Miksi naiset pukeutuu niin paljastavasti miehiin verrattuna, mikä siinä on ajatuksena?
Naiset pukeutuu tiukkoihin juoksutrikoisiin ja shortseihin sekä uimarannalla pieniin bikineihin niin että naru on syvällä persvaossa ja persposket näytillä. Miehet käyttää löysiä housuja niin juoksussa kuin uimarannalla.
Mikä saa naiset pukemaan stringimalliset bikinit jalkoihin ja menemään yleiselle uimarannalle?
Kommentit (823)
Miehet ovat seksuaalisempia kuin naiset, noin yleistettynä. Siksi naisen paljastavaan pukeutumiseen liittyy vahvasti miesten seksuaalisuus ja tämä on nähty paheellisena. Varsinkin jos kyse on jo varatuista ihmisistä, niin kyllähän se jonkunlaista henkistä pettämistä voi olla. Sekä muutenkin on totuttu siihen, että ihmiset olisi yksi avioisia ja silloin ei pitäisi seksuaalisesti olla virikkeellinen useiden kanssa. Tämä naisten itsensä esittely seksuaalisesti on nähty porttomaisena käytöksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan miellyttää patriarkaattia ja pukeutua miehen silmää miellyttävästi paljastaviin vaatteisiin.
Haluan miellyttää patriarkaattia ja haukun naiset jotka pukeutuvat rohkeasti. Mielistelen ja nöyristelen patriarkaattia kun vakuutan palstalla että minä pukeudun siveästi.
Ei patriarkaattia mielistely kiinnosta, paljas iho niitä kiinnostaa, ja sinä onneksi tarjoilet sitä heille yllin kyllin, juuri heidän halujensa mukaan.
Jatka vain mielistelyäsi. Hyvä koira.
Olet sinä. Tapu tapu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 54-vuotias nainen, enkä todellakaan pukeudu paljastavasti tai kireisiin vaatteisiin. Mutta ap taitaa tarkoittaa "naisilla" vain aika rajattua ryhmää.
Olet nöyrä ja moraalinvartijoita miellyttävä nainen. Jatka samaan malliin.
Ai, koska hän pukeutuu kuumalla fiksusti ja viileästi ja itseään suojaten? Ok.
Pitäisikö myös 85 vuotiaiden ja menopaussin ohittaneiden pukeutua "rohkeasti"? Miksi? Jos ei halua?
Monet naiset pukeutuvat kuten muutkin. Jos ympärillä jollain on trikoot, niiden ostaminen on todennäköisempää. Kilpailu myös syynä, jos jonkun jalat näyttävät hoikemmilta kuin toisen, jolla on ylimääräistä kangasta. Riippuu paikasta ja iästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 54-vuotias nainen, enkä todellakaan pukeudu paljastavasti tai kireisiin vaatteisiin. Mutta ap taitaa tarkoittaa "naisilla" vain aika rajattua ryhmää.
En ole yhtään nöyrä, mutta pidän mukavuudesta. Onko siis niin, että esimerkiksi sinä pukeudut paljastavasti vain ns. moraalivartijoita uhmataksesi? Eräänlaista nöyryyttä sekin. Annat muiden sanella preferenssisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hups hups.. mikä ihmeen kateus.
minäkin voisin paljastella jos haluaisin.
ei ole tarvetta.
tunsin tätä työkaveria kohtaan ainoastaan myötähäpeää.
yritin kohteliaasti sanoa ettei kannata rinnat paljaana olla miehille tyrkyllä. eivät pidä siitä.
ei mennyt perille ennen kuin mies suoraan sanoi.
naiset muistakaat sitä saat mitä tilaat. ei kannata sitten huutaa mii tuutaa....
Jo se, että sulla on tarve mennä kommentoimaan ja arvostelemaan toisten pukeutumista ja tulla tänne moraalisaarnaamaan "muistakaa että jos näkyy tissivako niin miehet pitää halpana lutkana" kertoo hyvin paljon susta. Mikä muu siinä olisi takana kuin kateus tai heikko itsetunto? Jos sulla on hyvä itsetunto ja kannat itsesi ylpeästi ei pitäisi olla tarvetta tulla huutelemaan tällaista
No kumpi siinä on takana, kateus vai heikko itsetunto, kun peittävämmin pukeutuvia pitää yrittää halveerata? Mistä se tarve tulee?
– ei tuo, jolle kommentoit
Kuinkahan monesti peittävästi itsensä pukeutuvia halveerataan? Ei kyllä tule mieleen yhtään keissiä, toisin kuin esim. Keskisuomalaisen päätoimittajan mielipidekirjoitus jossa hän suoraan leimasi seksuaaliseksi häirinnäksi Instragamin suomalaiset julkkisnaiset, jotka laittavat bikinikuvia itsestään.
Onko sulta jäänyt tämä ketju lukematta?
Kerro mulle missä täällä ketjussa halveerataan peittävästi pukeutuvia? Jos jätetään Burkha-kommentit sikseen. Tämähän täysin keskittynyt arvostelemaan naisia jotka kehtaavat kulkea paljastavissa vaatteissa.
Seksuaalista häirintäähän naisten paljastava pukeutuminen on samalla tavalla kuin jos mies kulkisi ympäriinsä pelkässä kalukukkarossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, palstan vaatenatsit ovat löytäneet tännekin tiensä helteillä. Eiköhän se ole nykypäivänä jokaisen oma asia kuinka pukeutuu. En minäkään ihaile oman äitini polvimittaisia legginsejä tantta-mekon kanssa mutta jos hän itse niissä viihtyy niin ei se ole multa pois. Miksi se teidän pyllyä kutittaa jos joku haluaa kulkea lyhyessä hameessa tai avarassa kaula-aukossa? Mukavan viileää ja vain kyttäävät pervot ja kateelliset keksii siitäkin jotain sanomista.
Ei, kyttäävillä pervoilla ei ole mitään pukeutumistasi vastaan, päinvastoin.
Kyttääviä pervoja täällä on nimenomaan he, jotka seksualisoi tietyntyyppisen pukeutumisen. Vähän samanlaiset tyypit jotka banaaninsyöntiä katsellessaan ajattelevat jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hups hups.. mikä ihmeen kateus.
minäkin voisin paljastella jos haluaisin.
ei ole tarvetta.
tunsin tätä työkaveria kohtaan ainoastaan myötähäpeää.
yritin kohteliaasti sanoa ettei kannata rinnat paljaana olla miehille tyrkyllä. eivät pidä siitä.
ei mennyt perille ennen kuin mies suoraan sanoi.
naiset muistakaat sitä saat mitä tilaat. ei kannata sitten huutaa mii tuutaa....
Jo se, että sulla on tarve mennä kommentoimaan ja arvostelemaan toisten pukeutumista ja tulla tänne moraalisaarnaamaan "muistakaa että jos näkyy tissivako niin miehet pitää halpana lutkana" kertoo hyvin paljon susta. Mikä muu siinä olisi takana kuin kateus tai heikko itsetunto? Jos sulla on hyvä itsetunto ja kannat itsesi ylpeästi ei pitäisi olla tarvetta tulla huutelemaan tällaista
No kumpi siinä on takana, kateus vai heikko itsetunto, kun peittävämmin pukeutuvia pitää yrittää halveerata? Mistä se tarve tulee?
– ei tuo, jolle kommentoit
Kuinkahan monesti peittävästi itsensä pukeutuvia halveerataan? Ei kyllä tule mieleen yhtään keissiä, toisin kuin esim. Keskisuomalaisen päätoimittajan mielipidekirjoitus jossa hän suoraan leimasi seksuaaliseksi häirinnäksi Instragamin suomalaiset julkkisnaiset, jotka laittavat bikinikuvia itsestään.
Onko sulta jäänyt tämä ketju lukematta?
Kerro mulle missä täällä ketjussa halveerataan peittävästi pukeutuvia? Jos jätetään Burkha-kommentit sikseen. Tämähän täysin keskittynyt arvostelemaan naisia jotka kehtaavat kulkea paljastavissa vaatteissa.
Tässä koottuja vittuiluja viime sivuilta:
- - -
– Mielistelen ja nöyristelen patriarkaattia kun vakuutan palstalla että minä pukeudun siveästi.
- - -
– Olen eri kommentoija, mutta nätisti ja naisellisesti voi kyllä pukeutua myös ilman, että pitää ylen määrin paljastella.
– Mikäs Jeesus se sinä oikein olet.
- - -
- Urheilu-uimapukuja käytän itse. Rannallakin uimaan mennessä. Pysyvät hyvin päällä eikä mikään naru hierrä. Esse Nuoto on esim ihana merkki jota uimaritkin suosivat
- Joo, minulle on myös hirveän tärkeää saada hyväksyntää naisten moraalinvartijoilta. Olet kunnon nainen ja käyttäydyt kuten siveän naisen kuuluu, hyvä sinä.
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalista häirintäähän naisten paljastava pukeutuminen on samalla tavalla kuin jos mies kulkisi ympäriinsä pelkässä kalukukkarossa.
Pukeutuminen on kulttuurisidonnaista ja kalukukkaro on ollut ihan ok joissakin kulttuureissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan miellyttää patriarkaattia ja pukeutua miehen silmää miellyttävästi paljastaviin vaatteisiin.
Haluan miellyttää patriarkaattia ja haukun naiset jotka pukeutuvat rohkeasti. Mielistelen ja nöyristelen patriarkaattia kun vakuutan palstalla että minä pukeudun siveästi.
Miten voit olla noin hakoteillä, et ilmeisesti ole ollut kauaa "feministi"? Te harhauduitte polulta ja patriarkaatti vie teitä kuin pässiä narussa.
Eksyitkö tänne jostain raamattupiiristä? "Harhauduitte polulta..." No, suurin osa palstalaisista on lestoja ja päivi räsäsen faneja.
Sun täytyy olla tosi nuori ja/tai kouluttamaton. Olen agnostinen ateisti, mutta luontoa satun rakastamaan. Metsiä ja metsäpolkuja. Vaikka mitäpä sitä sinulle kertomaan, vaikka toisaalta teki kyllä mieli julkisesti osoittaa miten vahva kognitiivinen vinoumasi on.
Vaikutat siltä, että olet jotenkin seonnut narratiiviisi. Et osaa argumentoida, joten epäilen, että olet vain imenyt kuin sieni muiden someista noita "periaatteitasi" ymmärtämättä lopulta yhtään mitä edes teet. Pelaat patriarkaatin pussiin ja setämiehet nauravat partoihinsa.
sivusta: alapeukutan jokasta, joka käyttää muotisanoja. tässä siis tuo ylitoistettu "narratiivi" ja "patriarkaatti".
Voi kuule, sanat ovat vanhoja ja kauan käytettyjä, te nuoret liberaalifeministit teitte niistä "muotia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä joillakin käsittämättömän suuret murheet, kun eivät kestä naisten kesäpukeutumista. Jos antaisitte vaan asian olla? Onko liikaa vaadittu? Emmäkään välttämättä hirveästi innostu joidenkin miesten lihasnäytöksistä kesäisillä kaduilla, mutta se ei kuulu mulle, varsinkaan, jos he saavat siitä kiksit ja vahvistusta miehisyydelleen. No joo, turhaan tässä varmaan länkytän, aina teitä kitisijöitä on riittänyt ja tulee riittämään. Taidankin vetää pikku kesävaatteeni ylle ja livahtaa kaupungille. 🙂 Hauskaa kesää sullekin, hyvä kitisijä, relaa välillä! Heitä vaikka paita pois. 😉
Niinpä. Miehet saavat esitellä itseään aivan rauhassa. Vain naisten pukeutumisesta on jokaisella mielipide. Kyse on vain naisten kontrolloinnista. Vaikka naiset pukeutuisivat maata viistävään lakanaan, palstalla haukuttaisiin ne joiden lakana on moraalinvartijoiden mielestä liian ohut.
Minä katson tämän keskustelun luettuani kaikkia paljastavasti pukeutuneita naisia ihaillen, koska he haistattavat yhteiskunnan kontrollille pitkän paskan.
Tää on aivan täyttä sontaa. Vääristelette asian kuin asian sellaiseksi, että se sopii teidän sortonarrattiiviinne ja sujuvasti ohitatte sen, että myös lasten ja miesten vaatteisiin suhtaudutaan ihan samalla tavalla. On otettava huomioon myös, että naiset on ainoita, jotka paljastelee, joten siksi korostuu heidän vaatteistaan keskustelu.
Jo vuosikausia sitten puhuttiin siitä miten lasten vaatteita oli alettu tehdä aikuisten vaatteiden tyylisiksi ja tätä vastustettiin.
Paidattomia saati miehiä stringeillä ei todellakaan katsota vain hyvällä, jos sosiaalinen älykkyys unohtuu kontekstissa.
Lopettakaa siis ainainen vääristelynne!
Meidän suvussa paljastelu ei kuulu kulttuuriin, mutta lastenlasten kohdalla lastenvaatteiden malli on muuttunut paljastavaksi. Toki vanhempien vastuulla ja löytyy sentään säällisen näköisiä vaatteita lapsille ja aina voi itse ommella. Naiset täällä hyökkäävät hurjina kuinka heillä on oikeus kulkea vaikka alasti, tai että omalla pihallaan saa olla alasti. Eivätkö tajua, minkä mallin antavat lapsille.
Ensin juostaan ilman rihmankiertämää ja sitten huudetaan meetoota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä joillakin käsittämättömän suuret murheet, kun eivät kestä naisten kesäpukeutumista. Jos antaisitte vaan asian olla? Onko liikaa vaadittu? Emmäkään välttämättä hirveästi innostu joidenkin miesten lihasnäytöksistä kesäisillä kaduilla, mutta se ei kuulu mulle, varsinkaan, jos he saavat siitä kiksit ja vahvistusta miehisyydelleen. No joo, turhaan tässä varmaan länkytän, aina teitä kitisijöitä on riittänyt ja tulee riittämään. Taidankin vetää pikku kesävaatteeni ylle ja livahtaa kaupungille. 🙂 Hauskaa kesää sullekin, hyvä kitisijä, relaa välillä! Heitä vaikka paita pois. 😉
Niinpä. Miehet saavat esitellä itseään aivan rauhassa. Vain naisten pukeutumisesta on jokaisella mielipide. Kyse on vain naisten kontrolloinnista. Vaikka naiset pukeutuisivat maata viistävään lakanaan, palstalla haukuttaisiin ne joiden lakana on moraalinvartijoiden mielestä liian ohut.
Minä katson tämän keskustelun luettuani kaikkia paljastavasti pukeutuneita naisia ihaillen, koska he haistattavat yhteiskunnan kontrollille pitkän paskan.
Tää on aivan täyttä sontaa. Vääristelette asian kuin asian sellaiseksi, että se sopii teidän sortonarrattiiviinne ja sujuvasti ohitatte sen, että myös lasten ja miesten vaatteisiin suhtaudutaan ihan samalla tavalla. On otettava huomioon myös, että naiset on ainoita, jotka paljastelee, joten siksi korostuu heidän vaatteistaan keskustelu.
Jo vuosikausia sitten puhuttiin siitä miten lasten vaatteita oli alettu tehdä aikuisten vaatteiden tyylisiksi ja tätä vastustettiin.
Paidattomia saati miehiä stringeillä ei todellakaan katsota vain hyvällä, jos sosiaalinen älykkyys unohtuu kontekstissa.
Meidän suvussa paljastelu ei kuulu kulttuuriin, mutta lastenlasten kohdalla lastenvaatteiden malli on muuttunut paljastavaksi. Toki vanhempien vastuulla ja löytyy sentään säällisen näköisiä vaatteita lapsille ja aina voi itse ommella. Naiset täällä hyökkäävät hurjina kuinka heillä on oikeus kulkea vaikka alasti, tai että omalla pihallaan saa olla alasti. Eivätkö tajua, minkä mallin antavat lapsille.
Minä itse opetin lapsille aikanaan, kuinka pukeudutaan kun lähdetään ulos, eikä meillä kotonakaan alasti oleilla. Eivät paljastele.
Onhan se mukavaa katseltavaa, mutta kukaan nainen ei koskaan vastaa kysymykseen, että onko kiva kun oma teini-iässä oleva tytär pukeutuu kireisiin vaatteisiin tai olisi ihan rinnat paljaana rannalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yhtään nöyrä, mutta pidän mukavuudesta. Onko siis niin, että esimerkiksi sinä pukeudut paljastavasti vain ns. moraalivartijoita uhmataksesi? Eräänlaista nöyryyttä sekin. Annat muiden sanella preferenssisi.
Eipä sinulla silloin pitäisi olla ongelmaa siinä miten muut pukeutuvat. Sellainen, joka valitsee itse tyylinsä ilman muiden kontrollointiin alistumista, ei myöskään koe tarvetta kontrolloida muiden pukeutumista. Se tarkoittaa myös sanojensa asettelua niin, ettei nosta itseään muita ylemmäs. Kertoa voi neutraalisti, ei ole tarvetta itsensä ylentämiseen tai muiden alentamiseen.
"mukava" on toiselle yläosattomuus, toiselle napapaita ja kolmannelle pusero.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mukavaa katseltavaa, mutta kukaan nainen ei koskaan vastaa kysymykseen, että onko kiva kun oma teini-iässä oleva tytär pukeutuu kireisiin vaatteisiin tai olisi ihan rinnat paljaana rannalla?
Olisiko ne eilisen päivän yläosattomat teinit niitä tämän päivän äitejä, jotka eivät kiellä teinejään? Jos on itse vetänyt teininä nakkeuinteja ilman ongelmia, niin miksi pitäisi olettaa, että oma teinikään siitä ongelmiin joutuisi?
Vierailija kirjoitti:
Mies shorteissa ilman paitaa vastaa naista ilman paitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et arvostele paidatonta miestä itsensä esittelystä. Et arvostele miestä joka laittaa tiukan paidan esitelläkseen lihaksiaan. Et arvostele miestä joka käyttää kapeita housuja joiden lahkeet on suunniteltu esittelemään pohkeita. Et arvostele miestä joka esittelee paljaita käsivarsiaan.
Vain naisten kimppuun käyt koska niin sinut on opetettu tekemään.
No, tämän keskustelun aihe on naisten pukeutuminen. Miesten pukeutuminen on omassa ketjussaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus olla alasti. Pelkkä alastomuus ei ole lain silmissä rikos. Alastomuuden lisäksi pitää olla seksuaalinen motiivim ennen kuin kyse on rikoksesta.
Laitan halon lahkeeseen ja lähden isollekirkolle pyörimään. Katsotaan miten akkojen kielet lipoo.