Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy miksi teillä ei ole omaa mökkiä?

MökkiHaaveita
27.06.2022 |

Mikä on sinun syysi?

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juurisyy täällä kuin monella muulla joilla oma koti tarjoaa vapaa-ajanasuntomaista virkistystä. Miljöö ei tyypillisesti ole tietenkään sama. Monet kaipaavat maisemanvaihdosta ja irtiottoa. Vaikea sanoa kuinka vakituisen vapaa-ajanasunnon kanssa kävisi ellei se täydellisesti vastaa kaikkia toiveita ja ideaaleja. Joko se on kymmeniä vuosia maisemanvaihdos tai muuttuu nopeasti rasitteeksi josta ei kuitenkaan henno luopua.

Eli hankkisin ehkä erillisen vapaa-ajanasunnon jos rahaa olisi ylenmääräisesti, todella paljon, jotta voisi suuresta tarjonnasta vapaasti valita mörskän joka tuntuu kivalta ilman suurta mullistustyötä vuosikymmeniä. Tällaisia kohteita tulee katseltua mutta ei niistä todellakaan mitään ylitarjontaa ole. Todellakaan mitään perusmökkiä en ostaisi kunhan on järvenrannalla. Tunnen sen verran itseäni että kyllästyisin alkuinnostuksen jälkeen todella nopeasti.

Aivan samoja ajatuksia minulla. 

Kiva kun on samanhenkisiä ihmisiä.

Piti vielä tarkentaa noita vapaa-ajan asunnon ideaaleja. Minulle ne eivät ole satelliittitelevisio ja kahdenkymmen suuttimen poreammeet terassilla tai isoa suurempi vene.

Minulle ideaali olisi kävely tai fillarimatkan päässä oleva kansallisesti laadukas ja vireä kesäteatterimijöö sekä maaseututori etc. Eli pikemmin (kansallis)romanttinen kuin korpiseutuinen mörskä. Omaan rauhaan riittäisi 50-100 metrin etäisyys naapureihin. Tällainen paikka pitää käytännössä periä eikä sellaista ole näköpiirissä :).

Vierailija
102/102 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mökkeillyt noin viisikymmentä vuotta. Luovuin mökistä, kun huomasin, etten enää jaksa tehdä hommia niin kuin ennen. Enkä enää halunnutkaan. Mitta tuli täyteen.

Ymmärrän hyvin niitäkin ihmisiä, joita mökkeily ei kiinnosta. Ei kaikkien tarvitse nauttia samoista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän