Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset suuttuvat, jos joku toinen ei halua lapsia?

Lapseton
27.06.2022 |

Eli otsikon kysymys: Miksi naiset loukkaantuvat tai suuttuvat, jos joku toinen tuntematon tai tuttu nainen ei halua lapsia?
Vaikka vaan vastaisi "haluatko lapsia?" kysymykseen lyhyesti "En halua." Ei yhtään mitään muuta, se riittää loukkaantumaan tai jopa suuttumaan.

Olen niin hämmentynyt, kun tuo on tullut vastaan jo monen naisen kohdalla, että haluaisin kuulla asiasta mielipiteitä.

Jos teistä vastaajista joku nainen joka on loukkaantunut tms. vastaavasta pystyt sanomaan vaikka anonyymisti mielipiteesi, niin mielenkiinnosta haluaisin kuulla miksi vastaava reaktio?

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin osa suuttui mulle, kun en ottanut rokotuksia. Olisivat halunneet vetää mut samaan liemeen.

Vierailija
62/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua lapsia, todennäköisesti et pidä niistä. Ja velat ovat itse kaivaneet oman kuoppansa haukkumalla lapsia ja lapsellisia ihmisiä.

Ei ole mitään maagista kollektiivista velojen ryhmää vaan ihan samoin kuin "lapsellisilla" on suuria keskinäisiä eroavuuksia, niin on myös vapaaehtoisesti lapsettomilla. Esimerkiksi minä pidän lapsista ja lapset tykkäävät leikkiä ja jutella kanssani mutta en halua omia lapsia. En myöskään hauku kollektiivisesti muita tällaisen asian perusteella.

Haluutko että vastaan kysymykseen jonka ap esitti vai alan tappeleen sun kanssa typeristä asioista? Ei sun tartte mulle mitään todistaa vaan sille kysyjälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä Ihmettelen mikä saa velan julistamaan sanomaansa vauvapalstalla. Ja vastailemaan erittäin ikävään sävyyn, kun joku uusi äiti avautuu väsymyksestään.

Onko joku jäänyt omassa valinnassa kaihertamaan vai miksi sitä pitää julistamalla julistaa... ja vieläpä vauvapalstalla.

Vierailija
64/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär 17v sanoi toissa viikolla ettei hän halua lapsia. Ajattelen sen johtuvan hänen kannaltaan kriittsessä vaiheessa tapahtuneesta erosta minun ja isänsä välillä ja toisaalta siitä, että hänellä tärkeitä asioita koulussa ja nyt meillä on uusi vauva, joka herätti alussa muutaman ekan viikon ajan pari kertaa yössä. Ei siis herätä enää, syö kyllä yöllä, mutta ei herätä muita kuin minut.

En loukkaantunut sanomastaan, mutta olin kyllö harmissani, sillä haluan mummoksi ja hän olisi mielestäni loistava äiti. En sanonut muuta kuin että Lasten hankkiminen tai hankkimatta jättäminen on täysin sinun oma asiasi, eikä päätöksenteko siitä kuulu minulle. Tuen valintaasi, oli se kumpi tahansa. Mut kyllä silti kirpaisee, jos en pääse näkemään miten ihania pikku palluroita hänestä syntyisi.

Vierailija
65/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkin huolimatta, että aloituksessa naiset ovat jälleen esitetty identtisesti toimivana kollektiivina, voin sanoa omasta puolestani etten ole koskaan törmännyt moiseen. 

Olen vapaaehtosesti lapseton, eikä kukaan ole koskaan paheksunut, saati suuttunut minulle valinnastasi. Työpaikallani on yksi mies, joka aina välillä muistuttaa "että pian tulee kiire". Tämän kummoisempaan en ole törmännyt.

Vierailija
66/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suvussa muutamia ja työpaikalla useimmat lapsettomia, eikä minua hetkauta suuntaan tai toiseen muiden valinnat.

Itselläni kaksi lasta ja ymmärrän kyllä, ettei kaikki lapsia halua syystä tai toisesta.

Olen aina suhtautunut myönteisesti jokaisen velan päätökseen olla lapsia haluamatta, jos se on tullut hänen puoleltaan keskustelun aiheeksi.

Itse en lasten hankkimisesta keneltäkään utele.

Sen sijaan velat harvemmin suhtautuvat hyväksyvästi toisten päätöksiin hankkia lapsia. Ja tästä syystä saavat osakseen suuttumusta.

Mä oon saanut deiteillä miehen silmille siksi etten suostunut tekemään lapsia. Enemmän reagoidaan raivolla siihen ettei haluta lapsia kuin aitoon haluun.

Vierailija
67/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat kateellisia, jos nainen kouluttautuu pitkälle, hankkii hyvän työpaikan/uran, matkustelee, nauttii miesseurasta, elää omaa eikä toisten elämää. On se niin väärin, että joku nainen on verotuksessakin nettomaksaja, joka maksaa tolkuttomat sosiaalikulut muiden lapsista.

Mistä lähtien lapset on poissulkeneet nämä mahdollisuudet?

T. Bloggaava maisteri, 3* lasta, veroja maksan enemmän mitä moni tienaa

Onnet sinulle. Minulla on kaksi tervettä aikuisuuden kynnyksellä olevaa lasta ja mies. En ole maisteri, mutta blogia voisin pitää aiheesta miten selviytyä kaikesta. Tosin se ei aina olisi mukavaa luettavaa ja toisaalta parhaat ja pahimmat jutut tykkään pitää ihan omanani.

Ilman maisterin koulutustakin ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia taustoja ja elämäntilanteita. Lapsi voi nykyäänkin tulla myös yllätyksenä. Ehkä joskus hieman aikaisin. Toista vanhempaa ei perhe-elämä kiinnostakaan. Tukiverkot voivat olla vähäiset tai puuttua kokonaan. Voi jos niin on, ja lapsi ei olekaan syntynyt terveenä. Joskus niitä tupsahtaa useampi kerralla. Itse voi uupua/sairastua. Joskus elämä vaan mullistuu niin, että entiset haaveet haalistuvat.

Vierailija
68/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän maailmaan, jota nyt elämme, lasten hankkimen ei välttämättä ole se vastuullisin teko, jonka teemme. Liikakansoitus ja syntyvyyden säännöstely on todella iso ongelma. Suomeen tulee pelkästään ilmaston muutosten ja sotien takia valtavasti uutta väestöä, jolla ei ole mitään taloudellista annettavaa Suomelle. Ja vanha väestö maksaa viulut.  Fiksuimmat alkavat jo pakata laukkujaan.

No väestön määrä romahtaa maailmassa!

Ah, ihanaa ettei tarvitse enää kuunnella järjetöntä syyllistämistä ylikansoittamisesta kun on vapaaehtoisesti tehnyt kolme toivottua ja ihanaa lasta.

Ihmiset tekee valintansa siitä tekevätkö vai ovatko tekemättä lapsia yleensä itsekkäistä syistä. Sen oman, kumman vain, valintansa pakottaminen kaikille muille on myös aika itsekästä.

Vierailija
69/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär 17v sanoi toissa viikolla ettei hän halua lapsia. Ajattelen sen johtuvan hänen kannaltaan kriittsessä vaiheessa tapahtuneesta erosta minun ja isänsä välillä ja toisaalta siitä, että hänellä tärkeitä asioita koulussa ja nyt meillä on uusi vauva, joka herätti alussa muutaman ekan viikon ajan pari kertaa yössä. Ei siis herätä enää, syö kyllä yöllä, mutta ei herätä muita kuin minut.

En loukkaantunut sanomastaan, mutta olin kyllö harmissani, sillä haluan mummoksi ja hän olisi mielestäni loistava äiti. En sanonut muuta kuin että Lasten hankkiminen tai hankkimatta jättäminen on täysin sinun oma asiasi, eikä päätöksenteko siitä kuulu minulle. Tuen valintaasi, oli se kumpi tahansa. Mut kyllä silti kirpaisee, jos en pääse näkemään miten ihania pikku palluroita hänestä syntyisi.

Tytär ei ole hautomo

Vierailija
70/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, että ihan tosissaanko joltakin ei olisi kysytty lapsista tai mainittu lapsettomalle nuorelle, että sitten KUN sinulla on omia...

Itse sain kuulla tuollaista ihan tosi paljon. Ja toki ilmoitettiin, että kyllä se mieli muuttuu jos erehdyin sanomaan ajatuksistani. Ei edes kuunneltu, miksi en halua lapsia, koska niitä haluaa kaikki naiset ja pelästyttiin kun joku ei halunnutkaan. Mikä epänormaali hullu!

Ei myöskään ymmärretty, että ihan oikeasti olen käynyt jo nuorena sen asian läpi ja minulla on syyni, että en halua sellaista elämää. "Mutta ajattele nyt, eikö ois ihana sellainen _jotain lässytystä vauvoista_". No ei, ei kuulosta minun elämältä. Sitten loukkaannutaan.

Nyt olen nelikymppinen ja uskovat jo hiljalleen, että ei se sitten oikeasti tehnyt niitä (voi raukkaa, varmaan ei pystynyt saamaan). Onnellisesti velamiehen kanssa naimisissa.

Vierailija
71/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateushan se. Harmittaa kun itsellä meni vapaus ja vartalo.

Kummallinen oletus, että vartalo menisi aina "pilalle" lapsen myötä.

Minulla on lapsi ja olen todella timmissä kunnossa.

Mutta ei kyllä ärsytä lapsettomat ihmisetkään yhtään.

Ei mene aina, mutta voisin kuvitella että tuollaisella suuttujalla on mennyt ja se on yksi syy vihamieliseen suhtautumiseen.

Mä kyllä väitän, että oman vartalon muodot ei ole enää erityisen keskiössä lasten jälkeen. Ei niitä mietitään enää niin paljon. Sama se millaiset vatsamakkarat on kunhan lapsella nyt olis kaikki hyvin ja arki rullais.

No kyllä minulle on edelleen tärkeää, että kroppa on hyvässä kunnossa. Ei se lapselta ole pois, jos äiti pitää itsestään huolta.

Mutta olisitko kateellinen että jollakin lapsettomalla on parempi kroppa kuin sinulla ?

Miksi ihmeessä pitäisi kadehtia lapsetonta, jolla on hyvä kroppa, jos itse on tyytyväinen omaan elämäänsä?

Yleensäkin elämänasenne, jossa kadehtii jotakin tai miettii jonkun muun kadehtivan itseään on aika omituinen.

Jokainen keskittyköön omiin valintoihinsa.

Elämä on jatkuvaa muutosta ja uusia tilanteita. Tuntuu että osa lapsettomista haluaa kapseloida kaiken muttumattomaksi ja kaikki muutos on valtavaa riskinottoa.

Vierailija
72/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on spekulointia.

En tiedä, onko tämä jonkun tietyn piirin aihe suuttua lapsettomuudesta tai ikäluokan, koska en itse tunnusta sitä lainkaan.

Tietysti nyt 38 vuotiaana tällaisia tiedusteluja ei varmasti enää tulekaan, mutta nuorempana tuli puolitutulta keski-iän parhaalla puolella olevalta perheelliseltä naiselta. Ei hänkään siitä suuttunut vaan lähinnä kommentti oli "kyllä se mieli sinulla vielä muuttuu, kun oikean miehen isäksi löydät". Ei muuttunut, mutta ei kukaan mukaan epäillytkään valintaani, ei he ketkä tunsivat.

Emme keskustele pääosin muiden kanssa lapsettomuudestani, ellei lasketa kummilapseni vanhempia, kun aihe oli meille ajankohtainen. Kunnioitimme toistemme tahtoa ja valintaa. Pidän lapsista, vaikken ole heitä oman elämääni valinnut. En tunne ketään, kuka siitä olisi suuttunut.

Vierailija
73/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suutu tai loukkaannu. Moni lapseton tai vela ilmaisee asian niin jyrkästi ja lähtökohtaisesti puolustuskannalla ja usein kysymättä, että aiheesta on turha sen kummemmin keskustella. En itse kysy keneltäkään koskaan asiasta, koska ei oikeastaan kiinnosta minua onko lapsia vai ei ja miksi. Ihmiset saa olla sellaisia kuin ovat.

Vierailija
74/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat kateellisia, jos nainen kouluttautuu pitkälle, hankkii hyvän työpaikan/uran, matkustelee, nauttii miesseurasta, elää omaa eikä toisten elämää. On se niin väärin, että joku nainen on verotuksessakin nettomaksaja, joka maksaa tolkuttomat sosiaalikulut muiden lapsista.

Mitä korkeammin koulutettu on ja mitä suuremmat tulot ovat, sitä kauemmin keskimäärin elää. Se voi lohduttaa, että todennäköisesti elää pitkään ja saa maksamiaan veroja takaisin. Oikeasti rikkaita on melko vähän, monella ei ole satoja tuhansia euroja säästössä hoitoihin. Elämän loppupäässä tarvitsee paljon hoivaa ja on hyvä tietää, ettei siihen tarvitse säästää.

Juu ei kiitos kiinnosta olla paskat housussa hoitokodissa 😆

Niin eutanasianko aiot hankkia?

Vierailija
75/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene aina, mutta voisin kuvitella että tuollaisella suuttujalla on mennyt ja se on yksi syy vihamieliseen suhtautumiseen.

Mä kyllä väitän, että oman vartalon muodot ei ole enää erityisen keskiössä lasten jälkeen. Ei niitä mietitään enää niin paljon. Sama se millaiset vatsamakkarat on kunhan lapsella nyt olis kaikki hyvin ja arki rullais.

No kyllä minulle on edelleen tärkeää, että kroppa on hyvässä kunnossa. Ei se lapselta ole pois, jos äiti pitää itsestään huolta.

Mutta olisitko kateellinen että jollakin lapsettomalla on parempi kroppa kuin sinulla ?

Ei kai lapsettonuus siihen mitenkään liity?

Tiedän hyväkroppaisia äitejä sekä lapsettomia. Ihan yhtä hyvin, ja vielä suuremmalla todennäköisyydellä se, jolla on kroppa kärsinyt lapsista, on kateellinen sille äidille jolla on hyvä kroppa.

Ja kuten joku aiemmin mainitsikin, aika monelle kroppa on siinä vaiheessa yhden tekevä, kun on lapsia. En minäkään pakkomielteisesti mieti vartaloa, saatika muiden vartaloita, kuten sinä tunnut tekevän :D

Vierailija
76/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi kadehtia lapsetonta, jolla on hyvä kroppa, jos itse on tyytyväinen omaan elämäänsä?

Yleensäkin elämänasenne, jossa kadehtii jotakin tai miettii jonkun muun kadehtivan itseään on aika omituinen.

Elämä on jatkuvaa muutosta ja uusia tilanteita. Tuntuu että osa lapsettomista haluaa kapseloida kaiken muttumattomaksi ja kaikki muutos on valtavaa riskinottoa.

Hyvä- tai huonokroppaisuus ei useinkaan liity oikeasti lapsiin muuta kuin hetkellisesti. Eli toki heti synnytyksen jälkeen täytyy palautua, mutta jos vielä kaksi vuotta sen jälkeen on ylimääräisiä kiloja, ei se kyllä johdu lapsista, vaan siitä, ettei huolehdi kropastaan. Sanon tämän kahden lapsen äitinä.

Kaikki velat eivät myöskään ole hyväkroppaisia, vaan heistäkin löytyy niitä, keille kropasta huolehtiminen ei ole ykkösjuttu.

Vierailija
77/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan perus narsistiselta ajattelulta eli omien valintojen tavoite olisikin tehdä muut kateellisiksi. Ei kuulosta omaan elämäänsä aidosti tyytyväisen ja terveen ihmisen ajattelulta. "Olen omassa päässäni aika varma, että lapsia saanut kirjoittaja jossakin päin Suomea on muuttunut rumemmaksi raskauden ja lapsenhoidon myötä ja ei muuta ehdi kuin kadehtia minua"

Vierailija
78/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suutu tai loukkaannu. Moni lapseton tai vela ilmaisee asian niin jyrkästi ja lähtökohtaisesti puolustuskannalla ja usein kysymättä, että aiheesta on turha sen kummemmin keskustella. En itse kysy keneltäkään koskaan asiasta, koska ei oikeastaan kiinnosta minua onko lapsia vai ei ja miksi. Ihmiset saa olla sellaisia kuin ovat.

Oletat äitiys hormoonien tekevän kaikista äitejä? Ilmeisesti oot niitä jotka järkyttyy naisesta joka sanoo lyhyesti, mutta ytimekkäästi ettei halua lapsia ilman suurempia lisäyksiä.

Vierailija
79/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan perus narsistiselta ajattelulta eli omien valintojen tavoite olisikin tehdä muut kateellisiksi. Ei kuulosta omaan elämäänsä aidosti tyytyväisen ja terveen ihmisen ajattelulta. "Olen omassa päässäni aika varma, että lapsia saanut kirjoittaja jossakin päin Suomea on muuttunut rumemmaksi raskauden ja lapsenhoidon myötä ja ei muuta ehdi kuin kadehtia minua"

Inkkeli sanastoa: narsisti, lapsellinen etc.

Paljastuit.

Vierailija
80/126 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuvat siksi, koska toisen naisen vapaehtoinen lapseton elämäntapa on jotenkin mystisesti heiltä "pois". Juurikin sillä tavalla, jota he eivät itsekään osaa selittää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän