Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanha isä kuoli ja meillä oli jo ennen kuolemaa varattu puoli vuotta sitten etelänmatka, joka maksettu. Isän kuolema tuli yllätyksenä. Nyt

Vierailija
28.10.2024 |

muut sisarukset ahdistelee mua, etten saisi lähteä, kun pitäis hautajaisia suunnittella. Mitä teen?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisten suunnitteluun menee kaksi tuntia: toinen hautaustoimistossa ja toinen papin & kanttorin kanssa. Hoidatte noi alta pois nyt ennen kuin lähdet. Nimim: useammat hautajaiset ihan omin pikkukätosin suunnitellut.

Vierailija
2/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisia voi suunnitella ennen ja jälkeen reissun. Rahojasi et saisi takaisin.

Se kuolluthan ei tule takaisin vaikka odotettu loma perutaan, vaikka joillain elävillä se ongelma olisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllähän suunnitella voi vaikka Teamsilla, hautaustoimistoon ei kaikkia tarvita. 

Vierailija
4/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu suunnitteluun sen verran, että sovitte hautajaispäivän ennen tai jälkeen matkasi. Ettet sentään hautajaisia missaa.

Vierailija
5/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahtoisi siskoni matkasuunnitelmia muuttavan, sovussa sujuisi kaikki. Jos itse olisin reissussa, tyytyisin siihen, mitä muut päättää. Toki saattaisin mielipiteeni johonkin tärkeään sanoa.

Ehdittekö hautajaisiin?

Itse olin 50v reissussa, kun äitimme tuhka siroteltiin. Tämä sopi minulle ja muille (oli kanssa kuukausia aiemmin varattu matka)

Vierailija
6/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monella on se ajatus, että läheisen kuoleman jälkeen kukaan ei saa iloita mistään tai elää normaalia elämää.

Vierailija
7/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehditäänkö hautajaiset pitää ennen matkaanne? Silloin olisi itselläkin keveämpi mieli lomailla.

Vierailija
8/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suunniteltiin äidin hautajaiset täysin Whatssupp-ryhmän avulla, kun kaikki asuvat eri puolilla maata. Hyvin onnistui ja vasta hautajaisissa nähtiin toisemme. Kukatkin tilattiin suoraan kirkkoon jne.

Vierailija
9/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette viikkotolkulla lomaile, voi hautauspäivän hyvinkin joustaa. Tarvit kuolintodistuksen ja sitten soitat hautaustoimistoon. Päivämäärä matkan jälkeen, siis jos nyt olette lähdössä. Toisaalta hautajaiset voi sopia jo 2 viikon päähän. Sinun elämäsi jatkuu vielä, mukavaa matkaa.

Vierailija
10/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lähdette. 

Vierailija
11/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan pissiksen loma tärkeämpi kuin vanha isä🤣

Vierailija
12/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli vanha ja silti kuolema tuli yllätyksenä. Kuulostat teiniltä vaikka ikää taitaa olla jo paljon enemmän. 

Vierailija
13/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset suunnitellaan hautaustoimistossa. Itse ohjelman suunnitteluun voit ottaa etukäteen kantaa tai viestitellä. 

Ilman muuta lähdette matkalle. 

Vierailija
14/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta isän matkan hinnasta pitäisi saada palautus, onko asia hoidossa ! 

Tjäreborgilla on ollut mahdollista maksaa ns peruutusturva. Tällaisessa tapauksessa ap saisi matkustaa saman matkan vaikka isää ei enää ole. 

Vierailija
15/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaiset suunnitellaan hautaustoimistossa. Itse ohjelman suunnitteluun voit ottaa etukäteen kantaa tai viestitellä. 

Ilman muuta lähdette matkalle. 

Ei niitä välttämättä tarvitse hautaustoimistossa suunnitella. Eikä hautaustoimiston käyttäminen edes ole mitenkään pakollista.

Vierailija
16/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai lähdette. 

Ketkä te, isähän kuoli ?

Vierailija
17/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakuntaa älkää unohtako ettei käy kuin savossa. Hauta avaamatta, kappeli kiinni, papilla ei tietoa.

Vasta järjestin hautajaiset, järjestys seurakunta, arkkuliike ja sovitut kuljetukset, pitopalvelu ja tila.

Vierailija
18/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lähdet matkalle. Sitä sinun isäsikin olisi halunnut. Kuolleet joutaa odottaa, ei ne mihinkään enää karkaa. 

Vierailija
19/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta isän matkan hinnasta pitäisi saada palautus, onko asia hoidossa ! 

Tjäreborgilla on ollut mahdollista maksaa ns peruutusturva. Tällaisessa tapauksessa ap saisi matkustaa saman matkan vaikka isää ei enää ole. 

Tarkoitan ilman lisämaksua koska yksin matkustava maksaisi hotellihuoneesta enemmän.

Vierailija
20/48 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen matkaa varaatte yhdessä hautajaispäivän, papin ja kanttorin, paikan muistotilaisuudelle ja pitopalvelun ja itse tilaat jo mahdollisesti omat kukkasikin. Lomasi aikana muut sitten keskustelevat papin kanssa tämän siunaustilaisuudessa pitämää puhetta varten ja sopivat pitopalvelun kanssa tarjoiluista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä