Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset suuttuvat, jos joku toinen ei halua lapsia?

Lapseton
27.06.2022 |

Eli otsikon kysymys: Miksi naiset loukkaantuvat tai suuttuvat, jos joku toinen tuntematon tai tuttu nainen ei halua lapsia?
Vaikka vaan vastaisi "haluatko lapsia?" kysymykseen lyhyesti "En halua." Ei yhtään mitään muuta, se riittää loukkaantumaan tai jopa suuttumaan.

Olen niin hämmentynyt, kun tuo on tullut vastaan jo monen naisen kohdalla, että haluaisin kuulla asiasta mielipiteitä.

Jos teistä vastaajista joku nainen joka on loukkaantunut tms. vastaavasta pystyt sanomaan vaikka anonyymisti mielipiteesi, niin mielenkiinnosta haluaisin kuulla miksi vastaava reaktio?

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kroppahan on - jotta miehen saa siittämään lapsen ja sen jälkeen, että siitä voi huolehtia. Jos et oo tarkistanut niin oot nisäkkäisiin kuuluva eläin jonka funktio on tämä.

Lapsen hankkineet elävät pitempään ja terveempänä. Tämä on totuus.

Vierailija
82/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma. Palaa takaisin sinne 4chan foorumille äläkä raaku täällä siksi ettei kukaan suostu hyppäämään vastenmielisen miehen päälle.

Ps. Sä oot roska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet vaan.

Niin hölmöä kuin se on, mutta on noita. Olen kerran meinannut saada turpaan tuosta syystä.

Olin nuori, olisinkos jotain 19-20v. Oltiin kaveriporukalla baarissa ja olin seurueen ainoa naispuolinen. Seuraamme tuppaantui joku sinkkumutsi, joka kait oli kerrankin päässyt viihteelle, pitkästä aikaa. Syystä tuntemattomasta hän tuppautui seurueeseemme ja kun olin porukan ainut nainen (siihen asti) niin hän kavoi lompakoistaan lapsensa kuvan ja alkoi esitellä lastaan. Ja hän alkoi paapattamaan lapsi-sitä-lapsi-tätä-lapsi-tuota-lapsi-lapsi-lapsi-lapsi. Ja lisää lapsi lapsi lapsi lapsi lapsi. Mun kaverit säästyivät tältä lapsipapatukselta ja minä kuuntelin aikani ihan kohteliaisuuttani, kunnes jossain vaiheessa vähän leipoi kiinni ja töksäytin, että minua ei oikein nuo lapset kiinnosta. Ja kun tuo lapsipapattajan olettama oli koko ajan tuntunut olleen, että tottakai jokainen tissiolento tahtoo lapsia, niin täräytin vielä perään, että empä myöskään ole tuollaisia hankkimassa.

Muidu meinasi siinä kohdin tulla silmille. Siinä vaiheessa olin tyytyväinen, että välissämme oli pöytä. Veikkaan, että ilman pöytää se sinkkumutsi olisi lyönyt tai kuristanut. Tuossa kohtaa draaman kaarta kaveritkin heräsi, että mitä helvattia ja tajusivat tulla apuun. 

Hullu mutsi, mutta joo. Sen jälkeen tulin huomattavasti varovaisemmaksi, ja olen aina jollain lailla kiemurrellut tilanteista pois. Vastentahtoiseen lapsettomuuteen on helpointa valheena turvautua, etenkin jos ei halua kuunnella lapsipapatusta, niin sanoo aiheen olevan niin arka ja herkkä ettei pysty kuuntelemaan. Yleensä tuollainen mutsihullu sellaisen ymmärtää :D

Hoksasin tämän luettuani, että taisin itsekin höpistä lapsista vastaavissa tilanteissa, mutta toivottavasti en koskaan aiheuttanut kenessäkään tuollaisia tuntemuksia. Ajatuksesi oli tavallaan mukavaa luettavaa. Muistan, millainen tunne se oli lähteä viihteelle kun oli pieni lapsi ja tuttuja ihmisiä. Äidiltä odotetaan tietynlaista roolia eikä siihen kuulu elämästä nauttiminen tai laittautuminen/hyvältä näyttäminen. Ainakaan mun piireissä. Piti tavallaan todistellakin muille, että en ole unohtanut, että mulla on lapsi. Tätä kirjoittaessakin miettii, miten hurjana tällaisen kirjoittajaa pidetään. No ihan tavallinen ihminen olen. Vähän tavallista hiljaisempi/ujompi. Mulla oli varsinainen henkireikä elämässä velatyökaveri. Oikein rehellinen ihminen tunne-elämältään. Puhui asiat aina niinkuin ne tunsi ja voi kun minun oli hyvä kuunnella ja myötäelää. Ihan oli hetkiä, että hän sanoitti ajatuksiani joita en ole koskaan edes päästänyt pintaan.

Vierailija
84/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kroppahan on - jotta miehen saa siittämään lapsen ja sen jälkeen, että siitä voi huolehtia. Jos et oo tarkistanut niin oot nisäkkäisiin kuuluva eläin jonka funktio on tämä.

Maailman vanhimmat ihmiset on olleet sinkkuja ja lapsettomia.

Vierailija
85/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juma. Palaa takaisin sinne 4chan foorumille äläkä raaku täällä siksi ettei kukaan suostu hyppäämään vastenmielisen miehen päälle.

Ps. Sä oot roska.

Mitä tekee hienolla kropalla jota ei käytä.

Vierailija
86/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Sä oot roska.

Mitä tekee hienolla kropalla jota ei käytä.

Ei ainakaan hypitä rumien ukkojen päällä mitkä vihaa naisia.

Vierailija
87/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäen tiedä. Mutta lapsen kasvattaneet elävät pidempää, terveempinä fyysisesti ja kognitiivisesti

Vierailija
88/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, keksit päästäsi. Tälläkin hetkellä maailman vanhimmasta ihmisestä pitävät huolta omat lapsenlapset.

Vierailija
89/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Max Plank väittää että lapselliset elävät pidempään:

"Prima facie, the numbers are clear: Mothers and fathers generally live longer than the childless."

https://www.mpg.de/14064449/children-influence-parents-life-expectancy

Vierailija
90/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, keksit päästäsi. Tälläkin hetkellä maailman vanhimmasta ihmisestä pitävät huolta omat lapsenlapset.

Mun tädistä tulee pitämään huolta sisarusten lapset. Aikoo pitää kunnostaa huolta ettei ihan heti hyydy. Sukumme naiset on tykänneet vielä 80:senä lähteä pitkille reissuille. Tuskin hyytyy, mikäli tulee sukuun.

Otan osaa ettei siinä sun suvussa päästä vanhana mihinkään.

Vierailija
91/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Prima facie, the numbers are clear: Mothers and fathers generally live longer than the childless."

Tappasin itseni jos joutuisin räkänokan huoltajaksi.

Vierailija
92/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja kuulla. Ihmiset tuntuvat suuttuvat, kun joku toinen ei tee heidän mielensä mukaan. Älä ota itseesi! Minulla puolestaan oli kaveri, joka suuttui kun kuuli että olen raskaana ja pisti välit poikki. Oli ainoita kouluajoilta jääneitä kavereita. Surettaa, mutta ongelma on enemmänkin hänen kuin minun. Sama sinun kohdalla, ongelma ei ole sinun, vaan hänen. Älä pelkää elää oman näköistä elämää :)

Vierailija
93/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on selvästi paha olla. Lapset auttaa tähänkin, niistä on iloa, etkä voi antaa itsesi tuollain masentua!

Vierailija
94/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä naiset alkavat selittää miten lapset pilaavat elämän ja äiti rupsahtaa ja hyhhyh. Etkö sinä loukkaantuisi jos joku sanoisi sinulla on kamala elämä ja olet ruma! ?

Vierailija
95/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat kateellisia, jos nainen kouluttautuu pitkälle, hankkii hyvän työpaikan/uran, matkustelee, nauttii miesseurasta, elää omaa eikä toisten elämää. On se niin väärin, että joku nainen on verotuksessakin nettomaksaja, joka maksaa tolkuttomat sosiaalikulut muiden lapsista.

Mistä lähtien lapset on poissulkeneet nämä mahdollisuudet?

T. Bloggaava maisteri, 3* lasta, veroja maksan enemmän mitä moni tienaa

Jeep, sama täällä. Maisteri, ura kansainvälisessä firmassa. Hei vaan.

Ei mua kiinnosta ainakaan muiden valinnat.

Vierailija
96/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on selvästi paha olla. Lapset auttaa tähänkin, niistä on iloa, etkä voi antaa itsesi tuollain masentua!

Haha, sijoituksessa on tälläkin hetkellä "rakastavien" vanhempien lapsia. Mitä haluat sanoa jo näille syntyneille lapsille? Rukoilkaa?

Vierailija
97/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä naiset alkavat selittää miten lapset pilaavat elämän ja äiti rupsahtaa ja hyhhyh. Etkö sinä loukkaantuisi jos joku sanoisi sinulla on kamala elämä ja olet ruma! ?

Usein menee just toisinpäin.

Vierailija
98/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pakota hankkimaan lapsia hei. Se on ihan ok, lol. Ja parempi ettet koskaan hankikaan tuolla lapsivihamielisyydellä

Vierailija
99/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pakota hankkimaan lapsia hei. Se on ihan ok, lol. Ja parempi ettet koskaan hankikaan tuolla lapsivihamielisyydellä

Miksi joillekin on silti ongelmana toisten lapsettomuus? Heti aletaan vänkäämään.

Vierailija
100/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle suututaan, kun sanon, että haluan lapsia nuorena, mutta en enää ikinä parisuhdetta tai lemmikkiä. Tai että haaveilen elämästä, jossa olisin niin omavarainen ruuasta ja energiasta, etten tarvitse rahaa. Kai se jotenkin järkyttää joidenkin ihmisten maailman kuvaa? Teen heidän mielestään väärin? Todennäköisesti tästäkin kommentista suututaan, ei haittaa tippaakaan ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä