Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12645)

Vierailija
4381/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, verottaja juurikin voi pyytää tätä selvitystä, ja tosiaan silloin aikoinaan, kun mies oli vielä naimisissa, hänellä oli alunperin perhe (ja ihan aviossa oli) paikkakunnalla A, ja kakkosasunto paikkakunnalla B, mutta sitten kun ero tuli ja hän joutui muuttamaan kakkosasuntoonsa paikkakunnalle B, niin joutui antamaan tuon selvityksen, jonka mukaan verottaja sitten verotti sen mukaan, että vakituinen työpaikka oli kunnassa B. En tiedä kuinka paljon näki vaivaa, että olisi valittanut, mutta maistraatti oli se joka ensin  ilmoitti että kotikuntanne on 1.1.xxxx lähtien paikkakunta B.

Vierailija
4382/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No nyt ollaan tilanteessa, että sinä olet vielä avoliitossa, virallisesti ja oviplakaatinkin mukaan, kun hän taas ei ole suhteessakaan ollenkaan, vaikka käytännössä asunee  jonkun kanssa."

Voi maratonparkuja sun kanssa, tämä tosiaan nauratti taas vaikka ei todellakaan ole naurun asia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4383/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oikeastaan kun tarkemmin ajatellaan

"Minulle tämä ei vaan käy, olen huhtikuussa eronnut lopullisesti, olen asunnut lapseni kanssa kaksin jo 14 kk, siitä kun kaikki alkoi on jo 1v 7 kk. Nyt vasta iski tajuntaa, että minullahan on virallisesti vielä avopuoliso (hitto). Haluan postilaatikosta toisen nimen pois, pieniä asioita, mutta minulle isoja nyt."

mehän ollaan tultu tässä nyt taas yksi iso askel eteenpäin! Jossain vaiheessa exän päähän piti takoa, että hän ei voi kulkea asunnossa kuten lystää, koska se johti tilanteeseen, jossa hänellä on kaksi asuntoa ja sinulla ei yhtään.

No nyt ollaan tilanteessa, että sinä olet vielä avoliitossa, virallisesti ja oviplakaatinkin mukaan, kun hän taas ei ole suhteessakaan ollenkaan, vaikka käytännössä asunee  jonkun kanssa.

Jos tämä ei vtuttaisi, niin kyllähän tämä taas naurattaisi. Ja naurattaakin vielä, etenkin, kun saadaan kivut loppumaan. Mutta to

Kiitos MaratonParkuja jälleen, Sinun tapa kirjoittaa saa hymyilemään aina (varsinkin jos ei vtuttaisi).

Kun mökkimies tänne vihdoinkin viikonloppuna kömpii niin pitäisikö erikseen vielä muistuttaa, että tässä minä sinua ikävöin edelleen varattuna avopuolisona. Vastentahtoisesti varattu edelleen (virallisesti). Ai hitto sentään, minulla on vielä avopuoliso (en vaan tiennyt sitä). Arg.

Nauru tekee hyvää.

28 v yhdessä 

Vierailija
4384/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitus ylimääräisestä asukkaasta

https://dvv.fi/documents/16079645/20465665/Ilmoitus+ylim%C3%A4%C3%A4r%C…

Kiitos!

28 v yhdessä 

Vierailija
4385/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä vinkkinä 28V:lle että voisit ihan oikeastikin ilmoittaa  (vaikka ymmärrän ettet nyt ihan vielä halua) tuonne DVV:lle että teidän rekisterinne mukaan täällä kuulemma asuu joku kolmaskin henkilö, mutta saamasi tiedon mukaan henkilö ei ole enää asunut täällä 14 kuukauteen, että voisitteko tarkistaa tiedon. Tällöin todennäköisesti exäsi joutuu vastaamaan maistraatille (DVV:lle) että asutteko te siellä vai ette. Kyllä tämä asia alkaa kuulumaan myös viranomaiselle, jos hän pimittää tärkeää tietoa omasta vakituisesta  asuinpaikastaan. Kyllähän tämä saattaa kiinnostaa myös KELA:a jos jotain asumistukia tai muita kierretään näillä valejärjestelyillä. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
4386/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nih, ja siinähän tuo kaavakekin jo tuli. Kiitos sinulle, joka lähetit, voi tulla tarpeeseen muillekin

Vierailija
4387/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja vielä vinkkinä 28V:lle että voisit ihan oikeastikin ilmoittaa  (vaikka ymmärrän ettet nyt ihan vielä halua) tuonne DVV:lle että teidän rekisterinne mukaan täällä kuulemma asuu joku kolmaskin henkilö, mutta saamasi tiedon mukaan henkilö ei ole enää asunut täällä 14 kuukauteen, että voisitteko tarkistaa tiedon. Tällöin todennäköisesti exäsi joutuu vastaamaan maistraatille (DVV:lle) että asutteko te siellä vai ette. Kyllä tämä asia alkaa kuulumaan myös viranomaiselle, jos hän pimittää tärkeää tietoa omasta vakituisesta  asuinpaikastaan. Kyllähän tämä saattaa kiinnostaa myös KELA:a jos jotain asumistukia tai muita kierretään näillä valejärjestelyillä. Sitä saa mitä tilaa.

Ei tämä ole poissuljettu vaihtoehto, yritän ensin vielä kerran "ns. hyvällä". Periksi en anna nyt tuumaakaan.

Olen nyt selvitellyt asioita ja kuulin, että eksä ihan oikeasti asuu siellä salakämpässä edelleen. Tekee sairaan paljon töitä (mihin rahat menee? En tiedä) ja urheilee huolestuttavan paljon, Hänestä ollaan huolissaan. Viettää aikaa kyllä tämän nykyisen (entinen salarakas) kanssa viikonloppuisin / pyhinä. Tätä nykyistä ei ole eksän puheissa laisinkaan, siis kenellekään muulle ei puhu naisesta. On puhunut myös, että etsii pienempää / edullisempaa vuokrakämppää.

Näitä on nyt tullut esiin, eikä nämä minua kiinnosta, uteliaana kyllä kuuntelin ja mielessäni ihmettelin.

Nyt ollaan vihdoin tultu siihen pisteeseen, että minulla ei riitä enää ymmärrys eikä kiltteys. Nämä rahajutut oli nyt ns viimeinen niitti. Nyt toimin vain sen eteen, että saan asiat järjestymään haluamallani tavalla. 

Vakavasti sanottuna niin koen hieman, että minun itsemäärämisoikeitta on loukattu sillä, että en saa henkilöä asunnosta pois ja siitä valehdellaan minulle jatkuvasti. Olen maaliskuusta asti pyytänyt asiaa, kohta 10 kk.

28 v yhdessä 

Vierailija
4388/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjailisin hieman sanamuotoa.

Ei 28 voi ilmoittaa "saamani tiedon mukaan henkilö ei ole asunut täällä 14 kuukauteen".

Tuohan vaikuttaisi siltä, ettei 28 itsekkään asu asunnossa koko ajan.

Lause pitää muotoilla näin:

"Ilmoitan, että henkilö X on muuttanut tästä osoitteesta X pois pvm X, mutta hänen virallinen osoitteensa on yhä tähän osoitteeseen, sillä hän ei ole tehnyt virallista muuttoilmoitusta. Henkilö x ei asu tässä osoitteessa, tämä osoite ei ole hänen vakituinen asuinpaikkansa.

Miten saadaan henkilön X virallinen osoite tästä pois, kun hän ei sitä itse tee?"

Vierailija
4389/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sen pojan päätöksen kunnioittamisesta nyt siten poiki paljon  hankaluuksia. Poika ei saa rahojaan takaisin kuin kovalla työllä, jos silläkään. Joskus, vaikka kunnioittaakin toisen päätöksiä, voi alaikäisen toimia hiukan valvoa ja antaa neuvoja. Jopa joskus kieltää perustellusti jotain asiaa tekemästä. Sehän se on aikuisen ja  huoltaja tehtävä. Joskus ikäväkin tehtävä, monessa muussakin asiassa se on rajat ja rakkautta. 

Tähän ei pitäisi edes vastata.

Miten voi valvoa asiaa, joka on jo tapahtunut ? Miten olisin voinut neuvoa ? Miten olisin voinut kieltää ? Huoltajan tehtävä on huolehtia, tämän voisi sanoa sille isälle joka on yhtälailla huoltaja. Onko se todellakin pojan tai minun vika, että isä / toinen huoltaja toimi noin. 

Kaiken maailman vaaroista olisi pitänyt tajuta, että oma isä / toinen huoltaja toimii noin.

Kaikella lämmöllä, "28", sinun ei tosiaan kannata vastata ihan kaikkeen, varsinkaan tietynlaisiin, täysin turhiin mollaus- tai vänkäysviesteihin. Suotta tuhlaat työ- tai muutakaan aikaasi kaiken selittämiseen, ei sinun tarvitse asettua puolustuskannalle.

Säästä voimasi tärkeämpiin asioihin, jooko?

Vierailija
4390/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, M36

Päivityksiä odotellaan... ettehän ole eksyneet vieraisiin ketjuihin?🧐

Vierailija
4391/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28;n miehen palkka menee ensinnäkin salakämpän kalliiseen vuokraan. Loput rahat menevät ruokaan, liikkumiseen, bensaan, auton kustannuksiin, vakuutuksiin, sähköön, syömiseen ulkona, vaatteisiin, harrastuksiin ja ennenkaikkea rahaa menee tuolle yksinhuoltajalle myös. Siis taatusti mies makselee viikonloput ruuat, ties vaikka koko katraalle. Yhden viikonlopun ruokiin menee silloin kevyesti jopa 200 euroa, eli 7:lle hengelle.

Vierailija
4392/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen nyt selvitellyt asioita ja kuulin, että eksä ihan oikeasti asuu siellä salakämpässä edelleen. Tekee sairaan paljon töitä (mihin rahat menee? En tiedä) ja urheilee huolestuttavan paljon, Hänestä ollaan huolissaan. Viettää aikaa kyllä tämän nykyisen (entinen salarakas) kanssa viikonloppuisin / pyhinä. Tätä nykyistä ei ole eksän puheissa laisinkaan, siis kenellekään muulle ei puhu naisesta. On puhunut myös, että etsii pienempää / edullisempaa vuokrakämppää."

Siis kuka on miehestä huolissaan ja miksi? Kuka tietää, että hän asuu salakämpässä yhä?

Urheilee paljon, koska kroppa pitää olla tikissä kunnossa tuon yksihuoltajan takia tai sitten miehellä on jo uusi kiikarissa.

Kuka tietää miehen asioista noin paljon, että mies on kaikki viikonloput tuon naisen kanssa?

Mieshän on työpaikalla jo naisen kanssa tekemisissä 8 h.

Mistä tiedät, että mies ei puhu yksinhuoltajanaisesta kenellekkään? Kyllähän tuo yksinhuoltajanainen on jo julkistanut heidän suhteensa jo vuosi sitten ja tuon naisen ja miehen suhteesta tiedettiin työpaikailla, ennenkuin sinulle selvisi.

Eli kyllä hyvin moni tietää, että mies on tuon naisen kanssa.

Vierailija
4393/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 4389. Tiedän, mutta se poistettu vielä rumempi viesti sai kiehahtamaan, en pystynyt illalla reagoimaan (kello oli yli 23.00). Viesti oli poistunut aamulla.

Tämä on minun vielä kirjoitettava.

Minulla ja pojalla on todella hyvä puheyhteys. Olen aika avoimesti puhunut pojalle. Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että olen toiminut oikein siinä, että en ole kaikkea oksentanut pojan niskaan. Tunteita ei ole salattu, kyllä poika monetkin kyyneleet näki siis silloin kun kaikki alkoi ja 5 kk myöhemmin kun eksä pois muutti. Olen kuitenkin ollut sitä mieltä, että pojalla on ollut kokoajan oma tuska siitä että läheinen isä jätti (kertomatta pojalle mitään) jne. Poika on elänyt tätä elämää tässä ja tiedän nyt myös sen, että suojellut minua ja itseänsä sillä, että ei yhdessä vaiheessa edes kertonut kuinka isä tekee ohareita 90% sovituista tapaamisista, siis heidän keskenään sopineista. Ja siksi isä ja poika näkivät yhdessä vaiheessa todella vähän, kun poika halusi estää itseltänsä ne pettymykset, ei siis halunnut sopia näkemisestä ja taas pettyä. Nykyään ovat nähneet enemmän, minä en niistä edes tiedä. Tämä raha-asia ei nyt varmasti asioita parempaan suuntaan saanut, mutta poika varmasti oppi. Tämä pitkä sepustus johtui nyt vaan siitä, että olen katsonut peiliin tiiviisti. Olenko hoitanut / huolehtinut / varjellut poikaa tarpeeksi. Lopputulos on se, että pojan pitää tietää vaadittavat faktat, mutta aikuisen ei kuulu oksentaa omaa pahaaoloa lapsen niskaan. Annan kyllä itselleni tästä kiitettävän, mutta saa olla eri mieltä (ei haittaa).

28 v yhdessä 

Vierailija
4394/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiesuksen ristus tuota 28v:n eksää. Jos en tietäisi varmasti, luulisin hänen olevan ex-mieheni.

Salanaisen hälytyskellojen pitäisi alkaa kilkattaa jo. Sumutorvien kuuluisi soida hänen kuuroissa korvissaan. Ehkä hän ei vain välitä. Ehkä hänellä on niin kiire katraansa kanssa, ettei huomaa kaikkea mieheen liittyvää outoutta, valehtelua ja asioiden pimittämistä.

Viittaan tässä nyt 28 kertomaan, ettei mies puhu naisesta kenellekään. Nainen on edelleen salanainen, vaikka nainen on itse "avoimesti" somessa ollut miehen kanssa vuoden ja kenties luulee, että heillä on ihana, tasaveroinen, aikuinen suhde. Häneltä on jäänyt huomaamatta, ettei hän kuulu miehen sosiaaliseen piiriin ja että hänet pidetään piilossa. 

Vierailija
4395/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen nyt selvitellyt asioita ja kuulin, että eksä ihan oikeasti asuu siellä salakämpässä edelleen. Tekee sairaan paljon töitä (mihin rahat menee? En tiedä) ja urheilee huolestuttavan paljon, Hänestä ollaan huolissaan. Viettää aikaa kyllä tämän nykyisen (entinen salarakas) kanssa viikonloppuisin / pyhinä. Tätä nykyistä ei ole eksän puheissa laisinkaan, siis kenellekään muulle ei puhu naisesta. On puhunut myös, että etsii pienempää / edullisempaa vuokrakämppää."

Siis kuka on miehestä huolissaan ja miksi? Kuka tietää, että hän asuu salakämpässä yhä?

Urheilee paljon, koska kroppa pitää olla tikissä kunnossa tuon yksihuoltajan takia tai sitten miehellä on jo uusi kiikarissa.

Kuka tietää miehen asioista noin paljon, että mies on kaikki viikonloput tuon naisen kanssa?

Mieshän on työpaikalla jo naisen kanssa tekemisissä 8 h.

Mistä tiedät, että mies ei puhu yksinhuoltajanaisesta kenellekkä

No, muutama asia tähän.

- Ovat saman työnantajan palveluksessa, mutta toinen on 8h toimistolla ja toinen ympäri kaupunkia.

- Useampi on huolissaan, en perusta tietoani "juoruihin".

- Urheilu on kuulunut eksän elämään aina, mutta on saanut huolestuttavia piirteitä. Tiedän, että eksä ei ota enää alkoholia laisinkaan. 

- No, enhän voi tietää puhuuko naisesta kellekään. Mutta työkavereiden ulkopuolella naista ei ole olemassa (edes läheisille).

- Ja enhän nyt edes kirjoittanut "että viettää joka viikonloppu" naisen kanssa, siis viettää varmaankin, mutta eihän nyt kukaan voi tietää joka viikonlopusta.

Ihan tyhmää, että aloitin vastaamaan. Tähän en palaa enää, näillä faktoilla ei ole minulle oikeasti merkitystä.

Sillä aiemmalla viestillä oikeastaan hain sitä, että kun aikaa on kulunut ja asiallisesti lähtee hakemaan tietoa niin sitä tulee pyytämättäkin. Pääosin tahot on virallisia tahoja, mutta välillä pitää poimia vähän taustatietoja.

Tämä tästä aiheesta.

28 v yhdessä

Ps. Minusta voisi olla jopa tosi kiva jos eksällä olisi uusi kiikarissa, ehkä nykyinen tajuaisi että varattuihin ei kannata kajota.

Ja en mä edes noin ajattele oikeesti, toivon Heille kaikkea hyvää. Ei se ole minulta pois (ehkä, paitsi rahat).

Vierailija
4396/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi mulkero äijät ovat huonoja esimerkkejä pojilleen. Näytttävät miten huonosti naista kohdellaan. Voi jessus sanon vaan.

Nro 28 älä ota sit mulkeroa takasin, on kohta häntä koipien välissä ovellasi. Ei mikää yhden lapsen isä kestä mitään viiden lapsen kuviota, oliko kuvassa vielä kolme eri isääkin lapsilla.

Vierailija
4397/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28v, minäkin annan sinulle kiitettävän siitä, miten olet pojan kanssa asioita käsitellyt. Mielestäni huomioon pitää oikeasti ottaa myös se, että hän ei ole enää pikkulapsi. Sen vuoksi ns. "pelkkä" ohjaaminen, holhoaminen, neuvominen ei mielestäni toimi. Kielttelystä nyt puhumattakaan. Keskustelun on oltava tasa-arvoista ja arvostavaa.

Sekin on luonnollista, että molemmat teistä pyrkii suojelemaan toisianne, eli ei tuoda koko ajan esille kaikkea kurjaa. Lisäksi pojalla on ihan ikioma suhde isäänsä, jota olet kunnioittanut hienosti.

Tietoosi saamasi asiat (oletan, että joltain miehen ystävältä, joka on sinunkin ystäväsi) eivät nekään ikävä kyllä yllätä. Eikä paljon lohduta, mutta epäilenpä vahvasti, että siellä mietitään aika monena iltana, miten fiksu stuntti tulikaan vetäistyä. 

T: MaratonParkuja

Vierailija
4398/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP käy mobiilitunnuksilla väestörekisterissä, niinkuin tässä joku jo neuvoikin. Saat minuutissa selville onko asunnossanne kaksi vai kolme kirjoilla. 

Luottotiedot voi hakea muutamalla eurolla asiakastieto.fi palvelusta, sinulla on perusteltu syy hakea ne, olet antanut lainaa puolisollesi. Tämäkin onnistuu minuutissa.

Vierailija
4399/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan 28, ei AP!

Vierailija
4400/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28v, minäkin annan sinulle kiitettävän siitä, miten olet pojan kanssa asioita käsitellyt. Mielestäni huomioon pitää oikeasti ottaa myös se, että hän ei ole enää pikkulapsi. Sen vuoksi ns. "pelkkä" ohjaaminen, holhoaminen, neuvominen ei mielestäni toimi. Kielttelystä nyt puhumattakaan. Keskustelun on oltava tasa-arvoista ja arvostavaa.

Sekin on luonnollista, että molemmat teistä pyrkii suojelemaan toisianne, eli ei tuoda koko ajan esille kaikkea kurjaa. Lisäksi pojalla on ihan ikioma suhde isäänsä, jota olet kunnioittanut hienosti.

Tietoosi saamasi asiat (oletan, että joltain miehen ystävältä, joka on sinunkin ystäväsi) eivät nekään ikävä kyllä yllätä. Eikä paljon lohduta, mutta epäilenpä vahvasti, että siellä mietitään aika monena iltana, miten fiksu stuntti tulikaan vetäistyä. 

T: MaratonParkuja

Me todellakin keskustellaan pojan kanssa paljon ja välillä oikein mietin miten olen saanut noin tunneälykkään ihmisen aikaiseksi. Ja isän + pojan väleihin en halua puuttua, lapsi on niin iso, että tekee omat johtopäätöksensä kyllä.

Sanotaanko, että tietoja olen saanut monelta taholta niin ystäviltä kuin eksän todella läheiseltä sisaruksilta. Eksähän ei ole myöskään julkaissut mitään heistä. On ollut tilanne, jossa tämä nykyinen on ollut paikalla, mutta ei esitelty. On jopa ollut tilanne, jossa sanottu, että ei ollut naisystävä jne. Näitä tuli siis paljon. 99% mies on yksin joka paikassa missä sukua tai yhteisiä tuttaviamme. Tiedän kuitenkin niiden kuvakaappauksien takia, että tekevät yhdessä ja joka kerta nainen niitä juttuja hehkuttaa, mutta eksä ei poseeraa mukana yhdessäkään kuvassa. Outo kuvio kyllä. Olisin naisena huolissani. 

Nämä asiat kiinnostavat itseäni pelkästä uteliaisuudestani, olen saanut infoa jota en hakenut. 

Minulle eksä on eksä hyvästä syystä.

28 v yhdessä