Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12645)

Vierailija
4341/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä hyvä varoitus muille!

Alkaa ikinä antako omaisuuttanne toisen lainojen vakuudeksi!!!!

Muistakaa aina pitää omat rahat ja omaisuus itsellänne. Koskaan ei voi tietää, milloin mies ottaa ja lähtee.

Tässähän oli kuitenkin nainen, joka otti ja lähti. Minä pikemminkin kehottaisin pitämään huolta paremmin kaikesta muusta kuin materiasta ja luottamaan siihen, että elämässä voi löytää kaikkea uutta ja mielenkiintoista muutakin kuin joku parisuhde ja seinät. 

Mulla just ystäväni kärvistelee pitkässä, omien sanojensa mukaan pystyyn kuolleena, liitossa, koska velkaa asunnon tiimoilta vielä vuosia. Ja ei uskalla erota vaikka lapset jo omillaan.

Elämä on valintoja ja riskejä; toiset ovat rohkeampia ja kykenevät muutoksiin. Ja avoimuuteen.

Vierailija
4342/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa aina pitää omat rahat ja omaisuus itsellänne. Koskaan ei voi tietää, milloin mies ottaa ja lähtee.

Tässähän oli kuitenkin nainen, joka otti ja lähti. Minä pikemminkin kehottaisin pitämään huolta paremmin kaikesta muusta kuin materiasta ja luottamaan siihen, että elämässä voi löytää kaikkea uutta ja mielenkiintoista muutakin kuin joku parisuhde ja seinät. 

Mulla just ystäväni kärvistelee pitkässä, omien sanojensa mukaan pystyyn kuolleena, liitossa, koska velkaa asunnon tiimoilta vielä vuosia. Ja ei uskalla erota vaikka lapset jo omillaan.

Elämä on valintoja ja riskejä; toiset ovat rohkeampia ja kykenevät muutoksiin. Ja avoimuuteen.

Miten velka liittyy yhdessäoloon? Velasta pääsee eroon myymällä asunnon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4343/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, oli rahat sitten saatu Mökkimieheltä (jossain kyllä niin kerrottiin) tai harrastustoiminnasta, (oliko nyt taas asiasta sivuunveto) niin edelleen miksi siinä vaiheessa kun tilisiirto pojan tililtä tehtiin (äiti teki?) miksi ei siirretty äidin tilille turvaan? Kyllähän siinä vaiheessa jo exän toimet tiedettiin, ainakin osittain. 

Siksi, että poika luotti isäänsä, jonka kanssa hänellä on ollut luottamukselliset ja hyvät välit 16,5 vuotta. Koska pojan ei tullut mieleenkään, että ei saisi omalta isältään takaisin rahoja. Koska poika ei todellakaan ollut täysin perillä "kaikesta". Koska ei ollut mitään tilisiirtoja, vaan todennäköiseti harrastustoiminnasta suoraan käteisenä saatu raha, jonka naiivi, typerä, lapsellinen (sinä voit lisätä tähän haukkumasanoja) poika meni antamaan isälleen, jonka kuvitteli välittävän hänestä.

Saitko jo itsellesi kelpaav

No, 28 kyllä itse kertoi, että tehtiin tilisiirto. Älkää korjailko ulkopuolisena aloittajan kertomusta, ellette lue tarkemmin. Rahat olivat pojan tilillä ja siirrettiin isän tilille. Isä asui tuolloin jo muualla ja oli epäluotettava muutenkin, kuulemma. 

Vierailija
4344/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tekstejen lainaaminen on tehty mahdottomaksi kun haluaisi lainata sellaista tekstiä joka on jo lainattu kertaalleen.

Haluan myös muistuttaa, että minun kirjoituksien lopussa on tuo 28 v yhdessä. Muutama "väärinkäsitys" on tullut siitä, että joku toinen henkilö on tavallaan kirjoittanut (puolustanut) minua. Olen toki kiitollinen niistä ja tuntuu hyvältä, että räikeimpiin hyökkäyksiin hermostuu joku muukin. Eiliseltä on poistunut yksi viesti, jonka ehdin kyllä lukea, mutta koin sen todella ilkeäksi. Kuitenkaan minä en ole poistoa pyytänyt, en ole ikinä yhtäkään poistopyyntöä tehnyt. En ole ikinä itse kirjoittanut, että eksä olisi vienyt mökkimiehen maksamaa palkkarahaa, puhuin palkasta kyllä, mutta en eritellyt mistä palkasta oli kyse. Mökkimiehen ja pojan työkuviot ovat ihan virallisia, verokortti ja palkka suoraan pojan tilille ja virallinen ns palkkanauha pojan omaan sähköpostiin. Minä en myöskään siirtele pojan tililtä rahaa minnekkään, kun siis eräs väitti että minä äitinä siirtelisin pojan palkkarahoja eksälle. Huokaus.

Tuohon kuvioon en enää palaa. Poikaa en syyllistä siitä, että luotti isäänsä raha-asiassa. Olen todella pahoillani asiasta pojan puolesta.

Palaan myöhemmin, minun on nyt pakko keskittyä työasioihin, että saisin laskutettavaa palkkaa aikaiseksi.

28 v yhdessä

Vierailija
4345/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus:

No, 28 kyllä itse kertoi, että tehtiin tilisiirto. Älkää korjailko ulkopuolisena aloittajan kertomusta, ellette lue tarkemmin. Rahat olivat pojan tilillä ja siirrettiin isän tilille. Isä asui tuolloin jo muualla ja oli epäluotettava muutenkin, kuulemma. 

Kommenttini:

Minä en löydä omaa tekstiäni, jossa kirjoittaisin että poika ja isä on tehneet keskenään tilisiirron. 

Olen kirjoittanut, että lainani eksälle tapahtui tilisiirron kautta.

Isä on asunnut muualla todellakin jo kohta 14 kk. Ei ole ollut kaikkein luotettavin isä pojalle siinä mielessä, että varsinkin alussa perui heidän keskenään sopimia tapaamisia jne. Nykyään ovat nähneet enemmän. Silti en sanoisi, että isä olisi lasta kohtaan ollut täysin epäluotettava. Nyt oli täysin p a s k a, ei vastannut puhelimeen pariin päivään ja raha ei ollut saatavilla.

Se, että eksä on ollut minulle epärehellinen yms on asia erikseen nyt ollaan sitten tultu siihen pisteeseen, että lapsenkaan ei ole syytä isäänsä luottaa. Tätä en olisi toivonut lapselleni, lapseni olisi ansainnut parempaa. 

Elämä kuitenkin jatkuu ...

28 v yhdessä 

Vierailija
4346/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten velka liittyy yhdessäoloon? Velasta pääsee eroon myymällä asunnon.

Ehkä velka liittyy yhdessäoloon sillä tavoin, että mikäli eroa haluaa vain toinen osapuoli, mutta toinen osapuoli on siinä ihan tyytyväisenä, niin ei tavallaan kehtaa eikä jaksa erota.

Eri asiahan on silloin, kun molemmat haluavat eron.

Onhan se epämiellyttävää ja hankalaa myydä asuntoa kuukausitolkulla ja asua yhdessä, kun toinen haluaa eron ja toinen ei halua erota. Se on ahdistavaa..

Monet siis jäävät, kun se on helpompaa.

Vierailija
4347/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, koko ajan paljastuu kamalampia asioita eksästäsi. Valitettavasti uskon niin, että voit odottaa vielä ihan mitä tahansa.

Nyt tärkeintä olisi kuitenkin suojata itsesi ja lapsesi. Ei ole todellakaan reilua, että olet joutunut kertomaan lapselle isänsä teoista jättämisestä lähtien. Mutta en näe nyt oikein vaihtoehtoja. Pojan on tärkeää tietää, että isäänsä ei kannata luottaa raha-asioissa yhtään. Ei lainata rahaa eikä mitään muutakaan. Ja asunnon myynti on nyt tärkeä asia myös. Vaikka et joutuisikaan vastuuseen eksäsi mahdollisista ulosottoveloista, niin käytännössä miten tällaisen asunnon myisi? Kuka sen haluaisi ostaa? Ja pitäisikö antaa pilkkahinnalla vai miten? Kuten MaratonParkuja sanoi en minäkään uskaltaisi omistaa tuollaisen ihmisen kanssa edes maitopurkkia yhdessä.

Kauhuskenaario olisi, että äijänkuvatus alkaisi käyttää taloudellisesti hyväksi myös lastaan.

Ja kyllä tuo kuulostaa kavallukselta. Omalta lapselta. Koko ihmiskunnan puolesta hartaasti toivoisin, että tämän tyyppiset ihmiset joutuisivat joskus vastuuseen teoistaan.

Kuurankukka

Vierailija
4348/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaika tietona, olin isännöitsijätoimistoon yhteydessä ja eksä edelleen tänä päivänä asuu tässä asunnossa, ei ole tehnyt poismuuttoilmoitusta.

Ei tämän pitäisi minua yllättää vaikka samalla katsoin eksän tekstiviestiä, jossa "kirjallisesti" väittää sen tehneensä.

Asunnon myynti ei ole ongelma vaikka toisella henkilöllä olisi ulosotto päällä, luojan kiitos ostettiin asunto aikoinaan selkeästi 50/50%. Ei vaikuta ostajaan mitenkään, eli eksän velka ei rasita osakkeita mitenkään. Ulosotto ei myöskään voi pakottaa minua myymään omistamaani 50%. Tässä on nyt muutama asia, jonka takia en usko, että eksä olisi ulosotossa, ainakaan vielä. Olen vihjannut aiemmin, että nuo asiat oli vahvasti työelämääni ennen.

Minulla on vielä muutama asia selvityksessä.

28 v yhdessä 

Vierailija
4349/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuli sellainenkin villi ajatus mieleen, että mitäpä jos kysyisit eksältä suoraan että onko hänellä ulosottovelkoja? Tämä olisi hyvä nyt tietää ennen asuntokauppoja.

Vaikka kaikki tiedämmekin, että totuuden ulos saaminen häneltä voi olla mission impossible. Silti hän saattaisi kerrankin yllättyä suorasta kysymyksestä päin naamaa ja erehtyä puhumaan totta.

Onko muuten olemassa mitään virallista tahoa, josta tuollaisen asian voisi selvittää? Tuntuu jotenkin hyvin kohtuuttomalta joutua tilanteeseen, jossa omistaa yhdessä asunnon toisen kanssa eikä tiedä onko se ulosottouhan alla.

Kuurankukka

Vierailija
4350/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minun ei tarvitse korjata tai selitellä niin kaikki ne palkkarahat mitä poika sai mökkimiehen töistä meni suoraan pojan tilille. Tämä palkka/palkkio, jonka poika joko siirsi tai pyysi siirtämään isänsä tilille tuli erään harrastustoiminnan kautta, eli isä ja poika molemmat ovat yhdessä olleet hommissa ja saaneet omat palkkionsa (ovat noin 4 krt/vuosi). Siksi poika valitsi tässä isänsä, enkä minä siitä poikaa voisi moittia. Ei olisi ennen tätä tullut edes mieleeni, että isä pettäisi poikansa.

Mietin ulosottoa, en tiedä onko eksä niin pahoissa vaikeuksissa. Ainakaan asunnon osalta minulle ei ole tullut tietoa, mutta toisaalta miksi tulisikaan. Auto on varmaan velalla, vene oli myös (velaton), mutta en edes tiedä onko sitä enää.

Sitä tosissaan luuli tuntevansa toisen kun 15 v:nä ystävinä tutustuttiin eli 35 vuotta sitten ja pariskuntana oltiin 28 vuotta. Ei sitä näköjään oikeasti tunne. Jälkikäteen sanottuna niin

Tässä 28: n kommentissa puhuttiin tiille siirtämisestä. 

Vierailija
4351/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vauva palstalla on paljo ihmisiä mitkä takertuvat järjettömiin yksityisasioihin.

Ja vatvovat niitä. Esm nyt tämä että poika antoi rahaa isänsä taakse jemmaan.

Meillä vanhin teki aikoinaan saman, koska olisi muuten teininä pistänyt kaiken palamaan.

Siis toi ei ole mitenkään epätavallista perheissä.

Ei kenelläkään normaalilla vanhemmalla kävisi mielessäkään kähveltää näitä rahoja sitten.

Vaikka nyt erotilanteessa vääntäis exän kanssa vattuillakseen niin lasta ei tartte eikä kuulu aikusen miehen piinata.

Vähä ryhtiä ja selkärankaa.

Hyvä että 28 v ja poika pääsivät/pääsevät persoonallishäriöisestä lierosta eroon.

Vierailija
4352/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä tuli sellainenkin villi ajatus mieleen, että mitäpä jos kysyisit eksältä suoraan että onko hänellä ulosottovelkoja? Tämä olisi hyvä nyt tietää ennen asuntokauppoja.

Vaikka kaikki tiedämmekin, että totuuden ulos saaminen häneltä voi olla mission impossible. Silti hän saattaisi kerrankin yllättyä suorasta kysymyksestä päin naamaa ja erehtyä puhumaan totta.

Onko muuten olemassa mitään virallista tahoa, josta tuollaisen asian voisi selvittää? Tuntuu jotenkin hyvin kohtuuttomalta joutua tilanteeseen, jossa omistaa yhdessä asunnon toisen kanssa eikä tiedä onko se ulosottouhan alla.

Kuurankukka

Siksi yritän nyt pysyä rauhallisena eksään päin, että saisin sovittua tapaamisen ihan kasvokkain ja aikaiseksi järkevän keskustelun. Nyt ei olisi hyvä hyökätä kimppuun lankoja pitkin sillä pakenemisreaktio olisi varma. Sekä nämä raha-asiat, poismuuttoasia ja tavaroiden tyhjentäminen vaatii nyt minulta hieman malttia, vaikka tekisi mieli ne eksän p a l l i t laittaa roikkumaan tikun oksaan. Eksää ei voi ahdistaa nurkkaan se menee ihan mykäksi, pitää olla viilipytty faktojen kanssa ilman draamaa niin yleensä lopputulos on parempi.

Mun pitää nyt vaan toimia, vaikka kuinka tekisi mieli muutama kyynel vierittää siitä, että kaikki tämä p a s k a iski samaan aikaan kun nämä terveysasiat. Olin todella onnellinen jo lähes 9 kk. Onneksi pääsen mökkimiehen kainaloon pian edes pariksi vuorokaudeksi, nähdessämme ihan ensin keskityn vain mökkimieheen, mutta tiedän, että voin keskustella hänen kanssa tästä kaikesta. 

28 v yhdessä 

Vierailija
4353/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ulosottorekisterin voi netistä pyytää, se maksaa jonkin verran, en nyt muista muttei kovin paljon. 

Vierailija
4354/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väliaika tietona, olin isännöitsijätoimistoon yhteydessä ja eksä edelleen tänä päivänä asuu tässä asunnossa, ei ole tehnyt poismuuttoilmoitusta."

Muistathan, että taloyhtiölle ja isännöitsijälle ei välity se virallinen asumispaikka. Heille täytyy siis erikseen ilmoittaa poismuutosta, mitä mies ei ole tehnyt. 

Vielä on pieni mahdollisuus, että mies on tehnyt virallisen muuttoilmoituksen postin sivuille, joista se välittyy kaikkiin virallisiin tahoihin (maistraatti, pankki ym.), mutta tuo ei välity isännöitisjätoimistolle eikä taloyhtiön tietoihin. Ja mies ei ole tehnyt muuttoilmoitusta siis taloyhtiölle erikseen.

Kun muuttaa pois, pitää tehdä kahteen paikkaan ilmoitus:

1. postin sivulla

2. omaan taloyhtiöön (huolto/isännöitsijä)

Se on varmaa, että mies on pistänyt osoitetietonsa salaisiksi, eli yksityishenkilö ei saa mistään hakupalveluista selville, missä mies on virallisesti kirjoilla.

Vierailija
4355/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tilisiirrosta vielä, että todellakin kirjoitin, että se palkkio joko tuli pojan tilille tilisiirtona tai poika pyysi maksajan siirtämään isällensä suoraan. En ole asiaa tutkinut, minusta sillä ei nyt ole merkitystä. Kyseessä pojan ja isän oma sopimus. Ennen ne palkkiot on tulleet maksajasta riippuen, joko suoraan pojalle tai välillä isälle. Minä en ole puhunut itse käteisestä, veikkaan että käteisellä niitä ei hoideta.

Tämä asia on nyt osaltani käsitelty.

28 v yhdessä

Vierailija
4356/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni auttaa kun on paljon erilaisia asioita ja pelkona on, että hermostun tai keskustelu ajautuu sivuraiteille tai toinen haluaa sekoittaa tahallaan: kirjoitan muistiin kaikki ne asiat mitkä haluan saada selville tai on pakko keskustelussa hoitaa. Sitten, vaikka ranskalaisilla viivoilla, otan muistilapun mukaan keskusteluun. Tarkistan ennen kuin toinen poistuu paikalta, että kaikki asiat on varmaan käyty läpi. 

Myöskin voi kirjoittaa kunkin asian kohdalle lyhyesti mitä siitä sovittiin ja toinen sanoi ja lupasi. Päivämäärä lappuun vielä muistin vahvistamiseksi. 

Vierailija
4357/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Väliaika tietona, olin isännöitsijätoimistoon yhteydessä ja eksä edelleen tänä päivänä asuu tässä asunnossa, ei ole tehnyt poismuuttoilmoitusta."

Muistathan, että taloyhtiölle ja isännöitsijälle ei välity se virallinen asumispaikka. Heille täytyy siis erikseen ilmoittaa poismuutosta, mitä mies ei ole tehnyt. 

Vielä on pieni mahdollisuus, että mies on tehnyt virallisen muuttoilmoituksen postin sivuille, joista se välittyy kaikkiin virallisiin tahoihin (maistraatti, pankki ym.), mutta tuo ei välity isännöitisjätoimistolle eikä taloyhtiön tietoihin. Ja mies ei ole tehnyt muuttoilmoitusta siis taloyhtiölle erikseen.

Kun muuttaa pois, pitää tehdä kahteen paikkaan ilmoitus:

1. postin sivulla

2. omaan taloyhtiöön (huolto/isännöitsijä)

Se on varmaa, että mies on pistänyt osoitetietonsa salaisiksi, eli yksityishenkilö ei saa mistään hakupalveluista selville, missä mies on virallises

Olen kyllä eksälleni koko ajan korostanut, että vesimaksun takia poismuuttoilmoitus täytyy tehdä ihan erikseen taloyhtiölle. Yritän vielä kerran vääntää Hänelle asian rautalangasta, olen kyllä varma, että syy on nyt joku muu. 

Ja en minä oikeasti tarvitse tietoa missä mies virallisesti asuu, olin asiasta kiinnostunut vain siksi, että pääasia, että ei asuisi tässä.

Kiitos neuvoista, nämä on hyviä muistutuksia kaikille.

28 v yhdessä

Vierailija
4358/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ap nyt asuntosi tiedot sinne jonnekin digipalveluun, maistraattiin, vai mikä se oli.

Saat sieltä tietää, kuinka monta henkilöä on virallisesti kirjoilla asunnossasi.

Jos sieltä tulee luvuksi 3, silloin tiedät, että mies ei ole tehnyt virallista poismuuttoilmoitusta ja kusettanut sua päin naamaa.

Vierailija
4359/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siis olla mahdollista, että joku ihminen jää roikkumaan taloyhtiön tietoihin vaikka ikuisesti? Jos ei hoida muuttoilmoitustaan loppuun saakka. Näitähän luulisi olevan paljon, ihmiset ovat huolimattomia joko tahallaan tai vain muuten.  Voiko virallisia osoitteita olla kahteen paikkaan? Kumpi on nyt exän virallinen osoite, se missä hän oikeasti asuu vai tämä entinen koti? Jos asunnon myy, niin jääkö exän tieto edelleen roikkumaan, jos siinäkän vaiheessa hän ei itse korjaa asiaa. 

En puhu nyt postiosoitteesta vaan siitä, miten asia virallisesti katsotaan. Postinhan saa osoitettua mihin tahansa itse haluaa. 

Vierailija
4360/12645 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, onko miehesi väittänyt siis sinulle, että on tehnyt poismuuttoilmoituksen sekä postiin että taloyhtiöön? 

Se on fakta, että on pistänyt osoitetietonsa salaiseksi.