jälkiviisaudet eivät päde sopivina jonkun toisen eroon. Jokainen ero on erilainen, mutta jonkun toisen kokemuksista voi hiffata jotain. Minusta päteminen toisen eroon on vain turhaa.

28 v yhdessä 

Vierailija
5902/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt kummallista alkaa puhua nimimerkistä. Että pitäisi olla. Ei täällä palstalla ennenkään mitään nimimerkkejä kaikilla ole ollut ja hyvin pystyy seuraamaan keskustelua sillä tasolla kun yleensäkin. Tämähän on ihan vapaamuotoista kirjoittelua. Miten tämä on nyt niin tosikko ketju. Vai onko nyt astuttu joidenkin  varpaille joita pitäisi täällä erikseen arvostaa. 

Ne saavat nimimerkillä kirjoittaa ketkä haluavat. 

Ei pidä olla nimimerkkejä. Totuus on kyllä se, että elämässä ei päde se että se mitä oli ennen on välttämättä nyt sama. Seuraaminen on nyt paljon vaikeampaa kun alussa. 

Ja kiva, että annoit luvan käyttää nimimerkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5903/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Onhan tässä ollut monenlaista tilannetta tässäkin ketjussa jossa henkilö on itse arvioinut oman tilanteensa aluksi väärin, ja jotkut toiset ovat sitten omaan kokemukseensa nojaten "mestaroineet", esim että olisiko nyt mahdollista että siellä on sivusuhde taustalla jne. On siis täysin mahdollista ettei itse näe sitä mikä ulospäin vaikuttaa selvältä.

Minua tässä ketjussa on harmittanut lähinnä kovat sanat liittyen omiin lapsiin ja muihin läheisiin. Ero ei ole vaikea pelkästään jätetylle, muukin perhe ja lähipiiri käy läpi omaa kriisiään asiaan liittyen.Ymmärrystä voisi koittaa hakea myös siis muita kohtaan, ei se ole siitä omasta jaksamisesta ja tsempistä pois, päinvastoin. Tuleepa olo, että jollekin asialle voi itsekin jotain eikä ole vain objekti.

Vierailija
5904/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole riitelyä, jos on eri mieltä teidän kanssa. Pitäisi osata sekin vakkareiden ymmärtää.

5905/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nämä vakkarit ovat hyvinkin ymmärtäneet erilaisia mielipiteitä. Lähinnä täällä on yksi ja useampi jankkaaja, jotka kokevat riitelyksi  jonkin ihmeellisen asian jota en kyllä itsekään ymmärrä. Kyllähän täällä kaikki ovat saaneet kirjoittaa mitä lystää. Ja tulee yläoeukkuja ja alapeukkuja niinkuin monilla muillakin palstoilla.  Ihan hyvä ketju tämä on ollut ja paljon ihan täyspäisiä kirjoituksia lukuunottamatta sitä yhtä, joka kuvittelee että hänen ulostamisfrekvenssinsä kiinnostaisi suurta yleisöä.

Vierailija
5906/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Muutama vastaus edellä esitettyihin kysymyksiin/pohdintoihin.

Olen todellakin mennyt elämässä eteenpäin, päästänyt irti. Avioero, ex, ne on elämässäni täysin mennyttä ja käsiteltyä asiaa.

Ikävä kyllä tilanne on edelleen lasten kohdalta akuutti. Kuka äiti haluaa päästää irti lapsistaan? Tai siihen kykenee kipuilematta asiaa? Ei kukaan, joka on vastaavaa kokenut. Kuka ei ole kokenut, ei voi asiaa täysin ymmärtää. Tässä tilanteessa ei ole mitään, minkä voisi rinnastaa normaaliin teini-ikään tai normaaliin eron jälkeiseen lasten asumiseen. Nyt on käynnissä nuorimman manipulointi isän luo. Asia, jonka olen tiennyt tulevan. Ja joka on nyt alkanut. Saa nähdä, koska tuottaa tulosta. Ensimmäiset merkit on jo nähtävissä. Mitä sitten, kun viimeinenkin lapsista on pois arjestani? 

Minulla on oma tapani olla lapsiin yhteydessä. Ja ymmärrän kyllä teinien tapaa kommunikoida. Tässä on kyse

Minkälaisia merkkejä siitä lapsen manipuloinnista näkyy? Ihan uteliaisuutta ja referenssinä kun on ollut vieraannuttamistapaus lähipiirissä

Vierailija
5907/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä aika rumasti hyökätty nimenomaan niitä vakkarikirjoittajia vastaan, ei ihme, että suurin osa heistä ei enää kirjoittele edes tai käy vain laittamassa jonkun kommentin. Siihen sitten ryntää tämä joukko samalla neuvolla neuvomaan, vaikka tilanteet, joissa se oli hyvä neuvo ovat menneet jo kuukausia tai vuosi sitten. Koska ei uskota sitä, mitä vakkarikirjoittajat, jotka ovat eläneet ketjua koko ajan sanovat. Ei oo totta, jokin ei täsmää, miksi ei hyväksytä neuvoa ostaa maitoa kun sanoo ostavansa maitoa.

Itseäni harmittaa, että ketju on mennyt tällaiseksi, menee into todellakin kertoa omasta tilanteesta, vaikka tosi mielelläni siitä keskustelisin. En vaan viitsi, koska täällä nyt on tämä tunnelma. 

Ketä kiinnostaa?

Ei sun tarvi kertoo mitään.

Vierailija
5908/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastarimökkimies uuh mikä onni ja valo loppuelämän. Skeidaa.

🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
5909/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Minä täällä🌻Tuumis

Itse tarkoitin, että olis selkeämpää seurata tapahtumia ja etenemistä, jos olis nimimerkit. Jos joku purkaa sydäntään täällä, ja tilanne etenee, olis kiva tietää kenen ero meni mitenkin yms. Erot on niin erilaisia, riippuen kauanko on oltu yhdessä, aviossa vai avoliitossa, lapsia vai ei, ja se, ettei päädyttykään eroon, vaikka vaikeuksia oli...

Kaikki alusta alkaen ketjua seuranneet tietävät minun tarinani, keväällä 30 yhteistä vuotta, tänään 8v hääpäivä💕

Hyvällä mielellä jatketaan, ettäs on onnen päivä tänään🥂

Vierailija
5910/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole riitelyä, jos on eri mieltä teidän kanssa. Pitäisi osata sekin vakkareiden ymmärtää.

Samoin siis myös toistepäin.

Vierailija
5911/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin kun on kyseessä jonkun pitemmän tarinan kertominen nimimerkki tietty helpottaa seuraamista. Mutta ei täällä kaikilla ole oman eron sen kummempaa ja pitempää setvimistä, mutta haluavat kommentoida jotain asiaa silti. Mainitaan ehkä, että on itsekin eronnut, mutta se ei ole itse se asia kommentissa vaan todettu taustatieto. 

Minusta tässä on nyt eroteltu se, että tämä olisi pelkästään omien erotarinoiden kertomisketju. Eikä niin, että silti voisi myös jokainen keskustella ja kommentoida lyhyemmin ilman omaa erotarinaa niistä asioista jotka nousevat esille muiden tarinoiden myötä. Esimerkiksi aloittajan lapsiin liittyvää yhteydenpitoa. 

Minusta muuten näiden monien "jengin ulkopuolisten" kommentit ovat olleet hyvinkin normaaleihin käytäntöihin tukeutuvia. Eikä mitään kummallisuuksia, kuten joku tuolla sanoi niiden olevan.

Vierailija
5912/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣🤣🤣

Tässä on hyvä esimerkki henkilöstä, joka on katkeroitunut ja kuuluu palstan mätiin omeniin. Onnea elämääsi, sitä tarvitset kyllä.

Vierailija
5913/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣🤣🤣

Tässä on hyvä esimerkki henkilöstä, joka on katkeroitunut ja kuuluu palstan mätiin omeniin. Onnea elämääsi, sitä tarvitset kyllä.

28v yhdessä myös kommentoi tähän (ylempää kommentiin), että se sanonta "kellä onni on se onnen kätkeköön", pätee tässäkin. Jollekin voi toisen onni tehdä pahaa. Jos mä olisin tuo ihan ekan viestin kirjoittaja niin harjoittelisin kyllä peiliin katsomista ja miettisin, että mitä tekisin elämälleni jotta voisin paremmin.

Vierailija
5914/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä on nyt eroteltu se, että tämä olisi pelkästään omien erotarinoiden kertomisketju. Eikä niin, että silti voisi myös jokainen keskustella ja kommentoida lyhyemmin ilman omaa erotarinaa niistä asioista jotka nousevat esille muiden tarinoiden myötä. Esimerkiksi aloittajan lapsiin liittyvää yhteydenpitoa. 

Mutta eikö ole ymmärrystä, että tuossa puhutaan aika herkästä aiheesta, eli että ihan kohteliasta on ottaa tosissaan se, mitä aloittaja itse tuosta asiasta sanoo, eikä alkaa spekuloimaan ja keksimään kehystarinoita hänen omansa tarinansa sijaan? Tämähän se ainakin minua on ärsyttänyt, että aggressiiviseen tyyliin väitetään, että alkuperäiset tarinat eivät ole edes totta, vaan kirjoittajien asiat tiedetään paremmin kuin he itse. Lisäksi nimittelyt tietysti ovat aika ala-arvoisia.

Suurin osa kuitenkin onkin mielestäni ollut ihan asiallisia, kyllä se on vain (vaikka muuta he itse väittävät) pari kirjoittajaa, jotka ovat tuolle linjalle vihaspäissään lähteneet.

Vierailija
5915/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyttenhän on niin, että alkuperäisiin kommentoijiin kuului Ap, 28 ja Tuumis🌻, ketjuun kertyi Maratonparkuja ja muutama muu, omalla nimimerkillään. Tähän asti oli selkeää. Sit yks M35 tms kertoi tyttiksestään ja kuvioistaan. Muut kirjoitteli ilman nimimerkkiä... sekavaa tuli tässä... joku epäili kaikenlaisia trolleja ym, mihin en usko ollenkaan...

Alunperin ketjun avaus oli vilpitön. Muut tuli myöhemmin, ilman nimimerkkejään. Vaikeaa on seurata tarinointiaan, mikä monin osin antoisaa... siispä ehdotan, että pitemmän tarinan kertojat käyttäisi nimimerkkejä.

Joohan

Vierailija
5916/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö ole ymmärrystä, että tuossa puhutaan aika herkästä aiheesta, eli että ihan kohteliasta on ottaa tosissaan se, mitä aloittaja itse tuosta asiasta sanoo, eikä alkaa spekuloimaan ja keksimään kehystarinoita hänen omansa tarinansa sijaan? Tämähän se ainakin minua on ärsyttänyt, että aggressiiviseen tyyliin väitetään, että alkuperäiset tarinat eivät ole edes totta, vaan kirjoittajien asiat tiedetään paremmin kuin he itse. Lisäksi nimittelyt tietysti ovat aika ala-arvoisia.

Suurin osa kuitenkin onkin mielestäni ollut ihan asiallisia, kyllä se on vain (vaikka muuta he itse väittävät) par

Tietenkin monet sen ymmärtävätkin. Mutta joitain ehkä ärsyttää myös se, että jotkut täällä vetoavat siihen, että kun aloittaja näin sanoo niin sen silloin täytyy epäilemättä olla näin. Siis kun yritetään hiukan miettiä esimerkiksi lasten yhteydenpitoa hiukan(kaan) muusta näkökulmasta kuin ap. Ikäänkuin olisi kiveenhalkattu totuus tai suojelukohde ettei sihen saa kommentoida muulla tavoin kuin olemalla samaa mieltä.

Kyllähän moni eron ja nämä asiat kokeneena tiedämme, että joskus ihminen näkee tai haluaa nähdä hankalan tai itselle aran asian hyvin suppeasti. Myös silloin suojelee itseään, että ei edes halua nähdä muita vaihtoehtoja tai muuttaa toimintatapaansa kun se tuntuu niin pahalta ja vaikealta itselle. Se oma näkemys tuo ikäänkuin turvaa. 

Vierailija
5917/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni eron ja nämä asiat kokeneena tiedämme, että joskus ihminen näkee tai haluaa nähdä hankalan tai itselle aran asian hyvin suppeasti. Myös silloin suojelee itseään, että ei edes halua nähdä muita vaihtoehtoja tai muuttaa toimintatapaansa kun se tuntuu niin pahalta ja vaikealta itselle. Se oma näkemys tuo ikäänkuin turvaa. 

Toki, mutta siinä tilanteessa kun toinen sanoo, että kiitos mielipiteestä, mutta juuri tähän minun tilanteeseeni se ei nyt tällä hetkellä sovi on ikävän kuuloista jäädä jankkaamaan, että et vain nyt ymmärrä ja olet sokea tms.

Mutta todellakin onhan keskustelu enimmäkseen pysynyt ok-tasolla ja hienoja näkökulmia nostettu esiin.

Vierailija
5918/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta siinä tilanteessa kun toinen sanoo, että kiitos mielipiteestä, mutta juuri tähän minun tilanteeseeni se ei nyt tällä hetkellä sovi on ikävän kuuloista jäädä jankkaamaan, että et vain nyt ymmärrä ja olet sokea tms.

Mutta todellakin onhan keskustelu enimmäkseen pysynyt ok-tasolla ja hienoja näkökulmia nostettu esiin.

Yritin nyt sanoa, että voisiko olla, että aloittaja ikäänkuin "piiloutuu" tämän saman lauseen taakse, että tämä ei sovi tähän minun tilanteeseeni? Hän tuntee olevansa silloin ikäänkuin turvassa. Kun pitäytyy vanhassa ja uskottelee itselleen jotain asiaa, ettei se nyt minulle käy niin se estää uuden toimintatavan kokeilemisen. Myös pelkona takana on, että ehkä sill8in joutuisi luopumaan monista itselleen niin varmoista ajatuksista ja oletuksista. 

Minusta on karhunnpalvelus aloittajalle kun "vanhat kamut" niin innokkaasti häntä suojelevat ja tyrmäävät monet ehdotukset suoralta kädeltä. He oikein kannustavat aloittajaa pysymään vanhassa ja asettuvat kilveksi että kukaan ei "häiritsisi" aloittajan ajatusmaailmaa tai nämä harmittavat jankkaajat" ja heidän varteenotettavatkaan kommenttinsa eivät tavoittaisi aloittajaa. Tulee mieleen vanhempien curling-kasvatustapa. 

Vierailija
5919/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin nyt sanoa, että voisiko olla, että aloittaja ikäänkuin "piiloutuu" tämän saman lauseen taakse, että tämä ei sovi tähän minun tilanteeseeni? Hän tunt

Huokaus. Voihan sitä olla sitä tai tätä, mutta siinä vaiheessa kun toinen aikuinen ihminen sanoo, että kiitos, mutta ei kiitos neuvosta, minusta on asiallista jättää jankkaaminen siihen. Hänen syynsä voivat olla mitä hyvänsä, se ei kuulu enää neuvojalle, vaan neuvojan on tyydyttävä vastaukseen, minkä saa. Muu on epäkohteliasta ja ylimielistäkin.

Etenkin, jos useampi tulee saman neuvon kanssa ja saa saman vastauksen, millä perusteella on asiallista tai aiheellista alkaa keksimään jotain piilomotiiveja sille, että neuvo ei tässä kohtaa ole hyvä?

Vierailija
5920/12658 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää nyt tämän saman jauhajan motiiveja? Tai noh, on yrittänyt tehdä sitä selväksi varmaan kohta sadan sivun verran, aika omistautuneesti olet kommenttia heittänyt. Vilpittömästi kysyn että onko sinulla kaikki kunnossa?Ja hei, et sinä nimimerkkiä tarvitse, tunnistaa ilmankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän