Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset suuttuvat, jos joku toinen ei halua lapsia?

Lapseton
27.06.2022 |

Eli otsikon kysymys: Miksi naiset loukkaantuvat tai suuttuvat, jos joku toinen tuntematon tai tuttu nainen ei halua lapsia?
Vaikka vaan vastaisi "haluatko lapsia?" kysymykseen lyhyesti "En halua." Ei yhtään mitään muuta, se riittää loukkaantumaan tai jopa suuttumaan.

Olen niin hämmentynyt, kun tuo on tullut vastaan jo monen naisen kohdalla, että haluaisin kuulla asiasta mielipiteitä.

Jos teistä vastaajista joku nainen joka on loukkaantunut tms. vastaavasta pystyt sanomaan vaikka anonyymisti mielipiteesi, niin mielenkiinnosta haluaisin kuulla miksi vastaava reaktio?

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Max Plank väittää että lapselliset elävät pidempään:

"Prima facie, the numbers are clear: Mothers and fathers generally live longer than the childless."

https://www.mpg.de/14064449/children-influence-parents-life-expectancy

Tappasin itseni jos joutuisin räkänokan huoltajaksi.

Sulla on selvästi paha olla. Lapset auttaa tähänkin, niistä on iloa, etkä voi antaa itsesi tuollain masentua!

Haha, sijoituksessa on tälläkin hetkellä "rakastavien" vanhempien lapsia. Mitä haluat sanoa jo näille syntyneille lapsille? Rukoilkaa?

Viittaat, että vähä-älyisten, psykopaattien ja mielisairaiden ei pitäisi hankkia lapsia. Se on argumentti, jonka joku voi heittää ja siihen on tiettyjä perusteita. Heitä kuitenkin hyvin vähän populaatiosta ja yhteiskunta kyllä tukee ja Suomessa maailmalla ihalitu neuvolajärjestelmä. Kuitenkin väestön romahtamisesta syntyvä maailmansota on mielestäni suuremmalle ryhmälle jakaantuva kärsimys, kuin se että Suomalaiset korkeastikoulutetut ammattilaiset huolehtivat lapsista tarvittaessa.

Vierailija
102/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut kenenkään suuttuvan asiasta. Olen itse kysynyt joiltakin pareilta, aikovatko he tehdä lapsia, ja kun ovat sanoneet ei, en ole siitä sen kummempia perusteluja vaatinut. Meillä on yksi lapsi, samapa tuo vaikka ei olisi tehty edes sitä yhtä. Olisihan tämä elämä paljon halvempaa ja helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua lapsia, todennäköisesti et pidä niistä. Ja velat ovat itse kaivaneet oman kuoppansa haukkumalla lapsia ja lapsellisia ihmisiä.

Itse en halua lapsia, koska en yksinkertaisesti halua kasvattaa lasten määrää  tässä maassa, jossa on tavaton määrä lapsia ja nuoria joilta puuttuu kodin turva ja hoiva kokonaan. Nämä jo olemassa oevat lapset tarvitsee enemmän välittäviä aikuisia kuin minun syntymättömät lapseni.

Tämä on se tarina mitä valehtelet, mutta totuus on että haluat vaan olla ilma lapsia!

Moraalisesti lapsia pitäisi hankkia koska maailman väestö romahtaa mikä aiheuttaa mm. sotia jne...

Millä perusteella väestön romahtaminen aiheuttaa sotia?

Monet sodat ovat syntyneet siitä, että jokin kansa on kasvanut liian suureksi omalle alueelleen ja resurssit ovat käymässä vähiin. Sodalla joko voitetaan lisää resursseja tai pienennetään sitä omaa kansaa.

Vierailija
104/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsellä on rankkaa, moni äiti jää huoliensa kanssa lopulta todella yksin, silloin toisen helpommalta vaikuttava elämä voi ärsyttää. Esimerkiksi. Ja ne naiset ovat yleensä ylirasittuneita ja reagoivat ikävästi kaikkeen muuhunkin. Turhautuminen ja ärsyyntyminen ei kohdistu yksin veloihin heillä, kyllä muutkin äidit ärsyttävät, omakin äiti jne. Nykyään ollaan aika armottomia ja ymmärtämättömiä vanhempia kohtaan. Ajatellaan, että kaikki vastuu omasta pärjäämisestä vanhempana ja lapsen saannin jälkeen on yksin yksilöllä. Ymmärrystä kaikenmaailman mt-häiriöille kyllä löytyy, mutta vanhempien pitäisi olla yli-ihmisiä koska ovat itse valintansa tehneet (kuten ne kaikki muutkin ongelmia kohtaavat elämässään ovat).

Vierailija
105/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin lapsettomilla on tapana ilmaista se melko ikävään sävyyn. Ei kai siinä muuta ole. Sama se kumpi osapuolista päättää nostaa itseään jalustalle ja lytätä toista niin eipä se kovin ilahduttavaa ole, jos pointtina on loukata.

Voi veljet, jos olisin saanut kolikon joka kerta kun joku on syyttänyt minua itsekkääksi ja vastuun pakoilijaksi, koska minulla ei ole lapsia. Kyllä ne perheellisetkin osaavat ilmaista itseään "melko ikävään sävyyn".

Vierailija
106/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että se tuohon jää. Eiköhän äitien välilläkin ole näitä juttuja. Esim. Toisella lapsiperhearki paljon helpompaa kuin toisella, toinen palautuu nopeammin jne. Siis oma mielikuva on tämmöinen. Minulla ei ole lapsia joten ei perustu mihinkään omaan kokemukseen tämä.

Omassa lähipiirissä ei onneksi ole naisia, jotka suuttuisivat toisten lapsettomuudesta tai mistään muustakaan tällaisesta. Itse asiassa omassa lähipiirissä sattuu olemaan useampi, joka ei edes tiedä haluaako omia lapsia.

Vierailija
107/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kroppahan on - jotta miehen saa siittämään lapsen ja sen jälkeen, että siitä voi huolehtia. Jos et oo tarkistanut niin oot nisäkkäisiin kuuluva eläin jonka funktio on tämä.

Lapsen hankkineet elävät pitempään ja terveempänä. Tämä on totuus.

Maailman vanhimmat ihmiset on olleet sinkkuja ja lapsettomia.

Ei ole, keksit päästäsi. Tälläkin hetkellä maailman vanhimmasta ihmisestä pitävät huolta omat lapsenlapset.

Mun tädistä tulee pitämään huolta sisarusten lapset. Aikoo pitää kunnostaa huolta ettei ihan heti hyydy. Sukumme naiset on tykänneet vielä 80:senä lähteä pitkille reissuille. Tuskin hyytyy, mikäli tulee sukuun.

Otan osaa ettei siinä sun suvussa päästä vanhana mihinkään.

Monilla aikuisilla lapsilla on ihan kädet täynnä tekemistä omissa vanhemmistaan, omissa lapsissaan ja töissä. Ei siinä kauheasti enää liikene aikaa eri paikkakunnilla asuville sinkkutädeille. Burnouttia pukkaa jo tässä vaiheessa.

Vierailija
108/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vapaaehtoisesti lapseton kolmekymppinen nainen. Ei vaan ollenkaan kiinnosta niitä hankkia eikä siis kiinnosta ollenkaan sellainen lapsiperhe-elämä. Lähipiirissä on kuitenkin kavereilla suht pieniä lapsia. Ei ne missään nimessä ole suuttuneet kun ollaan kerrottu ettei ole meidän juttu, ovat siis itse kysyneet jotain tyyliin onko vauva-kuumetta tms. Ehkä joillekin se aiheuttaa sen, että kokee ne puheenaiheet sitten vääriksi. Kun vaikka taaperot on aika vaativia ja siinä nilkoissa huutamassa koko ajan, niin nää vanhemmat voi helposti ajatella sen niin että voi ei tässä nyt pysty puhumaan mistään mikä noita lapsettomia kiinnostaa ja nyt ne ei varmaan yhtään ymmärrä miks meillä on tämmöstä. Sotkuja selitellään hirveesti ja lasten riehumista. Koen että ainakin joillekin meidän kavereille aiheuttaa painetta. Ei siis tulisi mieleenkään arvostella heitä eikä muiden sotkut todellakaan häiritse.

Vierailija
109/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua lapsia, todennäköisesti et pidä niistä. Ja velat ovat itse kaivaneet oman kuoppansa haukkumalla lapsia ja lapsellisia ihmisiä.

Minkä kuopan? 😁 Kyllä meille toki yksi kuoppa kaivetaan, kuten sinullekin - mutta sen kaivaa aivan joku muu.

Vierailija
110/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän miksi joku ei halua lapsia, vaikka itsellänikin on yksi. Oikeastaan ymmärrän vielä paremmin kuin ennen lasta. Elämä on valintoja ja kaikki ei haaveile siitä perhe-elämästä. En soisikaan lasta sellaisille, jotka eivät ihan oikesti halua sitä. Menee vaan kaikkien elämä pilalle.

Vierailija
111/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa piireissä te oikein liikutte, kun lasten hankinta tai hankkimattomuus on joku yleinen small talk aihe? Ja väärästä vastauksesta suututaan? 🤣

Kyseessä kuitenkin niin täydellisen oma asia ja oma valinta, että ei tulisi mieleenkään keskustella siitä jonkun kanssa.

Vierailija
112/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua lapsia, koska en yksinkertaisesti halua kasvattaa lasten määrää  tässä maassa, jossa on tavaton määrä lapsia ja nuoria joilta puuttuu kodin turva ja hoiva kokonaan. Nämä jo olemassa oevat lapset tarvitsee enemmän välittäviä aikuisia kuin minun syntymättömät lapseni.

Tämä on se tarina mitä valehtelet, mutta totuus on että haluat vaan olla ilma lapsia!

Moraalisesti lapsia pitäisi hankkia koska maailman väestö romahtaa mikä aiheuttaa mm. sotia jne...

Monet sodat ovat syntyneet siitä, että jokin kansa on kasvanut liian suureksi omalle alueelleen ja resurssit ovat käymässä vähiin. Sodalla joko voitetaan lisää resursseja tai pienennetään sitä omaa kansaa.

Ei kai sodilla omaa kansaa pienennetä, tai se ei ole tarkoitus. Kun lapsia ei synny maailmanlaajuisesti tarpeeksi niin vain vanhoja ihmisä jää jäljelle. Yhteiskuntien taloudet romahtaa, kun huolto suhteet romahtaa ja lapsia on saatava muista maista ryöstämällä. Esim. Venäjä on ryöstänyt Urkainasta tänä vuonna 200 000 lasta, jotka sijoitetaan venäläisiin koteihin - Venäläisille vanhemmille!

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/russia-stolen-over-200000-ukra…

Vierailija
113/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sodilla omaa kansaa pienennetä, tai se ei ole tarkoitus. Kun lapsia ei synny maailmanlaajuisesti tarpeeksi niin vain vanhoja ihmisä jää jäljelle. Yhteiskuntien taloudet romahtaa, kun huolto suhteet romahtaa ja lapsia on saatava muista maista ryöstämällä. Esim. Venäjä on ryöstänyt Urkainasta tänä vuonna 200 000 lasta, jotka sijoitetaan venäläisiin koteihin - Venäläisille vanhemmille!

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/russia-stolen-over-200000-ukra…

Ei se väestön pieneneminen ole tarkoitus, mutta jos sotatoimet epäonnistuu, niin se on kuitenkin seuraus.

Ajattelitko, että eläkeläiset aloittaisivat sodan naapurimaata vastaan viedäkseen sieltä lapsia?

Vierailija
114/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Prima facie, the numbers are clear: Mothers and fathers generally live longer than the childless."

Sulla on selvästi paha olla. Lapset auttaa tähänkin, niistä on iloa, etkä voi antaa itsesi tuollain masentua!

Haha, sijoituksessa on tälläkin hetkellä "rakastavien" vanhempien lapsia. Mitä haluat sanoa jo näille syntyneille lapsille? Rukoilkaa?

Viittaat, että vähä-älyisten, psykopaattien ja mielisairaiden ei pitäisi hankkia lapsia. Se on argumentti, jonka joku voi heittää ja siihen on tiettyjä perusteita. Heitä kuitenkin hyvin vähän populaatiosta ja yhteiskunta kyllä tukee ja Suomessa maailmalla ihalitu neuvolajärjestelmä. Kuitenkin väestön romahtamisesta syntyvä maailmansota on mielestäni suuremmalle ryhmälle jakaantuva kärsimys, kuin se että Suomalaiset korkeastikoulutetut ammattilaiset huolehtivat lapsista tarvittaessa.

Sä et taida tuntea kovinkaan paljoa huostassa olevia? Ei sun kaltaisten jeesustelut lohduta sitä hylättyä lasta. Laitoksessa kasvaminen on eri asia mitä kotona oleminen. Laitostyöntekijät eivät korvaa rakastavia vanhempia, he tulee sinne tekemään töitä.

Vierailija
115/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et taida tuntea kovinkaan paljoa huostassa olevia? Ei sun kaltaisten jeesustelut lohduta sitä hylättyä lasta. Laitoksessa kasvaminen on eri asia mitä kotona oleminen. Laitostyöntekijät eivät korvaa rakastavia vanhempia, he tulee sinne tekemään töitä.

Eli ei hankita lapsia, koska joku on otettu huostaan? What?

Tämä on marginaalinen ongelma.

Vierailija
116/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kroppahan on - jotta miehen saa siittämään lapsen ja sen jälkeen, että siitä voi huolehtia. Jos et oo tarkistanut niin oot nisäkkäisiin kuuluva eläin jonka funktio on tämä.

Lapsen hankkineet elävät pitempään ja terveempänä. Tämä on totuus.

Maailman vanhimmat ihmiset on olleet sinkkuja ja lapsettomia.

Ei ole, keksit päästäsi. Tälläkin hetkellä maailman vanhimmasta ihmisestä pitävät huolta omat lapsenlapset.

Mun tädistä tulee pitämään huolta sisarusten lapset. Aikoo pitää kunnostaa huolta ettei ihan heti hyydy. Sukumme naiset on tykänneet vielä 80:senä lähteä pitkille reissuille. Tuskin hyytyy, mikäli tulee sukuun.

Otan osaa ettei siinä sun suvussa päästä vanhana mihinkään.

Monilla aikuisilla lapsilla on ihan kädet täynnä tekemistä omissa vanhemmistaan, omissa lapsissaan ja töissä. Ei siinä kauheasti enää liikene aikaa eri paikkakunnilla asuville sinkkutädeille. Burnouttia pukkaa jo tässä vaiheessa.

Mä hoidan mielellään omaa tätiä. Oli enempi äiti mitä omani. Bioversio joutaakin vanhainkotiin.

Vierailija
117/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei hankita lapsia, koska joku on otettu huostaan? What?

Tämä on marginaalinen ongelma.

EN HALUA

Vierailija
118/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa piireissä te oikein liikutte, kun lasten hankinta tai hankkimattomuus on joku yleinen small talk aihe? Ja väärästä vastauksesta suututaan? 🤣

Kyseessä kuitenkin niin täydellisen oma asia ja oma valinta, että ei tulisi mieleenkään keskustella siitä jonkun kanssa.

Itselläni: exän perhe, sukulaiset lukuunottamatta perhettäni joka kyllä hyväksyi mukisematta, työpaikat (ei kaikki, mutta moni), itseasiassa myös nykyisen perhe (nykyisen kumppanin perhe ei sentään vetänyt hernettä nassuun, tiesivät ennestään myös kumppanin oman mielipiteen)

Vierailija
119/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ei halua sellaisia pikku töpsöttimiä laittialleen kävelemään?

Vierailija
120/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisia. Ovat itse tehneet painostuksen alla lapsia ja kaduttaa.

En ymmärrä miksi jonkun elämänvalinnat saavat jonkun suuttumaan? Ja se joku on aina nainen. En oo koskaan kuullut, että mies vetäisi herneet nenään kun kaveri sanoo, että ei halua lisääntyä.

Hyvin monet miehet pystyvät vielä mokan jälkeenkin perumaan sen, eli pystyvät hylkäämään lapsensa. Harvemmalla naisella on sydäntä sellaiseen, eikä se ole naisille sosiaalisestikaan lainkaan hyväksyttyä, toisin kuin miehille.

Mitäs sitä silloin suuttumaan, kun asia ei mene tunteisiin, kun itse kenties viettääkin taas lapsetonta elämää, vaikka lapsia on, tai ne lapset näkee korkeintaan pari kertaa kuussa, ja äiti kantaa oikean vastuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi