Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12658)

Vierailija
5861/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei minua edes kiinnosta eksän motiivit pyytää minua sienestämään. Hän tietää kuinka tärkeätä se minulle oli ja tietää, että minulla ei ole ajokorttia eikä autoa. Uskon ihan aidosti, että pyrkimys oli ihan viaton. Jos exä poteaa erosta huonoa omaatuntoa tms. niin se ei ole minun ongelma, jos tulisi juttelemaan niin voisin synninpäästön antaa."

Jospa se olis halunnut just pyytää anteeksi?

Ehkä, se jäit nyt mysteeriksi. Aikoinaan tilaisuuksia oli pyytää anteeksi useita. Toisaalta se että rakastui toiseen ja halusi erota, siinä ei ole anteeksi pyydettävää, mutta toki se miten asiat hoiti ..... Anteeksi olen antanut aikoja sitten, mutta on asioita joita ei voi unohtaa, mutta niiden kanssa oppii elämään. 

Varmaan joskus vielä kohdataan ja tulemme toimeen kyllä. Elämme molemmat omaa elämää ja menneisyys on iso osa meitä. 

Kaikki hyvin täällä.

28 v yhdessä 

Vierailija
5862/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 v! Kysymys sulle. Jos sulla ei ois mökkimiestä, niin luuletko, että olisit tästä edellisestä suhteesta päässyt jo näin hyvin yli? Osaatko kuvitella tilannetta, että olisit aivan yksin, sulla ei olisi ketään, niin märehtisitkö enemmän sun exää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5863/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda toi tyhjäpää ensin tehdään peipposia mitkä ei merkitse mitään sitten possutetaan  yök

Vierailija
5864/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28 v! Kysymys sulle. Jos sulla ei ois mökkimiestä, niin luuletko, että olisit tästä edellisestä suhteesta päässyt jo näin hyvin yli? Osaatko kuvitella tilannetta, että olisit aivan yksin, sulla ei olisi ketään, niin märehtisitkö enemmän sun exää?

Tämä on todella hyvä kysymys. Onneksi aloin pikkuhiljaa oppia olemaan yksin ja tavallaan tein itse sen lopulliset päätöksen lopullisesta erosta. Mökkimies ilmestyi todella yllättäen ja nopeasti elämääni ja luulen kyllä, että se nopeutti erosta toipumista. Kun elämään taas tuli ilo, nautinto, kipinä ja kun Sinua kuunneltiin ja kaikesta maan ja taivaan välillä pystyttiin keskustelemaan. Ja kun olemme pystyneet keskustelemaan myös eroistamme ja existämme hyvin avoimesti. Olemme toipuneet yhdessä ja elämme nykyistä elämäämme yhdessä onnellisena. Kyllä uskoisin, että tässä ajassa olisin jo exästä päässyt kokonaan irti, mutta varmasti olisin märehtinyt enemmän. Nyt olemme viettäneet paljon aikaa yhdessä mökkimiehen kanssa, mutta ne harvat päivät kun olemme olleet eripuolella Suomea niin yksinolo on erilaista. Ts. olla yksin, mutta ei yksinäinen.

28 v yhdessä 

5865/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä suolisto-ongelmainen jonkun exä, tai sitten hänellä on erityinen fetissi ilmoittaa suurelle yleisölle aina kun tulee ulostamisen tarve. Varmaankin vähintäin jonkinlainen IBS kylläkin, jos noin usein joutuu käymään vessassa. Tiedoksi hänelle että kyllä tuohonkin ongelmaan on olemassa hoitoja nykyään.

Vierailija
5866/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka on vaikea seurata kommentteja, joissa ei ole nimimerkkejä?

Tuumis😉

Vierailija
5867/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan mun eksä tää påskalle menijä. Jos ei mennyt nopeasti, hänelle tuli housuun. 

Vierailija
5868/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavahan se välillä uittaa lompakossa

Vierailija
5869/12658 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitää kuorruttaa oletetuilla motiiveillla, kuten halu hiippailla uuden puolison selän takana, halu irtautua uusperhe'helvetistä', halu manipuloida ja kontrolloida? Mikä siihen sitten on motiivi? Minäkin oletin aivan samalla lailla. Ei vaan mielikuvitus riitä keksiä muuta syytä kuin jonkinlainen katkeruus tai halu spekuloida exän uuden suhteen tilasta. Ehkä sinä keksit jotain muutakin.

Omasta kokemuksesta keksin todellakin muutakin: se, että tuntee sen exän ja tietää hänen tapansa. On vaikeaa esim. minun uskoa, että pelkästään naista vaihtamalla ihminen muuttuu kokonaan ja hänellä onkin vain kivoja aikomuksia entisestä poiketen. 

Tässäkin tapauksessa 28v exällä on ollut yllin kyllin tilaisuuksia keskustella ja ennen kaikkea hoitaa asiallisia asioita kuten asunnon myynti, mutta eipä kuulu mitään näistä, ainoastaan päiväsaikaan (työaikaan) sijoittuva sienikutsu. Olisin epäluuloinen minäkin.

Vierailija
5870/12658 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun nimi voisi olla paremminkin "Pitäisi osata kuunnella neuvoja, miksi se on niin vaikeaa"

Ap:ta kun joku hyvää hyvyyttään yrittää neuvoa lasten kanssa ja siitä että nyt on jo 2 vuotta mennyt, ei pitäisi enää olla oikeesti tuollaisia tunteita enää. Pitäisi jo vaihtaa terapeuttia, kun ei eteenpäin osaa neuvoa (tai liekkö oikeaa koulutettua terapeuttia edes olemassa). Eteenpäin siis näennäisesti mennyt, mutta täällä velloo samoissa synkissä vesissä, kuin alussa...huoh...

Täällä hyökkää kimppuun koko ap:n hovikunta! Käsittämätöntä toimintaa ihan jokaiselta KOKO ketjun alusta alkaen mukana olleilta. Selityksiä piisaa...

Vakituisista kirjoittajistakin osa on yks ja sama henkilö, eikö muut huomaa tätä?

Vierailija
5871/12658 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta käsittämätöntä on, miksi joku tulee lukemaan ketjua kun tietää vain saavansa pahan ja ärtyneen mielen. No leipä elättää kaikenlaista.

Vierailija
5872/12658 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun nimi voisi olla paremminkin "Pitäisi osata kuunnella neuvoja, miksi se on niin vaikeaa"

Ap:ta kun joku hyvää hyvyyttään yrittää neuvoa lasten kanssa ja siitä että nyt on jo 2 vuotta mennyt, ei pitäisi enää olla oikeesti tuollaisia tunteita enää. Pitäisi jo vaihtaa terapeuttia, kun ei eteenpäin osaa neuvoa (tai liekkö oikeaa koulutettua terapeuttia edes olemassa). Eteenpäin siis näennäisesti mennyt, mutta täällä velloo samoissa synkissä vesissä, kuin alussa...huoh...

Täällä hyökkää kimppuun koko ap:n hovikunta! Käsittämätöntä toimintaa ihan jokaiselta KOKO ketjun alusta alkaen mukana olleilta. Selityksiä piisaa...

Vakituisista kirjoittajistakin osa on yks ja sama henkilö, eikö muut huomaa tätä?

Jankati jank jank, kerrohan sinä, millä terapeutilla itse käyt, ja miksi et osaa päästää irti ketjusta, joka selvästi triggeröi sinua?

Vierailija
5873/12658 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hurjaa, että joku voi noin mielensä pahoittaa siitä, että ihmiset tsemppaavat toisiaan eron vuoksi.

Vierailija
5874/12658 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuosikausia jauhaa eksästään, ei luultavasti ole päässyt eroon kyseisestä ihmisestä. Moni mielestään panostaa niin paljon parisuhteeseen, että haluaa ikäänkuin omansa takaisin parisuhteen päättyessä. Monen naisen itsetunto ei myöskään kestä miehettömyyttä. 

Vierailija
5875/12658 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hurjaa, että joku voi noin mielensä pahoittaa siitä, että ihmiset tsemppaavat toisiaan eron vuoksi.

Ymmärrät kyllä, mitä tarkoitetaan. Ellet ymmärrä niin sille ei voi sitten mitään. Älkää tehkö itseänne tyhmemmiksi. Tai tämähän oli tarkoitettukin kettuiluksi. 

Vierailija
5876/12658 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en  ymmärrä, asiallinen toisiaan tsemppaava eroketju mielletään kettuiluksi. En oikeasti ymmärrä. Hyvä ketju on ollut ja moni on saanut uusia näkökulmia ja oivalluksia. Ei voi mitään jos et itse ymmärrä.

Vierailija
5877/12658 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät kyllä, mitä tarkoitetaan. Ellet ymmärrä niin sille ei voi sitten mitään. Älkää tehkö itseänne tyhmemmiksi. Tai tämähän oli tarkoitettukin kettuiluksi. 

Ei, vaan oikeasti hämmentää, että joku saa itsensä raivoon siitä, että muut täällä viestivät toisilleen. Ja ilmeisesti myös siitä, että omia neuvoja ei oteta hurraa huudoilla vastaan. Sekin on outoa, että raivostuttaa se, että täällähän nimeomaan on kerrottu selviytystarinoita, eikä vellota missään muualla kuin näissä kommenteissa.

Vierailija
5878/12658 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä p.skaa.

Teinihömpötystä.

Vierailija
5879/12658 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin lapsellinen ketju. 

Eikö aikuiset ihmiset pärjää? 

Mökkimies ja 28 v  jne....     🤣

5880/12658 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, suolistovammaisille on ihan omat ketjut. Samoin kuin muillekin 12-vuotiaille pimppa/pili-poika keskustelijoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi