Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset suuttuvat, jos joku toinen ei halua lapsia?

Lapseton
27.06.2022 |

Eli otsikon kysymys: Miksi naiset loukkaantuvat tai suuttuvat, jos joku toinen tuntematon tai tuttu nainen ei halua lapsia?
Vaikka vaan vastaisi "haluatko lapsia?" kysymykseen lyhyesti "En halua." Ei yhtään mitään muuta, se riittää loukkaantumaan tai jopa suuttumaan.

Olen niin hämmentynyt, kun tuo on tullut vastaan jo monen naisen kohdalla, että haluaisin kuulla asiasta mielipiteitä.

Jos teistä vastaajista joku nainen joka on loukkaantunut tms. vastaavasta pystyt sanomaan vaikka anonyymisti mielipiteesi, niin mielenkiinnosta haluaisin kuulla miksi vastaava reaktio?

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin lapsettomilla on tapana ilmaista se melko ikävään sävyyn. Ei kai siinä muuta ole. Sama se kumpi osapuolista päättää nostaa itseään jalustalle ja lytätä toista niin eipä se kovin ilahduttavaa ole, jos pointtina on loukata.

Vierailija
42/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat kateellisia, jos nainen kouluttautuu pitkälle, hankkii hyvän työpaikan/uran, matkustelee, nauttii miesseurasta, elää omaa eikä toisten elämää. On se niin väärin, että joku nainen on verotuksessakin nettomaksaja, joka maksaa tolkuttomat sosiaalikulut muiden lapsista.

En nyt ihan näe, että mikä tässä kommentissa on logiikka.

t. Kahden lapsen korkeakoulutettu ja hyvässä työssä oleva yh-äiti, jonka ansiotulot Suomen top 10%:ssa, nautin satunnaisesti miesseurasta, jos aikaa sellaiseen riittää, matkustelen sekä lasten kanssa että ilman ja kyllä tämä mielestäni on ihan mun omaa elämää.

Martinako se siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateushan se. Harmittaa kun itsellä meni vapaus ja vartalo.

Kummallinen oletus, että vartalo menisi aina "pilalle" lapsen myötä.

Minulla on lapsi ja olen todella timmissä kunnossa.

Mutta ei kyllä ärsytä lapsettomat ihmisetkään yhtään.

Ei mene aina, mutta voisin kuvitella että tuollaisella suuttujalla on mennyt ja se on yksi syy vihamieliseen suhtautumiseen.

Mä kyllä väitän, että oman vartalon muodot ei ole enää erityisen keskiössä lasten jälkeen. Ei niitä mietitään enää niin paljon. Sama se millaiset vatsamakkarat on kunhan lapsella nyt olis kaikki hyvin ja arki rullais.

Vierailija
44/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat kateellisia, jos nainen kouluttautuu pitkälle, hankkii hyvän työpaikan/uran, matkustelee, nauttii miesseurasta, elää omaa eikä toisten elämää. On se niin väärin, että joku nainen on verotuksessakin nettomaksaja, joka maksaa tolkuttomat sosiaalikulut muiden lapsista.

Sosiaalikulut tulevat nimen omaan lapsista (viitannet koulutukseen, päivähoitoon, neuvolatoimintaan, kouluterveydenhuoltoon, lapsilisiin jne.). Ne kulut on sinustakin tulleet, kun olit lapsi. Tulevat kaikista yhteiskunnan jäsenistä, ja sinäkin olet sellainen.

Vierailija
45/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän maailmaan, jota nyt elämme, lasten hankkimen ei välttämättä ole se vastuullisin teko, jonka teemme. Liikakansoitus ja syntyvyyden säännöstely on todella iso ongelma. Suomeen tulee pelkästään ilmaston muutosten ja sotien takia valtavasti uutta väestöä, jolla ei ole mitään taloudellista annettavaa Suomelle. Ja vanha väestö maksaa viulut.  Fiksuimmat alkavat jo pakata laukkujaan.

Vierailija
46/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa muutamia ja työpaikalla useimmat lapsettomia, eikä minua hetkauta suuntaan tai toiseen muiden valinnat.

Itselläni kaksi lasta ja ymmärrän kyllä, ettei kaikki lapsia halua syystä tai toisesta.

Olen aina suhtautunut myönteisesti jokaisen velan päätökseen olla lapsia haluamatta, jos se on tullut hänen puoleltaan keskustelun aiheeksi.

Itse en lasten hankkimisesta keneltäkään utele.

Vierailija
47/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kysellyt kenenkään perhe suunnittelusta. Enkä ole suuttunut koskaan kenellekään, joka on kertonut ettei hänellä ole lapsia eikä hän niitä halua.

Sitä en ymmärrä, miksi äitejä kollektiivisesti haukutaan niin paljon.

Äidit eivät ole mitään pyhimyksiä. Kukaan ei ole niin saatanallisen syyllistävä kuin toinen äiti.

Vierailija
48/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän maailmaan, jota nyt elämme, lasten hankkimen ei välttämättä ole se vastuullisin teko, jonka teemme. Liikakansoitus ja syntyvyyden säännöstely on todella iso ongelma. Suomeen tulee pelkästään ilmaston muutosten ja sotien takia valtavasti uutta väestöä, jolla ei ole mitään taloudellista annettavaa Suomelle. Ja vanha väestö maksaa viulut.  Fiksuimmat alkavat jo pakata laukkujaan.

Pakata laukkujaan? Siis mitä varten? Marsiinko me muutetaan vai onko tässä maailmassa joku kolkka jossa asiat olis hyvin?

Vierailija
49/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No väestön määrä romahtaa maailmassa!

Vierailija
50/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet vaan.

Niin hölmöä kuin se on, mutta on noita. Olen kerran meinannut saada turpaan tuosta syystä.

Olin nuori, olisinkos jotain 19-20v. Oltiin kaveriporukalla baarissa ja olin seurueen ainoa naispuolinen. Seuraamme tuppaantui joku sinkkumutsi, joka kait oli kerrankin päässyt viihteelle, pitkästä aikaa. Syystä tuntemattomasta hän tuppautui seurueeseemme ja kun olin porukan ainut nainen (siihen asti) niin hän kavoi lompakoistaan lapsensa kuvan ja alkoi esitellä lastaan. Ja hän alkoi paapattamaan lapsi-sitä-lapsi-tätä-lapsi-tuota-lapsi-lapsi-lapsi-lapsi. Ja lisää lapsi lapsi lapsi lapsi lapsi. Mun kaverit säästyivät tältä lapsipapatukselta ja minä kuuntelin aikani ihan kohteliaisuuttani, kunnes jossain vaiheessa vähän leipoi kiinni ja töksäytin, että minua ei oikein nuo lapset kiinnosta. Ja kun tuo lapsipapattajan olettama oli koko ajan tuntunut olleen, että tottakai jokainen tissiolento tahtoo lapsia, niin täräytin vielä perään, että empä myöskään ole tuollaisia hankkimassa.

Muidu meinasi siinä kohdin tulla silmille. Siinä vaiheessa olin tyytyväinen, että välissämme oli pöytä. Veikkaan, että ilman pöytää se sinkkumutsi olisi lyönyt tai kuristanut. Tuossa kohtaa draaman kaarta kaveritkin heräsi, että mitä helvattia ja tajusivat tulla apuun. 

Hullu mutsi, mutta joo. Sen jälkeen tulin huomattavasti varovaisemmaksi, ja olen aina jollain lailla kiemurrellut tilanteista pois. Vastentahtoiseen lapsettomuuteen on helpointa valheena turvautua, etenkin jos ei halua kuunnella lapsipapatusta, niin sanoo aiheen olevan niin arka ja herkkä ettei pysty kuuntelemaan. Yleensä tuollainen mutsihullu sellaisen ymmärtää :D

Jos kyseessä olisi ollut moottorihullu mies joka olisi esitellyt kuvia kiillotetusta kromista, olisitko kiltisti kuunnellut ja sitten vähin äänin liuennut pois paikalta? Jos siis asia ei olisi kiinnostanut, jostain syystä jos puhuu niistä ihmisistä, jotka ovat tärkeimpiä kokee monet sen loukkaavaksi, minua ei kiinnosta.

Vierailija
51/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene aina, mutta voisin kuvitella että tuollaisella suuttujalla on mennyt ja se on yksi syy vihamieliseen suhtautumiseen.

Mä kyllä väitän, että oman vartalon muodot ei ole enää erityisen keskiössä lasten jälkeen. Ei niitä mietitään enää niin paljon. Sama se millaiset vatsamakkarat on kunhan lapsella nyt olis kaikki hyvin ja arki rullais.

No kyllä minulle on edelleen tärkeää, että kroppa on hyvässä kunnossa. Ei se lapselta ole pois, jos äiti pitää itsestään huolta.

Vierailija
52/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua lapsia, todennäköisesti et pidä niistä. Ja velat ovat itse kaivaneet oman kuoppansa haukkumalla lapsia ja lapsellisia ihmisiä.

Itse en halua lapsia, koska en yksinkertaisesti halua kasvattaa lasten määrää  tässä maassa, jossa on tavaton määrä lapsia ja nuoria joilta puuttuu kodin turva ja hoiva kokonaan. Nämä jo olemassa olevat lapset tarvitsee enemmän välittäviä aikuisia kuin minun syntymättömät lapseni.

Vierailija
53/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni paheksuu kaikkia jotka tekee toisin kuin itse oli sitten kyse lapsista tai muusta...Eipä siitä kannatta välittää.

Vierailija
54/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minulle on edelleen tärkeää, että kroppa on hyvässä kunnossa. Ei se lapselta ole pois, jos äiti pitää itsestään huolta.

Mutta olisitko kateellinen että jollakin lapsettomalla on parempi kroppa kuin sinulla ?

Vierailija
55/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua lapsia, todennäköisesti et pidä niistä. Ja velat ovat itse kaivaneet oman kuoppansa haukkumalla lapsia ja lapsellisia ihmisiä.

Itse en halua lapsia, koska en yksinkertaisesti halua kasvattaa lasten määrää  tässä maassa, jossa on tavaton määrä lapsia ja nuoria joilta puuttuu kodin turva ja hoiva kokonaan. Nämä jo olemassa oevat lapset tarvitsee enemmän välittäviä aikuisia kuin minun syntymättömät lapseni.

Tämä on se tarina mitä valehtelet, mutta totuus on että haluat vaan olla ilma lapsia!

Moraalisesti lapsia pitäisi hankkia koska maailman väestö romahtaa mikä aiheuttaa mm. sotia jne...

Vierailija
56/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni on lapsi, mutta ymmärrän hyvin, että kaikki eivät lapsia halua.

Ensinnäkin: en _ikinä_ kysyisi toiselta, haluaako hän lapsia. Kaikki eivät voi saada lapsia ja se on todella kipeä paikka. Mielestäni toiselta ei koskaan kysytä lapsihaaveista, koska ei voi tietää toisen tilanteesta. Ja jos joku sanoo, että ei ole lapsia eikä niitä halua, niin pidän todella asiattomana sellaista "kyllä sinunkin mielesi vielä muuttuu/kadut tuota päätöstä myöhemmin" kommentointia.

Vaikka itse toivoin kovasti lasta ja äitiys on iso ilo työuran lisäksi, niin ymmärrän ettei äitiys ole kaikkien juttu. Minusta on vain viisasta, jos joku ei koe vanhemmuutta omaksi jutukseen ja ei perusta perhettä muiden painostuksesta. Enkä koe, että vanhemmuus olisi elämässä ainoa onnelliseksi tekevä asia. Elin itse aikuisiällä vuosikausia sinkkuna ja elämä oli hyvää silloinkin. Vaikka lapsi on mulle maailman rakkain, niin en tuputa lapseeni liittyviä asioita perheeni ulkopuolisille - voin jakaa nuo asiat puolison ja isovanhempien kanssa. 

Vierailija
57/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäkö täällä riehuu? Hoida ensitöikseen päänuppi kuntoon ja opettele käsittelemään naista sängyssä. Tasajalkaa hyppimällä et tule isäksi.

Vierailija
58/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suvussa muutamia ja työpaikalla useimmat lapsettomia, eikä minua hetkauta suuntaan tai toiseen muiden valinnat.

Itselläni kaksi lasta ja ymmärrän kyllä, ettei kaikki lapsia halua syystä tai toisesta.

Olen aina suhtautunut myönteisesti jokaisen velan päätökseen olla lapsia haluamatta, jos se on tullut hänen puoleltaan keskustelun aiheeksi.

Itse en lasten hankkimisesta keneltäkään utele.

Sen sijaan velat harvemmin suhtautuvat hyväksyvästi toisten päätöksiin hankkia lapsia. Ja tästä syystä saavat osakseen suuttumusta.

Vierailija
59/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan näe, että mikä tässä kommentissa on logiikka.

t. Kahden lapsen korkeakoulutettu ja hyvässä työssä oleva yh-äiti, jonka ansiotulot Suomen top 10%:ssa, nautin satunnaisesti miesseurasta, jos aikaa sellaiseen riittää, matkustelen sekä lasten kanssa että ilman ja kyllä tämä mielestäni on ihan mun omaa elämää.

Martinako se siellä?

Onko hänellä korkeakoulutus?

Vierailija
60/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutatteko siksi, että asia on mielestänne valetta vai siksi, ettette pidä totuudesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän