Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 11v tyttö on alkanut meikkaamaan kouluun.

Vierailija
14.04.2010 |

Mites muilla?

Minkä ikäisenä tytöt on alkaneet meikkaamaan?

Pitäisikö kieltää vai onko ok?

Jotenkin en sitä niin pahanakaan osaa pitää kun meikkaa ihan nätisti pikkasen luomiväriä, ripsaria ja huulikiiltoa...

Mitä mieltä on arvoisa av-raati?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsin 12 ikäinen meikkasi jo viime talvenakin ja on niin aikuista että... Nyt on alkanut ajella karvansakin (huomasin saunoessamme) kokonaan pois. On kuulemma "yleinen-trendi" nykyään. Joten ei kai sitä voi kieltääkään. Kunhan ei mihinkään pahempaan hairahdu.

Vierailija
42/106 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala-asteikäisenä ei.

Toiminut ihan hyvin :) jo kahden tyttären kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiva ope, jota lapsetkin uskovat vielä, joka sanoi, että kuudennella voi laittaa vähän ripsaria ja huulikiiltoa.

Vierailija
44/106 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain korvikset kun olin 5. ja aloin meikkaa jotain kun menin 5 lk.

Vierailija
45/106 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia sit jos jotain kauheita sotamaalauksia rupeaa laittamaan,sit voi puuttua.On ok tuollainen.

Vierailija
46/106 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä lista, mitä meikkejä lapselle voi ostaa:

IHO:

-Peitepuikko ( Lumene ),

- joku peitevoide, että saa näpyt piiloon, esim. Lumene Natural Code: 2 in 1 Spot Delete Cover on todella hyvä. lisäksi se hoitaa ihoa.

-joku puuteri, esim. Rimmel London: Stay Matte.

HUULET:

- Lumene Natural Code huulikiillot ovat tosi kivoja. Niissä on nättejä sävyjä.

- vaikkapa huultenrajaus kynä, Lumene, sävy: villiruusu, tai nougat. myös ruusunmarja on kiva.

SILMÄT:

-Lumene Blackest Black Extra Volume Mascara on todella hyvä! Se ei paakkuile niin helposti, eikä ripset jää kiinni toisiinsa.

- Lumene luomiväripaletti. kaksi kaunista sävyä, monta eri vaihtoehtoa.

-Joku Lumenen kajal... ruskea ei musta.

Suosin Lumenea.

Vierailija
47/106 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus 6 luokalla kokeilin pari kertaa meikkejä, äiti ei siitä kyllä tykännyt. Yläasteella meikkasin alkuun melkein päivittäin, mutta se jäi pian pois kun en halunnut tukkia ihoa. Ei tuo meikkaaminen välttämättä niin paha asia ole, koska innostus saattaa mennä ohi vaikka puolessa vuodessa. Tietysti olisi kiva jos lapsen kanssa sopii vaikka, että jos haluaa meikata niin se on arkisin korkeintaan huulikiilto/rasva, puuteri ja välillä ripsari. Kannattaa opettaa kuitenkin siihen, että meikit kuuluvat enemmänkin juhlaan. Kaikista naurettavinta on se, että nämä aikuiset joska eivät edes roskia lähde viemään ilman meikkiä kauhistelevat sitä jos 12 vuotiaat vähän meikkaa. En väitä että kaikki meikkien kieltäjät olisivat tälläisiä. Mutta siis tuon ikäisena vaikuttaa se hyvin paljon miten kaverit käyttäytyvät, jos kaikki meikkaavat voi meikkaamattomasta tytöstä tulla kiusattu. Ehkä tytön ystävien vanhempien kanssa voisi sopia jotain yhteisiä sääntöjä. Meikkivoide kannattaa hankkia ehkä sitten jos ilmaantuu paljon näppyjä tai aknea.

Vierailija
48/106 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahahaa joo niin tulee kiusattu. Kertoo vaan vanhemman huonosta itsetunnosta, että tuollaista pelkää. Se on se joka tarttuu sitten lapseenkin ja on oikeasti vaarassa joutua kiusatuksi...

Tyttöni nyt viidennellä ja kysyin viimeksi tänään meikkaamisesta, ja kertoi, että kuudesluokkalaisista tytöistäkin vain pari käyttää meikkiä. Ihana koulu

Vierailija
49/106 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perustelua mielipiteisiin.

Haluan tietää mitä mieltä muut äidit/isät ovat?

Anteeksi jos kuulostin töykeältä, ei ollut tarkoitus.

Olen vähän ihmeissäni tämän meikkausasian kanssa kun itse aloin käyttää ripsaria vasta 30v.

ap

mitä pitempään niitä välttelee, sen parempi juttu. Oma tytär aloitti meikkaamisen yläkoulussa, taisi olla kasilla, siis ilmeisesti verrattain myöhään.

Vierailija
50/106 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, ite oon nyt seiskalla ja meikkaan joka päivä. se on oikeesti kivaajouhua ja tykkään mikkaamisesta ja teen sen hillitysti ja ajan kanssa. Ostan ite omat mössöni ja ite päätän paljonko niitä naamaani pistän. meikkaamisen alotin varmaa joskus nelosella, enkä todellakaan kysynyt äitin lupaa. Mun naamahan se on, jösses. tiesin jo etukäteen ettei sitä lupaa ois sallittu ni meikkailin sitteen vessassa ennen tunteja. 

Ja nut tuntuu että te luulette että kaikki se meikaaminen johtuu siitä että aikuiset tekee niin ja halutaan olla seksikkäitä ja aikuismaisia, vaan ei. Itse ainakin meikkaan ihan täydentääkseni omaa tyyliäni.

Ei se maailma teidänkään ympärillä pyöri tsiisus.

51/106 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin jo kolmannella luokalla meikkaamaan. Eskarista asti olin kinunnut ja ekaluokkalaisena sain juhliin laittaa vähän kulmakynää ja poskipunaa, joskus salaa vähän ripsariakin (älkää kertoko äidilleni ;)) Tosiaan sitten kun oli kolme vuotta jo väännetty asiasta,äitini antoi periksi ja osti mulle jotain omia meikkejä. Edelleen rakastan meikkaamista ja työskentelen kosmetiikan parissa. 

Minä taisin olla ensimmäinen luokallani joka meikkasi mutta pian muut tuli perässä :)

Vierailija
52/106 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen sitä mieltä että tuossa iässä meikki on ok kannattaa jos alkaa käyttämään meikkivoidetta niin kannattaa valkata aika kevyt bb voide on myös hyvä ratkaisu ei kannata leimata nuoria neikaajia pississiksi koska meikki on vain kerros kemikaaleja naamalla mutta jos tyttö innostuu siitä aikaisemmin se on normaalia kaikilla pitää olla se oma juttu

Vierailija
53/106 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä syksyllä nelosluokalle menevä tyttö. Tytöllä on oma Disney-prinsessa hajuvesi (toin tuliaisena työmatkalta) jota saa laittaa juhliin,diskoon yms. tilaisuuksiin hillitysti.

Huulikiiltoja on useampia, niitä on saanut lahjaksi kummilta, vanhemmilta. Huulikiiltoa ja ripsiväriä saa laittaa em. tilaisuuksiin. Kynsilakkoja on tytöllä paljon, mutta niitä saa käyttää valvotusti. Tuppas lakkapullot jäämään auki ja pari kertaa saatiin putsata lakkoja ruokapöydästä.

Ostetaan sitten aikanaan yhdessä sopivat laadukkaat meikit ja opetan meikkaamaan. Hiusten värjäys aikaisintaan peruskoulun jälkeen.

Korvikset sai eskarivuoden keväällä, 6-vuotias tuolloin.

Tytön luokkakavereista ainakin kaksi tyttöä käyttää jo luomiväriä yms. muuta meikkiä, koulun diskossa olivat aikamoisessa sotamaalissa. Näiden kahden meikkaavan vuoksi omanikin kyseli luomiväriä ja poskipunaa. En vielä antanut ja selitin että sitten myöhemmin.

Minusta näillä nykyisillä rajoilla mennään ala-asteen loppuun, _ehkä_ kutosella voi saada meikata kouluun, katsotaan nyt. Meidän kaupungissa kutoset siirtyy yläkoulun tiloihin.

Vierailija
54/106 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

83 jatkaa vielä pukeutumisesta.

Kyllä meidän tytöllä on kukkahousuja ja kissapaitoja, ihan kouluunkin niissä menee.

Vaikka paidassa on kissa/kani/nalle, ei se välttämättä ole mikään pikkulapsen vaate.

Vierailija
55/106 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 11-vuotias tyttö, enkä meikkaa. Tosin meidän luokalla on jo aika moni tyttö alkanut meikkaamaan, ja nyt sitten valittavat kun tulee finnejä ja näppylöitä naamaan. Ja mistähän tääkin sitten johtus? Mahdollisesti siitä, että pilataan naama ja tukitaan ihohuokoset jollain ihmeen meikkipakkelilla!

Viime vuodelta muistan, kun menin diskoon ja silloset vitoset olivat meikanneet oikein kunnolla, näytti vähän siltä kuin olisi mustat ympyrät piirretty jollain tussilla silmien ympärillä. Ei herranjestas...

Vierailija
56/106 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä meikkaaminen liittyy aikuisuuteen?? Kun joskus vitosella jaksoin meikata, se oli vaan peittämään ihon epätäydellisyyksiä ja ilmaisemaan itseäni. Kyllä minä ainakin koen, että meikkaaminen on yksi kasvun vaihe ja jokanenhan kokee sen ajallaan kun on kiinnostunut meikkaamisesta ja itse kokee olevansa valmis siihen. Ja sehän ei todellakaan tarkoita aikuismaisuuden tavoittelua. Meikin määrääkin on ihan turha kauhistella, jokainen kun on omaa laatuaan ja ihmisillä on erillaisia mieltymyksiä. Ja runsas meikkihän on luultavasti vain kasvun vaihe joka on hyvä kokea, sillä meikissä ei ole mitään pahaa eikä se johda tupakkaa, alkoholiin yms. Jos on kuitenki niin, että mietitte vain mitä muut ajattelevat lapsestanne,ettekä siksi anna hänen meikata, suosittelen keskustelemaan jollekin ammattilaiselle asiasta.

Ja tuolla aiemmin ku mainittiin, ettei haluta että lapsen elämä keskittyy vain ulkonäkö asioihin, niin minä ainakin kiinnitin paljon huomiota itseni ja muiden ulkonäköön, en mitenkää ääneen tuomiten mutta kuitenkin. Se johtui siitä, että haluasin kosmetologin tai meikkaaja-maskeeraajan ammattiin.

Vierailija
57/106 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A: Olet varmaan 6,Vuotias koska aikuiset ei käytä mää ja tietää missä kohtaa on piste. B. Aikuiset harvoin kirjoittaisivat tyhmät. C. Lauseisiin kuuluu iso alku kirjain.D. Ja vanhemmat saa ite päättää milloin lapsi meikkaa sillä niiden avulla olet syntynyt! E. Äitisi on varmaan petti nyt että esität jotain vitun kovista! F. Otan osaa jos sinusta tulee 20.vuoden päästä äiti.

Vierailija
58/106 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuh. missäköhän tynnyrissä sinä olet kasvanut? on tehty paljon tutkimuksia haitallisista kemikaaleista ihoon joutuessaan.Eri väriaineet ovat perinteisesti joko orgaanisia tai epäorgaanisia. Orgaanisten väriaineiden värit yleensä johtuvat kromoforeista - funktionaalisista ryhmistä, kuten konjugoiduista kaksoissidoksista, jotka absorboivat valoa, mutta jotka ovat hyvin reaktiivisia ja hapettuvat helposti eli suomeksi sanottuna kuormittavat elimistöä. Epäorgaanisten väriaineiden värit puolestaan johtuvat erivärisistä metalli-ioneista - sana "rauta" tulee muinaisruotsin sanasta raud, nykyruotsin röd, joka tarkoittaa punaista - rauta(III)oksidi (Fe2O3 on verenpunainen, ja sitä sisältävää hematiittia onkin käytetty antamaan punaväriä kosmetiikassa. Monet kosmetiikka-aineet ja deodorantit sisältävät alumiinioksidia, jonka yhteyttä rintasyöpään tutkitaan. Lyijyoksidia ja -asetaattia on käytetty valkoisena pigmenttinä, lyijy(II)-oksidia ja tinaoksidia mustana, ja kupari(II)-ioni antaa kauniin sinisen värin. Viimeistään nyt pitäisi varoituskellojen soida.

Mutta kosmetiikka siaältää myös paljon muutakin. Monissa tuotteissa on ammoniakkia, joissakin silmämeikeissä arseeniä ja monissa voiteissa parabeenejä, jotka ovat toisaalta pseudoestrogeeneja ja joita toisaalta epäillään karsinogeeneiksi - pseudoestrogeeneilla on yhteys rintasyöpään. Parafenyleenidiamiini, propyyliglykolii, triklosaani - kaikki, mikä kuulostaa kemialta, todennäköisesti myös onkin sitä - epäterveellistä joutuessaan elimistöön.

Jokainen koskaan juhlameikkiä tehnyt nainen tietää, miten täydessä spakkelissa hikoaa. Se johtuu siitä, että meikin - sekä meikkivoiteen, meikkipuikon että puuterin - sisältämät talkki- ja pigmenttihiukkaset - tukkivat ihonuokoset ja estävät ilman sekä vesihöyryn vaihdon. Vaikka näin saadaankin tasainen, kaunis ja virheetön ihon pinta, se ei tule ilmaiseksi. Nuo partikkelit osaksi tukkivat ihohuokoset ja osaksi absorboituvat elimistöön. Tämä kaikki rasittaa ihoa ja vanhentaa sitä ennenaikaisesti.

Siinäpä vaikka hieman miettittävää että mitä lapsenne elimistöön kertyy.

hallelujjah teitä, että pitää ihan vielä miettiä vai? Ottakaa hyvät ihmiset selvää!

Vierailija
59/106 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän viestiin vastaus, ja vastausta vastuuntuntoisille vanhemmille.

milta vuosisadalta olet

Lainaus:

Mietittekö lainkaan, että tuossa iässä lapsen iho on vielä hyvin hauras. Miltä mahtaa iho näyttää 20 v kuluttua kun siihen on lotrattu meikejä ja meikinpoistoainetta vuosia!

jos luulet meikin vahingoittavan ihoa ??? Mummoni, joka oli syntynyt 1920-luvulla luuli niin.....

herranjumala missä tynnyrissä ihmiset elävät ?

Vai oletko aivopesty lesta

Vierailija
60/106 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka se oli kamalan näköistä, niin en kieltänyt, ei siitä olisi mitään hyötyä, lapsi voi halutessaan laittaa ne meikit vaikka koulun vessassa jos tahtoo. Ja kaipa sillä meikillä on joku tarkoitus, tyttö on silloin siinä kehitysvaiheessa, jossa tahtoo kokeilla ja ehkä "tarvitsee" meikin tuomaa "suojaa":