Miksi naiset pukeutuu niin paljastavasti miehiin verrattuna, mikä siinä on ajatuksena?
Naiset pukeutuu tiukkoihin juoksutrikoisiin ja shortseihin sekä uimarannalla pieniin bikineihin niin että naru on syvällä persvaossa ja persposket näytillä. Miehet käyttää löysiä housuja niin juoksussa kuin uimarannalla.
Mikä saa naiset pukemaan stringimalliset bikinit jalkoihin ja menemään yleiselle uimarannalle?
Kommentit (823)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä joillakin käsittämättömän suuret murheet, kun eivät kestä naisten kesäpukeutumista. Jos antaisitte vaan asian olla? Onko liikaa vaadittu? Emmäkään välttämättä hirveästi innostu joidenkin miesten lihasnäytöksistä kesäisillä kaduilla, mutta se ei kuulu mulle, varsinkaan, jos he saavat siitä kiksit ja vahvistusta miehisyydelleen. No joo, turhaan tässä varmaan länkytän, aina teitä kitisijöitä on riittänyt ja tulee riittämään. Taidankin vetää pikku kesävaatteeni ylle ja livahtaa kaupungille. 🙂 Hauskaa kesää sullekin, hyvä kitisijä, relaa välillä! Heitä vaikka paita pois. 😉
Niinpä. Miehet saavat esitellä itseään aivan rauhassa. Vain naisten pukeutumisesta on jokaisella mielipide. Kyse on vain naisten kontrolloinnista. Vaikka naiset pukeutuisivat maata viistävään lakanaan, palstalla haukuttaisiin ne joiden lakana on moraalinvartijoiden mielestä liian ohut.
Minä katson tämän keskustelun luettuani kaikkia paljastavasti pukeutuneita naisia ihaillen, koska he haistattavat yhteiskunnan kontrollille pitkän paskan.
Tää on aivan täyttä sontaa. Vääristelette asian kuin asian sellaiseksi, että se sopii teidän sortonarrattiiviinne ja sujuvasti ohitatte sen, että myös lasten ja miesten vaatteisiin suhtaudutaan ihan samalla tavalla. On otettava huomioon myös, että naiset on ainoita, jotka paljastelee, joten siksi korostuu heidän vaatteistaan keskustelu.
Jo vuosikausia sitten puhuttiin siitä miten lasten vaatteita oli alettu tehdä aikuisten vaatteiden tyylisiksi ja tätä vastustettiin.
Paidattomia saati miehiä stringeillä ei todellakaan katsota vain hyvällä, jos sosiaalinen älykkyys unohtuu kontekstissa.
Lopettakaa siis ainainen vääristelynne!
Et arvostele paidatonta miestä itsensä esittelystä. Et arvostele miestä joka laittaa tiukan paidan esitelläkseen lihaksiaan. Et arvostele miestä joka käyttää kapeita housuja joiden lahkeet on suunniteltu esittelemään pohkeita. Et arvostele miestä joka esittelee paljaita käsivarsiaan.
Vain naisten kimppuun käyt koska niin sinut on opetettu tekemään.
Kiteytit olennaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalista häirintäähän naisten paljastava pukeutuminen on samalla tavalla kuin jos mies kulkisi ympäriinsä pelkässä kalukukkarossa.
Mies shorteissa ilman paitaa vastaa naista ilman paitaa.
Eikö ne rintaliivit pistetty roviolle jo aikapäivää sitten. Jättäkää naiset tosiaan se nyörikin vaosta veks, teillähän on siihen oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hups hups.. mikä ihmeen kateus.
minäkin voisin paljastella jos haluaisin.
ei ole tarvetta.
tunsin tätä työkaveria kohtaan ainoastaan myötähäpeää.
yritin kohteliaasti sanoa ettei kannata rinnat paljaana olla miehille tyrkyllä. eivät pidä siitä.
ei mennyt perille ennen kuin mies suoraan sanoi.
naiset muistakaat sitä saat mitä tilaat. ei kannata sitten huutaa mii tuutaa....
Jo se, että sulla on tarve mennä kommentoimaan ja arvostelemaan toisten pukeutumista ja tulla tänne moraalisaarnaamaan "muistakaa että jos näkyy tissivako niin miehet pitää halpana lutkana" kertoo hyvin paljon susta. Mikä muu siinä olisi takana kuin kateus tai heikko itsetunto? Jos sulla on hyvä itsetunto ja kannat itsesi ylpeästi ei pitäisi olla tarvetta tulla huutelemaan tällaista
No kumpi siinä on takana, kateus vai heikko itsetunto, kun peittävämmin pukeutuvia pitää yrittää halveerata? Mistä se tarve tulee?
– ei tuo, jolle kommentoit
Kuinkahan monesti peittävästi itsensä pukeutuvia halveerataan? Ei kyllä tule mieleen yhtään keissiä, toisin kuin esim. Keskisuomalaisen päätoimittajan mielipidekirjoitus jossa hän suoraan leimasi seksuaaliseksi häirinnäksi Instragamin suomalaiset julkkisnaiset, jotka laittavat bikinikuvia itsestään.
Onko sulta jäänyt tämä ketju lukematta?
Kerro mulle missä täällä ketjussa halveerataan peittävästi pukeutuvia? Jos jätetään Burkha-kommentit sikseen. Tämähän täysin keskittynyt arvostelemaan naisia jotka kehtaavat kulkea paljastavissa vaatteissa.
Tässä koottuja vittuiluja viime sivuilta:
- - -
– Mielistelen ja nöyristelen patriarkaattia kun vakuutan palstalla että minä pukeudun siveästi.
- - -
– Olen eri kommentoija, mutta nätisti ja naisellisesti voi kyllä pukeutua myös ilman, että pitää ylen määrin paljastella.
– Mikäs Jeesus se sinä oikein olet.
- - -
- Urheilu-uimapukuja käytän itse. Rannallakin uimaan mennessä. Pysyvät hyvin päällä eikä mikään naru hierrä. Esse Nuoto on esim ihana merkki jota uimaritkin suosivat
- Joo, minulle on myös hirveän tärkeää saada hyväksyntää naisten moraalinvartijoilta. Olet kunnon nainen ja käyttäydyt kuten siveän naisen kuuluu, hyvä sinä.
Tässäkö oli koko saalis "peittävästi pukeutuvia halveeraavista" kommenteista? Nämä kommentit korkeintaan vastaavat nasevasti heille jotka nostavat itsensä jalustalle ja arvostelevat muiden pukeutumista. Luepa itse uudelleen ketju ja mieti uudelleen ketä täällä halveerataan. Tai sitten menet tekemään jotain järkevää palstahaukkumisen sijaan
Ei, sanoin että "viime sivuilta", en mä nyt koko ketjua ala sun takiasi toista kertaa lukemaan ja kaikkea kopioimaan.
Ja eiväthän nuo mitään nasevia vastauksia ole, vaan lapsellista räksyttämistä. Mitä jalustalle nostamista esimerkiksi on urheilu-uimapuvun käyttämisessä? Ei mitään, vaan siihenkin piti vittulla. Ei siinä myöskään arvosteltu toisten pukeutumista millään tavalla.
Kysyn uudelleen: Kumpi siinä on takana, kateus vai heikko itsetunto, kun peittävämmin pukeutuvia pitää yrittää halveerata? Mistä se tarve tulee?
Ja sun ei tarvitse olla huolissasi mun tekemisteni järkevyydestä, riittää, että hoidat omat tekemisesi järkevästi.
Miehethän ne iliman paitoo kulukee.
Tavallaan ne stringit vois olla kivat kun ei tarvitsisi nyppiä koko aikaa tavallisen alaosan reunoja vaosta, vaan kangas olisi siellä pysyvästi. Mutta ei vaan pokka kestä, liian härskit rannalle.
Juoksuhousujen kanssa sitten taas hyvät, mutta en silloinkaan halua että kukaan tietää mulla olevan stringit alla.
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin näin paidattoman miehen pyöräilemässä pelkissä bokserikalsareissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä maalla aikanaan, miehet kuluki iliman paitoo, lököhousuissaan ja kangasnenäliina päässä. Nenäliina oli solmittu joka nurkasta silleen somasti, en tiedä oliko käytetty. Ei meitä ketään härinnyt, eikä kiihottanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika säälittäviä nuo tyypit joiden mielestä peittävästi pukeutuminen on "siveyspoliiseille alistumista". Tyyliin "olet vapaa tekemään mitä vain, kunhan teet täsmälleen mitä minä käsken".
Itse yritin etsiä peittävää uimapukua, mutta enimmäkseen niitä löytyi vain xxl-kokoisille, tai sitten surffipukuja mutta en halunnut pitkiä hihnoja kuitenkaan. Tyydyin lopulta sortseihin ja halterneck-liiviin, eli maha pitää kuitenkin lopulta paljastaa. En minä normaalisti kauan kulje alusvaatteisillani julkisilla paikoilla, minusta on täysin käsittämätön vaatimus että uidessa on pakko olla alusvaatteisillaan kun muunlaisia uima-asuja ei löydy. Sama urheiluvaatteissa, tavallisia sortseja löytyy jotka yltää polveen asti ja ei ole tiukat, mutta jos haluaa peittävät urheilusortsit niin pitää etsiä miesten puolelta.
Sinä tässä säälittävä olet kun et tajua yksinkertaisinta kontrollointia. Ap syyllistää ja kontrolloi naisia, asettaa miehen ihanteeksi. Ja saman tien täällä on lauma nöyriä, mielisteleviä naisia jotka vakuuttavat satojen kommenttien voimin pukeutuvansa kuten ap vaatii ja kuten moralistit vaativat. Teidän nöyristelevä, mielistelevä asenteenne tässä ketjussa on ongelma, ei teidän vaatteenne.
Höpsis. Jos joku haluaisi mielistellä ap:ta tai sinua, joka esität vastakkaisia mielipiteitä, sen ei pitäisi olla ongelma kenellekään.
Koeta kuitenkin huomata, että kumpikaan teistä ei varsinaisesti ole mikään mielipidevaikuttaja. Kumpikin varmaan aikuisena ihmisenä tajuaa, ettei voi pakottaa ketään tekemään niin kuin haluaa. Mulle on ihan sama, kumpi teistä yrittäisi, ei se mielipidettäni tai tapojani muuta.
Sheimauksella kukaan ei saa omaa agendaansa läpi. Ketjussa on useampi kirjoittaja, joka sanoo mielipiteensä, ja käyttäytyy lisäksi asiallisesti muita kirjoittajia kohtaan. Niitä on ilo lukea, ovatpa sitten samaa tai eri mieltä kanssani.
Onko asia nyt niin vaikeasti hiffattava? syypää on tietenkin evolutionaarinen. Ihan samalla tavalla eläinkunnassa jopa hämähäkit esittelevät itseään ja tanssivat (usein uros) pariutumisen toivossa. Ei ihminen poikkea tästä ollenkaan.
Näin yleisesti ottaen ihmiset jotka ovat konventionaalisen kauniita ja esimerkiksi treenattuja, haluavat esitellä itseään useammin. Aika loogista tietenkin. Uskon että kyseessä on kombinaatio egoa ja ylpeyttä. Halutaan näyttää muille ihmisille kuinka paljon työtä on tehnyt kauniin kehon eteen. Tässä ei tietenkään ole mitään vikaa.
Kannattaa edes joskus analysoida asioita evoluutiobiologian/psykologian avulla. Ei tämä niin monimutkaista ole. Live and let live.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan miellyttää patriarkaattia ja pukeutua miehen silmää miellyttävästi paljastaviin vaatteisiin.
Haluan miellyttää patriarkaattia ja haukun naiset jotka pukeutuvat rohkeasti. Mielistelen ja nöyristelen patriarkaattia kun vakuutan palstalla että minä pukeudun siveästi.
Ei patriarkaattia mielistely kiinnosta, paljas iho niitä kiinnostaa, ja sinä onneksi tarjoilet sitä heille yllin kyllin, juuri heidän halujensa mukaan.
Jatka vain mielistelyäsi. Hyvä koira.
Kisuseni, sinä miellytät patriarkaatin silmää hyvin paljon. Sinusta on paljon iloa minulle, patriarkaatille. Minä en saa niin paljon silmänruokaa naisista, jotka eivät alistu katseeni alla kaiken paljastaen. Sähäkkyytesi ja rohkeutesi on riemastuttavaa, into jolla ajat asiaani noille puritaanisemmille naisille, se on liikuttavaa omistautumista minulle. On uskottavampaa kun nainen perustelee toiselle naiselle, että lelun osa on hyvin, hyvin voimaannuttava. Olet minulle mieleen, jatka.
Palkitsen sen sinulle - niin kauan kuin olet nuori ja hoikka. Myöhemmin et enää kiinnosta minua.
Highlander kirjoitti:
Onko asia nyt niin vaikeasti hiffattava? syypää on tietenkin evolutionaarinen. Ihan samalla tavalla eläinkunnassa jopa hämähäkit esittelevät itseään ja tanssivat (usein uros) pariutumisen toivossa. Ei ihminen poikkea tästä ollenkaan.
Näin yleisesti ottaen ihmiset jotka ovat konventionaalisen kauniita ja esimerkiksi treenattuja, haluavat esitellä itseään useammin. Aika loogista tietenkin. Uskon että kyseessä on kombinaatio egoa ja ylpeyttä. Halutaan näyttää muille ihmisille kuinka paljon työtä on tehnyt kauniin kehon eteen. Tässä ei tietenkään ole mitään vikaa.
Kannattaa edes joskus analysoida asioita evoluutiobiologian/psykologian avulla. Ei tämä niin monimutkaista ole. Live and let live.
Ja täällä jo neuvotaan yhtä kritisoiduinta "tiedettä", anna mun kaikki kestää! Pysy sinä vaan niissä voimalauseiden viljelyssä ja jätä se tiede meille tieteilijöille.
Naisille ei myydä sellaisia asuja! Itse käytän miesten uimashortseja sekä yläosana urheilutoppia uimaan mennessä julkisilla paikoilla. Hankin kylläkin useimmat muutkin vaatteeni miesten osastoilta, ovat kestävämpiä ja käytännöllisempiä, mut eihän ne kaikille sovi eikä kaikki niistä tykkää, kukin tyylillään. Oon saanut ihmettelyjä ja oikein kiukkuisia haukkujakin sit taas puolestani siitä kun en pukeudu paljastavasti tai käytä naisten vaatteita. Harmi että miehet ei uskalla pukeutua vaikka napapaitoihin ja pikku stringeihin halutessaan. En ymmärrä ketä haittaa, jos joku ottaa aurinkoa narubiksuissa julkisella rannalla. Kyllähän niitä miestissejäkin rannalla heiluu. Viimeistään keski-ikäsenä miehet ja naiset alkaa muistuttaa toisiaan.
Huoruls gonna huoruls. Ennen ja nyt ja aina sekä ikuisesti.
Minä mietin tätä yksi päivä juhlapukeutumisen kohdalla. Siis iltapukujen. Naisilla on hyväksyttyä ja ehkä tyylikästäkin, että puku on paljastava esim. selästä tai olkapäistä, mutta miehen kohdalla se ei tule kuuloonkaan.
Koska ne tietää että muut näkee. Se nostattaa itsetuntoa. Siinä ole mitään pahaa.
Televisiossa transnainen puetaan rintaliivein ja hepenein, kera piikkikorkojen naiseksi. Meikkiä tupsutetaan, mies kyysyykin, että pitääkö meikkiä olla näin paljon. Joopa joo, ketä varten, mies sanoo että haluaa olla "kaunis" itseään varten.
Vierailija kirjoitti:
Sexuaalista häirintää Ylellä! UPI:n Maria Annala ojentelee pitkiä jäseniään kesämekossa.
Todella tyylikäs nainen. Voisimme ottaa oppia hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne tietää että muut näkee. Se nostattaa itsetuntoa. Siinä ole mitään pahaa.
Ei, ei ole pahaa. Surullista se on, jos itsetunto rakentuu tuolle.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on fetissi tiukkoihin housuihin ja shortseihin, pitää olla ihmyötäistä liukasta ja kiiltävää materiaalia. Kai se on naisten pervoilua esitellä muotojansa.
Saman tien yrittävät salaa kuvata jos noin on mies pukeutunut.
Tässäkö oli koko saalis "peittävästi pukeutuvia halveeraavista" kommenteista? Nämä kommentit korkeintaan vastaavat nasevasti heille jotka nostavat itsensä jalustalle ja arvostelevat muiden pukeutumista. Luepa itse uudelleen ketju ja mieti uudelleen ketä täällä halveerataan. Tai sitten menet tekemään jotain järkevää palstahaukkumisen sijaan