Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12644)

Vierailija
3001/12644 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eikö itse kommentti ja sen sisältö ole tärkeämpi kuin joku nimimerkki? 

Mitä se haiittaa asian kannalta onko keskustelijoina vierailija ja vierailija tai joku Horsmankukka ja Risto Reipas. 

Minulle on ihan sama ja se vaikka nimimerkit olisivatkin käytössä, mutta noin yleensä. 

No ei ole helppo seurata, kun esim tässä ketjussa on kymmeniä erilaisia erotarinoita. Joillain erosta pitempi aika, joillain tuore tapaus. Toisilla lapsia, jotkut avoliitossa, osa naimisissa.

Vierailija
3002/12644 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä se haiittaa asian kannalta onko keskustelijoina vierailija ja vierailija tai joku Horsmankukka ja Risto Reipas. 

Minulle on ihan sama ja se vaikka nimimerkit olisivatkin käytössä, mutta noin yleensä. 

No ei ole helppo seurata, kun esim tässä ketjussa on kymmeniä erilaisia erotarinoita. Joillain erosta pitempi aika, joillain tuore tapaus. Toisilla lapsia, jotkut avoliitossa, osa naimisissa.

🔆🍸🔆🍸🔆🍸🔆🍸🔆🍸3000 kommenttia tuli

Oooonnnneeeaaaa Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3003/12644 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kontrollin halua. Tämän foorumin ohjeilla mennään, eikä mitenkään yksittäisten keskittymiskyvyttömien kontrollifriikkien ehdoilla.

Vierailija
3004/12644 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on mollattu muita kuin "nimimerkillä" kirjoittavia ja jotka eivät ole samanmielisiä ryhmäpaineen alla. Vakituiset ovat jankanneet, että ketju pilataan erilaisilla mielipiteillä, mutta oikeasti nämä vakituiset jankkaajat p i l a a v a t tätä alustaa keskusteluvaatimuksillaan ja ilkeilyillään. Käskeneet pois ja alapeukuttaneet törkeesti. 

Oikeestihan noita "nimimerkkejä" voi rustailla vaikka yksi ja sama novellisti. 

Vierailija
3005/12644 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kontrollin halua. Tämän foorumin ohjeilla mennään, eikä mitenkään yksittäisten keskittymiskyvyttömien kontrollifriikkien ehdoilla.

Ei kukaan halua profiloitua jollain random palstalla vaan keskustelun tarkoitus on juurikin vain keskustella asioista. GDPR tulee sanoista General Data Protection Regulation (yleinen tietosuoja-asetus). Se on henkilötietojen käsittelyä sääntelevä laki, jota alettiin soveltaa kaikissa EU-maissa keväällä 2018.

https://tietosuoja.fi/gdpr

Vierailija
3006/12644 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua profiloitua jollain random palstalla vaan keskustelun tarkoitus on juurikin vain keskustella asioista. GDPR tulee sanoista General Data Protection Regulation (yleinen tietosuoja-asetus). Se on henkilötietojen käsittelyä sääntelevä laki, jota alettiin soveltaa kaikissa EU-maissa keväällä 2018.

https://tietosuoja.fi/gdpr

Vierailija
3007/12644 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Nyt taitaa hyytyä tämä ketju. Harmi.

Vierailija
3008/12644 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, miten vihamielistä kirjoittelua on tänne  kertynyt. No, kateushan vie kalatkin vedestä. Jollekin taisi olla liikaa tuo alkuajan sopuisuus ja kannustus. Toivottavasti tuli hyvä mieli - onnea vaan valitsemallasi tiellä😵‍💫

Vierailija
3009/12644 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ap:lle sanoisin että totta kai nuoret asuvat mieluummin vanhassa tutussa kodissa.

Ilmeisesti siellä on tilaa ja isän kanssa elämä rentoa jos hän ei vaadi koulunkäyntiä ym ikäviä asioita.

Ei lapset sinua ole hylänneet! Älä nyt vaivu epätoivoon vaan päästä heistäkin irti.

Vierailija
3010/12644 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuskorttia on turha vetää esiin, siitä ei ole kysymys. 

Vierailija
3011/12644 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kateellisia ollaan, kun itse balanssissa omassa elämässään ja kokemukset menneisyydestä käsitelty. Ja löydetty kaikki uusi. Just lähdemme lomalle, aah!

Vierailija
3012/12644 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No sen takia olisi tässä ketjussa ollut tärkeää, että tänne änkeytyi ihmisiä, jotka sotkivat eri ihmisten tarinoita keskenään ja alkoivat sitten marisemaan, että ei nyt täsmää, kun sanottiin ensin näin ja sitten noin. Ja kun lisäksi vielä sotkivat yhteen vuosi sitten tapahtuneita asioita eri kirjoittajilta ja alkoivat antaa erinomaisia vinkkejään, mitä näiden ihmisten pitäisi tehdä, soppa olikin valmis ja tosissaan kirjoittelevat jättivät ketjun näille pätijöille ja jankkaajille.

Toivottavasti on erinomaisen hyvä mieli nyt näillä, jotka saivat ketjun kuolemaan, kun ainakin saivat sen viimeisen sanan, sehän todistaa heidän ylivertaisesta älystään!

Vierailija
3013/12644 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joo, kateellisia ollaan, kun itse balanssissa omassa elämässään ja kokemukset menneisyydestä käsitelty. Ja löydetty kaikki uusi. Just lähdemme lomalle, aah!

Kateellisia ollaankin sille, että itse ei ole vaikeissa paikoissa saanut mitään muuta kuin käskyn ottaa itseään niskasta kiinni. Nyt harmittaa, kun toiset saavat kannustusta ja asiallista analyysia, josta oikeasti on apua.

Mutta kun on matala luonne, ei suo toisellekaan sen parempaa kuin itse sai, vaan haluaa vain laittaa vahingon kiertämään ja mieluummin pahoittaa toisen mieli "neuvoilla" kuin kannustaa vaikeassa tilanteessa.

Vierailija
3014/12644 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo toista vuotta kestäneen ketjun ainoa oikea ja kyseisten ihmisten tarvittava anti ja apu näiden kannustajien mielestä on tsemppaaminen ja samaa mieltä oleminen niin olkoon sitten niin. 

Mutta kun näissä, usein tuskallisissakin eroissa, tarvitaan silti myös sitä järkeäkin. 

Vierailija
3015/12644 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan puppua, että on toistuvasti sekoitettu esimerkiksi aloittajan viestit jonkin toiseen. 

Ketjussa on ihan selkeästi monia juuri aloittajalle kohdistettuja selkeitä kysymyksiä ja neuvoja. 

Siitä tuskin onkaan epäselvyyttä vaan siitä, että halutaanko se täällä tunnustaa. 

Ilkeämielisyyteen, kateuteen ja muuhun vastaavaan voi hyvin niin halutessaan vedota, mutta kyllä moni lukija varmaan sen selkeästi on huomannut, ettei mistään sellaisesta ole ollut kysymys. 

Vierailija
3016/12644 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut poissa ketjusta minäkin, mutta vielä pari sanaa. Jos jankataan siitä, mitä AP on kirjoittanut silloin yli vuosi sitten, perustetaan neuvot sen aikaiseen tilanteeseen, selostetaan, miten AP on varmaankin vain ymmärtänyt väärin exän hyvää tarkoittavat toimet, ohitetaan se fakta, että ex petti vuosia ja jatkoi haukkumista, syyllistämistä ja manipulointia eron jälkeen, on vaan hieman vaikea ymmärtää, mitä hyvää nämä kirjoittajat, jotka toistavat ja toistavat viestin, jonka AP on kertonut satuttavan, tavoittelevat? Onko siis todella usko, että kun seitsemättä kertaa kirjoittaa AP:lle, että tulkitset väärin tilanteesi ja olet katkeruutesi sokaisema, täällä muut havahtuvat näkemään tämän "totuuden" ja APn elämä saa oitis uuden upokaisen suunnan?

AP, minä sitkeästi vaan edelleen tsemppaan. Ihan sama, mitä siitä täällä ajatellaan ja mitä minun näiden älykköjen mielestä pitäisi kirjoittaa. Koska nyt tilanteessasi ei ole muita vaihtoehtoja kuin elää yli, niinä huonoina ja toivottavasti joskus myös parempina päivinä. Lisään vielä, että ymmärrän niin pettymyksesi, surusi ja tietysti myös kiukkusikin, kun hetkenhän kesällä jo näytti siltä, että myös lapsiasiassa oltaisiin menossa parempaan suuntaan ja jonkinlainen tasa-arvoisempi sopimus siinsi taivaanrannassa. Totta kai nyt tunnet itsesi petetyksi vähän joka suunnalta. Ja oletkin sitä. Anna kuitenkin nyt tunteiden vaan taas tulla ja mennä. Tämäkin on jonain päivänä vain muisto.

En tiedä, ovatko nämä viimeiset sanani ketjuun, tietysti toivon, että ei. Mutta jos ovat, jätän minäkin haikeat ja kiitolliset jäähyväiset kaikille, jotka ovat halunneet osallistua ketjuun vilpittömästi toisten tilannetta helpottaakseen. Vähemmän haikeat jätän heille, jotka ovat käyttäneet ketjua pätemiseen ja oman egonsa hieromiseen. Tahdon sentään uskoa, että tahalliseen satuttamiseen sentään kukaan ei ole pyrkinyt, mutta toki jää sillekin tulkinnalle väkisin hieman ovi auki.

T: MaratonParkuja

Vierailija
3017/12644 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se on ihan puppua, että on toistuvasti sekoitettu esimerkiksi aloittajan viestit jonkin toiseen. 

Ketjussa on ihan selkeästi monia juuri aloittajalle kohdistettuja selkeitä kysymyksiä ja neuvoja. 

Siitä tuskin onkaan epäselvyyttä vaan siitä, että halutaanko se täällä tunnustaa. 

Ilkeämielisyyteen, kateuteen ja muuhun vastaavaan voi hyvin niin halutessaan vedota, mutta kyllä moni lukija varmaan sen selkeästi on huomannut, ettei mistään sellaisesta ole ollut kysymys. 

Jaha. Ap:n ex on tainnut löytää tiensä keskusteluun. Vääristelyä, alistamisyritystä, sumutusta, manipulointiyritystä...

Vierailija
3018/12644 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää kannustajat ihan aikuisia ihmisiä? 

Vierailija
3019/12644 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen ollut poissa ketjusta minäkin, mutta vielä pari sanaa. Jos jankataan siitä, mitä AP on kirjoittanut silloin yli vuosi sitten, perustetaan neuvot sen aikaiseen tilanteeseen, selostetaan, miten AP on varmaankin vain ymmärtänyt väärin exän hyvää tarkoittavat toimet, ohitetaan se fakta, että ex petti vuosia ja jatkoi haukkumista, syyllistämistä ja manipulointia eron jälkeen, on vaan hieman vaikea ymmärtää, mitä hyvää nämä kirjoittajat, jotka toistavat ja toistavat viestin, jonka AP on kertonut satuttavan, tavoittelevat? Onko siis todella usko, että kun seitsemättä kertaa kirjoittaa AP:lle, että tulkitset väärin tilanteesi ja olet katkeruutesi sokaisema, täällä muut havahtuvat näkemään tämän "totuuden" ja APn elämä saa oitis uuden upokaisen suunnan?

AP, minä sitkeästi vaan edelleen tsemppaan. Ihan sama, mitä siitä täällä ajatellaan ja mitä minun näiden älykköjen mielestä pitäisi kirjoittaa. Koska nyt tilanteessasi ei ole

Hyvä MaratonParkuja, tähän ei tällä kohtaa ole paljoakaan lisäämistä. Hyvä sinä! Hyvä me!

Ap:tä minäkin tsemppaan, joskin yhä harvemmin näin julkisesti. Olet mielessäni useinkin.

Tuumis🌻

Ps kummasti katkesi tuo sinun viestisi lopusta, mitä lainasin... päivityksen ihanuuksia

Vierailija
3020/12644 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko nää kannustajat ihan aikuisia ihmisiä? 

Jaha. Ap:n ex on tainnut löytää tiensä keskusteluun. Vääristelyä, alistamisyritystä, sumutusta, manipulointiyritystä...